Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door sander1988
Om terug te komen op je vraag, heb je de mp3 speler al aangesloten op rca kabel?
Zo kun je namelijk kijken of de rca kabel storing op pakt. Als je de gain hoger zet is het logisch als je storing hebt dat het erger word.ja me telfoon aangesloten via een rca kabel
komt gewoon geluid uit tot ik weer te ver ga en de brom weer krijg.
dus is de versterker die kapot is.
en als de brom er is wordt ie niet erger ofzo, gaat alleen weer weg als ie de gain minder zetorigineel gepost door sander1988
origineel gepost door Powercorsa
klopt, maar het is even een test of het een sluiting is.
Daarna als het geen problemen geeft even een andere radio proberen.De Pioneer radio’s hebben helaas niet zo’n kwaliteit meer als vroeger, het line-out circuit wil nog al vaak kapot gaan.
Dit kan dus tot gevolg hebben de problemen die jij ondervindt.En waarom gaat zoiets kapot, gewoon door ondeskundig gebruik. De kwaliteit ligt het zeker niet aan, alleen pioneer is voor zover ik weet het enige merk dat de uitgangen zekert.
Als mensen de rca kabels eruit trekken, als de radio aan staat gaat/kan de zekering(intern) doorbranden.
Als mensen gewoon handelen naar wat er in de beschrijving van je hu staat is er niks aan de hand.
Er staat vaak in: Werk spanningsloos als je apparaten aansluit.geef ik je wel gelijk in maar als het volume(dus uitgangs niveau) niet heel hoog staat… als in nog geen kwart van de volle vermogen, dan zal er niks gebeuren.
en pioneer is kwaliteit!
niks mis mee, heb het radiotje nu bijna 3 jaar
werkt prima!bij mij stond ie op ruim 3/4
2e op min
3e op net ff verder als het aangegeven stipje
4e op net ff meer als de helfthij speelde echt lekker!
en superzuiver.is het goed als ik je even toevoeg op msn ofzo…:vertag
zou graag op je aanbod in willen gaan als ik ff zou mogen testen bij jou aangezien je bijna de zelfde setup heb.:Dalvast bedankt!
hij is van de zaak, zit een knoppie op dat ie nult op het moment dat jij em indrukt
zo ook met het ampere meten.
prima dingetje.
heb vandaag geen versterker kunnen vinden ff gouw.. pff bedenk me net dat het weer allemaal lang gaat duren als het opgestuurd wordt naar jbl.
vorige keer waren ze zelfs het hele gebeuren kwijt:O:hmmz
de subkist en de versterker…
mocht mooi ruim 200 euro betalen want de reparatie viel niet binnen de garantie…:wtfik twijfel heel erg aan jbl, of heb ik gewoon de pech dat het altijd niet mee zit?:angel
niemand kan me vertellen wat ik aaan de hand heb zonder dat ik het uitprobeer met die andere versterker?
greetz!
origineel gepost door Powercorsa
Zolang het maar niet vervormt kan het geen kwaad :thumbupMaar vreemd, dit is al veel minder de waarde van je meetsnoeren, of heb je zo’n luxe meter die dit eruit kalibreert?
No problem, scheelt jou ook weer een ritje uit ;)
ik heb best wel een luxe meter:vertag
vanmiddag maar eens proberen met een paar lange verlengkabels naar een andere auto:P
origineel gepost door Powercorsa
waar zit dit ohmse waarde tussen?
Tussen de minpool van de accu naar de aansluiting op de versterker?
De kabel zelf meten heeft weinig zin, omdat deze toch wel goed zal zijn.Wat is de spanning op de plus en min zodra je de gain te hoog hebt staan?
Heb je de mogelijkheid om een MP3 speler eens voor aan te sluiten op je kabel?
Of eventueel gelijk op de versterkers, dan kan je je radio uitsluiten.
Mogelijk kan je even een andere versterker lenen, om deze eventueel ook uit te sluiten.Eventueel wil ik je ook wel een handje helpen :thumbup
die ohmse waarde zit tussen me aansluiting op me versterker tot een stukje van me frame.
toevallig bij het kofferbakslot pennetje gemeten.ik heb er al een mp3 speler aangehad, alleen nog niet aangedruft om deze wat harder te zetten.
ga ik morgen even doen.hmm tja als ik een ander versterkertje erbij had zou idd zo uit te sluiten zijn waar het in zit;)
ik ga morgen wel eerst even op het werk vragen of iemand nog een versterker heeft liggen in een hoekje.
scheelt jou ook weer tijd en moeite;)greetz!
origineel gepost door Powercorsa
check je massa eens goed, het kan worden veroorzaakt door een aardlus.
Heb je al je massa’s op een punt aangesloten?
Het liefst met de gordelbout.Heb je ook geprobeerd met een kabel buiten de auto langs?
Draaide je motor ook, of was deze uit
Indien je je motor ook gestart was, probeer het eens met de motor uit.massa’s zijn ok. heb een ohmse waarde van 0.001
en die zitten idd op de gordel bout waar ik een deel van kaalgeslepen heb en in de vaseline heb gezet.kabel buiten de auto langs geprobeerd, maakt geen verschil.
motor was uit, maar ook met de motor aan maakt dit ook weer geen verschil.
signaal uit de tulp is goed, kan gewoon muziek afspelen als ik me andere sub er op aansluit.
maar als ik dan de gain van de versterker omhoog draai richting de stand waar ie altijd in staat, dan krijg ik een soort brom die niet meer weggaat totdat ik de gain weer lager zet.
er komt gewoon geluid uit de subwoofer, als ik maar onder die grens blijf.
het lijkt me dan dat de versterker kaduuk is… ‘alweer:cry’
maar miss hebben jullie een ander idee.
het gaat hier om een JBL gto 700.1 met daaraan een JBL gto 1204 BR
bij voorbaat dank!
bij mij ligt alle signaal rechts
en voeding linksen kwam echt plots…
rijdt al ruim eenhalf jaar met die sub achterin
en nu opeens na een net niet noodstop, is het alleen maar zoemen…mja zaterdag maar eens kijken wat er mee is:D
ik trek de kabels eruit van de versterker op de versterker.
als ik vervolgens een mp3 speler er op zet heb ik nog prima geluid… dus dat is het niet
ik heb nog een tulp kabel leggen die zal ik eens ff door de auto slingeren
als ie het dan nog doet ligt het aan de radio… wat ik niet hoop:Oik heb exact de zelfde radio en exact het zelfde probleem….
het gaat dus om de pioneer deh-p55bt (eerste bluetooth radio van pioneer)
met daar achter een JBL GTO 700.1 met me dreunende vriendje GTO 1204BR!als ik de radio aanzet, de versterker gaat aan heb ik een giga brom geluid.
trek ik de signaal kabels eruit.. is er niks aan het handje.
maakt niet uit welke signaalkabel ik er in doe, bij bijde heb ik een brom daar wordt je eng van:Dzou het zo makkelijk zijn dat ik alleen ff de radio moet resetten?
dat zou pas een uitkomst zijn!nouja ik ga het morgen proberen.
thnx alvast weer mannen!:vertag
23 februari 2009 om 18:21 In reactie op: probleempje bij het aansluiten van een spyball cv-kit #17466833heeft ie ook gedaan(A)
echt jongens superdik! ik heb de laatste tijd niet echt problemen met de corsa meer…gelukig maar:P
21 februari 2009 om 22:37 In reactie op: probleempje bij het aansluiten van een spyball cv-kit #17466831heey luitjes,
ik wilde jullie ff weten dat ik geholpen ben!
heb alle draden eerst goed aan gesloten toen naar de sloperij gereden.
hadden een aantal kiekerts gevonden:P
de eerste werkte al prima.
alles werkt perfect en naar behoren.
aansluiting van de draden:
open en sluit puls> bruin/rood + bruin/wit
knipperdraden> zwart/groen + zwart/wit
groetjes Kevin
17 februari 2009 om 20:56 In reactie op: probleempje bij het aansluiten van een spyball cv-kit #17466830mensen ik denk dat ik geholpen ben!
ik ga het morgen en zaterdag allemaal lekker uitpluizen en netjes in orde maken!
ill let you know!
thnx king::angel
17 februari 2009 om 20:45 In reactie op: probleempje bij het aansluiten van een spyball cv-kit #17466829wow over snel antwoorden gesproken:angel:wub
17 februari 2009 om 20:21 In reactie op: probleempje bij het aansluiten van een spyball cv-kit #17466826kiekert nog niet gevonden:P
haha kan niet moeilijk zijn toch?
ik ga wim v6 ff contacten!
laat het nog weten.
17 februari 2009 om 18:23 In reactie op: probleempje bij het aansluiten van een spyball cv-kit #17466824zekering was ok, heb er een nieuwe in gezet.
ik ga zaterdag kijken naar een gebruikte cv unit op een sloperij…. van welke opels zijn deze het zelfde, kan ik die van de corsa B nemen?(neem aan van wel aangezien ik het schema er van kan gebruiken:P)
16 februari 2009 om 22:49 In reactie op: probleempje bij het aansluiten van een spyball cv-kit #17466823wat jullie zeggen kan heel goed!!!!:hmmz
heb dat ooit eens meegemaakt met een 48 volt heftruck.. zekering zag er heel uit. deed het alleen als de batterij net geladen was.
dat de overgangs weerstand te groot is, en alleen goed werkt als er een net wat hogere spanning op komt.zeg maar dat ie bij 14.1 volt wel doorgeeft, en bij bv 12.6 niet.
ik ga morgen eens even kijken omdat het idd nog een oude zekering is.
16 februari 2009 om 20:54 In reactie op: probleempje bij het aansluiten van een spyball cv-kit #17466820heeft iemand nog een kiekert liggen voor mij om dit alleen te testen?
mvg Kevin
15 februari 2009 om 22:09 In reactie op: probleempje bij het aansluiten van een spyball cv-kit #17466818ok ik probeer het ff uit te leggen
ik heb idd de minpool er ook een kwartier afgehad.
maar als ik de sleutel uit het contact heb dan werkt de orginele cv van de auto niet meer.
als ik de sleutel in het contact doe en op contact zet(lampjes aan) dan werkt ie weer wel.maakt niet uit of ik de stekker van de spyball kit er in heb zitten
aan de zekering ligt het ook niet.. dat is de eerste zekering links bovenin van een 20 ampere waarde
15 februari 2009 om 21:57 In reactie op: probleempje bij het aansluiten van een spyball cv-kit #17466816als je dat zou willen doen graag!
maar er kan echt niks kapot zijn dan door dat er een massapuls van een halve seconde op de geel/rode heeft gestaan?
groetjes kevin
15 februari 2009 om 21:38 In reactie op: probleempje bij het aansluiten van een spyball cv-kit #17466814origineel gepost door 14XE
de kiekert zit rechts in het zijpaneel in de rechter voetenruimte (in de holle ruimte van de carosserie zeg maar)werkt het op de sleutel nog wel goed ????????????
datr is het juist
zodra het contact eraf is
werkt het ook met de sleutel niet meer goed
15 februari 2009 om 21:29 In reactie op: probleempje bij het aansluiten van een spyball cv-kit #17466811origineel gepost door 14XE
bruin/rood en bruin/wit zijn wel te gebruiken.als je zeker wil weten of je de juiste hebt zou ik ze wel bij de kiekert vandaan halen.
weet je zeker dat je goed zit
ik heb nu zeker weten de goede draden.
het werkt ook allemaal, maar dan alleen als de motor loopt.
als de motor niet loopt dan sluit de auto af en werkt de spybal kit wel, maar de kiekert niet meer, heb ik het idee van.
want verders zit er niet zulke gevoelige elevtronica in dat systeem dacht ik.15 februari 2009 om 21:28 In reactie op: probleempje bij het aansluiten van een spyball cv-kit #17466810die draden die ik heb aangesloten zijn ok,
maar kan het zijn… dat toen de draden nog verkeerd zaten(heeft 1 keer gewerkt zegt ie)
er iets kapot heeft kunnen gaan waardoor de auto afsluit na het uitzetten van het contact?
iets van een soort beveiliging of zo?waar is de kiekert te localiseren?
denk dat er sluiting is geweest, waardoor de kiekert kapot zou zijn.15 februari 2009 om 20:08 In reactie op: probleempje bij het aansluiten van een spyball cv-kit #17466807spyball kit werkt naar behoren:thumbup
werkt als sleutel uit contact is…
dus dat wil zeggen dat deze een continu plus heeft van achter de radio vandaan(netjes gedaan, niks mis mee)
de open pulsen zijn massa geschakeld.dat zit echt 100% goed
-
AuteurBerichten