Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Tja dat is natuurlijk al gebeurt na het vervangen van het gasklephuis, goed alle draaipunten en veertjes ingespoten met wd40.
Maar bedankt voor het meedenken.
Ik denk zelf nogsteeds dat het te maken heeft met valse lucht / stappenmotor (maar die is al 4x vervangen en talloze keren schoongemaakt zonder resultaat.
Misschien dat de aansturing van de stappenmotor niet goed is.
bijv, lambda sonde, luchtmassameter, temp. meter (ook al vervangen btw), of iets anders wat dat aanstuurt.
Misschien een keertje de inlaat pakking vervangen maar dat is echt een rotklus.Groet, Thierry.
Ja de problemen met uitvallen en onregelmatig stationair lopen is weg, loopt als een zonnetje.
Maar nou is toch nog het oude probleem niet weg, als ie goed warm is blijft ie toch in toeren hangen.
Bijna alles is nou wel een keer vervangen…
Nog verder ideeën iemand?Groet, Thierry.
Ok, Heb vanavond wel even tijd om langs te rijden als jou het ook uitkomt.
anders misschien van de week meegeven aan mark?Groet, Thierry.
Zou wel fijn zijn, waar woon je ongeveer? ik woon in Leidschendam.
Groet, Thierry.
Hallo mensen.
Ik rijd nu enige tijd met een ander gasklephuis die ik van een forumgebruiken te leen heb, halve maantje is eruit gehaald, geen speling. alles goed schoongemaakt, aantal vacuumslangetjes met haarscheurtjes vervangen en alles goed vastgezet met originele opel pakkingen, niet op moment maar op goed gevoel…
Ik heb nu het probleem dat de auto nogal wil pingelen, echt terugzakken tot 500-600 toeren en dan over corigeren naar bijna 2000 toeren. en in somige gevallen valt hij zover terug dat hij uitvalt.
en nogsteeds als hij goed warm is dat af en toe het gas een beetje blijft hangen.
ik denk toch dat het probleem ergens anders zit.
auto heeft nu ook een rare dip als ik wegrij met niet al teveel toeren dan valt hij bijna uit, echt alsof hij verzuipt, schokt een beetje en houd af en toe in. als ik hem in toeren hou met wegrijden (lees 2000 of meer) dan schokt hij niet.
als ik het vacuumslangetje van de benzinedrukregelaar eraf haal ruik ik duidelijk benzine en het ziet er ook vochtig uit maar niet dat er echt duidelijk benzine uit komt…ik vind het erg lastig om nu te zeggen wat er aan de hand is.
ik denk de benzinedrukregelaar maar een nieuwe kost meer dan ik nu heb.
iemand nog een idee?Groet, Thierry.
ja de meeste tikken gaan weg na 1 of 2 seconde maar er blijven er 1 of 2 doortikken voor een paar minuten.
zou het niet ergens beter voor je blok zijn aangezien je echt een kabaal hoort als je net start.Het is toch wel een vaag probleem, gister de hele avond gereden tot die goed warm was, maar geen problemen met het gas, totdat ik de eerste keer het pedaal tegen de grond heb gehad, vanaf dat moment gaat hij blijven hangen af en toe…
nogmaals de gaskabel nagekeken en die loopt echt zo soepel als maar kan…
wel ontdekt dat het stangetje dat de 2 klepjes verbind aardig wat speling heeft, het klepje is wel dicht maar ik heb wel mn twijfels.
eigenlijk moet ik ff een ander gasklephuis erop zetten om te testen…Groet, Thierry.
Misschien een beetje laat, maar nog even een update…
Nieuwe temperatuursensor heeft geholpen alle problemen zijn weg.
Motormanagement lampje gemaakt, brand niet, uitgelezen, geen foutcodes…Groet, Thierry.
Hey Erwin.
Draadboom zit er al in, alleen nog laatste dingetjes tapen.
Heb er veel aan aangepast, heb me alarm in de draadboom geïntegreert en toeterdraadje vervangen voor dikkere draad en via relais + geschakeld nu (dubbele luchthoorn).
Achterkant is verlengd omdat ik een sedan heb dus kwam een kleine meter te kort, heb daar ook gelijk nieuwe trekhaak bedrading gemaakt en geïntegreert in de draadboom.
ga vandaag verder met rolletjes tape opmaken en dan hopelijk eind deze middag dash erin.Als het af is maak ik wel wat foto’s
Groet, Thierry.
kleine update, via knippercodes ECU uitgelezen, geen foutcodes.
alles digitaal doorgemeten geen weerstand in de draden en aansluitingen.
zal dan toch ergens een lek moeten zitten ofzo.
zucht…Gaskabel loopt niet stroef, gasklep is helemaal dicht.
Als mijn kabelboom af is ga ik wel ff doormeten. in ieder geval alvast bedankt voor de tips.[rquote=1836445&tid=133577&author=Vinci]Kun je meten door een multimeter in de piepstand op de pennen van de ECU te zetten[/rquote]
Wat bedoel je met piepstand? (heb maar een simpele multimeter)
en welke pennen van de ECU moet ik dan hebben?nou als ik die slang dichthou van mijn stappenmotor dan zakken de toeren langzaam en valt de motor uit.
Ja dat is ook al geprobeert.
We hebben ook met 2 grote spanbanden een druk van meer dan 100KG op het stuur gezet en met een grote masieve pin een paar flinke klappen op de as gegeven met een flinke hamer.
Stuur wil echt niet loskomen, denk haast dat de vorige eigenaar er locktight ofzo op heeft gedaan.Ben al enige tijd bezig me stuur los te krijgen, heb 3 verschillende poelietrekkers geprobeert en zelf een constructie gemaakt maar onder de druk 2 M10 bouten doormidden maar stuur wil niet losgaan.
Vandaag dan maar een zaag in me dash gezet en met geweld de tellerkast eruitgesloopt en vervolgens de stuurkolom in zn geheel gedemonteert.
1 Bout was een Torx of Imbus bout die in de fabriek met een puntlasje is dichtgemaakt, uitgeboord dus…
Nu heb ik dus een stuurkolom met contactslot en stuur en al eruit en ga morgen een nieuwe halen bij de sloop (als dat stuur wel loskomt tenminste).Iemand nog een idee wat ik nog kan doen om dat stuur van die losse as af te krijgen?
[rquote=1834745&tid=133577&author=2000]Ik had een scheur in het rubber wat tussen de sfi bak en de lmm zit.[/rquote]
Ik heb daar een nieuwe voor gehaald en erop gezet een tijdje geleden, de oude had inderdaad een scheur maar dit lost het probleem nog niet op.
Weet iemand misschien welke sensoren allemaal de stappenmotor beïnvloeden?
Hallo iedereen.
Ik heb ondertussen nogsteeds hetzelfde probleem dat het gas af en toe blijft hangen na volgas geven, vooral met warme motor.
ondertussen is hetvolgende gebeurt:
De temperatuursensor is in de vrieskou kapot gegaan en is vervangen, geen resultaat…
de gaskleppositiesensor is vervangen: geen resultaat…
de stappenmotor is 3x vervangen en gereinigd: geen resultaat…
Ben momenteel bezig een andere draadboom en dashboard in te bouwen en daarna kan ik hem ook uitlezen maar weet verder niet wat het zou kunnen zijn.
Persoonlijk denk ik toch de stappenmotor of de aansturing daarvan (misschien een sensor).
Heb op een belgisch forum iemand gezien met hetzelfde probleem, die heeft de krukassensor vervangen en toen ging die beter lopen. Zou dat kunnen bij mij?Iemand nog een idee?
Groet, Thierry.Even een update.
Heb gister een nieuwe blauwe temperatuurvoeler gehaald bij de Opel.
Gisteravond ingebouwd, toen gestart, geen verschil, motor bleef pingelen tot hij uitviel. (dit alles was met koude motor)
Vandaag om half 7 sochtends was hij weer goed koud en opweg naar mn werk was het weer drama, hele tijd op 3 pitten lopen en half verzuipen.
Ik kwam om 7 uur op mijn werk en smiddags om 3 uur weer gestart, nu loopt hij ineens wel goed, niet verzuipen niet pingelen niets aan de hand, alleen een beetje laag stationair maargoed, tis koud.
Heb morgen een afspraak bij een car electronics en motor ombouw bedrijf die gaat de computer volledig uitlezen.Ik hou jullie op de hoogte.
Groet, Thierry.Hallo iedereen.
Ik heb hetzelfde probleem als GSI Racer.
Bij koude motor heel rot lopen alsof hij verzuipt, bij deellast naar stationair valt hij terug naar heel weinig toeren (minder dan 500) of valt uit.
Soms ook als ik hem start alsof hij op 3 pitten loopt en onwijs schommelen in toeren.
Heb op aanraden van meedere mensen het volgende vervangen:
2x gaskleppositiesensor vervangen.
3x stappenmotor vervangen + schoongemaakt.heb het hele topic gelezen en kom tot de conclusie dat ik moet zoeken bij mn lambda sonde, temperatuursensor of de ECU.
Heb ik dat goed begrepen? dan ga ik die onderdelen zoeken.heb geen motormanagement lampje maar zal zeer binnenkort iets verzinnen.
Groet, Thierry.
Hey, heb stappenmotor eruit gehaald kwartiertje laten weken in benzine toen goed schoongemaakt.
daarna nog 2 uur laten weken en weer schoongemaakt.
vervolgens nog een paar uur laten drogen en heb toen alles weer gemonteert.
Merk wel enige verbetering, maar het probleem is nog niet helemaal weg.
Hoe meet ik of me pomp nog goed is?
Wat ik wel raar vind bij deze auto is als ik me contact aanzet gaat de pomp al draaien (hoor je duidelijk).
en als je de motor niet start begint ie na een sec of 3 een soort geknars te maken alsof er zand in zit, of luchtbelletjes ofzo. maar als ik hem start hoor je dat niet.
Als ik de motor uitzet blijft de pomp ook nog een seconde of 10 doorpompen maar dan hoor je dat geknars niet.
Iemand een idee wat dat is?Groet, Thierry.
heb de gaskleppositiesensor even nagekeken, als ik 1mm aan de klep draai hoor je duidelijk een klikje dus dat zit wel goed.
stappenmotor is slecht te bereiken, heb niet veel ruimte over, moet de auto dan ff op bokken gooien denk ik.
bedankt voor de tips, je hoort het nog wel hoe het afloopt.Groet, Thierry.
Hallo iedereen,
Ik wou jullie even op de hoogte houden, ik heb het probleem gevonden na het uitlezen van de ECU storingscodes.
Ik heb nu een ander gasklephuis met positiesensor op de motor gezet en nu loop hij perfect 900 toeren stationair, heel rustig, rijd ook veel beter weg vanuit stilstand en schakelt ook beter.
klappen uit de uitlaat zijn ook verdwenen en verbruikt zeker de helft minder benzine.
enige nadeel nu is dat de motor een kleine dip heeft tussen 1500 en 3000 toeren maar daarboven komt ie wel goed los.Groet, Thierry.
@otdh, je hebt een u2u’tje.
@sjoerdie, wat bedoel je met ‘normale’ ?
en denk je dat ik de stappenmotor zonder gevaren kan loslaten dan?Ik heb de auto niet gebouwd en weet niet waar het echt vandaan komt.
Het blok komt als het goed is uit een vectra en de op de ecu staat met dikke zwarte viltstift Omega.Groet, Thierry.
Motor en ecu komen van een Omega af, weet niet welk jaar.
Kabelboom kan het niet zijn, de stappenmotor werkt gewoon (klepje gaat dicht als er stroom op staat).Misschien iemand in de buurt van Leidschendam, den haag, rijswijk met verstand van c20ne die een keer wil luisteren?
Groet, Thierry. -
AuteurBerichten