Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dank heren.
Dan toch maar zo snel mogelijk eerst laten balanceren!
Ik had graag de vorige eigenaar willen geloven, maar dat wordt nu wel lastig..Velgen zijn gebalanceerd ja.
Nu ik een paar dagen rondrij begin ik toch wel het vermoeden te krijgen dat het de wiellagers zijn…
ik merk dat het trillen erger is geworden en deze velgen hebben een lagere et-waarde dus staan ze verder naar buiten. Als ik het goed heb dan verhoogt dit de druk op de lagers…
Nu is het vervangen van het lager iets dat ik niet zelf kan aangezien ik geen gereedschap heb om de lagers te kunnen persen?
Iemand tips of ideeën?
Heeft iemand nog een goed ‘huis’ liggen, zodat ik hem innzijn geheel kan vervangen?@jeroenk wrote:
Ze zijn wel netjes gebalanceerd?
Dempers gaan je niet helpen tegen trillingen. Als alles netjes is gebalanceerd zou je alleen nog kunnen balanceren aan de auto zelf.
Aan de velgen ligt het (helaas) niet. Zijn gebalanceerd ja. Denk dat uitlijnen geen kwaad kan, maar daar wil ik mee wachten tot na het vervangen van de stuurkogels…
Het trillen zal inderdaad los staan van de dempers, maar ik denk wel dat slechte dempers zorgen voor een zwaardere belasting van andere onderdelen. Ik vrees eigenlijk dat het een wiellager is. ‘Vrees’ omdat ik zelf niet het gereedschap heb om deze er in en uit te persen…
Nieuwe velgjes op de auto gezet dit weekend. Oogt toch wel iets beter. Vind voor dit model 14 inch groot genoeg… (hoor ik nu mensen lachen? :jerry
Ze staan beduidend verder naar buiten met een et-waarde van 38. Merk het meteen in het bochten-werk…
Nadeel da nu meer trillingen worden doorgeven.
Bij het vervangen zag ik sowieso 1 lekke stuurkogel, dus die gaan we vervangen.
Trillingen blijven echter dus zal nog meer gaan vervangen. Denk dat ik ga starten met nieuwe dempers..@astraTD wrote:
met -20 zal die nog starten op 3 pitten… Zou het zo laten :thumb Ik rij ook al 2 jaar op 3 pitten.
Dan doe ik voorlopig hier even niks aan! ;)
Gloeibougie is er dus niet op een reguliere wijze uit te draaien….
zal ik voor de winter toch iets aan willen doen, maar voorlopig start hij nog goed.Nieuwe bokjes zijn binnen, dus kan hem het weekend ei n delijk veilig omhoog zetten. Hopelijk heb ik dan ook andere velgen!! ;-))
Vind 14 wel een mooie maat voor deze auto!
En meer alu en minder rubber is zeker de bedoeling. Deze banden zijn echt te dik en daardoor veel te ‘zwabberig’.Nu heb ik een set gevonden met goede banden, maar deze hebben een et-waarde van 38…. dan kom de velgen wat verder naar buiten toch?
Kan dit nog denken jullie of mag de afwijking maximaal 5 zin??
Heb hier dus geen ervaring mee dus ben er inderdaad een beetje voorzichtig mee om hem uit te boren.
GA het weekend eerst eens kijken of ik er echt geen grip op kan krijgen en hem er dan uit kan draaien.Hij start trouwens wel aardig vlot, ondanks dit. Geen rook of zo. duurt alleen twee tellen langer.
Het is dus niet zo dat hij, zoals bij een benzinemotor hij op drie pitten blijft lopen???
(zo voelt het trouwes niet…)Hoe vond je dat rijden?
@stefanDTI wrote:
Dat gaat nog lastig worden met die gloeibougie. als je die ooit eens wilt vervangen wordt het uitboren.
heb je ook al eens je carterpan gecontroleerd ? die willen bij dit type ook nog wel eens doorroesten.
Dat van het uitboren van die bougie had ik niet verwacht. Heb net 4 nieuwe besteld. ..
is er geen enkele andere manier om deze nog te verwijderen? Deze zitten toch ook gedraaid neem ik aan?De carterpan wil ik gaan bekijken zodra ik hem een weekend op bokjes kan zetten! Goede tip!
De foto’s zijn als het goed is nu wel zichtbaar!
Van de auto en van de bougie waar ik een vraag over heb.Als eerste kwam ik iets tegen dat volgens mij niet hoort, maar ik weet niet wat er de gevolgen van zijn.
Het lijkt alsof de bovenkant / bevestiging van een gloeibougie kapot is:
Zie foto:Is dit alleen de bevestig van de bougie of wordt er door die “stang” ook het ‘signaal’ gegeven??
Dat zou dan toch betekenen dat die bougie geen stroom krijgt??Of heeft het verder geen gevolgen?
Hoor graag of iemand dit weet??
De 1.5 td is toch een Isuzu? Of klopt die aanname niet? Dacht dat de eco motoren geen Isuzu meer waren. Deze is van 1997 geloof ik.
De velgen die ik nu op het oog heb, hebben et-waarde van 42 en de banden zijn 195 breed.
Past dit of wordt fit krap??Bedankt voor de tips! Prijzen zijn ook redelijk!
Ik zit nu te dubben over de maat velg bij verlaging?
Kan 15 inch nog, of kom je dan knel met de wielkasten?40/30 lijkt me prima. Is AP het merk?
Ik ken van mijn vorige auto (Saab 9-3 turbo) allern Koni en Bilstein..
Heeft deze verlaging nong invloed op velgenmaat? Heb nu 13, maar wil misschien naar 14. Is er een ‘ideale’ maat voor deze auto?Ik zal dit weekend wat foto’s maken van hoe hij er nu bij staat en een ‘restauratie-topic’ starten.
Ik begin motorisch en daarna ophanging en dan nog wat (beschaafd) stylen!Nee, zit nu stuur met airbag op…
Ik wil inderdaad de armen en schokdempers met veren eens even controleren.
De vraagbaak is onderweg dus dan kan ik straks aan de slag.
Nieuwe velgen en banden komer er sowieso op!
Wilde hem ook iets verlagen want vindt de auto wat wiebelig. Moet alleen niet extreem worden en wil graag wat comfort houden?
Iemand tips?Er ligt helaas wrl een beetje olie op straat. Maar niet veel en de hele motorruimte is volgens mij een tijdje niet ‘bezocht’….
Ik ga het weekend eerst maar eens beginnen met schoonmaken en maar zien wat ik tegenkom. Ik heb sowieso al een kleppendekselpakking besteld. Deze lijkt toch wel te ‘lekken’. Ik hoop alleen dat de koppaking nog goed is. Heb gelukkig geen signalen dat daar wat mis mee is.
Deze velgen gaan er toch af en ga op zoek naar iets sportievers. Deze banden zijn ook op. Ga ik meteen de ophanging onder de loep nemen.Heeft iemand hier ervating met het vervangen van de distributiriem van de 1.5 td? Eventueel tips?
Ik heb alleen ervaring met auto’s met ketting.Alvast bedankt.
zal de eerste foto gaan maken van de huidige ‘zooi’ onder de motorkap. Wellicht leuk voor straks als ‘voor en na’!
-
AuteurBerichten