Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
En het schijnt dat ik met die webers gewoon dis ontsteking kan blijven gebruiken. Hoe werkt dat dan? En voor welke webers moet ik dan kiezen? Waar kan ik zo’n flens bestellen?
Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk
Zojuist bij de dealer geweest. Het blijkt de klopsensor te zijn of de bedrading van de klopsensor of een fout in de ecu. Vanmiddag eens kijken hoe ik dit op ga lossen
Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk
Fearless slaat de spijker op zn kop ;) plus dat er verder weinig te behalen valt met zon x14sz….
Maar de webers he: heb je gegevens van welke ik het beste kan gebruiken? En miss een stomme vraag, maar dubbele webers betekend dat dat ik er 2 stuks op schroef? dus elke 2 cilinders 1 carb? En is er een inlaatspruitstuk voor te krijgen?webers hebben jouw voorkeur? Wat bedoel je met pasklaar? Is daar een kant en klaar set voor te krijgen dan?
Is er uberhaupt een inlaatspruitstuk te krijgen voor een x14sz? Of word dat zelfbouw? ;)
Ik kan op de sloop een andere DIS module halen en wisselen inderdaad.. op den duur moet je dingen uit gaan stellen natuurlijk. Om te kijken wat het NIET is
Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk
Interessant topic op AMT inderdaad Bart! Misschien moet ik inderdaad ook eens richting lambda/EGR gaan zoeken. Ook heb ik nog een 2e brandstofpomp liggen. Kan allicht de huidige brandstofpomp eens wisselen.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk
Brandstoffilter is net een half jaar oud, bougies en bougiekabels zijn ook zeer recent vervangen. Ik raak een beetje uit mn opties ; (
Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk
Bedankt voor de reacties. Het gaat me nu niet om die temperatuur. Het gaat me om dat schokken en inhouden. Zie mijn verhaaltje hierboven.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk
Thermostaat is net als koelvloeistof en waterpomp pas vervangen. De oude thermostaat ging te laat of niet open inderdaad.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk
Pas olie, filter, waterpomp, thermostaat, distributie riem en koelvloeistof vervangen. Motor komt nu goed op temperatuur! Sludge is tot nu toe weg gebleven dus dat heeft zeker geholpen! Ook op die korte woon-werk ritjes komt hij nu ruim boven de 90 graden en is de kachel lekker snel warm.
Maar 1 probleem is nog altijd gebleven: hij schokt en houd in bij accelereren.
Dacht altijd dat dit een valse lucht kwestie was maar na het vervangen van een vacuumslangetje en inlaatapruitstukpakking nog altijd geen bevredigend resultaat.
Zou dit de koelvloeistof temperatuur sensor kunnen zijn? Want naar mijn idee loopt hij gewoon te arm….
Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk
Witte rook heb ik geen last van. Alleen de eerste minuten. Komt denk ik vooral omdat ik een andere einddemper heb waarbij de pijpjes iets omhoog staan waardoor ze water vangen.
Aanslaan doet hij net zo makkelijk en betrouwbaar als anders! Wat dat betreft nog nooit problemen gehad. Het enige punt van aandacht is die sludge onder de dop.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk
Gemiddeld rij ik inderdaad geen lange ritten. Woon-werk verkeer is 15 km. Koelvkoeistof verliest hij niet.
Ik gebruik 5W40 ik dacht vol synthetisch.
En de motor komt nooit echt goed op temperatuur. Vorig jaar reed ik 45 km woon-werk en als ik aan kwam stond de temperatuurmeter om en nabij de 90 graden.Het valt mij alleen extra op omdat het nu ineens zo heftig is nadat ik die inlaatspruitstuk pakking vervangen heb.
Hij draait na het vervangen van die pakking wel netjes op 4 poten. (Zie elders op het forum).Ik zal zeer binnenkort olie en koelvloeistof eens verversen en die carterdampventilatie nalopen. Ook thermostaat, waterpomp en distributie riem komen er aan.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk
Kan ik dat flushen zelf doen op een of andere manier? Of moet ik daarvoor naar de garage?
Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk
Probleem verholpen! Naar de opel testdag geweest en het resultaat was een lekke pakking tussen inlaatspruitstuk en blok. Deze afgelopen weekeinde vervangen en hij loopt weer als n zonnetje! Hij loopt weer netjes op 4 cilinders en de hikjes zijn er ook uit. De pakking die er uit kwam was dusdanig hard dat hij meteen brak als hij iets verbogen werd.. deze is er dus ook niet in 1 stuk uitgekomen.
Iedereen in ieder geval bedankt voor het meedenken!
Lourens
Dank voor de snelle reactie!
Heb zojuist het deksel er afgehaald en nogmaals geluisterd, zelfs toen hoorde ik niks.
Filter en pomp eruit halen is de volgende stap maar dat is voor de volgende keer aangezien ik de auto nu weer nodig heb, en mijn tank bijna vol zit. Tis denk ik verstandig eerst de tank bijna leeg te rijden ;)
Zojuist achterbank en bekleding weggeklapt, en geluisterd of ik de pomp kon horen, hoorde niks. Stekker er af getrokken en multimeter er op; hij krijgt gewoon spanning. Starten met de stekker er af doettie niet dus dat betekend dat de pomp wel “iets” doet. Kan het zijn dat zo’n pomp maar half werkt? Hoe kom je daar achter? En zit er aan die pomp ook nog een filter o.i.d.? En zo ja, hoe krijg ik die pomp eruit? Want ik zie zo 1,2,3 niet hoe dat nou zit ;) bvd!!
Ja dat blijkt.. te zien aan de substantie die er uit kwam was het geen overbodige vervanging in ieder geval..
Heb net een stuk gereden. Het is wel verbeterd maar nog niet helemaal weg. Het oude filter was van GM en daar kwam zo veel troep uit toen ik m leeg liet lopen dat ik bijna denk dat dat nog t filter is wat er vanaf de fabriek op zit.:o
Morgen nog eens naar de pomp kijken.
Gevonden en zojuist vervangen..
Aha! Die moet wel te vinden zijn! Dank voor de reactie!
Okee bedankt!
Bank had ik al eens weg geklapt om te luisteren maar toen niks gehoord. Zal ook het zwarte deksel eens weghalen.
Ook wil ik toch zn brandstoffilter eens nakijken. Waar zit dat ongeveer?
Bvd!!Hoe zit het met de brandstofpomp? Hoor je die normaal gesproken als je het contact aanzet? Ik begin te neigen naar een brandstofprobleem….
Bougiekabels doorgemeten. Waardes varieerden per kabel tussen de 2,6 en 5,5 kilo-Ohm. Gasklep zag er schoon uit (beetje bruinige aanslag her en der, wat is dat?) Verder heb ik nog niet gekeken. Zometeen een ritje maken en als het dan nog niet verholpen is, wat vrij waarschijnlijk is, dan volgende week verder zoeken
Bougiekabels zal ik zometeen eens doormeten. Achterstallig onderhoud zal denk ik meevallen. Als ik de vorige eigenaar mag geloven was dat nog niet lang voordat ik m kocht gebeurd. Dus zeg een goed jaar geleden.
Ik zat zelf nog te denken om gasklep, inlaatspruitstuk en alles daar omheen eens grondig te reinigen
-
AuteurBerichten