Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@ Bart-gsi, waar wil je de stekker vervolgens weer inklikken? De Z en X18XE(1) blokken hebben niet een oude bosch ECU blokje die onder het raam zit, maar deze zitten op het blok zelf. Is een klein vierkant ECUtje… Dus de kabelboom moet weer pas gemaakt worden voor de oude BOSCH Ecu dus dat word solderen, en weten hoe de schema in elkaar zit. En uit ervaring kan ik je vertellen dat het best een klusje (uitzoek) werk is. Maar het is uiteraard te doen.
Zie mijn topic viewtopic.php?f=6&t=179837
p.s. volgens mij weet niet zeker maar heeft de Z18XE een elektronische gasklep? Dan dien je hier ook mee rekening te houden.Ecu is ook niet plug and play, althans bij die van mij X18XE1 was het niet plug and play… Carlo is wel even zoet geweest om de ecu om te zetten..
Op Ebay.de zoeken staan er genoeg :thumbup
Bij mij als ie warm is staat ie ook altijd rond 90 of ietsje pietsje er boven… Dus maak je niet druk is normaal.
Waar de thermostaat zit, hele inlaat moet los om er bij te komen, zie topic viewtopic.php?f=6&t=138693 staan fotos op daar kan je hem zien…
16 december 2014 om 10:13 In reactie op: iemand in de buurt van adam of hoorn met op-com software #18264852Ik zit in Amersfoort, kan het wel voor je proberen indien je deze kant op kan komen…
Heb het 2 weken geleden ook gedaan voor mijn vectra B, met een nieuwe afstandsbediening omdat die van mij ook kapot was.15 december 2014 om 16:00 In reactie op: nieuwe afstandbediening inleren opel dealer lukt niet!! #18264766Ik heb laatst een nieuwe handzendertje besteld omdat die van mij kapot was… Met de OPCOM gewoon kunnen inleren…
12 december 2014 om 15:54 In reactie op: Acceleratie-probleem Corsa B X16XE (uitgebreid beschreven) #18264355Heb jaren met de crooke rond gereden nooit problemen ondervonden… Ik heb hem gewoon, je ziet het ook op de foto gewoon langs de DIS onsteking laten hangen ook gewoon los. Heb hem niet geknipt maar gewoon in zijn geheel daar tussen gelaten haha. Nooit problemen mee gehad.
12 december 2014 om 15:32 In reactie op: Acceleratie-probleem Corsa B X16XE (uitgebreid beschreven) #18264353Hier nog oude foto van mijn blokkie.. Je ziet de EGR zitten, deze heb ik destijds gewoon met 1 bout vastgezet tegen het inlaat aan… Voor de rest had ie geen functie meer :D
12 december 2014 om 15:18 In reactie op: Acceleratie-probleem Corsa B X16XE (uitgebreid beschreven) #18264352Nou, dat de EGR er perse moet zijn is volgens mij overdreven… Er zijn genoeg mensen die afgedopt met een pakking rijden die geen problemen ondervinden.
Zelf had ik bij mijn ex GSI ook een crooke box erop met een onderste inlaat gedeelte van een C16XE op een X16XE… Maar een C16XE heeft geen gat op het onderste inlaat voor een EGR, dus heb ik de EGR maar gewoon ergens aan vastgeschroefd… Deze werkte dus ook niet, wel aangesloten maar hing los ergens… Nooit problemen mee gehad. Probeer indien er iemand in de buurt is om ff snel de bougie kabels te wissel om zo zaken uit te sluiten.
Niet druk om maken, gewoon doen! kan geen kwaad.. Rij ook met 18ers 8J met uit mijn hoofd ET 35 en zelf aardig verlaagd…
Remutr, yups zijn gelast, de zijschermen zijn ook verlengt zodat het aansluit met de motorkap verlenging.. zelf heb ik de werkzaamheden niet gedaan…
Heb zelf ondertussen ook niet stil gezeten :P niet vandaag, maar 2 weken geleden SE2 voorbumper gemonteerd (met xenon in de mistlampen) ipv de Rieger voorbumper.
Roest rechts achter wielkast weg gewerkt, stukje ingelast en rand opnieuw gespoten, evenals roest op de linker voor deur onderaan in het hoekje, deze ook weg gewerkt en opnieuw gespoten. Vorige week schroefsetje wat lager gezet, voorkant paar cm omlaag, nu het kan met de SE2 bumper :P en achter ligt helemaal plat, kan niet lager zit op zijn laagste stand. Auto ziet er gelijk nog mooier uit :D Nu krijgt hij binnenkort nog een complete polijst beurt… En om de SE2 bumper af te maken ff een Renault Laguna lip scoren…
Dat was het wel weer voor nu……..
Mijn vectra b2 x25xe, op teller 240 gereden king:
Stekkertje hoeft niet los te zitten, bij mij zat ie ook niet los, maar na stekkertje eraf en opnieuw erin geklikt te hebben was het weg… Dus proberen kan altijd, en anders kan je altijd een klopsensor kopen. Beide vervangen hoeft, je kan gewoon 1 vervangen.
1 op 7 a 8 x25xe Vectra..
Probeer ff de stekker eruit en er weer goed in te klikken, bij mij gaf ie ook tijdje eerst bank 1 toen stekker eruit en er opnieuw ingeklikt sindsdien geen storing meer had ondertussen ook al een nieuwe gekocht die ligt er nog steeds.. Bij mij gaf ie circuit1 aan en dat was schutbordzijde, dan zou je haast denken dat 2 voorste bank is….
Ik weet niet waar je vandaan komt, stuur anders CarloAstra, of WimV6 van dit forum een prive bericht. Die kunnen het voor vast goedkoper :thumb
350 euro is wel erg duur…
http://nl.wikipedia.org/wiki/Electronic_stability_program” onclick=”window.open(this.href);return false;
Wat een plaatje :D :wors
Tja, vind het ook van de zotte om zoveel te vragen… Gelukkig bestaan jullie nog :D hebben meer verstand dan regulier garage en levert prima werk af!
Btw wel jammer dat de topic starter niet meer reageerd… :???:
Topic starter reageerd ook niet meer haha… Weet niet of ie inmiddels met Carlo heeft gecontacteerd :D
Dat is nog al een bedrag idd, klop anders even bij Carlo (CarloAstra gebruikersnaam) aan, die kan het vast voor goedkoper…
Sluit me aan bij de rest… Voorbumper, nee deze past totaal niet in de lijn met de auto..
Andere voorbumper, verlagen staat al stukken dikker. Rest is wel oke :thumb
Nice upgrade :thumb :wors
Dikke station, ziet er goed uit :thumb … Achterlichten zijn ook mooi, is dat gelasert of gewoon met spray gedaan?
-
AuteurBerichten