Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@kiyamizio wrote:
ff by the way, en achterwiel aandrijving is niet moeilijk om te rijden een klein beetje onderstuur is makelijker op de lossen dan een achterkant die uitwijkt.
en dan kan in nog al een blok op de weg liggen,
dan gaat ie ook al een blok de ronde in.Ik heb het juist andersom… Kan ook aan de kennis liggen, maar ik weet beter overstuur op te lossen als onderstuur. en ja, ik weet het verschil.
In mijn bmw heb ik – afgezien van parkeerterrein – nog nooit getrapt.
@2000 wrote:
Shit, ik had tot nu toe de neiging om het voor je op te nemen……jonge gozer, net zijn rijbewijs, beetje te hard…………shit happens!!
Maar als ik dan lees dat je een jaar zonder rijbewijs gereden hebt, dan ben je in mijn ogen gewoon een asosiale $#%&@!!!
Het zal je toch gebeuren dat zo’n figuur tegen je aan knalt, of erger nog, je kind raakt.ONGELOFELIJK!
Je hoeft het niet voor me op te nemen, ik red mezelf wel… Ik rijd sinds me 17e auto, toen ik 18 was ben ik met rijlessen begonnen en zei mn instructeur. Jij hebt vast eerder gereden? Ik; ja. rijinstructeur; Ok, ok… met een les of 7 mag je wel examen doen.
btw, ik ben niet het type aso-rijder bestuurder, alhoewel je dat wel zou denken als je kijkt hoe ik m’n auto tegen de brug parkeerde.ok en ja ik had het beter niet kunnen zeggen maar mij is geleerd eerlijkheid duurt t langst ;)
@robertzone wrote:
dit is echt kansloos,
Ook ik val nog in de categorie potentieel petjesvolk, en ook ik rij wel eens te hard, neem wel eens een foute beslissing (tot nu toe zonder gevolgen.. ). En krijg wel eens fanmail uit Leeuwarden..
Maar én zonder rbw, én je corsa afschrijven met een dramatisch verhaal wat met 50per uur wel mee zou moeten vallen, maar zal dan wel eerder 70 zijn geweest :hmmz .In ieder geval veel plezier op het bwm-forum :jerry
fanmail uit leeuwarden heb ik ook genoeg gekregen. maar ik wil hier niet dramatisch overkomen maar die agent die wou belangrijk over komen naar mij en zei; dat was dan bijna een fataal ongeluk he en wel meer dom gezeik er om heen. idd als onderwerp is t best overdreven maar kon niks anders verzinnen en omdat ik mij verveelde (zit nog steeds thuis, ziektewet ofzo) ging ik een topic opnenen.
ik weet niet waar je woont robert maar die bocht is never nooit te nemen met 70km, bij 60 vind ik het al eng worden, of ik nou in een ford fiesta, honda prelude of me bmw rijd het maakt weinig uit.@joop1970 wrote:
Definitie van een subaru volgens willem:
Prrrruttel Prrrrruttel koffiemolen geluid met lek ventieltje, en een regenwaterafvoerpijp achterop zijn japanse blikkerige koektrommel met spoilers.
Daar ben ik het helemaal mee eens :) 9 van de 10 zijn niet eens de “echte” snelle versies maar de standaard dingen met wat tupperware.
idd ;)
@Aapje wrote:
Waarom reageren mensen eig op zo’n onderwerp als dit? Het is een duidelijke schreeuw om aandacht van een typische bestuurder die geen controle over z’n stuur had. Aka: Zat niet op te letten en vloog gewoon de bocht uit met mamie’s geleende auto.
En het ergste nog wel dat het gros van dit volk heeft een lening ergens lopen om een auto te kopen, geen van allen heeft een echte eigen auto dus weten niet hoeveel ‘t kost en dus gaan ze roekeloos ermee om.
Maar @2000: AMEN. You spoke my mind.
uhm 1 het is geen schreeuw om aandacht. 2 ja klopt ik had geen controle meer over mn stuur en 3, ik heb deze auto samen met mn moeder (ook van mijn geld) gekocht…. 4 al mijn auto’s heb ik van mn eigen geld gekocht, en behandel ze allemaal met respect, dus ga nu maar even een toontje lager.
@Bo652 wrote:
Veroordelen is altijd makkelijk en wie is er nou wel zonder fouten.
Ik vind het in ieder geval moedig dat hij zijn fouten toegeeft en gewoon iedereen antwoord geeft hier.
Alleen dat jaar zonder rijbewijs rijden had je beter voor je kunnen houden, dat geeft volgens mij niemand een fijn gevoel.
Wat mij betreft kunnen we het hier wel bij laten.
Volgens mij heeft hij er spijt genoeg van en heeft hij er ook wel van geleerd, al zal het maar de pijn in zijn portemonee zijn.
Want ook een seat ibiza zal toch nog wel wat kosten.klopt dat had ik beter niet moeten zeggen, ik snap t gevoel.
ja dat klopt. opel corsa is weg, nu moet ik andere auto kopen voor mn moeder. is ook ff 1200euro. zonde van t geld, maarja je doet er niks aan.
@gsifreak; als je duizenden km per maand maakt kan je je concentratie nog wel eens kwijt raken op de weg, bijvoorbeeld het veranderen van zender, of het wegleggen van een flesje drinken… datr maakt je geen slechte bestuurder, maar juist op zo’n moment zit een ongeluk in een klein hoekje… gebeurt is gebeurt en is helaas niet terug te draaien.ik kom hier ooit nog wel weer als ik een corsa gsi-tje heb gekocht… en nee ik ga niet naar het bmw forum… heb daar niks te zoeken.
adios.
@david verburg wrote:
noob rijd corsa plat……mijn mening? lekker boeie :sleeping
wijze les weer voor em ,heb vroeger ook wel gekke dingen gedaan toen ik net me rijbewijs had
hopen dat ie er wat van leertja volgende keer iets beter op letten / iets minder gang erin.
@RonaldH wrote:
Domme acties,dom gelul ook.
Omdat je bmw rijd is het een kut corsa,alsof je met je bmw wel kan rijden.
Domme opmerkingen ook “met versleten schokbrekers en gladde banden vloog ik daar niet de bocht uit !”
Gewoon je hersens eens gebruiken,als je die hebt .
Ja met de bmw kan ik wel rijden, die ligt ook als een blok op de weg. de corsa niet.
niet dat dat een excuus is maar oke@wim-v6 wrote:
Slipcursus kan ik iedereen wel aanraden, daar worden verschillende weertypen nagebootst, en leer je hoe een auto dus kan reageren als het ineens glad is.
ik heb ook zo’n cursus gehad, alleen reden we toen met vrachtwagens over die baan heen :D
Willem
toevallig heb ik een maand geleden een slipcursus afgesloten op (spiekt) 15 juli. die komt eigenlijk wel wat te laat…
@sebastiaankadettcabriogsi wrote:
maar goed, kunnen we elkaar de hand schudden wat betreft de irritaties op de rode subaru :jerry
;)
ik zag hem ook telkens langs scheuren bij de makro, en de laaste x toen ie langs reed dacht bij mezelf… Moet ie niet ‘s remmen? 2 sec later hoor ik een slipgeluid en een doffe klap. wel 80 mensen gingen lopend/met de auto een kijkje nemen… hele auto was ook totall loss, of iig de ophanging flink naar de klote…
de corsa is vandaag opgehaald door het sloop bedrijf, ga morgen voor mn moeder een seat ibiza kopen, maak me bmw ff klaar (nwe koppelings platen) en dan kan ik ook weer met de bmw op pad
@HansCorsa15td wrote:
Ipv als kip zonder kop een BMW op te gaan knappen kan deze jonge gast beter eerst eens even pas op de plaats zetten en wat herhalings rijlessen gaan nemen denk ik! :thumb
Ik reed tot februari een jaar zonder rbw, ben geen perfecte rijder, maar als ik niet kon rijden had ik allang brokken gemaakt ;)
de groetjes,
thomas@Rick; In mijn bmw rijd ik sowieso altijd veilig ;)
@soepkiepe; toen de politie bij me kwam om mijn kentekenbewijs in te vorderen (dat doen ze altijd als je een auto total loss rijd) wou de mevrouw mijn rijbewijs terug geven, maar bedacht zich op dat moment en zei dat ik veel geluk had dat ik ‘m mocht houden aangezien ik volgens de voa roekeloos en veel te hard gereden zou hebben. ik had ze niet verteld dat ik te laat instuurde, in ieder geval, dat zou t geweest moeten zijn, ik weet t niet ;).
@markey en sebastiaan; dat paaltje dat naast het voorwiel van de corsa staat, waar is dat van. kan me niet herinneren dat ik die omver gereden heb en heb ‘m ook nog niet eerder zien staan.@HansCorsa15td wrote:
Nu is het verhaal weer 50-55 gereden te hebben, het eind van het liedje zal zijn dat het 70 km/h geweest is!
Die jonge gasten snappen er nog niks van dat je in zo’n bocht met dit weer gewoon max 35 km/h moet rijden!De politie zei dat ik 70km/u gereden heb toen ik tegen de stoep knalde…. maar ik denk dat ik gewoon te laat in gestuurd heb ofzo, toen de stoep opknalde en uit reactie dat ik geremd heb, de wielen blokkeerden en ik tegen het hek gleed. ik weet het niet, maar ik zal toen hoogstens 50-55 hebben gereden.
maargoed ik heb geen zin om me al te verantwoorden voor jullie. ik koop een nieuwe auto voor me moeder, maak me bmw klaar en ik kan weer rijden.
als de politie er bij kwam en mijn maten zeiden dat ze achter me reden (om te vertellen wat er gebeurd was) en dat we op weg waren naar de meeting, hadden ze sowieso m’n rijbewijs ingevorderd, en die heb ik toch echt nodig om op m’n werk te komen.
@willem, idd, achteraf kun je zo veel zeggen, maar het helpt je helaas niks, ik rijd al een jaar, zoveel gekke dingen gedaan met auto’s en nooit wat gebeurd, en nu gaat t mis. tis niet anders, volgende keer gewoon beter opletten op de omstandigheden en inderdaad, die thuiskomers onder de corsa stellen ook niet veel voor (voor avon en achter michelin).ik krijg 150 euro er voor weer.
@sebastiaan, die gozer van de rode subaru die de plantenbak in was gevlogen die maakte het wel heel bont. steeds aan het roppen en op t laatste moment op de rem. ik had t toen ook gezien, dat vond die subaru niet leukmaargoed,
@sebastiaankadettcabriogsi wrote:
ik heb je zien staan zoals iedereen bij de meeting,
wat je vergeet te vertellen is dat die weg langs de meeting loopt en dat er op dat moment ook meeting was.
(interessant doen dus na mijn mening)
het scheen dat ook 1 van jou maten of wellicht jou zelf, al bijna bonje had met 1 maat van mij, voor het nemen van foto`s
mijn mening, eigen schuld dikke bult! net als die andere corsa b die aan de overkant een maand geleden over de kop ging, met een niet verlaagd hok moet je niet te gek doen!
daarnaast ben ik er langs gerede toen die auto er stond, toen lag er nog niemand op de grond. en 1.5 uur later toen de politie sleep dienst en ambulance er in eens waren wel?
wat ben je van plan, je schade te dekken door de inzittende verzekering te lichten?
ja ik zal je vertellen dat ik bonje had met die maatr van jou, sorry hoor maar wat een kansloos figuur was dat zeg, beetje met grijns op zn gezicht foto’s maken… en 1 van mn kameraden bemoeide zich er ook mee en toen ging die vriend van jou weg… en trouwens ik weet niet of je het weet, maar heb je al gezien dat dit een 1.2 is, 60pk automaat? niet voor uit te branden, ik zal hooguit een keer 50-55 gereden hebben, en ik weet dat die bocht glad kan zijn, maar dat was wel heel overdreven glad. misschien heb ik te laat ingestuurd ofzo, of te scherp , was ik met de radio bezig, echt geen idee… gebeurd is gebeurd, einde verhaal
ja 1 van die wouten vroeg aan me heb je last van je nek of rug. ik zei ja beetje last van me nek maar morgen is dat wel weer over. wat doet dat wijf belt de ambulace. ja wtf, beetje overdreven vond ik dat… maarja.
@sebastiaankadettcabriogsi wrote:
BAM
karma is a bitch!
Ja, zo stond ik dan… kut corsa
@HansCorsa15td wrote:
Je zegt dat je niet hard reed, en dan wel met 50 km/h tegen het hek! Het gaat er bij mij niet in. Dit is duidelijk een geval van onbezonnen rijden zonder inzicht te hebben in de situatie!
Wil het nog net niet zeggen maar denk het wel: Eigen schult dikke bult (misschien letterlijk… ;-))
Ik rijd dat stuk al meer als een jaar, in verschillende auto’s, denk je dat ik de bocht dan niet ken? ik rijd die bocht gewoon rustig op de ‘automatische piloot’. zoals k overal rijd. en geloof wat je wil geloven, als ik er met 60-70 in was gevlogen was het wel een ander verhaal geweest, maar ik kijk niet elke 2sec op me teller..
maargoed, corsa brengt nog 100euro op op de sloop… tijd om de bmw maar es te fixen.
De politie (voa) kwam ook nog langs, en die hebben mijn kentekenbewijs ingevorderd, en wouden mijn rijbewijs ook nog innemen, omdat ze dachten dat ik de bocht met 70 km in zou zijn gegaan (innemen op roekeloos rijgedrag), maar daar heeft de corsa niet eens genoeg vermogen voor aangezien hij maar 60pk heeft, een 1.2 automaat. ik reed met 50 die bocht in (gewoon rustig, ik rijd dat stuk elke dag zowat) en toen schoot ik in de bocht van rechtsaf ineens rechtdoor, net alsof ik op ijs reed…
heb nu dikke spierpijn in me nek, en een zeurende pijn in me rug. dat word weer fysiotherapie volgen (heb 2 jaar terug een ongeluk met scooter gehad, toen iemand me aanreed vanaf de zijkant terwijl ik 50 reed, was zijn schuld)… me moeder ook nog eens helemaal pissed off omdat ik haar auto totall loss gereden heb (me eigen auto, een bmw, is stuk).. daar word je niet vrolijker van..
nu moet ik dus elke dag met de fiets naar het werk, 35km op en neer.
ben vandaag ook even langs het bergings bedrijf geweest, heb foto’s gemaakt maar krijg ze niet op me pc… maar als de aandrijfas gebroken is zegt t al genoeg. t frame onder de motorkap is ook ehelmaal ontzet. de auto levert misschien nog een paar tientjes op bij de sloop
thanx mense ;)
[rquote=1834785&tid=139294&author=corsa_b_graffitshadow]
verder weet ik niet hoelang je een rijbewijs hebt of hoeveel km je gemaakt hebt, maar kunnen rijden is niet als je je papier net hebt.[/rquote]Ik rijd sinds 1 jaar auto. ik heb +/- 25.000km met mn corsa gereden, dus dan weet je op den duur wel hoe je auto reageert.
@ de anderen; Bleek een verkeerde afstelling van de trommelremmen te zijn. De garage heeft het gefixt en het zou nu goed moeten zijn.
Vooral als de remmen warm zijn remt ie nu echt toppie :).[rquote=1832395&tid=139294&author=max]Als je niet meer kan stoppen bij oranje betekent het dat je te snel een verkeerslicht nadert, maar dat terzijde.
Wordt je geleert bij je eerste rijles, een verkeerslicht en/of kruising naderen met gepaste snelheid.
Rij in het vervolg gewoon wat rustiger, scheelt je een hoop brokken in de toekomst. Racen kun je op het circuit, daar staan geen verkeerslichten :)[/rquote]Ik ga niet rijden in mijn auto zoals in de lesauto? Ik irriteer me dagelijks aan mensen die met onaangepaste (te lage) snelheid een stoplicht naderen waardoor die vlak voor mijn neus op oranje/rood gaat, waardoor andere mensen achter mij ook moeten stoppen. Wat ik bij mijn rijschool heb geleerd is dat je harder moet rijden voor een positief invloed op de verkeers-doorstroming. Ik heb veel gemekker gehad van mn rij-instructeur omdat ik júist te langzaam reed. Vanuit die positie rijd ik nu – waar het kan – 5/10 km te hard.
[rquote=1832827&tid=139294&author=RonaldH]Joh inhalen vlak voor een stoplicht,zegt al genoeg.
Maar goed t zal wel[/rquote]
Ey hallo het is de f*cking ringweg? Dan haalt iedereen elkaar in?
[rquote=1833048&tid=139294&author=vluggejaapie]1, al ga ik met 2 voeten op de rem staan haal ik alsnog de bodem niet (weet niet of dit goed is:P)
2, ik moet ECHT mn best doen als ik zonder handrem dwars wil komen.
3, als je niet op tijd kan remmen voor een flitskast kijk je óf niet ver genoeg vooruit, óf je rijd met 160 op een kruising af.maar iedereen heeft wel eens zn minder oplettende momentjes, dus ik begrijp het wel volkomen, ik twijfel alleen of het aan je remmen ligt.
[/rquote]Je mag er 70. Ik kwam met 80 aanrijden (tomtom) en toen sprong ie op oranje. Er staat een flitskast naast. Ik kon kon óf gas geven en een bekeuring krijgen voor roodlicht + te snel (ja dat flitst ie ook) of te remmen. Toen ik remde blokkeerde alle 4 me wielen, terwijl ik toch wel 500x p/week het rem pedaal in druk in de auto. Dat heeft niks met het niet goed kunnen rijden te maken. En mensen die als heilige boontjes spelen; Jullie rijden ook nooit te hard, parkeren nooit op een plek waar het eigenlijk niet mag en jullie halen zeker ook nooit een auto in?
[rquote=1832707&tid=139294&author=max]Moraal ridderen? Moah, valt wel mee toch?
Ik zie er meer de humor (zwarte humor wel te verstaan) van in om vast te stellen dat de persoon in kwestie hard reed bij het naderen van een verkeerslicht, dan merkt dat er een flitskast staat en vol in de ankers gaat om niet geflitst te worden (over moraal gesproken).
Bij die noodremactie dan bijna de controle over zijn auto verliest, meent goed te kunnen rijden en dan gaat vragen of het aan z’n remmen kan liggen….. tja.Kon het gewoon niet laten om dan een kleine kritische reply te geven.
Rij zelf ook graag snel maar wel waar het mag. Het CJIB onnodig spekken doe ik niet meer.[/rquote]
Ik reed idd te hard bij het verkeerslicht. Normaal heb ik 98% van de keren groen licht. Ik vroeg gewoon of het normaal is dat mijn achterwielen blokkeren als ik hard rem. Dat ik over dwars op de weg kwam te staan is een bijzaak want dan weet ik dat corsa gewoon een kut remsysteem heeft.
[rquote=1830300&tid=139294&author=14XE]Idd vooral als je extra gas geeft bij oranje[/rquote]
Ja, vanaf nu geef ik idd extra gas bij oranje (als ik niet meer kan stoppen). als ik wel kan stoppen, rem ik idd. Is dat zo erg? dacht t niet
[rquote=1830302&tid=139294&author=MantasticB1]met koud/vochtig weer neigen koude remmen meer tot “happen” , na een tijdje remmen/opwarmen zou dit weg moeten zijn[/rquote]
Laten we het hopen. De auto staat vanaf gister bij de garage dus gelukkig wordt er ook naar de remmen gekeken.
Nee ik heb geen boom geraakt, dat was een lantaarnpaal. Ik ging met 30 een bocht in (waar 50 is toegstaan, omdat ik wist dat het glad kon zijn) en toen ging de auto aan de glijd, zo boem tegen een lantaarnpaal aan.
Ga nou niet roepen van je kan niet rijden of w/e dan ook, want dat heeft er niks mee te maken. Een ongeluk of een glijdpartij zit in een klein hoekje, helaas ;)
Is de garage aangesloten bij de Bovag? Dan heb je 3 maanden garantie op uitgevoed reparaties. ;)
[rquote=1830000&tid=139294&author=max]:sleeping volgende keer iets rustiger op een oranje licht aanrijden helpt ook. Als er geen flitskast had gestaan was je dan door rood gereden? met 90?[/rquote]Uh, ja…? Dan had ik misschien nog wel extra gas bij gegeven, tot de 100-110 ofzo.
[rquote=1829214&tid=139294&author=arjontje][rquote=1829066&tid=139294&author=Aapje]En in navolging op TedMechanic:
ABS heb je in principe in elke auto, het is een kwestie van discipline. Zelf je onder controle houden, door te gaan pompend remmen.
Meer informatie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Antiblokkeersysteem%5B/rquote%5D
Dat is wel leuk. Maar je bent met je voet bij lange na niet zo snel als met abs. Dus pompend remmen heeft geen zin. Druk iets verminderen juist wel. (is ook het principe van abs)[/rquote]
Bij een echte noodstop waarbij je vol in de ankers móét om er levend vanaf te komen is pompend remmen of drukvermindering geen optie. Daarom vond ik het zo gevaarlijk dat mn achterwielen ook blokkeren.
Iig bedankt voor alle hulp. Ik ga morgen sowieso naar de garage, want mijn auto lekt koelvloeistof. Gelukkig is het garantie, dus ik laat de auto daar staan en ze bekijken het maar met die auto. Lang leve de luxe leenauto’s:jerry
@Erwin; Hoe moet ik deze vraag interpeteren? Want het heeft geïjzeld dus de binnenkant van de wielen zijn nat. Of bedoel je de remtrommels? Daar moet ik het wiel er voor af halen, alleen heb nu geen krik of moersleutel.
Ik heb net een bagger kwalitieit filmpje gemaakt waarbij je kan zien dat als ik rem op een glad wegdek alle 4 de wielen blokkeren (is vanaf 1 kant gemaakt; dus linksvoor en linksachter blokkeren op hetzelfde moment, daar dus rechtsvoor en rechtsachter ook blokkeren). Zal het filmpje zo ff uploaden en plaatsen voor extra duidelijkheid in mijn probleem
[rquote=1828060&tid=139294&author=TedMechanic][rquote=1826403&tid=139294&author=OrangeArrow]als je dwars op de weg stond, dan moet ie achter geblokkeerd hebben.[/rquote]Hoeft niet hoor, heb dat bij m’n slipcursus ook gehad. Ik op het gladde wegdek vol in de remmen, blijkbaar hield ik mijn stuur ietsje scheef terwijl ik remde. Wielen blokkeren, ik minder mijn remdruk ietsje, wielen pakken weer grip en hoppa, ik stond andersom.[/rquote]
Dat kan idd kloppen dat het met de ‘besturing’ te maken heeft bouke, want ik had net een auto ingehaald, ging weer terug naar de rechter rijbaan en op dat moment sprong ie op oranje. Toen ging ik remmen, en blokkeerde m’n wielen (ja, alle 4). toen mn wielen blokkeerde minderrde ik de remdruk (geen idee eigenlijk of t op die manier ging) ging bijsturen uit reactie en idd hoppa ik stond andersom. Kwam op dat moment zo’n 4 auto’s op me af dus ik helemaal in paniek plankgas de berm ingereden hahaha :’)
@corsagek: Ik heb de remblokken er al 2 maand (4000km) opzitten. Toen ik hard remde blokkeerde er eerst 2, toen ik wist dat ik niet voor t rooie licht tot stilstand kwam remde ik nog ietsje harder (omdat ik weet hoe de auto reageert als er 2 banden blokkeren) en blokkeerde er nog 2 aan de achterkant, op dat moment ging de auto ongeveer aan de schuif. Als ik in de sneeuw redelijk normaal rem, blokkeren alle 4 de banden tegelijk.
@fearless: Ik heb geen rand op de remschijf gezien. En de remschijven bijslijpen begin ik niet aan
@jurgen; Ik heb alle 2 de kanten vervangen, dus linksvoor en rechtsvoor (is idd 4 remblokken :P). Ik heb me remvloeistof niet gecontroleerd, daar ik het door de garage heb laten doen (ben veel te bang dat ik iets sloop als ik het zelf doe)Nog een goud nwjaar btw ;)
[rquote=1827300&tid=139294&author=wim-v6]je hebt 2 nieuwe remblokken?? waarom niet alle 4 dan??
en ja, met nieuwe blokken op de oude schijven zal gedurende de inrij(rem)periode het pedaal lager liggen.
blokeren op 4 wielen opzich is prima, op alleen achter is niet goed.
Willem[/rquote]
omdat ik voor schijfremmen heb, en achter trommelremmen zijn kan ik alleen de voorr rem blokken vervangen.
als ik hard rem blokkeren alle 4 de wielen, en is de auto onbestuurbaar.ik zal volgende week eens langs de garage gaan, heb gister een lantaarnpaal gekust met de zijkant van de auto (ja dat rot ding stond in de weg) dus nu zit er een lekkere deuk in.
Me vorige auto had abs, dat remt toch een stuk plezieriger als je totaal geen grip hebt.
Nee, het was niet glad want ik hoorde echt een piep/slip geluid toen ik remde.
Normaal zit ie niet op de bodem als ik rem, dit keer wel want ik wou niet weer een boete voor door rood rijden, dus ik remde nogal hard en toen ineens blokkeerde die, ik probeerde ‘m nog op te vangen maar ik stond gelijk overdwars op de weg.
Of is dit toevallig een soort van toeval ofzo? Normaal als ik hard rem blokkeert ie niet of nauwelijks.
Nee, ik heb de auto niet verlaagd of er iets anders aan gedaan. Alleen 2 nieuwe remblokken aan de voorzijde, en 14inch winterbanden ipv standaard 13inch banden.
Vandaag mn kentekenplaathouder vervangen, aangezien een auto tijdens het uitparkeren met zn trekhaak tegen de mijne reed. Domme gans. :fy1
Was overigens een klusje van 30seconden :sleeping
Paar week terug trouwens lexus achterlampen erin gezet. Dit 5deursje begint er een stuk strakker uit te zien. :D
Wanneer ik mijn corsa ‘s ochtends start heb ik ook een tikkend (soort van klapperend) geluid uit de motor als ik gas geef. Als de motor warm is is dit over. Kan dit ook liggen aan een versleten distributieriem? Km-stand =135.000km.
Gister nieuwe wieldoppen gehaald voor 60euro en vandaag al 1 verloren. Er was ook nog iemand zo aardig om m waarschijnlijk aan me terug te geven, maar ik dacht dat ie iets anders van me moest dus ik ging er als een speer vandoor… :(. Kan ik toch een nieuwe set halen GVD
origineel gepost door JackM83
origineel gepost door DarkNL08
Voordat je begint inruilen op een 3 deurs :P:jerry:jerry
5 deurs is veel unieker . 3 deurs rijd er al veel te veel :jerry
Inderdaad, vandaar dat ik hier ook in blijf rijden. Er zijn niet veel 5 deurs Opel die er zo uitzien als die van mij.
Haha, nee inderdaad. Dat is een beetje lastig.
Net even naar de auto gelopen… Ik vraag me af hoe me vader de radio erin gekregen heeft, heb de asbak verwijdert, maar kom er met geen mogelijkheid bij.. :(.
Hopelijk dat een groninger dit topic voorbij ziet komen en mij ff wilt helpen (A).
-
AuteurBerichten