Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb een opel corsa b 1.2 sz. Ik heb in een vorig topic doorgekregen dat de egr wel af te toppen is maar dat mijn motorstoringslampje dan altijd aan blijft. Liever koop ik er geen één maar zit nu al een aantal weken met een motorstoringslampje dat continu aan staat. Nu kan ik niets zien als er iets anders met de motor aan de hand is. Kan één van jullie nog even bevestigen of dit klopt en of er een oplossing kan komen voor dat motorstoringslampje. Bij voorbaat dank.
Ik rijd nu met de stekker los. Zo’n blindplaatje is wel een goed idee. Ik weet alleen niet of die egr klep wel naar behoren werkt. Ik zou niet eens weten waar die zit.
Ik heb die egr schoongemaakt maar zonder resultaat. De pakking was nog goed dus die heb ik er weer tussen gedaan. Toch blijft hij iedere keer uitvallen. Zonder die egr rijd hij overigens prima en als vanouds. Is het niet mogelijk om dat motorstoringslampje uit te krijgen door bv een zekering weg te halen of zo maar wel zo dat het motorstoringslampje gewoon kan gaan branden als er iets anders met de motor aan de hand is?
Ik kan toch gewoon altijd zonder die egr rijden zonder extra problemen?
Bij dat topic staat geschreven dat ik een spuitbus WD40 kruipolie nodig heb. Op het filmpje van youtube gebruikte ze gewone WD40. Ik wist niet eens dat er verschillende WD40 spuitbussen zijn. Moet ik nu speciale WD40 gaan kopen of kan ik ook de normale gangbare gebruiken?
Tevens zag je in dat filmpje dat ze één of ander speciaal ragertje hebben voor het schoonmaken wat precies de maat heeft van die gaten. Is dat niet ergens anders te koop als alleen in een automaterialen zaak? Er zitten hier maar 2 van zulke zaken en die zitten een pokke eind hier vandaan om alleen voor een ragertje te gaan. (Of ik moet er ook gelijk die andere WD40 en een pakking kunnen kopen.)
Ik heb vanmiddag een kleine 14-15 km gereden zonder die egr. (Stekkertje los gehaald). Ook speciaal een route genomen waarbij ik veel moet remmen maar de auto is niet 1x afgeslagen. Ik heb ook al een filmpje gezien op youtube hoe je die egr moet reinigen dus daar ga ik mij morgen mee bezig houden. Bedankt voor de tip basss27. Nu maar hopen dat dit het probleem voorgoed oplost. Mocht ik er nog wel last van hebben na het schoonmaken, kan het dan zijn dat die egr kapot is?
Wat doet die egr eigenlijk? Aangezien je zonder schijnbaar ook prima kan rijden.
@Wim,Nee het benzine filter en pomp zijn nog niet gecontroleerd. Ik zou niet eens weten waar die zitten. Misschien ook wel handig om die gelijk te reinigen. Ik ben dan toch bezig. Kun je mij vertellen waar die ongeveer zitten? Hoe een benzine filter schoongemaakt moet worden weet ik wel alleen hoe die pomp schoongemaakt moet worden weet ik niet. Het zou tof zijn als je mij dit nog even kan uitleggen.
@Wim,
Leuk idee maar dat gaat mij te ver. Uit noodzaak zal ik nu zelf dit probleem op moeten lossen. Alles wat ik kan laten doen, laat ik ook doen. Ik heb een schurft hekel aan sleutelen aan auto’s. Die gasten van de sloop zijn oplichters en hebben mij al vaker kapot materiaal als zijnde goed, verkocht dus daar kom ik ook niet verder mee. Het is dat die carb te duur is om nieuw aan te schaffen, om in een oud bakkie uit ’96 te stoppen anders had ik ‘m gewoon nieuw gekocht. Als ik dit probleem heb opgelost ben ik er ook helemaal klaar mee.
Zit er nog wel een sproeier in zo’n singlepoint systeem?
Heren,
Bedankt voor de info. Morgen middag ga ik dit proberen. Daarna zal ik verslag doen wat betreft mijn bevindingen.
Toch nog een vraagje. Waarom de inlaatbuis van het gasklephuis schroeven als ik zonder egr ga rijden? Wat heeft die inlaatbuis voor meerwaarde? Ik kan namelijk zonder die inlaatbuis eraf te schroeven ook gewoon dat stekkertje los trekken. Dit blijft dan toch hetzelfde?
Wat een gevecht zeg, om even een foto te kunnen plaatsen. Ik ben lid van diverse forums maar heb nog niet eerder meegemaakt dat ik eerst naar een site moet om mij daar dan eerst in te schrijven alvorens ik een foto kan plaatsen. Tevens werkt het heel anders als in de link van KRSA2000. Maar goed. Het is gelukt.
Volgens mij hetzelfde als op de foto van basss27. Er zit alleen nog zo’n ding bovenop. Ik neem aan dat dit er eenvoudig van af gaat. Zijn er speciale dingen waar ik op moet letten wat betreft schoonmaken? Valt het gelijk op wat gereinigd moet worden of zie je er voor de rest niets aan en moet gewoon alles gereinigd worden? Kan alles met WD40 schoongemaakt worden of heb je hier nog iets anders voor nodig?
Moet voor het reinigen heel die koperkleurige ring losgeschroefd worden of moet dit er gewoon opblijven en spuit je er gewoon wat WD40 overheen?
Zijn er nog zaken waar ik voor moet oppassen? Iets waar absoluut geen WD40 op mag komen ofzo?
Die garage had het over één of ander membraam wat kapot kan zijn. Als dit namelijk kapot is volgens hen, heb je niets aan het schoonmaken en zou ik een hele nieuwe nodig hebben. Mocht dit membraam kapot zijn, kun je dit dan los kopen?
Sorry van al die vragen hoor. Ik wil die auto zo snel mogelijk gemaakt hebben en doordat ik het nu zelf moet doen wil ik zeker zijn dat ik het probleem niet vererger.
Bedankt voor de info tot dusver.
Heren,
Ik ben bij een garage geweest en die heeft geprobeerd met één of andere schoonmaakvloeistof dat gasklephuis te reinigen. Helaas zonder resultaat. Zou ik als leek dat ding niet uit elkaar kunnen halen en schoonmaken of kijken wat er aan mankeert? Mits dit niet tig onderdelen zijn die ik los moet halen natuurlijk. Anders loop ik dadelijk het risico dat ik een onderdeel vergeet terug te plaatsen of niet meer weet waar dat onderdeel ook al weer terug geplaatst moet worden. Zijn het gewoon een aantal schroeven die los moeten, kan ik hem uit elkaar halen en weet ik wat ik moet schoonmaken, is het geen probleem.
Kan het ook zijn dat er iets kapot aan is wat deze storing veroorzaakt en kan ik dit zelf repareren?Ik wou een foto bijvoegen om te laten zien waar die garage zei dat het probleem zit maar ik zie nergens de optie om een foto bij te voegen.
Als ik dat ding uit elkaar kan halen, schoonmaken of repareren en weer in elkaar kan zetten. Hoelang duurt zo’n operatie dan ongeveer?
Voor mij is ieder vertrouwen wat ik had in een garage, inmiddels tot een dieptepunt gezonken.
Ik hoor graag nog iets.
Mvg,
Ferry.
Heren,
Alvast bedankt voor de snelle reactie.
Volgens mijn kenteken is het een Corsa X1.2sz.
Beide garages en een beunhaas hebben mij de carburateur aangewezen. Die zit er dus schijnbaar wel in. Alleen kwamen zij alle drie met een andere rede waarom de auto steeds stil valt.
Ik heb zelf niet de ballen verstand van auto’s maar moet er wel in meegaan dat de auto een carburateur heeft.
Doordat het een eco is, is er sowieso (in het gat waar ik woon) maar moeilijk aan onderdelen te komen. Niet alle Corsa onderdelen passen op deze uitvoering. Zo eco is hij helemaal niet. Als de thermostaat kapot is en er moet een nieuwe in, moet ook heel de distributieriem los. Dus wat eigenlijk maar een paar euries hoort te kosten brengt daardoor weer een hoop extra kosten met zich mee. Ik ben allang blij dat ze 3 maanden geleden met het vervangen van de thermostaat de distributieriem niet hebben vervangen maar hebben teruggezet. Die zit er pas sinds 2 jaar nieuw op.
Als ik naar een Opel dealer moet gaan gaat dit bakken met geld kosten. Een paar maanden terug was mijn knipperlicht aanwijzer niet meer goed. Telkens als ik naar rechts moest en de aanwijzer sloeg terug ging mijn grote licht aan. Bij de Opel dealer kostte dit € 150,00 en bij die garage kost mij dit € 20,00. Dit is overigens geen uitzondering. Ik heb al vaker zelf dingen gerepareerd die maar een paar minuten kostten en waar zij veel te veel voor rekenden. Een nieuw demper erop zetten kostte inclusief demper bijna € 175,00 en heb het zelf gedaan en nu kostte het mij alleen de demper van € 45,00 en een hoop moeite. Je snapt dus wel waarom voor mij de Opel dealer uit den boze is. Er zitten hier maar 2 dealers en zij zijn allebei flink aan de prijs.
Ik heb de wagen nu 5 jaar en inmiddels zijn al gerepareerd of vervangen de koppakking, 2x thermostaat(nieuw), waterpomp(nieuw), 2x radiator(nieuw), distributieriem(nieuw), diverse slangen(nieuw), uitlaatdemper(nieuw), 2×4 banden(2e hands), verschillende pakkingen(nieuw), één of andere ring tegen olielekkage(nieuw), en volgens mij nog wel wat zaken die ik inmiddels vergeten ben.
Ik was nog vergeten te zeggen dat waar je aan de bovenkant die olie ingooit (volgens mij heet dit het kleppendeksel maar ik kan dit verkeerd hebben) is de pakking kapot en lekt hij olie. Sinds ik de blower en de verwarming op max. zet valt hij minder snel uit. Ik dacht dat die lekkende olie ergens op valt, wat dan zo heet word en het dan een storing veroorzaakt. Maar volgens die garages en beunhaas kan dit niet. Toch vind ik het gek dat het aanzetten van de blower de auto minder vaak uit laat vallen.
Ik heb nu niet genoeg geld om naar een Opel dealer te gaan en moet verplicht nog t/m april in deze auto blijven rijden. Na april kan ik een andere kopen. Om er dus een nieuwe carburateur in te laten zetten van een paar honderd euro is weggegooid geld en is de auto te oud voor.
Hopelijk geeft deze extra informatie jullie genoeg houvast om te achterhalen wat nu eigenlijk het probleem is. Ik heb toch al een schurft hekel aan auto’s dus begin er aardig moedeloos van te worden.
Mvg,
Ferry.
-
AuteurBerichten