Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
13 februari 2013 om 18:56 In reactie op: Motor blijft lopen nadat sleutel uit contact is verwijderd #18103548
De Corsa rijdt weer perfect :D .
Op dit onderwerp mag een slotje.
Bedankt iedereen voor het meedenken
11 februari 2013 om 21:39 In reactie op: Motor blijft lopen nadat sleutel uit contact is verwijderd #18103547@wim-v6 wrote:
kan je niet zien, kan je alleen achter komen door te meten of te vervangen.
met meten kom je achter meerdere dingen, kan je ook zien of ze bekrachtigd word of niet..
een relais wat niet bekrachtigd word, mag geen stroom doorlaten, en een relais welke bekrachtigd word zonder dat het betreffede circuit is ingeschakeld heeft een andere oorzaak..
Willem
Vandaag de Gloei en Brandstof relais vervangen, omdat deze bekrachtigd bleven.
En voor als nog start en rijd hij weer perfect.Het heeft waarschijnlijk in het gloei relais gezeten,
waardoor mijn accu werd leeg getrokken.Iedereen bedankt voor het meedenken!
9 februari 2013 om 17:50 In reactie op: Motor blijft lopen nadat sleutel uit contact is verwijderd #18103544ja ze gloeit nog wel voor,verder kan ik niet meten of de relais stroom verbruiken,
zo technische ben ik ook weer niet :???: ,hoe kun je trouwens zien als een relais stuk is of deze blijft plakken?Ik ga maar maandag maar weer is naar de dealer ik kon kosteloos wat relais gebruiken.
Het probleem was de motor ging niet uit,en nu start hij slecht en trekt hij ergens stroom weg waardoor de motor niet meer wil starten, wel als de motor nog warm is trouwens pfff ik word er moedeloos van.
Bedankt nogmaals voor het meedenken
9 februari 2013 om 14:52 In reactie op: Motor blijft lopen nadat sleutel uit contact is verwijderd #18103542Vrijdag naar de opel dealer geweest ,100 Euro lichter en nog geen oplossing.
Storingen:
-Hoofdrelais en brandstofpomp relais blijft bekrachtigd
-Gloeirelais word heet ,en datalijst geeft inactief aanNa storingen wissen blijven deze 2 Meldingen erin staan
-P0230 br pomp relais onderbreker
-p0683 circ gloeibougie spanning te laagauto ging wel gewoon uit daarna, dus even afgewacht,s,avonds starte de auto slecht en daarna helemaal niet meer
volgende ochtend nieuwe accu gemonteerd,starte na aantal keer eindelijk.
vanmiddag weg geweest auto heeft 3 uur stil gestaan ,en daarna zeer slecht starten en uiteindelijk accu leeg
auto maar aangeduwd en naar huis gereden. ik weet het niet meer
Accu en dynamo zijn goed, Misschien toch de relais die de accu leeg trekken???
WIE KAN MIJ HELPEN !!! :cry
6 februari 2013 om 20:45 In reactie op: vraagje waar zit de pollenfilter/interieurfilter corsa c #18104120@kees-v wrote:
Beste forum leden,
ik zou graag willen weten waar de pollenfilter zit en hoe ik die het best erin kan monteren.
het is een corsa c (2004)
Onder afdekkap van de ruitenwissers als ik me niet vergis,
montage staat aan gegeven door middel van de pijlen op het filter.sucses
6 februari 2013 om 19:34 In reactie op: Motor blijft lopen nadat sleutel uit contact is verwijderd #18103538@wim-v6 wrote:
een van de Allereerste dan haha…
maar dit zou in het contactslot kunnen zitten, of in de BCM, of in de motorstuurdoos.
Willem
Ja erg vaag allemaal, Contactblokje is vervangen en tevens het contactslot.
Vind het ook raar dat hij helemaal geen foutcodes uitleest.Bedankt voor het meedenken!
6 februari 2013 om 18:13 In reactie op: Motor blijft lopen nadat sleutel uit contact is verwijderd #18103536@wim-v6 wrote:
Corsa-C van 2003 dat is een 1.7Di of 1.7DTi??, deze heeft een mechanische afsluiter, deze zou zomaar open kunnen blijven staan..
Willem
Morgen maar uitlezen, bij de opel dealer :swear waarschijnelijk de aanstuurcomputer van de auto pffff,
die de brandstof klep niet dichtzet,dat word een dure grap als dat het is.het gaat trouwens om de 1.3 cdti
Word vervolgd!
5 februari 2013 om 07:41 In reactie op: Motor blijft lopen nadat sleutel uit contact is verwijderd #18103523@McKaamos wrote:
Dat ‘n diesel niet stopt kan prima gebeuren.
Diesels stoppen pas als ze geen brandstof meer krijgen. Ze hebben geen gasklep zoals een benzine motor en hebben geen ontsteking nodig. Diesel ontbrand puur door compressie en hitte.Kortom: als de brandstof toevoer niet stopt, gaat een diesel gewoon door met draaien.
En nu komt t meest frapante: Diesels kunnen ook door gaan als er geen diesel meer ingespoten wordt.
Als er op één of andere manier olie in de zuigers van een diesel terecht komt (b.v. door een inwendig lekkende turbo) zal hij daar ook gewoon op verder lopen, tot de carter zo ver leeg is dat er geen olie meer opgezogen kan worden. Maar tegen die tijd is het meestal te laat, want dan is er ook geen smering meer voor de motor en loopt hij in de soep.
Motorolie gedraagt zich onder hoge druk en hitte namelijk net zo als diesel. Dat doet net zo hard boem als diesel.Dat fenomeen heet ook wel “runaway diesel”.
Zoek er maar eens naar op YoOm ‘m dan nog te laten stoppen, kan je m in de hoogste versnelling en met de rem er op ineens de koppeling los laten.
Andere mogelijkheid is een lap in de intake drukken en zo de luchtstroom te stoppen.[youtube:1wsgyxbd]http://www.youtube.com/watch?v=3NRaqgab0_w[/youtube:1wsgyxbd]
Vanaf 1:30. Ding vliegt ineens in hoge toeren.
Kerel gooit een lap in de intake van de turbo en hij vertraagt direct.Morgen gaan we verder kijken,Contactblokje en slot zijn dan inmiddels vernieuwd het zal dan wel denk ik iets mechanisch zijn. Opel dealer gebeld die zei zet de auto maar neer ,ja tuurlijk en dan een berg geld kwijt zijn einde van de dag.
Word vervolgd dussss, bedankt voor het meedenken.4 februari 2013 om 18:15 In reactie op: Motor blijft lopen nadat sleutel uit contact is verwijderd #18103525@CORSA BB wrote:
mischien een lekke vacuum slang..
bb king:
Het is iets electrische naar mij weten, motor start gewoon alleen bij uitzetten blijft moter gewoon doorlopen,
de verlichting gaat wel gewoon uit op dashbord, erg vaag allemaalBedankt voor het meedenken
-
AuteurBerichten