Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb nu 125000 km gereden en verbruik met lcng ongeveer 6,5 kg gemiddeld met uitschieters naar 5,5 bij veel lange afstanden en 7,5 bij veel korte stukken.
Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
€ 11,– voor een 10 liter can.
Ik heb een Sony Xperia met android 4.0 deze werkt zonder problemen samen met de BT van de Zafira. Misschien zit het probleem wel bij Samsung
Dan is dat bij een update aangepast. Mijn auto heeft alleen een menuknop aan de voorzijde van de hendel en daar kan ik geen navigatie mee op het scherm krijgen.
Bij de levering kwam ik er achter dat de verkoper in feite het navigatie systeem niet kent. ‘Nee hoor, u kunt de navigatie niet in het schermpje tussen de klokken zien en de navigatie is alleen stilstaand te gebruiken. Zo vervelend van Opel.’ Beide bleek niet waar.
Kun je me van beide dan uitleggen hoe ik dat voor elkaar krijg, want bedienen kan alleen stilstaand, behalve via voice control, en tussen de klokken op het scherm heb ik ook geen navigatie, of is dat alleen bij de cosmo.
Voor mij viel de touran vooral af in verband met zijn belegen design en de slechte reputatie van de 1.4 TSI motoren. Als je wat verder doortrekt in de versnellingen is de auto niet mak. Je moet je rijstijl iets aanpassen en je merkt in de lage toeren dat hij zwaar is.
In Nederland is het ook geen 25 kilo, maar 23 kilo.
Waarschijnlijk was er maar 1 mistlamp aan in verband met de bochtverlichting op de Touran bij een stuuruitslag naar links of rechts gaat die desbetreffende lamp aan.Over garantieverlenging. Vaak is dat een wassen neus omdat de zaken die daar onder vallen ook vallen onder de europese regelgeving over conformiteit. Hierin staat heel kort door de bocht dat je bij een duur product enige mate van levensduur mag verwachten bij de verschillende componenten. Dit betekent vaak wel dat je zelf sterk in de schoenen moet staan om deze garantie af te dwingen. Succes met je keuze.
Ik heb ondanks de eerste perikelen, die dus gewoon zijn opgelost, verder geen klachten over de auto buiten de actieradius maar die wist ik van te voren.Dan zoek maar eens op 1.4 TSI problemen bij volkswagen. Daar wordt je net zomin vrolijk van. Het vervangen van de drukregelaar is gewoon onder garantie. De auto is namelijk pas 2 maanden oud. Ik weet dus niet wat de kosten zijn. Verder ziet een Touran er naar mijn mening gewoon belegen uit ten opzichte van de frisse Zafira Tourer. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik prive misschien minder snel voor een opel zou hebben gekozen, maar dan zou ik ook niet nieuw rijden.
IPV de flexconsole krijg je een gewone middenarmsteun met een kleine lade erin. Deze is in de lengte verschuifbaar. Dat zit verder goed. De zafira is zeker geen sportwagen. Daar heb ik mijn andere auto voor. Ik heb erg moeten wennen aan het gebrek aan koppel bij lage toerentallen (hiervoor had is een diesel). Als je hier rekening mee houdt en op tijd terugschakelt is er goed en vlot mee te rijden. Wel merk je aan alles dat het een zware auto is. Schakelen en sturen gaat licht en soepel. Je gaat met deze auto vanzelf relax rijden met de flow mee.
Bedankt. Ik ben zelf ook erg blij met de kleur in combinatie met het chroom. Ziet er chique en voornaam uit zonder saai te worden, wat met grijs wel zo is. (vind ik).
Ik vind het niet erg dat de Porsche ondergewaardeerd is. Daardoor rijd ik voor relatief weinig geld een rasechte sportwagen. Wat andere daar ook van vinden.Als daar iets van doorgaat, dan zullen dat commerciële locaties worden. Zij zullen in het zuiden van het land komen te liggen. Meer kan ik er helaas nog niet over zeggen.
Cruise control werkt bij mij wel goed. Ook het slecht lopen valt wel mee. Hij lijkt wat onrustig als je wegrijdt, maar verder valt dat wel mee. De inhoud van de tank is wel vreemd dat het niet klopt met het persbericht. Helaas gebruikt opel nederland gewoon de persberichten van Duitsland waar wel H-gas getankt kan worden en waardoor de actieradius dus fors hoger wordt.
Ik ben gisteren naar de Opel dealer geweest voor het probleem van het niet kunnen selecteren van de aardgasmodus. Daar bleek een drukregelaar niet naar behoren te werken. Hiervoor is nu een nieuwe besteld, maar die staat zwaar in backorder. Vermoedelijk omdat her dus iets mis mee is en ze naar een oplossing aan het zoeken zijn. Zodra de nieuwe binnen is wordt deze gemonteerd.
Afgelopen weekend trouwens ook gehad dat de brandstof Aardgas niet beschikbaar was. Na een volgende start deed hij het wel weer. Het probleem trad bij mij trouwens op na een filerit van 1,5 uur. Ik had het gevoel dat dat de oorzaak was.
Dat heeft niets te maken met afstelling. In nederland hebben we een aardgasnetwerk wat hoofdzakelijk wordt gevuld met aardgas uit Slochteren Dit gas heeft 15% stikstof in het gas, dit wordt ook wel L-gas (laagcalorisch) gas genoemd. Ook het groengas, wat wordt ingespoten in het aardgasnet om het systeem te vergroenen wordt in kwaliteit omlaag gebracht om te kunnen voldoen aan het nederlandse netwerk. In het buitenland hebben ze meestal H-gas. Hoog calorisch gas, deze verlaagt het verbruik met zo’n 15%. Het belachelijke is dat de verbruiksgegevens in de brochure uitgaat van H-gas. De verkoper had je hiervan op de hoogte moeten brengen. Echter hebben de meeste verkopers helaas nog niet veel kaas gegeten van CNG. Ik hoop dat wij het voor elkaar krijgen om op korte termijn H-Gas CBG (CNG van 100% biogas) en LBG (LNG van 100% Biogas)te gaan leveren op onze locaties.
Dat klopt, er kan verschil zitten in vuldruk en ook de buitentemperatuur speelt een rol.
Ik heb het bij mijn Zafira ook ingesteld. Nu nog naar een plek rijden met flitspalen. Hier in de buurt heb je er niet zoveel. Ik heb dus nog niet kunnen testen hoe het werkt.
Oke, bij deze wat foto’s van de Zafira
En dit is van mijn P.
Ik tank ook meestal rond de 21 kg. Mijn actieradius ligt tussen de 300 en 320 km.
Ik ben zelf sinds 5 weken in het bezit van een Zafira Tourer CNG. Auto bevalt goed met een gemiddeld verbruik van 1 op 14. Dit moet wel nog wat beter op langere afstanden. Mijn collega heeft dezelfde en rijdt iets zuiniger. Wij hebben wel allebei de klacht dat soms de eerste 20 sec. na de start er geen rembekrachtiging is. Bij 2 verschillende garages is er hiervoor een nieuwe rembekrachtiger besteld en nu krijgen we van Opel Nederland een brief met een terugroepactie hiervoor. Het blijkt alleen een softwareupdate te zijn om het probleem op te lossen. We zullen deze week dit even laten uitvoeren en kijken of het dan is opgelost.
-
AuteurBerichten