Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Kan ook haast niet want dan krijg je de moer er bijna niet tot niet op
Ik zal hem deze week eens opnieuw laten uitlijnen. De banden cuppen nog niet. De winterbanden hadden dat wel. Lijkt wel een schubbenhuid dat profiel. Misschien was de bandenspanning ook wat aan de hoge kant hiervan, zo tegen de 3,5 bar bij demonteren. Maar het lawaai dat van de cuppende banden afkomt lijkt wel op kapotte wiellagers. De zomerbanden zijn wel stil, maar hobbelen alleen. De winterbanden maakten lawaai en na het vervangen van de veren hobbelden ze ook. Ik heb alleen de veren vervangen niet de complete poten. En ook kant voor kant dus verwisselen kan ook niet. Volgens mij zijn wel de linker en rechterpoot gelijk.
De veren zijn origineel. Vorig jaar ook de schokbrekers vervangen door originele, deze lijken ook alweer olie te lekken. Ik heb geen centreerringen in de velgen nodig. Originele OPC velgen van Astra G, Zafira A 17″ 8J ET 43 met Vredestein ultrac cento 215/45 – 17. Het hobbelen is dus echt pas ontstaan na het vervangen van de veren, daarvoor nooit last gehad. Ik vind wel dt het camber vrij negatief staat d.w.z. de velgen staan mijns inziens aardig ver naar binnen aan de bovenkant, misschien lijkt het hierdoor ook dat de auto ook aardig hangt in de kont. Ik kan nog steeds de platte hand net tussen de band en de schermrand krijgen. Aan de voorkant is dit wel een 4 cm.
Officieel is het camber toch niet verstelbaar bij de Vectra b. Evt. alleen door de boutgatspeling van de dwarsdraagarmbussen binnenzijde boven naar buiten te stellen en onder naar binnen te stellen. Dit is een Vectra B 2 sport ed. II, dus met standaard verlaging van 2,5 cm. Het verhaal is redelijk ingewikkeld en ik ben langzamerhand wel zat van het probleem.Groeten Edwin
Dat wel, maar het is niet dat de hobbels in het wegdek beter merkbaar zijn, maar net of er een platte kant aan de band zit of heel veel onbalans.
Kan het niet zijn dat de injectie te rijk staat, lmm of misschien koudestart injector blijft open mits deze op een C30NE zit? Ik heb hier alleen een 30E dus met l-jetronic, jij hebt al Motronic voorzien van katalisator. Misschien Lambdasonde of brandstofdrukregelaar kan ook nog. Temperatuursensor.
Zit waarschijnlijk niet teveel remverschil in, trekt ook niet naar links of rechts. Wanneer dit zo zou zijn was hij afgelopen december hier wel op afgekeurd. Dit remgedrag speelt al veel langer. Hij remt gewoon veel te indirect, het pedaal moet veel te ver ingetrapt worden om een fatsoenlijke remreactie van de voorremmen te krijgen. Er zit nu net het tweede setje schijven op (eerste setje dus af fabriek), vervangen bij 162000 km. Hierop het vierde setje blokken (dus 3 setjes op de eerste schijven). Lijkt me wel netjes. Tweede setje achterremblokken en nog setje schijven af fabriek. Als de remklauwen gangbaar maken niet helpt nog maar een keer de remklauwen ontluchten en evt. het normale remsysteem verversen. Ik heb de auto nu zelf ruim 9 jaar. Vectra b sport ed II van dec. 2001
Rembekrachtiger en hoofdremcilinder zitten in zoverre “los” dat het lijkt of alles aan rubbers hangt i.pv. direct staal op staal tegen het schutbord. Dus ook daar zal ik verder naar kijken.
Alvast bedankt voor zover.De remvloeistof is vorig jaar december ververst bij de dealer met een verversingsapparaat / spoelpomp. Als het goed is word dan toch ook de abs gespoeld en ontlucht of heb ik het dan niet goed?
-
AuteurBerichten