Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Opgelost.
Nieuwe potmeter kost 22,50 ex btw en ex verzendkosten. Belachelijk, een potmetertje kost normaal rond de twee euro.
Andere radio vragen ze ook rustig 40 euro voor op marktplaats (en dan nog verzendkosten) terwijl zo’n ding 0,0 aansluitmogelijkheden heeft en een lachertje is t.o.v. huidige “gewone” autoradio’s.Metalen behuizing radio afgeplakt met karton en de printplaat er los in gezet op de connector.
Met twee man op de juiste contacten en pootjes sluiting gemaakt met twee losse kabeltjes en zo de “knoppen” bediend. Code kunnen invoeren en uit safe gehaald.
Daarna printplaat weer vastgezet aan het frontje en dan weer aan de radio gezet.Straks met opcom proberen die safe modus voorgoed weg te halen want dat moet volgens mij ook kunnen… Is het nooit meer een probleem.
Gelukt!
Inderdaad een plusdraad die los was gekomen uit een blauwe kabelverbinder.
Was niet al te handig gemaakt met een kleine kabelverbinder en drie dikke plusdraden.
Van de week maar eens even beter maken, maar alles werkt weer gelukkig.
livlu, nog bedankt voor het meedenken!Net even gemeten.
Op de zekering van de cv komt spanning als ik op de sleutel druk.
De bcm geeft het volgens mij dan toch wel goed door?Volgens mij gaat het dan mis vanaf/na de zekeringkast naar binnen toe.
Moet nu even verplicht naar een kinderfeestje maar over een uurtje ofzo zal ik het zekeringenblok uit de zekeringenkast halen om te zien of de verbindingen daar onder nog wel allemaal (goed) vastzitten. Ik zag dat daar allemaal dikke rode draden lopen dus dat zullen de plusdraden zijn en het zijn er dus meer dan eentje.
Het gaat om verschillende functies/zekeringen en die zitten misschien wel allemaal op 1 plusdraad van onderen en dat daarom alles nog werkt behalve precies die functies.Bedankt voor de tip liviu!
Nee, voor die prijs weet ik het welAlleen ik zoek type 24410825. Zal wel met type combo te maken hebben. Hier zit de z16se in en de meeste corsa’s hebben waarschijnlijk een andere motor. Je komt steeds 24467903 tegen, zoals in jouw advertentie.
Inmiddels tijd gehad om er eens beter naar te kijken.
In de bak van de bcm stond geen enorme laag water, onderin lag wel een beetje zand en klein beetje vocht.
De afdichtlaag van de deksel is helemaal aan het verpulveren, die ga ik dus vervangen.
De voetjes en aandrukpunten van de drie connectors met paarse hendels en de bcm zijn brandschoon dus niet geoxideerd.Ik twijfel nu of de bcm geen + of – wil doorgeven of dat er nog iets in een kabelboom niet zou kunnen kloppen.
Dus voor dat ik een dure bcm koop… Kan ik nog iets proberen te meten en hoe?
Ik vermoed dat ik eerst moet meten of de bcm wel de stroom doorgeeft. Hoe kan ik dit meten?http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/16/306/4280/36020/” onclick=”window.open(this.href);return false;
But there aren’t any numbers at/for the two black curly hoses…
As I remembered it looked like this (a bit hard because I didn’t see it for a long time and the hoses were already taken off and completely gone bad.
Ondertussen is duidelijk dat het pompje kapot is en de 2 zwarte slangen op de behuizing van een verkeerd materiaal waren, dus niets meer van over.
Andere pomp incl. behuizing laten sturen. Duidelijk aangegeven dat het mij om het pompje en de slangen gaat en wat denk je, beide slangen verpulveren in je hand… Lekker handig van demontagebedrijf.Ben niet van plan auto onnodig nog twee dagen extra bij de garage te laten staan. Met de kans dat ze weer twee slechte slangen sturen ben ik dan nog verder van huis…
Weet iemand daarom wat de oem nummers zijn van deze twee slangen? (Ze hebben wat bochtjes dus “even” namaken en de juiste slang met de juiste diameter vinden is ook niet zo handig).
Hi Livlu,
Thanks for your reply!
This cars also runs on lpg and then it drives fine.
As soon as I switch to petrol the problems come along.
It’s been measured today and pressure was 1,8 bar instead of the 3,8 it should be (and it couldn’t hold it’s pressure as well).
Nr is w0l0xcf0623034933.Het is inderdaad de benzinepomp.
Op broekhuis zie ik meerdere 2dehands pompen staan.
Als ik zoek op corsa dan zie ik vooral motorcodes Z14XEP en Z12XE.
Passen deze ook allemaal of hebben sommige andere pompen?
Weet dat die van mij in ieder geval 3,8 bar moet geven.
Mijn motorcode is: Z16SE-02ny5137. -
AuteurBerichten