Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
14 mei 2014 om 12:30 In reactie op: Blikschade Corsa B *auto aangeschaft, overzet tips gevraagd* #18233259
@jeroenk wrote:
Da’s wel total-loss ja… Als de auto echter verder niks mankeert zou ik de interieurplaten er ff uithalen en van binnenuit de dikke deuk weer naar buiten trappen. Mooi is anders, maar als ‘t rijdt is het zonde om ‘m weg te doen…
@Kadett1.2 wrote:
Zou inderdaad ook effe controleren of je achteras en velg nog recht is. En je bevestigingspunten van de as niet zijn beschadigd of ingescheurd.
En of er geen scheur of snee in je band zit. Is ook best mogelijk.
Zelf beetje uitdeuken. Paneeltje binnenkant losmaken. Zo te zien is ook je wielkuip wat ingedrukt.
Boel tot op blank staal kaal schuren, dus alle losse oude lak en plamuur er af dus en op nieuw strak maken.
Beetje informeren wat spuiten kost. Zijn wel bedrijven die het voor een paar honderd euro willen doen.@Kadett1.2 wrote:
Zou inderdaad ook effe controleren of je achteras en velg nog recht is. En je bevestigingspunten van de as niet zijn beschadigd of ingescheurd
En of er geen scheur of snee in je band zit. Is ook best mogelijk.
Zelf beetje uitdeuken. Paneeltje binnenkant losmaken. Zo te zien is ook je wielkuip wat ingedrukt.
Boel tot op blank staal kaal schuren, dus alle losse oude lak en plamuur er af dus en op nieuw strak maken.
Beetje informeren wat spuiten kost. Zijn wel bedrijven die het voor een paar honderd euro willen doen.Ja dat had ik dus gedacht, vandaar dat ik even langs de garage ben geweest. Ik vond het zeker zonde om hem zo weg te doen voor ‘maar’ (voorlopig alleen)’ een blikschade. Bijna alles enzeker motorisch is hij in een zeer goede staat.
Maar goed, vandaag heb ik hem achter gelaten bij de garage, hij zou de wielophanging controleren en mocht er niks ernstig zijn, dat gaat hij de deuk zo goed mogelijk uitdeuken. Plamuren, schuren en spuiten kan ik wel zelf gezien ik de kofferbak ook zelf heb gedaan. Het zal echter natuurlijk niet erg mooi strak worden maar toch beter dan een grote lelijk deuk :sleeping
Nou, lekker nog een jaartje of 2 ermee rijden totdat de corsa D of misschien wel E voor mij betaalbaar is :D
Bedankt voor jullie reacties!
Bedankt voor jullie reacties!… even een schema voor de duidelijkheid:
-Dus als mijn aan/uit schakelaar al aan staat, en ik draai alsnog aan de originele lamp knop, zou er in principe niks gebeuren? (”12v + 12v”)
-En als laatst, zal het gaan piepen (waarschuwing dat de lampen aan staan) als mn portier open gaat? Of is dat alleen geregeld via de originele draaischakelaar?Ha ok, ik zal het gelijk proberen zodra ik tijd heb, bedankt allemaal!!
Bedankt voor je reactie, het mmlampje brand niet nee, en het gebeurd verder niks bij afremmen, alleen bij gas los laten :S
Ik woon in ZuidHolland – RotterdamOk bedankt… weet je trouwens of deze schijven los te kopen zijn bij een automaterialen zaak / dealer ?
edit* en dit zijn zogenoemde veerschotels neem ik aan?
Dat dacht ik al, maar dit bestaat dus uit een metaal schijf, een rubbere schijf en nog een schaaltje voor die bout die alles bij elkaar haalt als ik het goed zie?
En bij de taatspot is er een soort van lager bijgeleverd, is dit de toplager?
Ha ok… duidelijk, dus mijn corsab b had gasgevuld erin liggen… ik wist niet dat deze zo ‘snel’ op de markt waren :O
Edit* Nog bedankt allemaal!
Hij heeft één sleutel
Maar de sleutels worden tog niet letterlijk gekopieerd? De (drie)hoek-vormige puntjes blijven tog mooi scherp? Ik heb mijn sleutel meerdere keren laten kopieren voor de klapsleutel. Ze waren allemaal mooi scherp als je je vinger erdoorheen haalde, en bij de ‘oude’/originele waren alle punten een beetje glad
Sleutel kan inderdaad versleten zijn… probeer eens een sleutel na te maken, kost bij de sleutelboer iets van 5 eur. Met deze kan je uiteraard niet starten tenzij je geen startonderbreker(transponder/chip) in je originele sleutel hebt. Als de sleutel ook niet werk, dan zal het waarschijnlijk de cilinder slot zijn
Hmmm ok bedankt, dat resetten ook al geprobeerd, jammer… Dan maar de kiekert alweer als ik tenminste een goeie kan vinden… Ik heb er tot nu toe 18 gehaald laatste maanden waarvan 12 nog goed waren en 6 defecte (die door z’n crash sensor gegaan) voor tests voor mijn afstandsbediening systeem. Valt op dat er steeds minder corsa b en tigra a binnen in de sloop komen, ik ga elke week langs voor zo’n ding, mja……
Dus een kiekert kan de ene portierslot motor wel aansturen en de andere weer niet tegelijkertijd? Ik hoor namelijk alleen de passagier motor draaien als ik met de sleutel de bestuurderslot bedien.
Als eerste zekering gecheckt, nog ok. Eventueel vervangen….maar nee
Hmm… met sleutel krijg ik portieren wel gewoon open, alleen de kofferbak niet meer. Sleutel steeds draaien doet niks, normaal hoor je de motortje draaien met de sleutel, maar nu dus niet meer…
Ik kan opzich nog wel tanken aangezien dat slot pannetje van dat klepje niet zo sterk is, een beetje voorzichtig eruit trekken en terug duwen kan nog wel.
Er zit een fabrieks centr vergr idd, bij bedienen van de bestuurdeportier gingen de sloten van de passagier portier, tankklep, kofferbak allemaal open, maar nu is het geval dat alleen de passagier mee gaat…
Weet iemand of de bestuurder portier een motortje heeft voor de slot pen of alleen stangen en die de andere motortjes aansturen? Ik weet niet precies of je die ook hoor bij originele centrale vergrendeling systeem, wel weet ik zeker dat er meer dan 1 motortje werkt
De tankklep slotje blijft ook trouwens dicht…
Ik hoor trouwens de bestuurder motor slot ook niet meer…. alleen de pen die op en neer gaat, maar ik hoor wel die van de passagier …
Ha, ok….. duidelijk allemaal…..
Ik heb gewoon normaal met olie gehaald, heb liever even origineel, mischien later/volgende auto wel een race/sport dingetje :D@Powercorsa wrote:
Uitlijnen is altijd nodig bij vervanging van de schokdempers, je veranders de lengte waardoor je wielen ook anders gaan staan ;)
Bij sommige schroefsets kan je ook de wielvlucht aanpassen en anders door een magiccamber boutWaar gaan ze het verstellen dan? :O
Ok……. heel duidelijk, bedankt allemaal !
Misschien iemand die ook een ‘goeie’ bedrijf/site die deze dingen verkopen? Suggesties?
Oh ja tuurlijk… helemaal niet aan gedacht, bedankt. Zal dat eens zsm checken als ik hem op een brug krijg.
Verder wat mij opviel is voel/hoor ik eigelijk iets meer in de wiel kast links. Bij rustig rollen (zachtjes optrekken / met half koppeling en een klein beetje gas) voel/hoor ik af en toe klop klop daar… lijkt echt iets met de aandrijving systeem… leek me sterk dat het de defecte kogels van de homokineten waren maar die zijn al vervangen, ik kan niks meer verzinnen… kunnen defecte schokbrekers of veren zulke geluid veroorzaken? Stuurkogel oid?
En nog een punt: als ik met 4 personen rijd hoor je de klop vaker en harder… :???:
Hmmm ok bedankt allemaal, ik zal proberen om in de vakantie ofzo te beginnen… Zijn er nog eventueel dingen waar ik op moet letten? Bijvoorbeeld als er verschillende soorten types van spuitbussen zijn oid… en zacht/hard schuurpapier enzo…
Ok…. zal es proberen vandaag middag/morgen, nogmaals bedankt allemaal !
Ah ok, bedankt. En hoe zit het dan met het stekkertje? Zit die los van het originele houder?
Ok bedankt…. heb nu nog een laatste probleem/vraag… omdat de originele stekkers gelijk recht erin gaan bij het inschuiven van de radio kast is er eigelijk normaal gesproken geen ruimte meer ertussen. De pioneer heeft dus stekkers + kabels en daar is de ruimte er helemaal niet voor.
Weet iemand een oplossing hiervoor? Moet dat originele houder/doos eruit door de bout in het midden of iets dergelijk? :???:
Bedankt allemaal, dus die gelr en rode en zwarte zijn de plussen/minnen? En de licht blauwe, zwarte en blauwe heb ik verder niet nodig?
Edit: Het is gelukt, alleen ik kan me antenne niet erin krijgen. De antenne bij de dashbaord gat is niet of een snoer oid, maar gewoon een pen die uitsteekt. Bij de originele radio zit er zo’n soort verleng stukje in waarbij het gelijk in kan pluggen. Bij de pioneer is dat niet geval en het gat staat ook niet precies op de zelfde plek gepositioneerd… net iets ernaast, scheelt hooguit 2mm ofzo… iemand een oplossing daarvoor?
Links witte antenne gat – originele radio
Rechts zwart platte gat – pioneerOk… bedankt. Er zit een kabelboom ja, zie foto:
Ik heb alleen geen idee of ik die andere kabels met dat 2e zwarte blok moet gebruiken… iemand enig idee en hoe (welke kleur en gaten)?
Ok, is dat alleen mogelijk bij een dealer? En hoeveel zal het ongeveer kosten?
Even alles doorgemeten… er komt rond de 11v op de bruin/rood draad op de kiekert bij het open doen van de slot via de slotpen van binnen… moet de wit of wit/zwart van de cv niet daarop? (bij de vorige kastje was het wel zo) Toen even wit erop geprobeerd, lock deed het wel eerst 1 keer. Daarna kiekert weer ‘opgeblazen’, zucht…
-
AuteurBerichten