Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dit heb ik ook gehad op mijn B, ben bijna 100% zeker dat de lucht massa meter (LMM) stuk is…
MAar dan toch voor de zekerheid uitlezen zodat alles duidelijker wordt!Is het zo’n geluid?
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=knruYb5LuQU[/youtube]
[youtube:2jce1atp]http://www.youtube.com/watch?v=knruYb5LuQU&feature=youtu.be[/youtube:2jce1atp]Bij mij was de waterpomp rot, tenminste het was de lager (aandrijving) die had het begeven. Had toen de pomp laten vervangen, kostte me in totaal zo’n 300 euro inlc. arbeid en btw en alles
Edit: youtube linkje doet raar
Ah kijk is… daar komt hij vandaan dus. weer wat geleerd. Nou, ding is best prijzig idd :wors
In ieder geval bedankt allemaal!
Oh, ik dacht hoe meer toeren, hoe meer wrijvingen = meer warmte. Ik ging rustig optrekken en op versnelling 2 met hooguit 1500-200 toeren. En zodra ik genoeg snelheid had, had ik de koppeling ingetrapt en ging uitrollen voor wind en de motor niet verder wil belasten… dat was mijn inzicht dus
Maar on topic; thermoschakelaar is dat klep-achtige ding wat in je KVS slang op de radiateur zit?
Gezien de zowel ‘oude’ opels als nieuwe generatie’s van verschillende modellen die chroom strepen hebben naast het logo op de grille…
Zal ik het ook maar even op mijn B doen. persoonlijk vind ik smallere strepen mooier als de rest zwart is.
voor, zonder en na:
edit: PS ja ik moet duidelijk mijn zwarte kunststof gedeeltes ook eens even gaan spuiten zoals DennisOpel :wors
Eens kijken wanneer het zonnetje weer tevoorschijn wil komen……. :sleeping12 augustus 2014 om 23:06 In reactie op: Vraag over geschakelde/constante plus en accu/dynamo #18247728@gose91 wrote:
Accu blijft altijd in het circuit. Ook als de dynamo de stroom levert. De dynamo levert met 14V iets meer spanning dan de accu zelf levert, waardoor de accu oplaadt.
Dat je lampen flikkeren komt idd door het flinke verbruik van de startmotor. De accuspanning maakt op de momenten dat de startmotor flink trekt een dip waardoor je lampen minder fel gaan branden.
Bij auto’s met elektrische stuurbekrachtiging heb je dit effect ook bij langzaam rijden. Die pomp trekt bij snel sturen veel stroom en de dynamo draait langzaam. Koplampen gaan merkbaar minder fel branden. De accu vangt dit hoge verbruik op waarna deze weer wordt bijgeladen door de dynamoAls je lampen in wil bouwen die je altijd wil kunnen gebruiken, moet je inderdaad de constante plus pakken. Als je flinke verbruikers wil inbouwen (sterker dan Led) kan je het beste een draad direct vanaf de accu trekken (met een zekering ertussen natuurlijk)
Ah… vandaar, ik wist niet dat het 14v+ was. Stel als ik ledstrips van 12v dc ga gebruiken, moet ik deze dan ook zekeren, en zo ja hoe en met wat? Ik heb het geprobeerd op te zoeken, maar word er niet echt wijzer van. Ik las dat ze gewoon de laagste (5A of 3A) gebruiken maar dat zou nog steeds te veel zijn en niet veel doen. Is het beter om leds aan te schaffen die hoger dan 12v zijn?
@corsa14slow wrote:
de kracht die je nodig hebt om het pedaal in te trappen kan per koppeling set verschillen, die van mij is ook héél soepel (lees: kan je zonder moeite met één hand in drukken) dit kan naar mijn weten geen kwaad…
Dat heel snel aangrijpen van de koppeling heeft met de afstelling te maken, deze even wat beter afstellen. (koppelingspedaal hoort volgens mij op ongeveer de zelfde hoogte als ‘t rem pedaal.)
@wim-v6 wrote:
een Koppeling die heel licht gaat is meestal HEEL vers, hoe verder deze slijt hoe zwaarder het pedaal gaat.
korte slag vanaf bodem kan je makkelijk afstellen door de kabel strakker (met de klok mee draaien) te zetten bij de koppelingshevel op de bak.
Willem
Ah, vandaar…….. bedankt voor de reacties! Ik heb het verstellen inderdaad wel eens ooit een keer gedaan bij een andere auto, zal van de week eens even kijken
Rode GSI ergens in de buurt Rhoon waar ik niet bekend ben, vond hem wel strak!
Een straat verderop zag ik opvallende geel/goud corsa met ‘de Sla’ erop staan, geen foto helaas.
Verder weer paar straten verderop zag ik ook soort corsa b – achtige ding. Opvallend zag ik de originele lampen vanuit de achterkant, en zag ook opeens ’45km’ tot mijn verbazing. Toen langsrijdend even snel de voorkant gekeken en bleek dat hij ook de ook de originele koplampjes had… ook gelijk naar de merk gekeken en zag geen opel maar wel een soort vogel ding.
Nou net even gegoogled en blijkt dat het een Chatenet Ch22 Barooder of Media was, heb ik nog nooit gezien. Best geinig zo’n ding :D
Zo… heb even paar uren tijd genomen om heel dit topic door te nemen, zie erg veel mooie dingen! Lekker bezig allemaal :jerry
Zal nu ook maar is beginnen met mijn werkzaamheden posten :D
Dashboard van ”2D naar 3D” (gsi dashbaord matzwart ge-plastidip-d)
Ik vind hem erg mooi staan zo, door de mooie oppervlakte structuur + nog de mat effect lijkt het net origineel :wub
Alleen jammer dat deze transparante kunststof veel krasjes heeft…Is het slechts één keer bonk wanneer je op de drempel gaat of in een kuil gaat? Dat had ik namelijk ook voor een lange tijd, ben er vaker naar de garage geweest maar wanneer ik er was, hoorde je hem lekker natuurlijk weer niet…… :sleeping maar uiteindelijk had ik het toch voor elkaar gekregen om hem mee te laten rijden om te horen en bleek dat de veer niet helemaal goed in de schotel zat door vuil oid. Hij had toen gewoon de veer omgedraaid en had ik hoorde daarna niks meer!
25 mei 2014 om 11:36 In reactie op: Blikschade Corsa B *auto aangeschaft, overzet tips gevraagd* #18233263Bedankt voor de hulp allemaal,
@Fearless wrote:
En dan geld pompen in zon auto nog? Voor weinig geld heb je weer een andere nette Corsa b op de dam staan. Desnoods bouw je hier en daar wat dingen over van je schadeauto.
Heb er inderdaad goed over nagedacht na allerlei de gesprekken en adviezen van anderen…
Dus ik heb er toch gewoon een andere gekocht met hetzelfde uitvoering, deze is echter een aantal maanden nieuwer en ziet er beter uit zowel interieur als exterieur :D
Nu zou ik graag wat tips willen vragen, ten eerste:
1. De passagier stoel wil niet ‘inklappen’, de schuifknop aan de zijkant gaat niet verder dan de helft en de draaiknop van de leuning versteller is een stukkie eruit getrokken waarbij de as is zichtbaar. Hoe kan ik dit het best oplossen? Ik heb geprobeerd om de draaiknop met as met allerlei manieren in te drukken, maar dit wilde niet. Als ik het zo goed analyseer/gok, hangt er een veer systeem aan de schuifknop waar de as in hoort te zijn, maar kan verder niks vinden op de internet, iemand misschien ervaring?
E.v.t dacht ook dat ik de stoel van me schade auto kan overzetten, maar het zou natuurlijk mooi zijn als deze kan bewaren/verkopen, en ik las ook ergens dat het niet zo 123 gaat i.v.m. airbag systeem?
(http://www.corsasport.co.uk/board/viewthread.php?tid=247763″ onclick=”window.open(this.href);return false; had ik gevonden vanuit een andere thread hier, maar ik begreep het niet meer bij de 8e plaatje)2. Deze corsa heeft een oude radio:
Bij dat code knopje knippert de rode lampje wanneer de sleutel niet in zit, is dit alleen de zogenaamde dummy alarm led?
En Wanneer ik hem op contact draai, staat er CODE op de TID, hoort dit bij de startonderbreker oid? Kan ik later zonder problemen een eigen radio inbouwen?3. De waterpomp en de EGR klep heb ik 2-3 maanden laten vervangen van mijn schade auto en wil ik deze natuurlijk overzetten en/of opslaan, kan ik deze demonteren zonder een brug?
4. Wat is nog meer ‘makkelijk’ te demonteren en om op te slaan voor het geval dat iets stuk gaat?
Zelf dachtte ik zwz aan bv. de LMM,5. En stel dat de motor en interieur half gestript is, zal de sloperij het nog aannemen gezien dat er niet meer veel aan te verdienen is voor hun?
Ik hoor het graag, bedankt!
12 mei 2014 om 19:20 In reactie op: Blikschade Corsa B *auto aangeschaft, overzet tips gevraagd* #18233255@david verburg wrote:
Zit nog een oude schade onder ook zo te zien
Lijkt net of de plakken plamuur eraf vallenEr zit inderdaad een laagje eroverheen, ik dacht dat dit normaal was en verschillend was met de spatborden.
Maar ik ben vandaag even langs garage geweest om te kijken of dit uitdeukbaar is. Hij keek ook zo van :shock:
Dus origineel is het eigenlijk lak (met primer etc) direct op het metaal oppervlakte?Ik heb hem 4 jaar geleden zo gekocht… ik neem aan dat hij dus een keer is overgespoten gezien de ‘linker achterscherm’ niet los kan en één geheel is met de body?
11 mei 2014 om 22:20 In reactie op: Blikschade Corsa B *auto aangeschaft, overzet tips gevraagd* #18233254Bedankt allemaal, erg jammer dit… ik vreesde het al. Eens kijken wat ik vervolgens moet doen…………
Bedankt allemaal! het is weer gelukt. Heb hem aantal uren laten staan uitdruppelen en nieuwe olie erin gegooid. Draait goed, ook stukkie goed warm gereden. Hoop dat het zo blijft :wors
30 januari 2014 om 13:29 In reactie op: Corsa B MM-lampje aan bij een lege tank? *Update EGR defect* #18208078Ah ok bedankt! Van de week es even proberen wanneer ik tijd heb :thumbup
Is de pakking ook verkrijgbaar bij een universele automaterialen zaak, of echt alleen maar de dealer?
29 januari 2014 om 13:54 In reactie op: Corsa B MM-lampje aan bij een lege tank? *Update EGR defect* #18208076Ok bedankt!!
Komt de kvs dan direct uit het blok? Of bij dat slang aansluiting?
28 januari 2014 om 21:51 In reactie op: Corsa B MM-lampje aan bij een lege tank? *Update EGR defect* #18208074Juist ja, de EGR… dit komt me wel bekend voor ipv ugr/uitlaatgasrecirculatieklep, maar goed weer wat geleerd :D
Geen idee of het te duur is tbh……….. ik kan het wel geloven, heb meerdere topic gelezen over egr en de meeste waren ook rond de 300 :???: als hij daarna maar weer goed rijd/loopt dan vind ik het wel weer goed…
Ik heb veel gelezen dat dit verstopt zit door vuil en kan e.v.t zelf schoongemaakt worden. Is het reinigen zelf makkelijk te doen zonder een brug? En waar zit dit klep bij de X12XE ? Ik heb niks kunnen vinden op de forum behalve 1.4 sz/x16xe enz. blokjes
Bedankt voor het meedenken en antwoorden !!
28 januari 2014 om 11:42 In reactie op: Corsa B MM-lampje aan bij een lege tank? *Update EGR defect* #18208070Hoppa, eindelijk tijd gehad om het uit te laten lezen… ze zeiden dat de uitlaatklepcirculatie is verstop en moet vervangen worden. Kost 360zoveel incl btw, ok……
Even gegoogled wat ding is / hoe het eruit zie, maar kon niet echt veel vinden. Weet iemand ofr anderen benamingen zijn voor dit ding? En wat doet hij precies?
17 januari 2014 om 18:47 In reactie op: Corsa B MM-lampje aan bij een lege tank? *Update EGR defect* #18208068Bedankt! Dat lijkt erop idd…. vandaag gemerkt dat bij stationair draaien trilt de auto van binnen maar met gas geven gewoon lekker rustig
En kan de motor ook wat moeilijker starten door een lekke uitlaat? Hij start namelijk nu ook wat moeilijker :???:
16 januari 2014 om 08:57 In reactie op: Corsa B MM-lampje aan bij een lege tank? *Update EGR defect* #18208066@Corsaboyrick wrote:
Waar kom je vandaan ik heb een uitlees computer
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Ik kom uit rotterdam en de zaak is in monster/denhaag, is tog wel 85km verderop dan jou… ik durf niet echt al te ver te gaan, maar ik kijk wel eerst even, iig bedankt!
Ik heb trouwens dit geluidje gemerkt bij de uitlaat:
https://www.youtube.com/watch?v=PirQznjgXR4″ onclick=”window.open(this.href);return false;Weet iemand wat het zou kunnen zijn?
edit: link aanpassing
15 januari 2014 om 20:40 In reactie op: Corsa B MM-lampje aan bij een lege tank? *Update EGR defect* #18208063Dacht ik al, even rond gezocht op de forum over het uitlezen met een paperclip en kwam alleen deze tegen voor de Vectra B viewtopic.php?f=129&t=158642&hilit=paperclip
Maar volgens mij las ik ergens dat deze methode ook werkt bij de corsa B?
Bedankt, het is inderdaad een elektrische, vanavond maar even weer uitelkaar halen dan…
Ah……. ok, van de week eeens even proberen. Bedankt iedereen!!
@wim-v6 wrote:
Ikheb ook wel eens een zwak moment, blijf ook maar een mensch van vleesch en bloet.
Willem
Ja begrijpelijk! :thumb
@TedMechanic wrote:
Ik mag hopen dat als je bij de garage bent geweest, dat ze daar wel op gecontroleerd hebben.
Vast wel, is een echte specialist in mijn ogen. Ik geloof die gozer wel, ik ga vaker daar heen voor ‘zware’ reparatie die ik zelf niet kan doen op straat en hij heeft altijd netjes z’n werk gedaan voor een degelijke prijs. MAar goed, ik zal van de week nog een keer langs gaan voor de de boven genoemde rubbers, *en eventueel de veren als hij echt die waren vergeten…..
Nogmaals bedankt iedereen
Haha dacht het al, aangezien ik helemaal/totaal geen ervaringen heb met trekhaken en weet dat jij zoveel weet dacht ik mwah… kan misschien wel door ene of andere constructie bij de trekhaak die helemaal door loopt naar voren, klinkt raar maar goed, :D
-
AuteurBerichten