Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dit is bij mijn Manta B GSI wel het geval.
Het etiket zit er na 33 jaar nog in.
Groetjes,
Christiaan
Een beetje late reactie, maar zo zit de veer bij mijn Manta 2.0E gemonteerd.
Groetjes,
ChristiaanOeps.
Ik heb een te grote mond.
Mijn moeder zei altijd al; Je moet verder kijken dan je neus lang is.
Daar heeft ze in dit geval gelijk in.
Dat werkt tegenwoordig super.
Gewoon anno 2018.
Bij deze mijn excuses voor het feit dat ik gezegd heb dat foto’s plaatsen te omslachtig is.
Bovenstaande foto is vorig jaar September gemaakt in Oostenrijk, daar is de schakelaar kapot gegaan.Sorry, maar ik vind het plaatsen van foto’s te omslachtig.
We leven in 2018 en dan zou het makkelijker moeten kunnen zijn in mijn ogen.
Maar dat is mijn mening.
Het is ook al even geleden dat ik geprobeerd heb om foto’s te plaatsen.Vanmorgen even aan de keuken tafel zitten knutselen.
Ik heb van twee defecte schakelaars weer 1 werkende weten te maken.Probleem opgelost!
Beste Ghanz,
bedankt voor je reactie.
Ik heb alles doorgemeten. Alle draden zijn goed.
Alle massa draden zijn ook in orde.
Er is geen kabelbreuk te ontdekken.
Ik krijg ook gewoon spanning bij de stekker van de schakelaar.
Als ik de schakelaar omzeilde door er rechtstreeks stroom op te zetten gingen de lampen branden.
Dus het moest gewoon in de schakelaar zitten.
We hebben gisteren een derde schakelaar geprobeerd uit een Manta waarvan we zeker wisten dat de schakelaar het deed.
En wat denk je; probleem opgelost.
Ik had een reserve schakelaar liggen met hetzelfde probleem als de schakelaar in mijn auto.
Zo zout heb ik het nog nooit gegeten.Groetjes,
Christiaan
15 oktober 2013 om 19:02 In reactie op: Hoe verwijder ik de hoofdsteunen van Recaro stoelen? #18179777De slijptol werkt niet, ik wil ze namelijk omruilen met andere stoelen. Dus ik wil ze hergebruiken.
Ik heb de stoel achterover gedraaid. Vervolgens heb ik de achterruit uit de Manta gehaald. Daarna heb ik de hoofdsteun met een spanband aan de regenpijp gebonden. Hierna heb ik alle 110 pk hun werk laten doen. Na 3 pogingen is het gelukt om de hoofdsteun uit de stoel te trekken. Het enige waar ik nog mee zit is hoe ik de achterruit er weer netjes in krijg.viewtopic.php?f=10&t=180062#
Ik heb de zwarte stof weer losgehaald. Toen zag ik inderdaad de borgpennen zitten. Nadat ik deze eruit heb getrokken kon ik de hoofdsteun zo verwijderen. Gisteren heb ik deze borgpennen aangezien voor versteviging van het schuimrubber. Als ik gisteren meer nagedacht had, had ik het kunnen weten. In de zitting zitten geen stalen veren, dus waarom zouden ze wel bovenin de leuning zitten. Ik had kunnen bedenken dat het borgpennen waren. Maar ja, ik probeer zoveel mogelijk zelf te doen aan mijn auto, terwijl ik geen monteur ben. Dan kom je zulke onnozele dingen tegen. Ik weet nu wel hoe het zit. Bedankt voor de heldere uitleg.Volgens mij heb ik de oplossing;
Om in aanmerking te komen voor vrijstelling van wegenbelasting.
Moet de auto minimaal 25 jaar oud zijn.
Moet de auto als tweede auto op je naam staan.(incl. bijv. een lease auto)
En mag je maximaal 5000 km per jaar rijden.Als je aan bovenstaande voorwaarden voldoet ben je volgens mij echt een liefhebber.
Kun je hier niet aan voldoen moet je gewoon betalen, desnoods met een extra toeslag om het dagelijks gebruik van een oude auto te ontmoedigen.Maar ik vind ook dat ze mensen met electrische auto’s, die volop benzine tanken, aan moeten pakken.
Volgens mij is de manta schoner dan een electrische auto die niet electrisch gebruikt wordt. Dan bedoel ik het hele traject van produceren tot afbreken.Groetjes.
Mijn Manta staat bijna altijd binnen. Af en toe als ik hem vaker gebruik staat hij een weekje buiten. Ik haal altijd de minpool er af, ook al staat hij maar een paar dagen stil. In de winter zet ik als extra nog een vochtvreter in de auto. Met mooi weer in de winter rij ik er ook mee. Droog zout blijft niet aan de auto zitten en valt er zo vanaf. Dat doe ik al twaalf jaar en bevalt mij prima. Ik ben wel heel erg zuinig op mijn Manta, maar een auto heb je toch om er mee te rijden? Hij is wegenbelastingvrij, en het hele jaar verzekerd.
vandaag bericht gekregen van Opel. Ze gooien het nu op de lakgarantie van 2 jaar. Ze zeggen dat het een chemische reactie van de lak is, en geen roest van binnenuit. Na 6 jaar maak ik volgens hun geen aanspraak meer op de lakgarantie van 2 jaar. En ik ben volgens hun ook niet coulant geweest naar het dealer netwerk, omdat ik geen lakinspecties heb laten doen door een Opel dealer. Het word steeds gekker met Opel.
Hallo,
ik heb foto’s van de roestvorming moeten maken. En heb een kopie van het kentekenbewijs ingeleverd, vervolgens heeft de dealer kopien uit mijn serviceboekje gemaakt. De Opel-dealer heeft een coulance aanvraag ingediend, maar die is afgewezen ivm ; 1 dit zou geen roest van binnenuit zijn, maar een lakprobleem, 2 ik ben geen eerste eigenaar en 3 er heeft geen jaarlijkse lakinspectie plaatsgevonden. Dit is voor het eerst dat ik hoor dat een auto gaat roesten, zodra er van eigenaar wordt gewisseld. Met een lakinspectie kun je wel of geen roest waarnemen, maar een auto gaat echt niet roesten als je wel een inspectie uitvoerd. Een lakprobleem binnen 6 jaar vind ik ook wel heel erg snel. Ze hebben mijn auto niet eens bekeken.
Wat nu te doen?
Groetjes,Christiaan
Hallo,
ik ben nog bezig met een regeling bij Opel, zodat zij mijn roestproblemen oplossen. Ik ben nog op zoek naar mensen die hier ervaring mee hebben, en mij tips kunnen geven hoe ik dit het beste aan kan pakken. Aub jullie reactie. Tevens ben ik op zoek naar degene die met deze topic is begonnen.
Groetjes.
Hoi
ik ben ook in het bezit van een Manta uit 1985. Veel Manta’s gingen vroeger al naar de sloop terwijl ze nog maar 8 of 9 jaar oud waren. Je gaat er van uit dat Opel hier van geleerd zouden hebben. Nu heb ik een verzinkte Meriva uit 2005. Wat blijkt nu er zit meer roest aan de Meriva dan aan de Manta.
Dat kan toch niet. Maar inderdaad. Mijn buurman heeft een Mercedes die zit rondom in de bloemkolen. Van Mercedes mag je dit al helemaal niet verwachten. Nu zou ik nooit mercedes gaan rijden, maar dit is weer wat anders.het vijfde wiel bij een B-Manta is inderdaad hetzelfde wiel als de wielen die onder de auto zitten. Zelfde kleur, Zelfde type velg en zelfs dezelfde band.
Ik ben in het bezit van een originele Manta GSI. Toen ik hem 12 jaar geleden kocht met 31000 echte kilometers zaten er banden van hetzelfde merk en type onder als die van het reserve wiel. Ik heb de banden aan een bandenspecialist laten zien en die kon mij bevestigen dat de banden net zo oud als mijn auto waren.Hallo,
ik ben in het bezit van een Opel Meriva uit 2005. En bij mij zit er ook roest aan de onderkant van de deuren. Nu heb ik afgelopen week op dit forum gelezen dat dit een kwaal van de Meriva is, en dat Opel hier een coulance regeling voor heeft. Nu ben ik al bij een Opel dealer geweest, maar die begon wel moeilijk te doen. De carrosseriecheck was niet uitgevoerd, en het onderhoud van de auto was niet door de dealer uitgevoerd. Kortom volgens de dealer was ik loyaal aan Opel anders had ik mijn auto wel bij de dealer in onderhoud. Ze kwamen ook met het verhaal dat dit onder de lakgarantie valt, en die garantie is maar twee jaar. Ik heb gezegd dat ik het niet normaal vind dat een auto zo snel gaat roesten, en dat onderhoud door een dealer dit niet had kunnen voorkomen. Ze hebben de auto uiteindelijk wel aangemeld bij Dekra, en ik zou binnen 2 weken een reactie ontvangen wanneer een expert van Dekra de auto komt bekijken. Dat vind ik wel sportief want ik ben geen klant bij deze dealer. Nu wil ik graag weten wat de ervaring van andere mensen met roestvorming is. En bij welke dealer ze geweest zijn. En hoe je zo iets aan moet pakken, om een vergoeding van Opel te ontvangen.
Bij voorbaat dank voor de reacties.
Groetjes,
Christiaan
-
AuteurBerichten