Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik zou ze maar eens doorzagen, van binnen (kunnen / zijn) ze anders opgebouwd.
daar zit het prijs verschil. gebruik je metaal of toch maar plasiks eindkappen,
dichthied van het papier filter, aantal in grote van de gaten / bypass klep, enz enz…Maar zoals ik al zei. ben je tevreden met de resutaten van je filter, dan blyf je daar bij..
Gisteren 2 achter schokbrekers gemonteerd ( monroe 83 euro setje)
ligt beter op de weg, tot de ontdekking gekomen dat ik ook wel ff 2 nieuwe draagarm rubbers mag monteren, de wielbasis varieerd nogal HAHAHAHAHA. en 4 winterbanden erop. ik ry er niet veel mee. vooral in de zomer niet.. 195/65-15 perelli snow.
je krygt de wielkast er mooi vol mee..Een paar duraseals zou hier uitkoemst bieden..
http://people.msoe.edu/~yoderw/oilfilterstudy/oilfilterstudy-german.html
Engels maar hier staat veel info op..
origineel gepost door bjornspiering
oke, nou ga morgen even naar twimva of iets in die trent die weten hier vast wel raad meekom jij uit enschede? vergeet die blauwe rubbertjes niet erop te schuiven, je wilt het toch waterdicht houden?:D
en smeer er een beetje electric degrease op (weet de NL naam niet)origineel gepost door bjornspiering
oke, nou dan ga ik dat morgen is proberen.
want foto 1 dat ding kan ik niet open krijgen zodat ik het draad erweer op vast bevestig.
maar moet ik alleen dat ding van foto 1 vervangen of ook het ding van foto 2?daar is een speciaal stukje gereedschap voor nodig. b.v. een smalle splitpen. die knip je recht af. dan buig je hem een beetje open zodat ie in de stekker schuiven kan. beetje friemmellen en klaar is clara.. erin schuiven van de kant waar de draad niet zit… aan het metalen stekkertje zitten meestal 2 weerhaakjes. die druk je dus weg zodat je de metalen stekker eruit schuiven kunt..
die zijn los verkrygbaar. maar neem de oude mee. er zijn wel TIG soorten..
een automateriaal zaak zou ze moeten hebben.origineel gepost door GooneyBird
Het klinkt alsof ie ergens valse lucht trekt.Loop je slangen vanaf je luchtfilter naar je gasklephuis eens na, en kijk of het gasklephuis zelf nog gasdicht is (gewoon door met je vinger te voelen, als ie ergens zuigt lekt ie).
Auto laten lopen en beetje remreiniger er over heen.
gaat ie dan harder lopen heb je een vacuum problem.Fram Extra Guard PH8A,
Fram Tough Guard TG8A,
Fram Double Guard DG8A,Deze hebben allemaal een by-pass…
Sorry dat ik dat niet duidelijk heb gemaakt.. Het laatse filter is het duurste maar heeft ook het minste opervlakte..Gewoon ACDELCO. maar dat is de persoonlijke mening..
Gekocht.
mee bezig.
80% af en verkocht
Pak eens dieselfilter wat op bio diesel gelopen heeft.
Filters kunnen compleet afgevoerd worden, allen het kost extra, daar in zit hem nu net…..
als het jou goed bevalt en nooit geen problemen mee gehad hebt.. waarom niet.
mijn ervaring gaat over mijn eigen Chevy. en daar komt geen fram op. gewoon de ACDELCO.
ps filters? zit er op een f2 95 een fuelfilter??
FRAM
Het zit hem meer in de plastic by-pass klep. die willen nogal eens lekken.
de eindkappen zijn van papier en zelfs de lym laat nogal eens los..( de niet gefilterde oile loopt de motor weer in)
verder is de doorstoming (van het filterpapier)veel minder dan een orgineel filter.(de gaatjes in de eindkappen te klein)
de kwaliteit zit hem niet in de groote maar in het materiaal en uitvoering in het filter zelf..Ik zou die FRAM filters heel ver weg gooien.
die gaan nogal gauw dicht zitten. this nooit weg om in een goed filter te investeren.
Welke? keb geen idee. ik gebruik altyd ACDELCO voor mijn chevy astroKeb het veranderd . bang dat een pool ze overslaat in zijn eigen astra?? HAHAHAHA
Ik ken het niet anders dat je het erbij zet. Net zo handig als je vragen hebt. Via de VIN kunnen ze zien welk typ astra je hebt.
en dan zijn andwoorden iets specifieker..
this hier wel ff wennen op het forum, voor de 25K leden die je hebt ziet het er simpel uit..
en zie dit aub niet als kritiek.kijk hier maar eens ff wat we gedaan hebben..
http://www.astrosafari.com/viewtopic.php?f=127&t=7109
EDIT:
Nou, hij gaat in iedergeval een grote beurt krijgen met alle filters die erop zitten, keb geen historie, maar hij heeft wel onderhoud gehad.
Verder loopt ie prima. niks geen rammellen en zooo.ff 4 gelijke banden erop. zijn niet allemaal lekker meer. zit compleet nieuwe uitlaat op.
maar ik zal die punten van jou goed nakijken. een beetje preventief onderhoud is nooit weg..
Thanks Jerremy, hier kan ik wat mee.
origineel gepost door wim-v6
koppelpinnetje boven op de bak lamThanks wim. dan ga ik dat maandag ff halen.
De `95 gaat moeilijk van 1 naar de 2e versnelling. zit speling op de schakelpook.
hoe kan ik dat verhelpen? is dit een Bak probleem of een kromme schakelstang of zoiets?Yeb. en ben nog steeds bezig met de ASTRO. luchtbalgen rondom. enz enz. veel werk en nog lang niet klaar.
maar wil niet off topic gaan…
Keb de astra voordelig gekocht. maar hy ziet er netjes uit voor 500 euro. beetje roest. gladde banden voor, grill zit los. handrem te strak.schokbrekers achter gaar. raamslingers zonder knoppen, en al dat soort klein spul. motor loopt super rustig/ stil. geen rammel/ tikken.
zijn er nog punten waar je special naar moet kijken bij een astra??
MAW die speciaal voor dit soort auto`s geld.Auto: Opel Astra F2
Bouwjaar: 1995
Motor: 1.6 16v
Km Stand: 164KLang geleden had ik een `57 matt. loopt nu ergens rond bij Munchen..
Dan zal het de F2 zyn. getint glas, stuurbekrachteging, zwart dash, airbag,
Voorkant witte glazen, achterkant smoke.. en een dak spiolertje.Hoe zit dat met type aanduiding? F G H modellen. bouwjaar afhankelijk?
dan zet ik dat ff bij mijn gegevensTest rijden.(eerste keer) schokbrekers stuk achter… trekt slecht.
Thanks Wim. dat helpt me op weg.
jammer dat ze geen voldoende koppel onderin hebben.Opel Astra tailgate sport X1.6XEL. thanks Jerremy
-
AuteurBerichten