Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
29 september 2015 om 20:58 In reactie op: Astra G – elektrische ramen inbouwen achterportieren #17539164
Aan Brian:
Je vroeg me hoeveel kabels er in de connector moeten zitten.
Dit is afhankelijk van welke deur je het bekijkt.
In de connector van de bestuurders-deur zitten erg veel kabels.
In de connector van de passagier-deur zitten veel minder kabels, maar nog net iets meer dan de achterdeur connectors.Het gaat er niet om dat je alle zekeringen erin steekt… immers alleen de juiste zekeringen hoef je er maar in te doen
Welke zekering het is, haal je uit het zekeringen-overzicht (inbegrepen in het boekje). Het is in ieder geval een 30A zekering. Dat zie je ook in mijn overzicht bovenaan.Hoeveel draden er precies in de connector steken weet ik niet. Dat zijn er namelijk nogal wat.
– centrale deurvergrendeling
– slot van de deur
– airbag / crash sensor
– speaker (audio)
– elektrisch raamAls je nou echt alles fijntjes wilt weten, en ook met zekerheid dat het klopt, dan download je het Opel TIS 2000 programma. Daarin staan alle elektrische schema’s + de pinbezetting van alle connectoren. Ik heb geen Opel meer, dus ook dat programma niet meer.
Ik ben weer een stuk wijzer… Heb het één en ander doorgemeten..
De motor doet het niet, of hapert. Ik heb hem gedemonteerd, en als ik de vinnen een zetje geef, dan WIL hij wel, maar houdt vlug genoeg op. Daarna geeft hij alleen nog maar schokjes, als ik hem meehelp met draaien.Koolborstels op verwacht ik?
Hoe vervang ik deze? Is er egens een how-to? Ik heb het één en ander wel uit elkaar gekregen, maar de motor is nog intact, tot nadere instructies. Iemand nog tips? Een nieuwe kachelmotor wil ik even als laatste optie bewaren. Dat is namelijk wel heel simpel, en ik wil er gerust wat tijd in steken.
Oh dat wist ik niet. Maar ik kwam er achter inderdaad!
Maar als alle standen van de blaas-snelheid-knop niet meer werken, dan zouden alle pinnen van de kachelweerstand een foutieve waarde weergeven, dus hoe weet ik dan of die kapot is of niet. Als er nou bijv. 1 stand niet zou werken, dan boodt dat nog enig inzicht.
Ik begrijp niet waarom de recirculatieknop maar op 1 stand zou werken.
PS, ik ben er gister achter gekomen dat als ik de stand van luchtblaas-plaats-bepaling (wat een woord) verander, dan werkt het recirculatielampje wel. De aanjager blijft overigens vrij dood. Hij gooit er wel warme lucht uit, maar dat doet hij standaard, heel lichtjes.
Iemand een idee hoe ik de kachelweerstand doormeet?
Astra G, X20DTL, ongeveer 345.000km, BJ 1999. In september gekocht met 330.000 geloof ik.
Gelukkig een ketting, dus geen onderhoud aan :)gmtuningparts, jazeker goeie gast, en ook vriendelijk.
Heb set elektrische ramen bij em gekocht, (waar ik overigens nog steeds mee bezig ben)Download of verkrijg ergens het programma OPEL TIS.. daar staan alle elektrische schema’s in voor jouw opel astra.
Ik kan op verzoek wel een schema plaatsen, maar allemaal wordt teveel.Speakers vervangen in een Astra is nou niet de meest moeilijke klus.
Voorzichtig de deurpanelen demonteren, originele speakers demonteren, nieuwe speakers monteren (dit zal niet direct gaan, vanwege de rare plug die opel aan de kabel heeft zitten). Deurpanelen weer monteren.
Onthoud, dat je wel ‘speakerverhogers’ nodig hebt. Die kosten een tientje ongeveer (voor 2).
23 november 2009 om 10:52 In reactie op: Astra G – elektrische ramen inbouwen achterportieren #17539162Nou… diverse winkels en groothandels nagelopen.
Één groothandel had de door mij benodigde draden (in de verschillende kleuren), op grijs/groen na.
De minimale afname was 250m per kleur. :vertag Dus indien ik pak en beet 100 opel Astra’s wou voorzien van elektrische ramen, is dit een goede oplossing king:Ik heb nu gewoon egale kleuren draden gekocht.
Weet iemand welke metalen pinnetjes er in die connectors moeten, of waar ik dat terug kan vinden?
Mjin pa heeft het in een renault laguna, maar dan voor de kilometer/per/uur teller.
We negeren het probleem maar, omdat er verder niets te merken is…
3 november 2009 om 14:57 In reactie op: Astra G – elektrische ramen inbouwen achterportieren #17539161valt toch wel mee?
kun je misschien even mee informeren / zoeken naar een zaak waar ze die draden in die kleurcoderingen hebben?
De egale-kleuren-draden zijn vrijwel overal wel te kopen.
Ik wil het graag in de auto bouwen zoals Opel het bedoeld had. (volgens de elektrische schema’s).Of heb je daar geen intresse in?
Indien een winkel enkel rollen van 100m verkoopt (zoals Farnell) kunnen we misschien de kosten delen door de helft.Wel moet ik nog even uitzoeken welke steekpennen in de connectors gebruikt worden. Ik ga geen draden door de connector heen boren o.i.d. (zoals ik wel eens hier op het forum ergens gezien heb).
3 november 2009 om 14:16 In reactie op: Astra G – elektrische ramen inbouwen achterportieren #17539159Ik ben nu een winkel aan het zoeken die kabels / draden verkoopt met de kleurcoderingen zoals in bovenstaand schema.
grijs-groen
bruin-zwart
blauw-rooddikte 0.5mm
iemand een idee waar? Op Farnell en conrad kan ik deze kleurcoderingen niet vinden.
3 november 2009 om 14:14 In reactie op: Astra G – elektrische ramen inbouwen achterportieren #17539158Die speakerkabel kun je niet missen.. zit gewoon aan de portier-kabelboom vast / inbegrepen.
Zit nog wel een domme connector op, voor de originele opel speakers.3 november 2009 om 14:01 In reactie op: Astra G – elektrische ramen inbouwen achterportieren #17539156Ik heb gisteravond maar eens de boel zitten uitpluizen.
Mijn auto (en vast die van jou ook) heeft geen voorbereiding in de carroserie-kabelboom voor de achterportieren.
De connectors missen dus spanning, en de signaalkabels vanuit de bestuurders-bediening van de elektrische ramen.Onderstaande X1 connector (zie schema, beginpost) bevat GEEN 30Ampere lijn naar de achterdeuren. Vanuit de zekeringkast naar de X1 connector is WEL een draad aanwezig in de connector (vrouwtjes kant).
30 oktober 2009 om 01:54 In reactie op: Astra G – elektrische ramen inbouwen achterportieren #17539154Weet iemand waar de X1 connector precies zit?
Volgens een schema zit die rechtsonder de stuurkolom. Maar ten eerste kom ik daar niet zo 1-2-3 bij, en ten tweede betwijfel ik de locatie.
Zit de X1 connector niet achter het kapje waar je ook de motorkap kunt openen? (die hendel)28 oktober 2009 om 18:58 In reactie op: Astra G – elektrische ramen inbouwen achterportieren #17539153origineel gepost door bjornspiering
maar heeft jou astra uit 99 ook het probleem dat de bijrijders kant niet automatisch naar beneden of naar boven kan?en hoe veel kostte het geintjuh ? voor alle vier de ramen?
Niet dat ik weet, wat betreft het automatisch naar beneden / boven zetten van … de ruit (?).
Voorin is elektrische bediening al ingebouwd en werkt goed.Ik heb voor 250 euro de set gekocht. Gevonden via marktplaats. Het was dus een set die origineel uit een Opel Astra G kwam. Alles zat erbij: kabelbomen(4deuren), schakelaars, motors+mechanisme evenals de handvaten waar de schakelaars in zitten. (enkel voor de voorportieren, aangezien je achterin slecht een klepje hoeft te verwijderen voor de schakelaar). Het past dus perfect. En hoewel ik de kabelbomen in de voorportieren moest vervangen, hoeft dit voor de achterportieren weer niet.
Echter heb ik dus geen spanning op de deur-connector van de achterportieren. Ik ga nu even achter de zekeringkast kijken wat ik daar kan zien. Ik heb de bijrijders stoel er met veel moeite uit gekregen, en zie in de kabelgoot dat er geen 30A lijntje ligt voor de achterportieren. :swear
-
AuteurBerichten