Cees85

Aangemaakte reacties

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Corsa B dynamo probleem #17660144
    Cees85
      Lid sinds:
      21 April 2010

      Had te veel te doen vandaag dus net pas onder de Corsa kunnen kijken.
      Ik ben tot de conclusie gekomen het wel moet lukken om hem er onderuit te krijgen met één grote MAAR:
      Kan de vacuümpomp losgeschroefd worden van de dynamo zonder alle leidingen los te halen? Of moet dit dan ook weer ontlucht worden? Olie komt gewoon van de motor neem ik aan? Hier heb ik dus NUL ervaring mee.

      Kortom, kan de dynamo eronderuit door de drie schroeven van de vacuümpomp los te schroeven en dan de vacuümpomp te laten ‘hangen’?

      In reactie op: Corsa B dynamo probleem #17660143
      Cees85
        Lid sinds:
        21 April 2010

        Bedankt voor de tips!

        Zo meteen de Corsa eens even van onderen bekijken en zien of het mij gaat lukken.

        De nieuwe dynamo: op de sloop halen of bij revisie bedrijf? En wat mag zo’n dynamo op de sloop kosten?

        In reactie op: Corsa B dynamo probleem #17660139
        Cees85
          Lid sinds:
          21 April 2010

          Klopt, een nieuwe dynamo ben ik al tegengekomen voor rond de 130 euro. Op de sloop zijn ze waarschijnlijk de helft????

          Probleem met een nieuwe, is het erin zetten van de dynamo. Mijn Corsa heeft namelijk stuurbekrachtiging en die pomp zit er recht boven, geloof ik. Ik weet niet hoe ik die het beste kan verwijderen. Is dat gewoon het ding los schroeven en de olie opvangen? Daarna dynamo vervangen, stuurbekrachtigingspomp terug en de olie er weer in?

          In reactie op: Corsa B dynamo probleem #17660135
          Cees85
            Lid sinds:
            21 April 2010

            Bedankt voor de reacties.

            Net even de riem nagekeken, deze staat bij mijn weten strak genoeg: dwz ik kan de riem een klein beetje draaien in z’n lengte richting en bij gas geven loopt de poelie van de dynamo mooi mee. Ook piept hij niet, zoals ie vorig jaar, net voor de beurt wel deed.

            Vervolgens, met een warme motor, nog een keer de spanning over de accupolen gemeten bij 3000 tpm. Daarbij gaf de multi-meter 13,9 volt aan. Stationair geeft ie 12,7 volt aan.
            De toerenteller doet het nu gewoon normaal als ik aan het rijden ben. Alleen bij stationair draaien geeft ie (nog steeds) nul toeren aan.

            Laadstroom relais: Dit is toch het gele relais aan de rechterkant bij de passagierskant? Er zit ook nog een groene, die is, dacht ik, voor het voorgloei-circuit.
            Hoe kom ik erachter of het relais kapot is? Gewoon een nieuwe erin en kijken wat de toerenteller doet? Of is er een methode om dit te meten.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)