Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
bij mijn corsa is er vaak naar gekeken. en een en ander is ook vervangen. zonder het beoogde resultaat.
totdat mijn nokkenassensor is vervangen. Nadien geen problemen meer mee gehad.
gr
Oke zijn we weer :swear
Oplossing bleek van tijdelijke aard.Wat me nu wel opvalt is dat als de meter op hol slaat, de verlichting minder hard gaat branden dus slechter zicht op de weg.
Ook de dashborgverlichting gaat minder hard branden.
En ook de ventilator in de auto blaats minder hard.Mocht na enige tijd de snelheidsmeter weer normaal functioneren herstellen ook bevenstaande kwaaltjes.
Zijn dit extra aanwijzingen waar iemand iets mee kan?
Of wijst dit bv extra richting de pulsversterker????????Na wat zoekwerk zag ik een blokje zitten achter de accu. Geen idee hoe dit blokje heet of wat het doet.
Hier gaan de kabels van de accu naartoe en vertrekken meerdere kabels.
Deze heb ik allemaal los gehad en opnieuw aangesloten. Ook gekeken of ze ook echt vast zitten.En rij nu al bijna 4000 km zonder problemen. Volgens mij is het probleem opgelost.
Dus mocht iemand nog eens problemen hebben. Doe er je voordeel mee.Kreeg een tip om de accuklem eraf te halen en na een paar min weer aan te sluiten.
Dit heb ik netjes gedaan. En tot mijn verbazing rij ik nu al 3 weken zonder problemen rond.Tot vanmorgen. Toen schoot de teller weer naar 240.
Auto aan de kant gezet motor uit en opnieuw gestart. Daarna geen problemen meer gehad onderweg.Iemand nog een idee. Want volgens mij is het (nog) niet helemaal opgelost.
gr cbr
Bcm gister uit elkaar gehad en daar zat geen vocht in.
Abs schoongemaakt zat wat vettige rommel op.
En testrit gemaakt van 20 km. alles goed
Maar helaas vandaag na t werk eerste 20 km alles weer oke. Laatste paar km ging het weer fout.
Krijg het idee dat het begint of eindigt als ik over een flinke oneffenheid in de weg rij.Wat me opviel bij het uitschakelen van de motor is dat het lampje van de gordel flikkert.
terwijl deze bij het dragen van geen gordel niet brand?Ga morgen de abs schoon spuiten zodat alle rommel weg is.
Iemand nog ideeënWas al een beetje bang voor dat antwoord.
Zal eens beginnen om ABS te controleren.@wim-v6 wrote:
Dan kan dit nog een leuk zoekplaatje worden.
Heeft deze ABS of niet?? Ja heeft ABS
Is de pulsversterker niet kapot (indien aanwezig). moet ik nog uitzoeken
Niet een ABSring geschrurd op de aandrijfas.
Is de teller zelf nog wel goed, geeft deze foutcodes?? Nee geeft geen foutcodes
Of is de BCM niet volgelopen met water (kwaaltje).
Etc etcDoor WIM-V6, vanaf de teledinges
let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.Update:
Alles eruit gehad. pinnetjes schoon gemaakt, contactspray erop stekker strakker gemaakt.
Alles in elkaar gezet en als extra tape om de stekker zodat deze echt vast zit.
Proefrit gemaakt van ong 10 km :thumbupVandaag naar het werk de eerste 10 km ook :thumbup
En daarna begon de ellende weer. :swear Nu wel minder schommelingen op de kilometerteller.
Staat bijna continu vast op 240 km/uur. Zolang ik beweeg.
Bij stilstaand voor kruising of stoplicht schiet de naald naar 0.
Groot nadeel is dat de dagteller en totale aantal gereden km even snel opteld als dat de teller aangeeft. ong elke seconde 100 meter gereden. ritje van 35km is volgens de teller nu ruim 100 km.
Iemand ideeën?Betekend dit dat t hele instumentenpaneel eruit moet.
Of is er een andere manier om bij de stekkers te komen? -
AuteurBerichten