Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
15 oktober 2015 om 16:43 In reactie op: X18XE1 start niet, geen vonk, bobinebrug al vervangen #18299166
We proberen hem wel redelijk lang te starten, op z’n minst 10 seconden. Immobiliser heb ik nog niet uitgelezen, dat zal ik morgen even proberen.
15 oktober 2015 om 13:56 In reactie op: X18XE1 start niet, geen vonk, bobinebrug al vervangen #18299163Ik had ze in de bobinebrug zitten, met het schroefdraad op het motorblok liggen.
dan zouden ze toch een massa moeten hebben?Zo gaven de andere 3 sochtends nog wel een vonk…
Kadett GSi bij ons in de straat met sticker van Botter Tuning:
Zet mij er ook maar bij; Op-Com en Autodata, Noordwolde (FR) geen kosten, gewoon voor de gezelligheid!
Kleine update:
Met de LMM losgekoppeld geen verschil, dus daar zit het probleem niet.. denk ik?
Volgens deze afbeelding van autodata 3.38 zou ik op pin A en C van de stekker een weerstand moeten meten van 4,5 – 5,5 Ohm.
Als ik bij mij meet geeft m’n multimeter helemaal geen waarde aan.. zal het daaraan liggen of doe ik iets niet goed?
Ik heb de Lambda sensor trouwens vervangen voor een universele/ imitatie, mede door het feit dat ik niet zeker wist of dit daadwerkelijk het probleem is/was. op de gok een originele halen is mij net iets te duur.
Als ik zeker weet dat dat ook een probleem vormt haal ik graag een originele, maar dan moet ik het wel zeker weten!Interessant!
Ja de lambdawaardes gaan wel gewoon mee omhoog en omlaag, direct na het starten stond ie nog op 560 met 1500 rpm ongeveer,Ik ga er morgen even mee verder, morgen ochtend om 5 uur gaat de wekker weer dus ga nu eerst even op 1 oor! bedankt voor t meedenken in ieder geval!
Hey Mitchell, jij ook hier :afro
Zonder Lambda loopt ie goed, dus dat is enigszins een geruststelling.
waarde van de o2 sensor vlak na het starten: 195 mV bij 1250 rpm, en dan loopt ie zwaar beroerd.op het moment dat P0131 (unknown DTC) er is heeft ie een waarde van 625 mV, wat bij het gasgeven gewoon oploopt.
Ik weet t, hij heeft de ECU voor mij ingeprogrammeerd in November(kan ook december geweest zijn.) Ik hoop nog steeds dat het een andere oorzaak heeft! Dus dat wordt stap 2 als we er hier verder niet uit komen! Maar bedankt voor de tip!
Even voor de zekerheid een kartonnetje tussen het batterijtje en de houder stoppen en dan de sleutel even opnieuw inleren in het contact(sleutel in contact, sleutel 2 slagen draaien en dan openen drukken) ergens op het forum staat wel een duidelijke how-to geloof ik. Misschien dat dit helpt!
Alma Autodemontage
Binnenweg 26, 8475 EG NijeholtpadeOver het algemeen even melden en dan zelf demonteren, wel pittig in de prijzen (“weet je wel wat een milieuvergunning kost?”) en n iet altijd even klantvriendelijk.
Wel veel Opels.
Deels verhard, Deels modderig met nat weer.Autorecycling Joure
Haskerveldweg 4
8501ZE JOUREEven melden en dan zelf demonteren, gereedschap beschikbaar(tenminste, toendertijd)
En DB demontage is al vermeld, kom ik zelf graag, erg vriendelijke lui daar.
‘T is populair..! :thumb
Zou ik ook een linkje mogen krijgen?
Alvast bedankt!Casper
Oké duidelijk, ga ik morgen even proberen! bedankt!
Oke het probleem lijkt opgelost, nadat ik aan beide kanten er een beetje aan had zitten wurmen bleek dat als de bijrijderskant niet aangesloten was de CV het deed en de zekering ook goed bleef.
Wel werkt de vergrendeling van de achterklep niet. Is het mogelijk doordat dat motortje aan het overlijden was er kortsluiting is ontstaan daar en daarom dus de CV het niet meer deed?
oke helemaal top :thumb zodra ik het weet laat ik het hier ook even weten!
Oke daar zal ik morgen direct even naar kijken, kunnen die gewoon losgeklikt worden?
Iemand in de omgeving van Noordwolde (frl) die mijn astra g ’99 zou kunnen uitlezen?
Geeft een vage storing: zo nu en dan blijft na het (slecht) starten het mm lampje.. Iemand die daar even mee kan helpen?? -
AuteurBerichten