Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Geen idee of het daar mee te maken heeft. De auto is hier drie jaar nu.
Ik kan alleen in het weekend aan de auto werken en vanmorgen weer van alles nagezien en schoongemaakt.
Nu heb ik een melding erbij en nu is de situatie zo:
P1105 (2) Barometic Pressure Sensor Circuit Low Input – Precent
P0105 (2) Boost Pressure Sendor Circuit Low Input – PrecentOnderin staat nog:
Deteailed fault code description:
P1105 Present
(2) Barometic Pressure Sensor Circuit Low InputTja, veel verstand heb ik er ook niet van …..
Dit onderwerp is nu veranderd en ik denk dat het beter kan verhuizen naar: OP-Com.
Hoe moet dat?Na je bericht midnight black, de barometer luchtdruk sensor, welke bij mij net voor het expansievat zit, zover als mogelijk schoongemaakt zo ook de contacten. Tevens alle vacuüm slangetjes door geblazen.
Echter zonder het gewenste resultaat.
Kan dus nog een kabelbreuk ergens zitten….. Hoewel regelmatig, bij hoge toeren, gaat het lampje uit en werkt de motor als behoren.Kan het te maken hebben dat wij op 1250 mtr. hoogte wonen? Ik heb de auto vanuit Nederland meegenomen en hier ingevoerd.
Yep je heb helemaal gelijk. Is idd P0105
Zoals beloof zal ik hier reageren nadat ik de OP-com binnen heb.
Na alles doorlopen te hebben, vele motorkoeling foutcodes gevonden.
Deze verwijderd en komen niet meer terug. De motorkoeling werkt nu ook naar behoren.De enige foutcode die nu wel steeds terugkomt is: P 0150 (2) Boost Pressure Sensor Circuit Low Input.
Het geel/oranje lampje met de steeksleutel brand dus ook nog steeds. Tijdens het rijden gaat die bij hogere toeren uit.Wat dat is heb ik geen idee van.
@ P. Ruster, ja natuurlijk mag je dat vragen.
Ik heb de OP-Com gekocht en verwacht die over twee weken binnen te hebben.
Optisch wat ik onderzocht en getest heb werkt naar behoren.
Dus nog even wachten totdat ik een test kan doen.Dank je midnight black, dit is mij nu heel duidelijk :thumbup
Ik kom er even niet uit. Kan iemand mij een link geven met het verschil van de thermoschakelaar en temperatuursensor.
Deze laatste heb ik op het motorblok bij de thermostaat vervangen. Deze sensor schakelt toch?
Onder 0p de radiator is ook iets. ???Bedankt, ik heb al sites gevonden via eBay. Veel vanuit Engeland ook aangeboden. Goedkoopste was een tientje. Er komt binnenkort een vriend van me deze kant op dus kan het meenemen. Ondertussen de thermoschakelaar aan de radiator testen….
Ik laat het resultaat wel weten.Ondertussen de software gevonden, ik moet dus de kabels hebben begrijp ik nu :)
P.Ruster, bedankt. ik zal dat er direct achteraan gaan. Is er een programma te downloaden om op-com aangesloten op een laptop te kunnen uitlezen?
Ik ga dan dit weekend de thermoschakelaar testen. Die zit er volgens mij wel op.
@2000 persoonlijk geloof ik niet dat de temperatuur 90graden is, hoewel de meter dat aangeeft. De thermoschakelaar van de ven heb ik niet vervangen, wel de temperatuursensor.
Koppakking is vorige maand vervangen. Het was niet nodig geweest achteraf gezien. Maar omdat ik ook hieraan dacht heb ik het gedaan.
@P.Ruster. Wij hebben twee uur tijdsverschil. Overdag zijn momenteel de temperaturen buiten rond de 25-27 graden. Nacht rond de 20. We rijden ‘s avonds niet i.v.m. de politieke onrust die er nu heerst.
Idd gemiddelde snelheid is hier laag, we zitten ook op 1250mtr hoogte in een bergachtig gebied en soms zeer slechte wegen. Als ik b.v. naar het vliegveld rij wat 25km is, kan ik daar wel twee uur over doen, soms zelfs langer.De sensor op de motor heb ik vervangen. Ik wist niet dat er ook op de radiator een sensor zat. Dacht meer dat dit een thermostaat was.
Enkele onderdelen zijn nu hier te krijgen die vanuit China geïmporteerd worden.
Zelf neem ik onderdelen mee als ik in Nederland ben of vraag iemand het mee te nemen. Zo ook deze nieuwe sensor is uit Nederland.@P. Ruster: Nee de dop vliegt er niet af als ik de ven constant laat draaien. Overigens is de dop in de afgelopen half jaar er vier keer afgevlogen. Niet regelmatig dus.
@midnight black: De radiator bestaat uit een middelgedeelte, van aluminium vermoed ik, en de twee zijkanten van hard plastiek. Aan één zijde was het gaan lekken en die is nu vervangen door eentje van staal.
Ik heb er water door laten lopen voordien die teruggeplaatst werd door de monteur. Dat zag er goed uit.
Verder heb ik de sensor los gehaald, de oude terug gezet om niet al het koelvloeistof kwijt te raken en dan vervolgens nieuwe sensor weer aangesloten en in kokend water de stopt. Ook toen werd de ven niet geactiveerd.Ja dat begrijp ik dat er iets niet goed is, daarom deze vraag hier op het forum ;)
De koppakking heb ik kort geleden vervangen omdat ik, toen de radiator lek was, vermoede dat ook de koppakking stuk was. Dat was echter niet het geval.De airco werk niet, al geruime tijd. dat vind ik ook niet erg want heb liever geen airco aan. Wel geprobeerd als er iest veranderd bij in of uitschakelen. Maar geen verschil.
@Opeltje17, ja de dop is twee keer weer eraf gesprongen. Kon hem terug vinden onder het motor compartiment.
Er adverteren wel mensen die een diagnostiek kunnen uitvoeren, omdat ze dan zo’n lezer gekocht hebben en ik heb dat dan een keer laten doen en toen zei hij de temperatuursensor is stuk.
Ik zei dat bestaat niet want die is net nieuw. Toen zei hij de bedrading dan. Tja, wat moet ik dan geloven?
@wim-v6 Ja goed idee. Zelf kan ik daar wel mee leven, maar het is de auto van mijn vrouw en die accepteert dat zeker niet :) (ven laten blijven draaien is geen optie, motor komt dan niet op temperatuur, heb ik al geprobeerd)Idd ik ben nieuw op dit forum en bedankt voor het welkomstwoord.
Voorstellen is geen probleem, maar zoals op de meeste forums kom ik hier niet vinden waar “even voorstellen” of iets dergelijks te vinden was.
Naar een garage in dit land is onmogelijk of zelfs een goede diagnostiek laten uitvoeren.
Er is er wel een Opel garage hier, maar toen ik er kwam met deze “moderne” auto, stonden velen er ronden overal te kijken van wat nu voor een nieuw model dit was.Ik heb deze auto ook vanuit Nederland ingevoerd, wat achteraf misschien niet verstandig is geweest omdat ik zowat de enige ben met dit model en onderdelen steeds vanuit Nederland moeten komen.
Toch na een paar jaar, begin ik meerdere Zafira’s te zien rondrijden.Reservoir met dop heb ik al vervangen.
Rest wat nog meer te doen….
-
AuteurBerichten