Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
27 juni 2014 om 14:06 In reactie op: Zimmermann remschijven passen niet op calibra(prob gevonden) #18240210
Ik ben er net achter gekomen dat de tuv papieren verkeerd zijn…
Staat op de papieren: astra f, calibra a en vectra a en dan nog verschillende types van elk.
Maar als ik op internet ga zoeken op de nummer van zimmermann: 430.1467.50 kom ik bij deze mega lijst uit:OPEL VECTRA A 2.0 1998 74 4 Hatchback 1988-1989
OPEL VECTRA A 2.0 1998 74 4 Saloon 1988-1989
OPEL VECTRA A 2.0 i 1998 85 4 Saloon 1988-1990
OPEL VECTRA A 2.0 i 1998 85 4 Hatchback 1988-1990
OPEL VECTRA A 2.0 i GT 1998 95 4 Hatchback 1988-1995
OPEL VECTRA A 2.0 i 1998 95 4 Saloon 1988-1992
OPEL VECTRA A 2000/GT 16V 1998 110 4 Saloon 1989-1994
OPEL VECTRA A 2.0 i 16V 1998 110 4 Hatchback 1989-1990
OPEL ASTRA F 1.4 Si 1389 60 4 Saloon 1992-1998
OPEL ASTRA F 1.4 Si 1389 60 4 Hatchback 1992-1998
OPEL ASTRA F 1.6 i 1598 52 4 Convertible 1993-1996
OPEL ASTRA F 1.6 Si 1598 74 4 Hatchback 1992-1994
OPEL ASTRA F 1.6 Si 1598 74 4 Saloon 1992-1994
OPEL ASTRA F 1.8 i 1796 66 4 Hatchback 1991-1998
OPEL ASTRA F 1.8 i 1796 66 4 Saloon 1992-1998
OPEL ASTRA F 1.8 i 16V 1799 92 4 Saloon 1993-1994
OPEL ASTRA F 2.0 i 1998 85 4 Convertible 1993-1994
OPEL ASTRA F 2.0 i 1998 85 4 Hatchback 1991-1998
OPEL ASTRA F 2.0 i 1998 85 4 Saloon 1992-1998
OPEL ASTRA F 2.0 GSI 16V 1998 110 4 Hatchback 1991-1998
OPEL ASTRA F 1.7 TDS 1686 60 4 Estate 1991-1998
OPEL ASTRA F 1.4 i 1389 44 4 Estate 1991-1998
OPEL ASTRA F 1.4 Si 1389 60 4 Estate 1992-1998
OPEL ASTRA F 1.6 i 1598 52 4 Estate 1993-1996
OPEL ASTRA F 1.6 i 1598 55 4 Estate 1991-1998
OPEL ASTRA F 1.6 Si 1598 74 4 Estate 1992-1994
OPEL ASTRA F 1.8 i 1796 66 4 Estate 1991-1998
OPEL ASTRA F 1.8 i 16V 1799 92 4 Estate 1993-1998
OPEL ASTRA F 2.0 i 1998 85 4 Estate 1991-1994
OPEL ASTRA F 2.0 i 16V 1998 110 4 Estate 1993-1998
OPEL ASTRA F 1.8 i 16V 1799 85 4 Saloon 1994-1998
OPEL ASTRA F 1.8 i 16V 1799 85 4 Hatchback 1994-1998
OPEL VECTRA A 2.0 i 16V 1998 100 4 Saloon 1994-1995
OPEL VECTRA A 2.0 i 16V 1998 100 4 Hatchback 1994-1995
OPEL VECTRA A 2.0 i 16V 4×4 1998 100 4 Saloon 1994-1995
OPEL ASTRA F 1.7 TD 1700 50 4 Hatchback 1994-1998
OPEL ASTRA F 1.7 TD 1700 50 4 Estate 1994-1998
OPEL ASTRA F 1.7 TD 1700 50 4 Saloon 1994-1998
OPEL ASTRA F 1.8 i 16V 1799 85 4 Convertible 1994-2001
OPEL ASTRA F 1.8 i 16V 1799 85 4 Estate 1994-1998
OPEL ASTRA F 2.0 i 16V 1998 100 4 Saloon 1995-1998
OPEL ASTRA F 2.0 i 16V 1998 100 4 Estate 1995-1998
OPEL ASTRA F 2.0 i 16V 1998 100 4 Hatchback 1995-1998
OPEL ASTRA F 1.8 i 16V 1799 92 4 Hatchback 1993-1994
OPEL ASTRA F 1.4 Si 1389 60 4 Convertible 1993-2001
VAUXHALL ASTRA Mk III 2.0 i 1998 85 4 Hatchback 1991-1998
VAUXHALL CAVALIER Mk III 2.0 i 1998 85 4 Saloon 1988-1990
VAUXHALL CAVALIER Mk III 2.0 SRi 1998 95 4 Saloon 1988-1992
VAUXHALL CAVALIER Mk III 2.0 i 16V 1998 110 4 Saloon 1988-1995
VAUXHALL CAVALIER Mk III 2.0 SRi 16V 1998 100 4 Saloon 1993-1995
OPEL ASTRA F 1.4 i 16V 1389 66 4 Hatchback 1996-1998
OPEL ASTRA F 1.4 i 16V 1389 66 4 Saloon 1996-1998
OPEL ASTRA F 1.4 i 16V 1389 66 4 Estate 1996-1998
OPEL ASTRA F 1.4 i 16V 1389 66 4 Convertible 1996-2001
OPEL ASTRA F 1.6 i 1598 55 4 Convertible 1996-2001
OPEL VECTRA A 2.0 i CAT 1998 85 4 Saloon 1988-1995
OPEL VECTRA A 2000/GT 16V CAT 1998 110 4 Saloon 1990-1995
OPEL VECTRA A 2.0 i CAT 1998 85 4 Hatchback 1988-1995
OPEL VECTRA A 2.0 i 16V CAT 1998 110 4 Hatchback 1990-1995
VAUXHALL CAVALIER Mk III 2.0 i 1998 85 4 Hatchback 1988-1992
VAUXHALL CAVALIER Mk III 2.0 SRi 1998 95 4 Hatchback 1988-1992
VAUXHALL CAVALIER Mk III 2.0 i 16V 1998 110 4 Hatchback 1988-1995
OPEL ASTRA F 1.6 i 16V 1598 74 4 Saloon 1994-1998
OPEL ASTRA F 1.6 i 16V 1598 74 4 Hatchback 1994-1998
OPEL ASTRA F 1.6 i 16V 1598 74 4 Estate 1994-1998
OPEL VECTRA B 2.0 DTI 16V 1995 74 4 Hatchback 1997-2003
OPEL VECTRA B 2.0 DTI 16V 1995 74 4 Estate 1997-2003
VAUXHALL ASTRA Mk III 2.0 i 1998 85 4 Saloon 1992-1998
OPEL ASTRA F Van 1.7 TD 1700 50 4 Box 1994-1999
OPEL ASTRA F Van 1.4 i 1389 44 4 Box 1991-1999
OPEL ASTRA F Van 1.6 i 1598 55 4 Box 1991-1993
OPEL ASTRA F Van 1.6 i 1598 52 4 Box 1993-1996
OPEL ASTRA F 1.8 i 16V 1796 85 4 Saloon 1995-1997
VAUXHALL CAVALIER Mk III 2.0 i 16V 1998 100 4 Hatchback 1993-1995
VAUXHALL CAVALIER Mk III 2.0 i 4×4 1998 85 4 Saloon 1991-1992
VAUXHALL CAVALIER Mk III 2.0 i 4×4 1998 85 4 Hatchback 1991-1992
VAUXHALL CAVALIER Mk III 2.0 i 4×4 1998 95 4 Hatchback 1988-1992
VAUXHALL CAVALIER Mk III 2.0 i 16V 4×4 1998 110 4 Hatchback 1992-1993
VAUXHALL CAVALIER Mk III 2.0 i CAT 1998 85 4 Hatchback 1990-1995
VAUXHALL CAVALIER Mk III 2.0 i CAT 1998 85 4 Saloon 1990-1995
OPEL ASTRA F 1.4 1389 60 4 Hatchback 1992-1998
OPEL ASTRA F 1.4 1389 60 4 Saloon 1992-1998
OPEL ASTRA F 1.4 1389 60 4 Estate 1992-1998
OPEL ASTRA F 1.6 1598 55 4 Saloon 1995-1998
OPEL ASTRA F 1.6 1598 55 4 Estate 1995 -1998Dus hier staat niks van calibra bij…
Moest iemand met een van deze wagens intresse hebbe :p@knight-rider wrote:
@CalibraDriver wrote:
Ja dat wist ik wel maar mijn vraag was hoeveel een staandaard cali van de grond hangt maar weet het ondertussen al hoeveel ik mijn cali ga verlagen dus topic is niet meer nodig ;)
Dan is het toch niet zo moeilijk, je meet en dan weet je hoeveel je kunt verlagen.
Als hij nog standaard zou zijn maar hij is verlaagd, maar weet niet precies hoeveel…
Maar ze gaan er deze week onderuit en komen 60-40 veren onder met gele koni’s king:@knight-rider wrote:
Toch niet zo moeilijk, in België mag je minimum hoogte van de weg 11 cm zijn, 9 cm met persoon in de auto.
Ja dat wist ik wel maar mijn vraag was hoeveel een staandaard cali van de grond hangt maar weet het ondertussen al hoeveel ik mijn cali ga verlagen dus topic is niet meer nodig ;)
Ja die belgische prut keuring hier, veel te streng… :fy1
Zou hem dan zo laag mogelijk willen op vaste veren dan, dus dat is dan 11cm zeker van de grond af?@Peter. wrote:
Ik zou als ik jou was even pipo een berichtje sturen, hij kan je wel verder helpen!
Wie is pipo?
@Patrick24 wrote:
Waarom geen koni sport dempers en Eibach veren.
Heb je een mooie set die niet al te duur isWas ik eerst van plan ja die koni dempers, maar ik was vergeten te vermelden dat ik een schroefset zoek :thumb
@Vannos wrote:
hoelaag wil je gaan ?
zo iets ?
heb er de goedkoopste set veren + schokbrekers op gezet. ( verkorte schokbrekers wel )
Het was de bedoeling dat mijn cali ook zoiets zou komen te liggen!
Welk merk veren staken er onder, vaste of schroefset? En wat heb je er toen voor betaald?@Vannos wrote:
1800, euro ,,, lol
ik zet het er voor minder onder :D :thumb
Vond ik ook al heel veel, ook al op plaatsen geweest vroegen ze €1200 voor dezelfde set
@Gsifreak wrote:
Ik heb ook ta technix onder mijn Tigra gehad,..
ik had nog schroefdraad over, maar vondt hem wel goed staan zo
op 15 inch
op 17 inch..maar om er op terug te komen, wat jij hebt is absoluut niet de schroefset wat het hoort te zijn
Ligt idd wel mooi, ik ga van de week eens ergens langs om die veren te laten bekijken.
Eens zien wat ze daar zeggen en misschien daar ook andere vere late steken en die ta technix terug sturen@PyroNiels wrote:
Heb je bestelbon?
Pb even door heb regelmatig contact met die mannen ;)Had deze besteld via belgische hottuning.
Nu wilde ik. Mijn proberen te wisselen tegen 20 – 120mm schroefset die ze aanbieden voor calibra
Komen ze er ineens mee dat deze niet bestaat en dat ze me wel een 60mm – 40mm vaste set kunnen opsturen maar wil dan weten of hem dan zeker lager komt te liggen dan nu…@opelpower89 wrote:
ik ben bang van wel heb je ze bij ta technix zelf gekocht of via via?
Uhm via hottuning..
Met al deze reacties kan ik wel iets, thx!
Waar het op neer komt is dat ik me eigenlijk heb laten afzetten…@PyroNiels wrote:
Uhmmm, dat zijn verlagingsveren en geen schroefset.
Met andere woorden; weet niet waar je aan draaid, maar dat kan je blijven doen tot je een ons weegt.
Zakken zal hij niet.Edit; Ik heb in mijn al aardig lang durende ‘tuning carrière’ al velen schroefsets gehad.
(Vmaxx, Weitec, KW, TA-Technix)
Op verschillende auto’s, en ik kan je met zekerheid vertellen dat TA-Technix van de goedkopere setjes echt de beste is.
Deze doen qua rijd eigenschappen niks onder voor bijvoorbeeld weitec.
Enige nadeel is dat ze niet van rvs zijn, goed invetten met kopervet is dan ook van zeer belangrijk. ;)Dit is echt waar een schroefset, zit schroefdraad op en in de garage hebbe ze me gezegd da ze hem helemaal naar onder hebben geschroefd en op het goca attest staat zelfs dat het een schroefset is..
Wel een hele vreemde maar het is er wel degelijk een.
Ben benieuwd wat ze van ta technix uit gaan zeggen@Patrick24 wrote:
@calibradriver als alles mee draait klem de veer dan tussen een veerklem (als je daar de beschikking over hebt)
Dan kan je rustig de stelschroef omhoog draaien.Wat opeloco laat zien is een echte schroefset.
heb ik niet, ga morgen maar eens even langs de garage waar ik ze heb laten plaatsen, zien wat ze daar zeggen.
ja idd vraag me af wat ik weer heb gekocht… :???:@Vannos wrote:
volgens mij zit daar toch een hulp veer tussen ! weg halen dat ding !!!!!
let wel ffe op voordat je die moer in het midden los draait er kan nog iets wat spanning op staan van de veren !
nee hoor zit echt geen hulp veer tussen, heb gekeken
@Opeloco wrote:
Zijn dat nog jouw originele veerpoten? Want echt nieuw lijken ze niet en ze zijn verdacht zwart van kleur zoals een standaard veerpoot is…
En als dit nog je originele veerpoten zijn, wat heb je er dan eigenlijk op gemonteerd om schroefdraad te hebben?
Zelfs de veerschotel zit er nog op… Dit lijkt in mijn ogen totaal niet op een schroefset!!!Zo ziet een schroefset passend voor een calibra er uit vooraan:
vind het ook een gekke schroefset om eerlijk te zijn hoor maar je ziet een stukje van de schroefdraad zitte.
en ik heb ze laten monteren voor geen problemen te krijgen bij de keuring
Heb ook al gemaild naar diegene waar ik de set gekocht heb, moet foto’s enzo doorsturen en gaan ze het probleem oplossenzo staat hij er nu bij…
op deze foto is het misschien niet echt duidelijk maar ik had hem vlug even omhoog gekrikt
duidelijk te zien dat hij nog veel te hoog ligt
@Hans1991 wrote:
volgens mij zou iedereen met een vectra a, calibra, astra, kadett e+d en ascona c toch wel moeten zien dat de set van de foto niet onder een calibra hoort :???: In ieder geval niet zoals die op de foto staat…
De veerpoot is nog orignineel van mn cali waar ze de vere en schokdempers op hebben gemonteerd.
Btw net geprobeerd die omhoog te draaien maar lukt niet, alles draait mee… iemand die weet hoe dit komt of wat ikk verkeerd doe?Als het stopt met regenen en anders morgen eens proberen wat het geeft om ze omhoog te draaien ;)
@PeterNoFear wrote:
Heb je geen foto’tje van de set?
Dit is de set: http://193.164.196.197/images/17/1730342080.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Had net eens even gekeken naar een originele cali 16v hier in de buurt en het lijkt zelfs alsof mijne vanvoor hoger ligt dan de originele… :shock:
@Vannos wrote:
@CalibraDriver wrote:
@Vannos wrote:
@Vannos wrote:
ringen zo ver mogelijk omlaag draaien !!! zodat de veer langer word dus zakt je schokbreker
als ie dan nog niet laag genoeg is. kan je de hulpveer weghalen het de kleinere veer van de 2
Die hulpveren zitten er niet :/
wat je nog zou kunnen doen , is de veer tussen de 2 ringen zetten, 1 ring onder 1 ring boven daartussen de veer.
maar dan is je comfort wel weg :D :jerry
Had gegaan als de schroefdraad wat hoger zat ja :D
@Vannos wrote:
ringen zo ver mogelijk omlaag draaien !!! zodat de veer langer word dus zakt je schokbreker
Ringen zijn helemaal naar onder gedraaid.
Dus zal hij niks meer kunnen zakken..@TijnGsi16v wrote:
Als je ze naar boven draait worden je veren toch kleiner, niet? En dan zakt de wagen.
grtz Tijn
Dat was ook dat ik dacht maar er zijn mensen die zeggen dat het andersom is, heb ze al naar boven proberen te draaien maar dat lukt niet echt want de veer en alles draaid mee.. :/
-
AuteurBerichten