Calibra_at1

Aangemaakte reacties

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • Calibra_at1
      Lid sinds:
      1 July 2004

      @vectra2000driver : de unit is onder garantie opgestuurd via Manders in Roermond (ook een officiële inbouwer voor Clifford), deze mensen waren wel klantvriendelijk en behulpzaam. Nu dus even afwachten wat Clifford zegt.

      Calibra_at1
        Lid sinds:
        1 July 2004

        Zo, het probleem is gevonden. Na het hele weekend te zoeken…

        Afgelopen week de installateur van mijn Clifford alarm gebeld. Toen heb ik, na het geven van bovenstaand verhaal, te horen gekregen dat dit absoluut niet aan het alarm kon liggen. Want het alarm schakelde voor mijn contactslot. Sowieso hebben hun nog geen gevallen gehad van een defecte unit.

        Blijkt het alarm toch na het contactslot klem 15 te onderbreken. En ik maar zoeken naar een onderbreking in de kabel… :swear Ik was dus ook behoorlijk gefrustreerd toen ik er achter kwam dat het toch het alarm bleek te zijn.

        Het alarm was dus maar deels defect, want het relais van de onderbreking van de startmotor schakelde wel goed.

        Dus nu net even “Auto-inside” in Weert gebeld om mijn verhaal te doen. Ik kreeg een heel achterdochtige man aan de lijn die duidelijk liet merken het allemaal niet te geloven.

        Hij kon me niks vertellen over reparatie kosten. Dat moest ik allemaal maar afwachten. En dat hele zaakje heeft me dan 1100 euro gekost om in te bouwen, :argue dan mag je toch wel een beetje kwaliteit en service verwachten dacht ik dan. Maar het blijkt maar 1 jaar garantie te zijn. Geen wonder dat ze nooit kapotte units krijgen dan.

        Ik heb al eens eerder hier in de omgeving gehoord dat deze zaak niet goed loopt en dat de eigenaar alleen vriendelijk is bij verkoop, maar verder echt niet behulpzaam is. Bij deze dus nog een zeer ontevreden klant erbij en zijn jullie hopelijk gewaarschuwd.

        Ga er dus niet van uit dat duurkoop altijd beter is!

        Maargoed, de auto rijdt in ieder geval weer. :) Alle kabels zijn doorverbonden.

        Calibra_at1
          Lid sinds:
          1 July 2004

          @ Haasje17 : waar zit die stekker? Is dat die grote ronde stekker die vlak achter mijn accu zit die “GSI racer” ook bedoeld?

          Calibra_at1
            Lid sinds:
            1 July 2004

            Zo… Gisteren weer een paar uurtjes gezocht.

            Massa erbij getrokken, maar nog altijd geen resultaat.

            Die grote ronde stekker was een beetje vochtig en heb ik dus ook even los gehad en opnieuw vastgezet voor eventueel slecht contact, maar was het ook niet.

            Verder even mijn Clifford alarmsysteem uitgesloten. Alarmsysteem onderbreekt de stroom naar mijn contactslot en de startmotor. Als ik het alarm uitschakel heb ik gewoon spanning op het contactslot en kan ik de startmotor aansturen.

            Ik weet het echt niet? Iemand nog ideëen? Zit er in de cockpit misschien nog een grote onderbreking die ook benzinepomp en al de rest onderbreekt?

            Calibra_at1
              Lid sinds:
              1 July 2004

              Ik heb een multiriem.

              Er vertrekken volgens mij meer dan 4 massa-kabels van de accu, toch niet allemaal naar hetzelfde punt?

              Calibra_at1
                Lid sinds:
                1 July 2004

                Kan iemand mij zeggen waar de massakabels van de accu precies eindigen?

                Calibra_at1
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  Ik zal vanavond nog eens kijken naar de massa. Alhoewel ik er mijn twijfels over heb, ik vind het vreemd dat ik wel gewoon mijn startmotor kan aansturen.

                  Gr. Jos

                  Calibra_at1
                    Lid sinds:
                    1 July 2004

                    Ik heb al ooit een extra massa gelegd onder de motor. Maar van waar tot waar zou ik die massa moeten trekken?
                    In de zekeringenkast is het allemaal +

                    Hoofdzekeringen in motorcompartiment allemaal nagekeken en gecontroleerd op slecht contact. Was het ook niet. Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat ik na de hoofdzekering pas bij mijn contactslot uitkom. Lijkt me logisch om kabels te beschermen.

                    Gr. Jos

                    Calibra_at1
                      Lid sinds:
                      1 July 2004

                      Ok, heb het nu ook even nagezocht en het is idd geen APK-afkeur want daar controleren ze alleen op het lichtbeeld. De politie kan wel controle doen of er DC, DR of DCR op staat wat niet het geval is voor Calibra koplampen… Mijn excuses dus voor mijn eerdergenoemde uitspraken!

                      Verder heb ik nog even de boete opgezocht op in feitenboekje 2009:
                      m N 553 de codering van de lichtarmatuur niet in overeenstemming is met de voor dat armatuur bestemde licht
                      = 60 euro

                      http://www.om.nl/onderwerpen/boetebase/

                      Dit zou dus 60 euro bedragen, echter denk ik niet dat elke agent hier dusdanig op gaat controleren dat ze naar codes gaan zoeken op de koplamp. Enkel bij het geval van echt storende gevallen zoals mensen die rondrijden met meer dan 8000k of die hun koplampen niet correct in hoogte hebben afgesteld…

                      Toch vervelend dat de RDW dan zulke uitspraken doet bij de invoerkeuring van mijn auto! Desalniettemin rij ik gewoon rustig verder met mijn Xenon, haha… :P

                      Calibra_at1
                        Lid sinds:
                        1 July 2004

                        Sproeiers zijn nodig bij auto´s vanaf een bouwjaar van 2002 volgens mij, maar zeker niet voor de Calibra´s!

                        Calibra_at1
                          Lid sinds:
                          1 July 2004

                          Beste, ik ben net een week geleden mijn Calibra gaan invoeren naar Nederland bij de RDW en had mijn Xenon er op voorhand uitgebouwd. (de auto is goedgekeurd trouwens… king: )

                          Heb gelijk eens gevraagd hoe het hier nou mee zat en hij kon me met zekerheid vertellen dat ik wel gewoon de xenon mocht gebruiken zolang de koplamp maar een bepaalde codering er op had staan dat deze geschikt is voor Xenon. De auto komt er ook gewoon mee door de APK en de politie mag me er geen boete voor geven!

                          Weet niet precies welke codering ik nu op het glas heb staan maar het is een originele Opel Calibra koplamp zonder hoogteregeling uit 1995.

                          Mijn setje zit er dus weer gewoon in! ;)

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)