Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Toch maar naar de garage geweest en heb zelf een stappenmotor meegenomen.
En voila, het loopt weer mooi stationair! :DIk wil de stappenmotor graag vervangen maar kom d’r niet bij.
Heb mooie oprijbokjes, maar de Cali is zo laag en wil daar niet op!
De garagekrik dan maar, hoogste stand en ik durf er niet onder omdat ik bijna
met m’n neus tegen de bodem komt. :(Gisteren bleef de motor net lopen, zij het stotterend en pruttelend. Ik kneep
de lange slang vd SFi box naar stappenmotor dicht en geen verschil!Het blijft behelpen met zo’n lage auto. De garage had geen tijd en ik weiger
een afspraak te maken (€€€).Heeft iemand toevallig een brug in de buurt van 9601? :angel
Heb de slangen van de stappenmotor gecontroleerd, de korte en de lange naar de SFi.
Voor zover ik het kan zien en voelen lijken deze niet gescheurd, lek o.i.d.Heb de potentiometer wat verzet zodat ie gelijk klikt als de gaskabel beweegt.
Alles helaas zonder restulaat… :mad:
Klopt, auto is praktisch standaard, geen geknoei met bedrading geweest.
Arm mengsel zou kunnen, maar de auto trekt wel goed?
De boardcomputer gaf laatst wel erg rooskleurige waarden op de snelweg, erg zuinig? Te zuinig?Die lange slang vanaf de SFI box kan ik ff checken, die kleine slang aan de stappenmotor wordt
dan op gevoel even checken.Eh, vacuumslangetje? Waar zit die ongeveer op het spruitstuk?
Ik googlelde ook iets van: vacuumvervroeger?
Ik heb de bobine vervangen maar helaas geen verbetering.
Het probleem is er nog altijd.
Ik weet dat de garage tijdens de apk de potentiometer heeft versteld.
Ik heb deze terug gezet en vastgezet net voordat ie klikt. Neem aan dat het zo hoort.Verder de ontsteking nog nagekeken, geen rare dingen opgemerkt.
@Modfreak: weet je hoe onbereikbaar de stappenmotor is? ;) Maar is het niet zo dat
de motor dan valse lucht krijgt en harder gaat lopen?
Zou het kunnen checken maar dan moet de auto ff op bokjes…Snap er niets van, de motor loopt verder prima en trekt als een lier!
Bedankt voor de antwoorden.
Het probleem is nu erger, auto wil niet meer stationair draaien.
Zolang je rijdt is er niets aan de hand maar als je even moet stoppen
moet je ff handig zijn met tussengas en remmen tegelijk.Stel: ik rij gewoon 50 en druk de koppeling in, het toerental zakt langzaam
naar ong 1000, dan gaan de controlelampjes branden en valt het toerental snel naar nul.Ik lees via de link van Modfreak dat het wel de bobine kan zijn. Helaas heb ik een reservebobine
verkocht :( Dus daar moet ik nog even aan zien te komen..Maar kan het niet de stappenmotor zijn?
Nu had ik met de apk 2 weken geleden een te hoge Co waarde. Na het vervangen van de bougies
was dit in orde.
Maar sinds vorige week loopt de auto stationair als een trekker! Hij sputtert rond de 500 tpm.
Zodra je rijdt, is er niets aan de hand. Geen verlies aan trekkracht. Zodra je even stil moet staan,
dan sputtert ie weer en valt soms uit als de motor nog koud is.
Wat kan dit zijn? De bougies zijn nog mooi schoon en zitten goed vast. Kabels ook. Ik heb een andere luchtmassameter geprobeerd zonder resultaat. Luchtfilter nog zgan. Verdeelkap nog goed.Heb nieuwe bougies erin gezet, de oude waren echt zwart van roet!
Nu loopt de Calibra weer als de brandweer!injectorreiniger kan ik er binnenkort wel even in doen, evenals
verse bougies.Benzinedruk? Heb geen apparatuur om dat te meten.. :hmmz
Update:
Ik had een nieuwe thermoschakelaar besteld en ik kreeg die met de 3 stekkers geleverd.
Ik bedoelde de 2 stekker schakelaar.
Dus… beide maar vervangen en beide fan’s gaan nu aan zoals het hoort!origineel gepost door ((gsi))
nee helaas een 8V maar die gaat ook even goed rapDie heeft tenminste trekkracht onderin!
Even weer on-topic:
Ik heb de 2 draadsschakelaar doorverbonden met de auto op contact (dus niet lopens). De ventilator ging dus niet draaien.
Deze is dus stuk? :hmmzorigineel gepost door Lukko
ik heb ook weleens zoiets gehad met een c20xe. dan schommelt ie in zen toeren? soms valt ie bijna uit ?ik had ook van alles geprobeerd , uit eindelijk was me benzine leiding en slang onder de motorkap kapot. had er een nieuwe op gezet en toen was het weg. miss werkt het bij jouw ook wel ?
Nee, geen schommeling in toeren. Tis alleen als ie koud is.
Warme motor loopt als een zonnetje.origineel gepost door Miruni
Verdeelkap en rotor nakijken. Evenals Bougies en Bougiekabels.Succes!!
kabels zijn praktisch nieuw, bougies en verdeelkap en rotor ga ik even nakijken. Thanx.
Ik heb een Calibra 16V, dus met een C20XE motor.
Als de temperatuurmeter iets boven de 90 staat, dan gaat de ventilator aan en
koelt de motor behoorlijk snel.
Vorige week ging de temperatuur iets hoger en ging alleen terug met rijwind en
verwarming vol aan.Leuk GSi’tje, ook een 16V?
Probleem is er nog altijd. Gelukkig is de temperatuur buiten al wat
warmer zodat het starten makkelijker is.Inmiddels een andere gasklephuis + potentiometer geprobeerd, geen effect.
Inmiddels geprobeerd: andere luchtmassameter, temperatuursensor bij de thermostaat (nieuw) en stappenmotor.Ik zie nu pas dat ik in het ‘Omega-gedeelte’ zit…
Wellicht kan de administrator dit aanpassen? Sorry en dank..Ik zal de stekker even controleren!
De zekerering is ok, is gecheckt. Waar bevindt zich het relais dan? In het bakje onder de motorkap?
Bedankt voor de antwoorden!Hij kan d’r maar op één manier op.
De dubbele gaten voor de lange bout en boven één gat
voor de stelsleuf.Corres, inderdaad de tip van de dag!
Ik heb nog een foto gemaakt, beide naast elkaar en ik zie dat de gaten boven en onder als het ware gespiegeld zijn!
http://s633.photobucket.com/albums/uu51/Calibrandre/?action=view¤t=Opzij.jpg
http://s633.photobucket.com/albums/uu51/Calibrandre/?action=view¤t=Dynamoophanging.jpgKan ik de de onderkant van de dynamo verwisselen?
Wie weet..
Ze lijken exact op elkaar.
Ik denk dat er een kleinere V riem op zit, wellicht door de vorige eigenaar gedaan?
De riem staat al behoorlijk strak, zonder de riem heeft de dynamo wel genoeg stelspeling.Niemand??
Het probleem is er nog altijd. Starten met wat gas er bij en na een minuutje blijft ie pas goed lopen.
Zit er ergens een koude start module?Gr, Andre
-
AuteurBerichten