Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ok, voor wellicht iemand anders.
Het is uiteindelijk gelukt door hem zover als mogelijk te plaatsen en hem vervolgens met de waterpomptang verder te trekken tot hij in de vegrendeling schiet.
Inmiddels heeft de dealer er naar gekeken en niets kunnen vinden. Alle afvoeren waren ok en de parafaan was ook goed aangesloten. Wat me wel opviel is dat de laatste keer dat het gebeurde er veel regen was gevallen en de inlaatschuif op binnen ventilatie stond.
Zou de schuif het probleem kunnen zijn ?
origineel gepost door Janzzen
Even op de sloop kijken.Had een embleem aan voor- en achterzijde nodig en die kreeg ik zo mee.
Ik ben even geweest en heb ze ook zo meegekregen.
Valt gelukkig weer mee.
Ze zijn inmiddels vastgezet met raamkit.
Zouden ze eraf gevroren kunnen zijn ?
Ik heb echter niets kunnen vinden op de parkeerplaats.
Ok ik heb de thule steunen gekocht. Aardig prijzig inderdaad en helaas niet echt bruikbaar bij een breedte over 70-80 cm. Het auping spiraal past er helaas niet tussen :( .
Ik zal eens kijken of jullie sjor optie werkt.
Voor.
Maar inmiddels ook achter embleem foetsie ?
Bedankt ik ga even meten.
kleine wagen makkelijk voor in de grote stad ,goede wegligging voor op de snelweg. Zelfs een kleine verhuiswagen als het nodig is.
Ik heb inmiddels contact gehad met de dealer die denkt dat er geen originele zijsteunen zijn geweest.
Ja met matrassen gaat het wel zonder die zijsteunen denk ik, maar met alleen ijzeren spiralen krijg je het denk ik niet veilig vast.
Zowel dan hoor ik het graag. Leer altijd graag bij. Misschien zijn er heel speciale knoop technieken ?Ik ga zo nog even kijken of ik iets kan vinden van Thule. Die hebben o.a. een ladder drager systeem.
Hoop dat thule erop past.Ik heb nog gedacht om wat kano dragerbeugels aan te schaffen zodat je ze kan klemmen langs een kant.
Spanbandjes met ratels is ook mijn keus inderdaad.
Vind die blanke lak die dicht vloeit wel een interessant. Doet me denken aan oude glas ramen die altijd vloeibaar bllijven.
Maar ik zit te dubben is het dan niet handiger om de metal lak vloeibaar te maken in plaats van de blanke lak ?Dit is een klein gedeelte van de krassen.
Ik heb overigens over die fix it oplossing een video test gezien waar ze aantonen dat het weg gegooid geld is.
Ik ga nog even de andere genoemde suggesties na.@ jermir, je bedoelt dat RR als basis een lak heeft die dichtvloeid . Of een repair kit ?
Bedankt voor de reacties. Ik krijg de krassen niet echt goed op de foto. Probeer het dadelijk nog een keer in de schaduw.
Op de foto van Marcoml01 zie ik een kras /veeg die nagenoeg na behandeling is verdwenen. zo`n kras/veeg is er dus nog eens bijgekomen, dat hou ik even in mijn achterhoofd. De krassen waar ik in eerste instantie over poste zijn wel dusdanig dat je wit door de rode metalic lak ziet.
Commandant wrijft toch een slijpsel in de krassen ? Begrijp ik dan goed dat na een wasbeurt deze krassen dan weer naarboven komen ?
Ik zal wel rekening houden met nr. 4 en 4 bedankt voor de tip.
Ik hoopte dat zo`n stick die je op tv ziet een soort laklaag las zou maken waardoor de lak zou overvloeien.
Zoiets als je bij modelbouw zit met plastic lassen.JWO -Corsa heeft een pdf geschreven hoe je ze kunt vervangen.
Ik heb ook in het How to topic iets geschreven over de originele steker aansluiting en ander boxen.
origineel gepost door rb18
Kun je wat specifieker zijn in je vraagstelling?
Ik kan namelijk niet opmaken of je al een auto hebt en deze wilt inruilen tegen een exemplaar op LPG of dat je overweegt een LPG-installatie te laten inbouwen in je huidige auto.*beidde
Ik heb nu een Corsa B – 1.4i GLS – x 1.4sz. – 96 .
Ik weet niet of dat nog zin heeft een g3 onderbouw. Alhoewel er nog maar 105.000 op de km teller staat.Hoeveel zou je kwijt zijn aan een g3 onderbouw ?
In de tussentijd kijk ik alvast naar auto`s af fabriek met lpg g3.
Het heeft geen haast maar het kan zo maar heel snel gebeuren.
Nieuw heb ik al ( internet ) gekeken naar de corsa en golf af fabriek op lpg g3 .
Trouwens vreemd dat ze alleen de corsa uitvoeren met g3 en niet de astra en isignia ?
Al met al ben ik dus rustig op zoek naar een goed lpg g 3 alternatief.
Maar ik blijf wel een zwak houden voor de Corsa B. Ik heb bijvoorbeeld net 2e hands dakdragers gekocht en sta toch weer versteld hoe goed het allemaal past. Ik ben alleen nog niet zeker of 2 aupingspiralen erop echt goed zal gaan op de snelweg.
@ Willem : Zou je uit kunnen leggen wat specifiek het verschil is tussen die motoren die wel uitermate geschikt zijn en welke minder ? Dus waar ligt de crux. Als die er al is ?
origineel gepost door JWO_CORSA
Ik heb vandaag even een howto gemaakt over het swappen van speakers in de deur van de corsa-b.zie:
Als aanvulling op de mooie pdf.
Indien de originele Opel speaker steker nog aanwezig is.Wellicht een tip wanneer je de mogelijkheid wilt behouden ooit weer nieuwe originele speakers terug te plaatsen.
En om aansluitruimte te besparen. i.v.m. grote speakers en geringe ruimte t.o.v. de ramen.Je kunt de originele stekers gebruiken om direct de draden van de speaker er op aan te sluiten.
Als je naar het platte gedeelte kijkt van de originele Opel corsa B speaker steker. Dan kun je zien dat het platte gedeelte een klap functie heeft. Klik deze voorzichtig open en je ziet dat hij ook een klem functie heeft. Steek nu de blanke einden van je nieuwe speaker door de voorkant van de steker en kijk bij het opengeklapte platte deel of ze goed boven de metalen stekers aansluitingen zitten. Wanneer je dit voor elkaar hebt klap je de originele opel steker weer dicht en klemt deze je speaker draden tegen zijn metalen stekers aan zodat je een beschermde aanlsuiting hebt. Meestal worden nieuwe speakers geleverd met een plastic water beveiligings kapje. Hieronder kun je dan met enig gepriegel het geheel vast zetten. ( Meestal is er een klem mogelijkheid voor de aansluitdraden op de achterkant van de speaker rand ) Zodat bij afmontage het geheel extra is beschermd tegen water.P.S. toen ik erachter kwam dat de originele Opel steker deze functie had dacht ik toch. Daar hebben ze gelukkig goed over nagedacht. Een prettige gedachte dat een fabrikant je de mogelijkheid geeft onderdelen te vervangen met een zo breed mogelijk aansluitings bereik. En dat op een zo klein onderdeel. Een pluim voor Opel wat mij betreft.
-
AuteurBerichten