Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
toevallig heb ik pas ook een lege airco gehad. Naar mn universele garage gegaan. Die heeft m gevuld met gas en uv spul. Na een week terug en bleek de condensor lek. Gas eruit wat er nog inzat.
Kosten bij elkaar:
– vullen 1e keer: 90,- incl btw
– vervangen condensor: 210,- incl btw en arbeidsloon. Vulling weer 100% hergebruikt dus geen extra kosten daarvoor.Dus totaal net 300 euro. Slechts 1 arbeidsuur op de bon.
En een werkende airco!
Zo ring vervangen, en dat was nodig. De oude viel bij t verwijderen in stukjes.
Even bij de dealer geweest en ik heb een Oring meegekregen die achter de bobine zit. inderdaad een paar euro :thumb
Vanavond even de ring vervangen
@ wim-v6: is dat de keerring van de nokkenas? Ik kom bij de automaterialen handel er niet 1 2 drie uit.
@wim-v6 wrote:
Bij motoronderdelen spreken we inderdaad meestal over Als je voor de auto staat, met Koplampen en Front delen weer zoals je in de Auto zit.
Het zwarte Blok Rechts op de Motor is de Bobine, deze lekt overigens NIET!
– als je deze demonteerd (3x Torkx schroef), zie je de boutjes waarmee de alu plaat op de motor geschroefd zit.
– haal daarvoor een Dichtring, vervang deze, en je lekkage is opgelost voor enkele euro’sWillem
Daaronder zit een soort sensor in het blok kan dat? Zit iig een stekker met draad aan ;)
Ik zal zon dichtring halen, bedankt!
Tis echt de rechterkant als je voor de auto staat en op het blok kijkt. Daar zit een zwart blokje waar de kabels vd bougiesningaan. En daaronder zit ie. Foto is lastig, kan m niet goed zien ;)
Z16se is t.
niemand die weet welk onderdeel het is?
Dat zijn vrijloopnaven. Die zorgen ervoor dat de voorwielen los draaien van de aandrijving als de auto in 2 wd staat.
Schakel je hem in de 4 wd dan schakelen ze automatisch in en locken ze je wielen vast aan de aandrijving.
Dit scheelt in brandstof en slijtage want als je in 2 wd rijdt draait niet de hele voorwielaandrijving mee.
18 november 2012 om 16:03 In reactie op: C-Kadett schakelt niet meer in achetruit versnelling #17889894Heeft een C ook zon vegrendeling die je omhoog moet trekken?
Ik heb dit probleem pas bij mn D gehad, bleek er een klein schroefje uit de ring losgelopen te zijn. Daardoor ontgrendelde hij niet. Schroefje vast en het werkte weer.@lc.koenen wrote:
Dan plaats ik mijn dikke E- Kadett combo ook maar even in deze topic.
Heb ze nu te koop staan op Speurders.nl.
Ze is alleen niet dik onder de motorkap 1.3S
die spot ik regelmatig in Tricht :thumb
vandaag op de Rijksstraatweg tussen Culemborg en Geldermalsen een groen D kadett met wat werk.
Heb nog geseind, reed zelf ook in mn D
@Aapje wrote:
Grotere foto toevallig?
nee helaas. Kenteken begint met 25-UM
Was op de proviniale tussen culemborg en geldermalsen.
Regelmatig spot ik in Tricht een hele mooi oranje c kadett. Zal binnenkort eens een foto maken.
Is van een opel-fanaat denk ik, want er staan meer kadettjes bij dat huis.
Het is opgelost! Alle stekkers nagelopen en bij een ervan reageerde hij meteen met n soort zoemend geluid…. auto gestart en lampje is uit.
Volgens mij een Z16se.
Ik zal eens kijken of ik kan zien of er een stekker loszit, had ik niet aan gedacht maar is goed mogelijk.Weet iemand wat het uitlezen bij de dealer kost?
Ik heb de vette zooi verwijderd met een doek en wasbenzine. afspuiten met hoge druk vind ik ook niet erg, maar ik rijd ook terrein dus ik ben gewend dat er water onder de kap komt. Zolang alles weer op kan drogen niks aande hand :D
Vandaag een blauwe D op het industrieterrein van Buren. Kenteken begint met een J.
als ik het goed zag een 5-deurs.Zet de mijne er ook even tussen:
aankoop:
en nu:
Ik heb het toevallig gisteren gedaan en de astra pakt inderdaad vlotter op. Er is wel degelijk verschil te merken. Qua geluid hoor ik in de auto niks meer dan voorheen.
Kwaliteit van OZ zal goed zijn denk ik (zelf geen ervaring mee)
Ik denk alleen dat zulke velgen zoals jij voorsteld niet fraai zijn onder de auto in 15 inch. Ik zou dan voor 17 inch gaan, denk dat dat voor zulke velgen mooier is.
Vandaag even langs de sloop geweest en een net stuur van een Corsa B op de kop getikt.
ligt toch beter in de hand :D
Het past eronder:
Ik ga hem niet 80 verlagen. mocht ie ooit verlaagd worden dan hooguit 40mm.
-
AuteurBerichten