Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zie voor vervolg,
DAFUUUQ??? Mijn kilometerstand: 152686!!!!!!!
Intussen heb ik, na een thuis studie opelforum, zelf een metalen plaat tussen de EGR en inlaat geplaatst (wat een pielewerk bij mijn type motor)
Rijdt nu een stuk beter! Tevens ben ik er nog steeds van overtuigd dat dat potje bars leaks ook heeft geholpen…
Nu valt het mij op dat de auto minder snel op temperatuur komt. Eenmaal warm, blijft het metertje wel netjes in het midden.MAAR een nieuwe bijkomstigheid… soms ruikt mijn auto (bij het uitstappen vooral) naar verbrande plastic :S (ruikt ongezond…)
Wat koppakking betreft: Ik ga eerst 2 salarisbeurten wachten en het dus helaas ook negeren met alle risico’s van dien.Eindstand is iniedergeval dat de corsa weer minder slap rijdt!
Excuus hiervoor, ik ben niet heel bekend met de forum dus wist niet in welk jasje het moest.
Beide topic’s kunnen trouwens eraf… (moet ik dit ergens aangeven of verwijderen?)Vandaag merkte ik duidelijk verandering na dat potje bars leaks. En alle berichten van jullie wijzen er ook wel naar. Dus bij deze ga ik er vanuit dat het de koppakking is. Ik ga ermee naar een andere garage en zal daar getest/gerepareerd worden. Ik zal ze iniedergeval erop wijzen dat een “compressiemeting” gewenst is.
Allen heel erg bedankt voor het meedenken.(en een heeeeele slechte zaak dat de garage hier niet op is gekomen maar dat ter zijde)
@ miral bedankt voor je reactie, compressie test wordt idd eerst volgende stap.
Ik heb er vandaag gemakshalve een potje bars & leaks in gedaan. Wat mij opviel was dat, vlak voor het aanslaan van de fan, alle koelvloeistof als een raket naar boven kwam bubbelen (ik als een bezetene het dopje erop draaien…) en toen eenmaal fan was aangeslagen ging het net zo snel weer omlaag… (is dit normaal?)Voor mijn gevoel LIJKT het spul behoorlijk aan te slaan. Na de behandeling leek de motor een stuk stiller te lopen en vermogen onderin weer terug te zijn.
Ik laat de auto nu een paar uur rusten. Erna nog een definitieve test. Ik houd jullie op de hoogte!@ miral astra: Het viel mij inderdaad op dat de motor ook onbelast slecht in de toeren komt.
In jip en janneke taal, als ik een dot gas geef in zn vrij… reageert de motor erg laat en traag.Uitlaat ga ik nog naar kijken… Maar laatste x vond ik het wel een beetje grijs/wittig roken.
Geen rare geluiden… af en toe een licht hikje bij stationair.
MM-lampje is 1x heel kort aangeweest tijdens paar km’s 100km/h snelweg… Toen voelde ik lichtjes gestotter maar voelde niet aandacht waardig.Tevens besef ik mij dat ik de laatste keren inderdaad koelvloeistof bij hem moeten vullen….
Ik krijg meerdere malen “compressie” te horen dus daar ga ik zsm achteraan…(als ik mijn reactie terug lees denk ik inderdaad ook aan koppakking… ik ga erachteraan!)
Daveman, thnx voor je reactie. Ik neem je tip mee..
Motor heeft stationair af en toe een hikje… Maar blijft wel aardig stabiel in toeren.ps. Wat mij laatste tijd opviel: Op koude motor eerste kilometer minder last van vermogenverlies..
-
AuteurBerichten