Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
M’n pistool er minder induwen had ik al geprobeerd.
Hier in Nederland is het probleem niet zo groot, maar aangezien we straks in het hoogseizoen in het buitenland vaker op benzine moeten gaan rijden (beschikbaarheid van LPG sucks in oostenrijk) heb ik liever dat dit gewoon goed werktMijn Vec heeft volgens mij een Z-motor (witte plug), ik denk dat ik maar eens serieus voor een eigen diagnose-apparaat ga kijken.
Zal wel ergens anders een topic over zijn. Ik ga eens zoeken wat dat gaat kosten !
bumke
Om te kunnen resetten door de ‘kast er aan te hangen’ en ‘gewoon’ uitlezen zal er eerst een kast gekocht moeten worden (of steeds naar de garage=duur grapje).
Wat moet ik kopen voor mijn Vec ?btw, die 30x aan/uit heb ik geprobeerd: geen effect ! Na loop van tijd wel weer automatisch uit (en weer aan na een paar dagen).
bumke
inderdaad Willem, je hebt helemaal gelijk. Blijkbaar moet je toch een Gold-member zijn wil het helemaal zuiver weten. M’n garage liet even het verschil zien tussen de ene en de andere 16-polige plug. Die van mij (m’n auto dus) is een meer ‘ovale’ plug.
Vec half uur lang aan de computer gehad. Loopt bij elk toerental redelijk strak, maar krijgt een te rijk mengsel. MMU probeert dat bij te regelen, maar uiteindelijk lukt dat niet meer.
En……. op benzine gaat het wél goed !!! Wel even wachten, maar regelt uiteindelijk netjes terug , dus het ligt aan het gas (krijg nu natuurlijk weer een hoop commentaar over ‘op gas moet je koken’ ),
Eerst eens nadenken wat het kan zijn. Had het graag gefixt voor de vakantie, juist op vakantie zou ik een hoop kunnen besparen op gas…….gisteren een engelse site gevonden waarbij foto’s stonden van “mijn” plug. Hier staat dat je pin5 en pin6 moet kortsluiten. en ipv een 3-cijderige code krijg je een 4-cijferige code.
Of zou dat alleen gelden voor vectra’s die een zwaar ongeluk hebben gehad (=waar het stuur aan de verkeerde kant zit)Afspraak is gemaakt met garage, pluggetje d’r in , fixie-fixie en zoemzoem !
-
AuteurBerichten