Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik ruik de benzine ook echt bij de gallerij. Dus ik denk dat die injector seals wel eens de oorzaak kan zijn.
Paar ringetjes preventief vervangen kan geen kwaad.
Wat omcirkel je nu?
Lijkt vrij gemakkelijk.Hallo John, ik rijd er al maanden mee dus dat gaat goed. Zijn die ringetjes zelf goed te vervangen?
@btjansen wrote:
Yo,
Ik wil mijn linker koplamp vervangen.
opel vectra c 2004
Is dat moeilijk?Ik hoor t wel.
gr Bart
ja dus….http://www.opelvectra.info/home/cveckop.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
1 oktober 2014 om 05:24 In reactie op: Vectra C 10 Jaar oud en 200.000 km en continue problemen #18255109Ja en in 1960 zeiden ze “In het jaar 2000 hebben we vliegende auto’s!!” en dan hadden we lopen zeiken hoe vaak hover-drives, en mid air propulsion drives defect gaan.
30 september 2014 om 05:38 In reactie op: Vectra C 10 Jaar oud en 200.000 km en continue problemen #18255076https://archive.org/details/PlannedObsolescenceDocumentary” onclick=”window.open(this.href);return false;
30 september 2014 om 05:35 In reactie op: Vectra C 10 Jaar oud en 200.000 km en continue problemen #18255075Ik heb het redelijk op een rijtje. Ik heb bachelor in electronica engineering. Maar als je geen fatsoenlijk tools heb, geen analyse software hebt en je kent de computer architectuur niet van een auto dan blijf je bezig. Een garage is er natuurlijk helemaal op ingesteld auto’s binnen afzienbare tijd te kunnen repareren. Ondanks iemand intelligentie of kennis is het zonder goed gereedschap niet mogelijk je auto goed te analyseren en te repareren. Ik sta er bijvoorbeeld van verbaasd dat OPEL de boord computer op het motorblok zet. Ik probeer gewoon een beeld te vormen wat er met mijn auto aan de hand kan zijn voordat ik em weg breng. Doen jullie toch ook.
Al eens gehoord van “planned obsolescence”. Simpele timers waar je een datum in programmeert en ploep je auto valt uit. Dit is bij wet gewoon toegestaan!!
Ik sta er niet raar van te kijken dat fabrikanten dit doen. In de TV branche heel normaal Samsung heeft er al voor in de rechtbank gezeten.
Dus ja met mijn kennis zit het wel goed. Maar het wordt alweer nasty merk ik.Ik vind dat een auto met 198000km en 10 jaar oud geen 1000-2000 euro per jaar aan kosten mag genereren. Maar dat is mijn mening.
Sluit t topic maar.29 september 2014 om 18:48 In reactie op: Vectra C 10 Jaar oud en 200.000 km en continue problemen #18255071Heb er in 2009 12500 voor betaald. Maar ik wil niet weten wat ik er al aan heb uitgegevens.
Trouwen comfort? zo’n vectra station c met 235/40/r18 wielen en sportvering rijd nou niet bepaald als op een wolk:)
Elke hobbeltje komt er door. Maar een franse wil ik ook niet rijden.
Ach morgen gaat ie naar de garage. En dan maar eens goed na laten kijken.28 september 2014 om 16:29 In reactie op: Vectra C 10 Jaar oud en 200.000 km en continue problemen #18255067Nee 3K (3000 euro) in kosten. In twee jaar.
ANWB is net geweest. Nu weer de startmotor defect. Niet aan te slingeren dat ding.
Ik begin maar helemaal niet op te noemen waarvoor die allemaal in de garage heeft gestaan.
De heilige koe maar een slachten :DIemand kopen? :D
@liviu2004 wrote:
Looks like an completelly enclosed unit with the locking motor.
Thanks. this i knew.
@liviu2004 wrote:
Limit switch should be located in the lock mechanism.
Does it need a bit of connector fluid or just a tap. Or a whole new lock.
Because last night i locked the car and the licenceplate lights were off
@SimpleFace wrote:
Die switches gaan regelmatig defect geloof ik, schijnt 1 of ander micro switch te zijn. Moet te fixen zijn !
Waar zit die switch?
@liviu2004 wrote:
Licence plate lights are supplied directly from REC. Is there any indication on dashboard that trunk is opened?
It is for baggage view, when you open the trunk, lights will stay on so you can see around. Luxurious option. Limit switch of the trunk is defective, so REC thinks trunk is open, it will energise the license plate lights.No if i close it. No alarm of indicators.
Strange. Where is the limit switch located?Kentekenverlichting blijft branden. Hoe los ik dat op.
@Ray2712 wrote:
Lekstroom kan je pas meten als de can-bus volledig in rust is. Auto moet dus volledig dicht en op slot. Als je toch een deur of kofferklep ofzo open moet hebben om bij een zekeringbox te kunnen komen, kan die deur open, maar dan moet je wel even het slot weer indrukken met een schroevendraaier, zodat de auto alsnog “denkt” dat de deur dicht zit. Dan dus auto op slot, en laat hem dan maar een half uurtje zo staan voordat je gaat meten. Vervolgens kan je dan zekeringen trekken. Een acceptabele lekstroom is hooguit 40 mA (dus 0,04 A)
Dat F9 stroom trekt is logisch omdat er een deur open staat, en de can-bus actief in. F12 zegt me zo gauw even niks.Ik moet maar even semi pro testen:
– Alle zekeringen getrokken.
Meter staat op 0 A.– Op F9 (centraal stuur apparaat) na alles er weer in. Dan loopt er met verlichting 0,1- 0,2 A. Das nog steeds meer dan je 0,04 maar logisch omdat ik iets anders test.
Dan kan ik idd de deuren niet afsluiten via de centrale vergrendeling.– Druk ik F9 er weer in, dan loopt er een stroom van -1 tot -2 A.
Echter straks ook alles dicht gedaan. Deur op slot. Motorkap dicht. Wachten tot de stroom flow tot een stilstand kwam en ook die -1,5 A.
Ik heb vorige winter wel een probleem gehad met het contactslot van de achterklep. Zou die een sluiting kunnen veroorzaken bedenk ik me net?
@btjansen wrote:
@SimpleFace wrote:
Een toeter kan zeker sluiting maken, alleen normaliter word dat niet aangestuurd dus de stroom zou dan niet lopen.
Je kan alvast proberen om de toeter even los te koppelen. Maar gezien er bij 2 zekeringen al iets van de stroom af gaat vermoed ik dat er op meerdere plekken een sluiting aanwezig is.
Net zo lang zekeringen er uit halen tot de stroom zakt naar minder dan 0.2A.Probleem is dat ik de zekeringen moet trekken met de klep / deur open.
Dus de verlichting is dan aan. Neem aan dat die 0,2 ampere dan alleen wordt veroorzaakt door de verlichting?
Helaas moet ik eerst weer een kwartier rijden om de accu op te laden.Denk dat ik twee foto’s maak van de zekering box.
En dan alles er uit haal. En 1 voor 1 begin terug te plaatsen.
:)@SimpleFace wrote:
Een toeter kan zeker sluiting maken, alleen normaliter word dat niet aangestuurd dus de stroom zou dan niet lopen.
Je kan alvast proberen om de toeter even los te koppelen. Maar gezien er bij 2 zekeringen al iets van de stroom af gaat vermoed ik dat er op meerdere plekken een sluiting aanwezig is.
Net zo lang zekeringen er uit halen tot de stroom zakt naar minder dan 0.2A.Probleem is dat ik de zekeringen moet trekken met de klep / deur open.
Dus de verlichting is dan aan. Neem aan dat die 0,2 ampere dan alleen wordt veroorzaakt door de verlichting?
Helaas moet ik eerst weer een kwartier rijden om de accu op te laden.Ja ik neem aan dat er een interval is voor het vervangen van een ketting.?
18 februari 2013 om 18:50 In reactie op: Achterklep gaat niet open. Vectra C 2004 2.2 Bezine #18105879Nog een vraag aan de forumleden. wanneer ik voor de eerste keer op een nieuwe dag mijn auto centraal open, gaat ook mijn achterklep open. ik druk em dan dicht en daarna lukt het een soort van wel. kan het zijn dat de computer een beetje van slag is?
wanneer ik vlak daarna de auto weer geheel afsluit en druk 2x op openen via de sleutel dan blijft de klep wel dicht…
het is echt alleen wanneer de auto een tijdje idle heeft gestaan..17 februari 2013 om 10:49 In reactie op: Achterklep gaat niet open. Vectra C 2004 2.2 Bezine #18105878Jep, maar vroeger of later zal er weer vocht in trekken. Kwaaltje begreep ik via via
-
AuteurBerichten