Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nou, de eerste 500 km zitter er op. Heb geen MM lampje meer gezien sinds de lamda’s zijn vervangen.
Ook de wielagers maken minder geluid en vraag me dan ook af of het niet door het stiltaan komt.
Over het verbruik ben ik tevreden en komt dicht bij de fabrieksopgave. Hij ligt goed op de weg en stuurt erg prettig.
Kortom,na een valse start nu weer een trotse bezitter van een AstraAhhh, tijd om naar bed te gaan. TS wil alleen sub aansluiten :agent
@Kleine-Paul wrote:
@Bryston wrote:
@Kleine-Paul wrote:
@Bryston wrote:
Even voor mij om bij te leren, wat doet die converter…. fungeert hij als rca?
Als je geen tulp/uitgang op je radio hebt, kun je het zo opvangen (omzetten).
Dan zou je volgens mij redenering er 2 nodig hebben,mits de radio onderscheid kan maken tussen front en rear kanaal.
Mocht dit zo zijn zou ik dit wel doen, heb je een beetje grip op de sub.Sub is mono en moet “vol” signaal krijgen. Regelen kan eventueel via de versterker. Bij de “betere” radio’s heb je een aparte sub uitgang die apart te regelen is.
Dat klopt en daarom zit er een frequentie op je versterker. Dus mocht je geen aparte mono uit hebben kun je gewoon stereo pakken echter is dit niet handig als hij op hetzelfde kanaal staat als van je speaker. Want dan kun je de sub eenmaal afregelen en thats it.
Pak je een rear kanaal zoals ik beschreef dan kun je de sub nog afzonderlijk regelen. Maar waarschijnlijk hoef ik jou dat niet uit te leggen ;)@Kleine-Paul wrote:
@Bryston wrote:
Even voor mij om bij te leren, wat doet die converter…. fungeert hij als rca?
Als je geen tulp/uitgang op je radio hebt, kun je het zo opvangen (omzetten).
Dan zou je volgens mij redenering er 2 nodig hebben,mits de radio onderscheid kan maken tussen front en rear kanaal.
Mocht dit zo zijn zou ik dit wel doen, heb je een beetje grip op de sub.Even voor mij om bij te leren, wat doet die converter…. fungeert hij als rca?
@Kleine-Paul wrote:
Remote is geschakelde spanning om de versterker in te schakelen wanneer de auto op contact staat.
Sorry my mistake….
Ja ben ook benieuwd hoe dat aangesloten zit. Idd er kunnen nooit speakers aangesloten zijn op zowel radio als versterker.
Remote is ook niet de juiste benaming tenzij dit een functie is op je versterker waarmee de de sub kunt regelen. Vraag ik me ook meteen af of er wel een dubbele pre out op de radio zit, want anders heb je nog een rca splitter nodig.2 lamda sondes is het euvel.wordt nu opgelost .bedankt voor het meedenken.
Jawel
Niet doen,boordcomputer gaat ervan over de zeik.heb hetzelfde aan,levende lijve ondervonden .
Over een uur zullen we het weten. Astra gaat zo naar de Opel garage waar ze er meteen naar kijken.
Vind dat wel service.Heb de auto gekocht bij een handelaar en ja die kan ook een telefoontje verwachten….!!
@wim-v6 wrote:
Vind dat altijd wel leuk dat een MM lampje als kwaal word gezien, maar niets is minder waar, dit heeft iedere auto, niet alleen opel (kijk eens bij VW in de stal, die hebben op sommige motoren al dat het lampje gaat branden als je een ander soort benzine of een ander merk benzine tankt).
Willem
Dat klopt, m’n zwager heeft een golf 4 gehad en daar was het ook om de haverklap. Maar ik vind het persoonlijk niet lekker rijden met zo’n lampje. Kijk, als het de lamda is maak ik me niet zo’n zorgen (laat het wel repareren).
Echter het is niet fijn als je net een auto hebt gekocht en na 100 km het “gezeik”begint. In ieder geval wel bedankt voor den info,geeft me wat meer rust.
Deze week gaan beide Astra’s naar de garage voor wat onderhoud en een APK.
Kunnen we daarna echt gaan genieten.@danny wrote:
Lambda sondes wat die aangeeft
Heb hier nog 2 goeie die je altijd mag komen proberen, Ik heb ze vervangen terwijl ze niet kapot waren :swear
Is het zeker te weten de lamdasensor of kan het ook de luchtmassameter zijn bijv?
@Juffer1 wrote:
@Bryston wrote:
Lees net dat de EGR klep rond deze KM stand vaak de geest geven kan iemand dat bevestigen?
Wellicht wel handig dat je dan ook even je kmstand vermeld ?
Veel voorkomend probleem bij de Z16xep is de bobinebrug.
Bij mij hield de auto toen enorm in en was deze niet meer vooruit te branden.Wellicht is het handig om ook even je woonplaats te vermelden zodat iemand met een OPcom bij je in de buurt de foutcodes kan uitlezen en wissen.
Hij heeft 89.000 gelopen en woon in Oosterhout. De auto houdt niet in en ik merk niets tijdens het rijden.
Idd nu zie ik ze wel:
ECN
0013604 – 0013607 -0014100
Op moment dat ik het gas en rem pendaal tegelijk intrap en het contact aanzet gaat management knipperen en na verloop van tijd uit. Echter krijg ik nergens een foutcode te zien. Doe ik iets fout?
Zal het zo eens proberen of ik de codes te zien krijg
Lees net dat de EGR klep rond deze KM stand vaak de geest geven kan iemand dat bevestigen?
Dat is een duur grapje zeker die wervelkleppen?
Ja die heb ik ook
-
AuteurBerichten