Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
1 januari 2016 om 16:12 In reactie op: Elektrische raamschakelaars unit Opel Astra H Station #18306592
Super, bedankt voor de reacties, ik ga even kijken of ik ze kan vinden.
Garage denkt nu dat het de ECU is, ze hebben alles doorgemeten kabels, sensoren, turbo, intercooler en dat was allemaal goed.
Maar ik begreep dat de computer dan opgestuurd moet worden om deze door te meten? Dan kunnen ze het pas met zekerheid zeggen? Iemand ervaring mee?
En het zou € 1200,- gaan kosten….pfff….heb ik nog andere opties…behalve mijn auto naar de sloop brengen….:thumbup
Bedankt voor je uitgebreide reactie!
Ik zou graag een checklist willen ontvangen, ik kan echt alle info gebruikenIk heb de kabel niet doorgemeten, ik zou ook niet weten hoe. Ik twijfel nu aan de code P2239…kon ook nog wel eens P2237 zijn.
Bij de P0400 stond wel een tekst maar weet zo ook niet welke. Ik heb nu de auto weer bij de garage gezet maar begin nu toch wel zenuwachtig te worden….komend weekend op vakantie…
Dus probeer zelf ook maar wat op onderzoek uit te gaan.Als de ECU kapot is geeft hij daar dan geen melding van?
Update: probleem is nog steeds niet opgelost.
Inmiddels is eerst de EGR schoongemaakt, weer storing. Daarna de EGR klep vervangen, weer storing. Vacuumleiding vervangen, de luchtmassameter vervangen, weer storing.
Ik weet niet alle foutcodes maar in ieder geval de laatste keren foutcodes: P0400 en P2239.Zelfs de garage weet het niet meer en ik al helemaal niet. Heeft iemand enig idee?
@arjontje wrote:
De z19dt heeft geen wervel kleppen.
De z19dtj heeft die wel.Ik vermoed dat de stop klep vervangen is?
Weet je een fout code?Egr afdichten lukt niet. Dan krijg je een fout code.
Er zijn wel pakkingen verkrijg baar met een verkleinde doorgang.Dan moet het dus een Z19DTJ zijn, de wervelklep is in iedergeval vervangen. Maar die EGR klep is dus niet af te doppen en wat is het voordeel van die verkleinde doorgang.
-
AuteurBerichten