BradKadett

Aangemaakte reacties

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Kadett E Als eerste auto waarom wel/niet? #18172999
    BradKadett
      Lid sinds:
      10 September 2013

      LPG ga ik van z`n levensdagen niet mee beginnen (Tenzij ik echt een super baan vind) want dat is rete duur qua verzekering en belasting :P
      Verbruik is heel erg netjes trouwens, dat doet het Fiatje van m`n moeder ook gemiddeld :) Dus dat is prettig.
      Wegenbelasting valt me ook heel erg mee moet ik bekennen, en verzekering.. een 22 jarige in een kadett, dat kan nooit duur zijn in de verzekering :P

      Wat zijn de rijeigenschappen van zo`n Kadettje?
      Is het een beetje comfortabel rondrijden? of is het te vergelijken met een Opel Corsatje? :P (Zo`n Corsa B bedoel ik dan)

      De reacties hier vind ik te gek, het is super dat er zoveel liefhebbers zijn die een (beginnende) liefhebber willen helpen!

      Dat de roest een probleem zou worden wist ik overigens wel, dat is een beetje het slechte imago van een Kadett toch? Maargoed, wat ik al zei..

      Plaatjes laten lassen op élke erge roestplek, voor de rest de auto gewoon (Mocht het nodig zijn) laten tectyleren, en er betijds bij zijn qua onderhoud.

      Eventueel wil ik er ook nog zo`n speciale auto hoes voor kopen… ik ben (nog) thuiswonend en heb dus (nog) geen garage, dus hij staat voor de deur, en ik zou het zonde vinden als hij door de hevige regenval extra gevoelig is voor roest.

      In reactie op: Kadett E Als eerste auto waarom wel/niet? #18172997
      BradKadett
        Lid sinds:
        10 September 2013

        Ach, dat valt qua roest nog wel mee.
        Ik kan ook foto`s posten van de 17 jaar oude Cinquecento van m`n ma, dan zeggen julie allemaal dat een Kadett nagenoeg niet roest :)

        Dus, inprincipe… als die plekken nog hard/semi hard zijn, dan kan ik hem wel met enige zekerheid kopen zonder er echt absurd veel geld in te hoeven steken?

        Als er roest op die plekken zit, sja.. plaatjes lassen kan mijn vader doen, kost dan waarschijnlijk alleen het materiaal, maar dat hoeft niet duur te zijn.

        Als ik een 86 7 of 88er Kadett SC tegenkom, maakt het mij inprincipe niet heel erg veel uit hoe hij er uit ziet, zolang er 1 jaar APK op zit, en hij goed loopt is het prima!

        M`n vader heeft z`n eigen klusgarage en dan kan ik hem daar wel laten oplappen, kost het mij alleen maar de onderdelen…

        Mijn doel is om deze Kadett een kopie te laten worden van de Kadett waar ik toen met m`n ouders als jochie van 5 mee naar Zuid-Frankrijk ging, die auto heeft voor mij gewoon een speciale betekenis.

        Dus, inprincipe mag er dan bést wel wat geld tegen aan gegooid worden, alleen is dat op dit moment beperkt tot 200 euro per maand.

        In reactie op: Kadett E Als eerste auto waarom wel/niet? #18172995
        BradKadett
          Lid sinds:
          10 September 2013

          Dus er zijn er nog wel een aantal te vinden? :)
          Er staat er een van de eerste eigenaar op Gaspedaal voor 2500 euro, dat lijkt me een tikkeltje overdreven aangezien daar onder een `87er staat voor 650..

          In reactie op: Kadett E Als eerste auto waarom wel/niet? #18172993
          BradKadett
            Lid sinds:
            10 September 2013

            @Raluph wrote:

            @BradKadett wrote:

            Behalve dat het een witte 1.2 3 deurs moet zijn.

            Zo een heb ik ongeveer…. 3 deurs met een 1.2sc. Alleen geen zwarte striping en op de foto is een E2 en de mijne is een E1

            Jaaa :D Dat model was het!! een E1.
            Zeg me alsjeblieft dat er daar nog een aantal van rijden/te koop staan?
            Tot welk jaar is de E1 gebouwd?

            In reactie op: Kadett E Als eerste auto waarom wel/niet? #18172987
            BradKadett
              Lid sinds:
              10 September 2013

              Heb net een bericht gestuurd naar m`n vader over de beelden van Zuid-Frankrijk (handig dat er in 95 al consumer camera`s waren) en hopelijk kan ik dan wat screenshots van de auto maken :)

              In reactie op: Kadett E Als eerste auto waarom wel/niet? #18172986
              BradKadett
                Lid sinds:
                10 September 2013

                @turbo.d wrote:

                En wat is jouw droom Kadett dan :?: Je hebt vast wel foto’s en een wensen lijstje.

                succes iig :thumb

                Mwa, wensen heb ik niet.
                Behalve dat het een witte 1.2 3 deurs moet zijn.

                Dit model dus.
                Maar dan, wit met zwarte striping (is dat geen life?) Meer eigenlijk niet :) Dat is mijn droomkadett.

                Die hadden we vroeger en zijn we mee naar zuid-frankrijk gereden, heb daar nog veel herinneringen van :)

                In reactie op: Kadett E Als eerste auto waarom wel/niet? #18172982
                BradKadett
                  Lid sinds:
                  10 September 2013

                  @saluma wrote:

                  Dankjewel,heb vorig jaar zelfs een carport laten neerzetten voor hem.Nu staat ie regen en sneeuwvrij,maar de wind kan hem wel droogblazen.
                  Door de te lage biedingen heb ik hem weer van onze marktplaats af gehaald.Mensen boden maar €400,- en dat is te weinig voor deze Kadett die getaxeerd is op €3800,-……

                  Ik hoop dat je binnenkort een Kadett E voor de deur heb staan.
                  gr Marcel.

                  400 euro is in mijn ogen ook veelste weinig voor een kadett (al mag ik waarschijnlijk niks zeggen aangezien mijn maximale aanschafprijs 750 euro is…)

                  Ik zal mijn auto theorie aan moeten kijken, zodra ik die in m`n zak heb ga ik opzoek naar m`n “droomkadett”

                  In reactie op: Kadett E Als eerste auto waarom wel/niet? #18172981
                  BradKadett
                    Lid sinds:
                    10 September 2013

                    @saluma wrote:

                    Mijn eerste Kadett was ook een E.
                    Het was er eentje op grijs kenteken,op benzine nog wel.Maar ik moest en zou een Kadett E hebben.In deze wagen heb ik ruim 9 jaar rondgereden,daarna is hij naar m’n wijlen vader gegaan.Die heeft er nog eens met volle trots 3½ jaar rond gekart.
                    Daarna kocht ik een Expression,5 deurs,zwart en was tevens onze trouwauto.Helaas overleden te gevolge van een aanrijding met een motor.

                    Nu heb ik er een (die stond inderdaad te koop) en vrijwel roestvrij.Hij is nu 25 jaar oud en alleenaan de rechterkant is er een begin van roestvorming.Maarja,mag dat,na 25 jaar lang op de weg? Dus ook 25 keer pekel enz enz.

                    Hier de foto van mijn eerste Kadett en de overleden Kadett en mijn huidige Kadett.

                    gr Marcel.

                    Ik vind je huidige kadett echt een plaatje, dat model hadden wij ook in 1995 alleen dan wit met zwarte striping overal (God, dat ik dat nog weet zeg…)

                    In reactie op: Kadett E Als eerste auto waarom wel/niet? #18172980
                    BradKadett
                      Lid sinds:
                      10 September 2013

                      @turbo.d wrote:

                      Ik heb het niet over de aanschaf van een andere Kadett over een paar jaar en dat die kosten die hij stelt per maand het budget is waarvan hij een auto wil gaan rijden. Ik probeer aan de hand van een globale kostenraming inzicht te geven in wat het kost om verantwoord een auto te rijden.

                      Want mijn uitgangspunt is dat hij geen 10 tot 20 jaar met deze auto zal blijven rijden en dat hij over een jaar of wat iets moderners wil.
                      Dus bedoel ik te zeggen dat als je over bijvoorbeeld 5 jaar een auto wil kopen van € 5000,- je dus nu al kan uitrekenen wat je opzij moet leggen om die dan te kopen. Of denken jullie dat hij wel de prijs in de staatsloterij wint :?:

                      Ik zie de E-Kadett tegenwoordig als een semi-klasieker auto voor een iemand die hem vertroeteld en verzorgt, niet maalt om het geld wat er in omgaat om hem rijdend te houden.

                      Als ik een E-Kadett op de oprit heb staan ga ik hem vertroetelen en zo goed mogelijk onderhouden en helemaal onderhanden nemen samen met m`n vader/opa.
                      En ik wil er zéker wel wat langer dan 1 jaar in rijden.

                      Hoezo “Wat moderners ” ? Nergens voor nodig, zo lang het van A > B gaat, er een verwarming in zit, hij redelijk comfortabel zit, en er een radio in zit ben ik tevreden.

                      Wat ik wél wil is er zo lang mogelijk van genieten en een unieke auto op de weg houden zo lang mogelijk, daarom ook de E-Kadett, hele unieke auto, en hij is bij mij in goede handen :)

                      Een GSI vind ik ook leuk, mijn vader heeft een aantal jaar terug een GSI Cabrio gehad, die was fantastisch, zowel qua rijkarakter als performance. Maar een GSI straalt in mijn ogen uit (Zeker als er iemand vna mijn leeftijd in rijd) “Kijk mij, ik draag een petje, ik schreeuw WAT IS JE PROBLEEM, en ik luister hardcore”

                      In reactie op: Kadett E Als eerste auto waarom wel/niet? #18172978
                      BradKadett
                        Lid sinds:
                        10 September 2013

                        @turbo.d wrote:

                        Zijn nu auto’s van ruim 20 jaar oud; niet gek dat het gaat roesten.
                        Daarnaast weet je natuurlijk nooit hoe het met de techniek zit.

                        Ik vind €150,- tot €200,- per maand betrekkelijk weinig gecalculeerd, want je vergeet denk ik een aantal kosten:
                        – verzekering
                        – wegdnbelasting
                        – brandstof

                        En dan laat ik de echte kosten post nog buiten beschouwing (de afschrijving)
                        Die kan je berekenen op de volgende manier:

                        Hoe lang denk je met deze Kadett te gaan rijden (=tijd)
                        Hoeveel geld denk je aan een volgende auto te besteden (=bedrag)

                        Dan heb je dus de volgende som: bedrag/aantal maanden.
                        Houd dan nog rekening met reparaties/vervaning
                        Tel dit alles op bij je overige kosten en je heb een reël inzicht in je maandkosten.

                        En als laatste: waar je met je auto heen ga kost ook geld ;)

                        Gr
                        Marcel

                        Ik doelde op 200 euro aan de kant voor onderhoud, het totaal plaatje is duurder want wegenbelasting/verzekering/brandstof.
                        Maar voor onderhoud leg ik hoe dan ook 200 euro per maand aan de kant, dan moet ik hem vast wel weer ” in concours staat ” kunnen krijgen in verloop van tijd.

                        In reactie op: Kadett E Als eerste auto waarom wel/niet? #18172972
                        BradKadett
                          Lid sinds:
                          10 September 2013

                          @Raluph wrote:

                          Net als turbo.d is mijn eerste auto ook een E kadett. Heb hem nu twee en een half jaar. Grootste kosten post tot nu toe (buiten aanschaf van de auto zelf) zijn 4 nieuwe banden. Maar ik heb de mazzel dat ons pap automonteur is….kost me veel minder in onderhoud en ik leer er veel van.

                          Waar je op moet letten:
                          ROEST!, nadeel van de kadett is dat ze veel roesten.
                          – De dorpels (als je voor een 3 deurs kijkt, kijk of je de zijpanelen bij de achterbank eraf mag/kan halen. Kan je controleren of er roest zit)
                          – Lekbakjes (In de achterbak de zijpanelen eraf halen.
                          – Vloer, voor de bestuurders en bijrijders stoel waar je je voeten houdt (Vloerbedekking los halen)
                          – Bevestigingspunten van de draagarmen
                          – Veerschotels achter
                          – Ruimte tussen het schutbord en de vloer
                          Zal vast nog wel iets vergeten waar de kadett roest.

                          Maar andere hebben nog genoeg toe te voegen hebben

                          Ok, dus roest roest en nog eens roest :D
                          (Volgens mij roesten die kadettjes meer dan de gemiddelde italiaan uit de jaren 90 heb ik het idee…)
                          Maargoed, een kwestie van bijhouden/tectyleren, en dan zal het voorlopig wel goed zijn toch?

                          In reactie op: Kadett E Als eerste auto waarom wel/niet? #18172971
                          BradKadett
                            Lid sinds:
                            10 September 2013

                            @turbo.d wrote:

                            Mijn eerste auto was ook een E-Kadett.
                            Denk dat voor jou de vraag moet zijn: wat kan je zelf (of met vrienden) doen om je auto rijdend te houden; voor alles naar de garage rijden is niet haalbaar en al helemaal niet met weinig inkomen.

                            Ik weet zo niet meer wat de aandachtspunten zijn, maar een Kadett is een fijne auto.

                            Gr
                            Marcel

                            M`n vader en opa zijn beide automonteurs, m`n opa kan wel bandjes vervangen, en een radio er in zetten en dingen afstellen, en m`n vader kan ik dan voor de grotere klusjes benaderen.

                            150-200 euro per maand is toch niet veel om een auto rijdend te houden en goed te verzorgen? :wtf Althans… lijkt me meer als voldoende..

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)