Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Denk niet dat dat in Belgie geldig is. Sowieso kan ik er geen advokaat opzetten, dat is het niet waard. Valt mij gewoon tegen zowel van opel als van de garage.
Hieronder het antwoord van de customercare afdeling van opel:<<Bedankt voor uw reactie.
Deze email wordt u gezonden naar aanleiding van uw vraag naar de toepassing van de garantievoorwaarden ten opzichte van de herstelling van de motorkap van uw Opel Astra.
Naar aanleiding van uw e-mail hebben wij contact opgenomen met Kurt, werkzaam bij Garage Houttequiet Temse. Deze wist ons te informeren dat de oorzaak van het mankement geen materiaal- of fabrieksfout is maar te wijten is aan externe invloeden. Namelijk het fysiek dichtduwen van de motorkap waardoor er schade aan de bevestigingshaak van deze wagen is ontstaan. Wij moeten ons dan ook aansluiten bij de conclusie van de Opel dealer dat betreffende herstelling niet gedekt is onder de garantievoorwaarden. >>
Idd….
Volgens mij kan de dealer daar veel aan doen, maar ja, eens de auto gekocht stopt de service blijkbaar…. Men had mij gewaarschuwd voor deze grote dealer, maar ik vond ze vriendelijk en correct, de sales mensen dan, de naverkoop hanteert andere waarden blijkbaar….
Heb er geen goed gevoel bij en ga op zoek naar een andere dealer denk ik, maar ik hoor eigenlijk van weinig opel dealers iets goed, dus waar moet je heen hé…
Toevallig iemand goeie ervaringen bij Opel dealers in het waasland/antwerpse in Belgie?Helaas, kom net van de dealer: geen garantie. Na 33 jaar en 14 auto’s weet ik dus blijkbaar niet hoe ik een motorkap moet sluiten, want het is mijn fout volgens hen. Mijn argumentatie dat er nog dergelijke gevallen zijn wuiven ze weg… Ze zeggen wel dat alles heel licht en zwak is uitgevoerd, maar geen garantie dus…Zal eens navragen bij een carosserie bedrijf wat het kost om te herstellen.
[quote quote=18334862]Het ziet er uit als een Del neem ik aan?.. Met je oog over de kap kijkend. Of echt een lak beschadiging iets?
[/quote]
Over de kap kijkend zie je een streep onder de lak van ongeveer 4cm. licht opstaand relief, alsof er vanbinnen uit iets tegen de kap geduwd is.
Ik laat de kap meestal dichtvallen, druk ook zelden de kap in het slot. Sowieso mag het niet voorkomen. Waar ze die 200 kg bespaard hebben tov het vorige model wordt stilaan duidelijk
Heb 5 jaar garantie, bedoeling is er 5 jaar mee te rijden, nu maar hopen dat ik niet elke maand in de garage sta Zolang het zo’n dingen zijn, is het vervelend maar kan gebeuren. Als er problemen met motor of bak zouden zijn zou ik het erger vinden.Toen ik belde en zei dat ik een garantie gevalletje had aan de motorkap was het eerste wat ze zeiden: staat er water onder de kap?, Dus ik vermoed dat ook dit een garantie ding zal zijn.
Wat mij ook opvalt in vergelijking met vorige auto’s is dat de boel allemaal niet echt mooi aansluit, kofferdeksel openingen zijn niet identiek links en rechts, aansluiting lichten op spatborden is maar zozo etc… Niet dat het mij stoort, maar het is wel iets dat je anno 2016 niet zou verwachten bij een auto die in Belgie toch cataloog 32.000€ kost.Foto lukte niet, hangt wat vd lichtinval af.
Je hebt die vouw in het midden van de motorkap, ongeveer 5 cm van de rand vd kap, vertrekkend vanuit het midden naar links, ongeveer 4cm lang.
Het lijkt in eerste instantie op een lakfout, maar toen ik wat beter keek, kwam de lijn overeen met de rand van de onderliggende balk. Dus door de kap dicht te doen, verbuigt het balkje en drukt de rand in de skin van de motorkap.
Je ziet het enkel als je onder de juiste hoek kijkt. Bij het wassen vd auto zou het wel moeten opvallen.
Ga donderdag naar de dealer om de vaststelling te doen en hopelijk garantie aan te vragen.Verder fijne wagen, nog geen behoefte gehad om te laten chippen, en hij is echt wel stil voor een diesel. Bij 150-160 kun je gewoon nog normaal praten, met de Altea XL 1.9 TDI moest je op die snelheid al serieus roepen
Paar dingen die mij storen is bv die parkeersensors achteraan, die werken altijd, ook als je niet in achteruit staat. Dus als er iemand dicht achter je komt staan in de file of aan het licht begint het ding te tuuten, idem als de passagier uitstapt en iets uit de koffer haalt….ok, er is een knopje om het tijdelijk af te zetten, maar handiger was geweest dat de sensor gewoon aan het achteruitrij licht of zo was gekoppeld.
Verder is de radio ontvangst vrij slecht, doet mij denken aan mijn auto’s uit de jaren 80 en 90… Daar was de Seat veel beter in.
Tot hiertoe 500ml olie bijgevuld, normaal voor een diesel.Lijkt idd geen alleenstaand geval te zijn, net naar de dealer gebeld en is blijkbaar een gekend probleem.
-
AuteurBerichten