Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dank jullie wel voor de reacties!
De vragen die ik nu nog alleen heb, zijn alleen: hoe doe ik dat nu allemaal :shock:
Is er een how-to op het net van hoe het midden console verwijderd kan worden uit mijn model astra?
Ik heb wel deze how-to gevonden van het vervangen van de lampjes, maar mij is het niet gelukt, nu dacht ik dat als ik het middenconsole kan verwijderen ik veel makkelijker bij alle stekkertjes en lampjes kan komen. Maar online vind ik geen instructies met afbeeldingen :(
– Waar kan ik het contactpunt met de airbag controleren? moet ik daarvoor mijn stuur loshalen en het contact punt in het stuurwiel schoonmaken?
– Is er misschien een afbeelding van welke rode en gele draad ik nu moet kruisen om de memory functie van mijn speler werkend te krijgen?
Moet ik de originele stekker uit de auto openmaken? (de stekker waar 3 stekkers aan elkaar zitten) of kan ik ook een draad op mijn adapter kruisen?Ik hoor het heel graag
Oke, kleine update:
Ik kwam er achter dat de wijzers en lampjes van de teller-unit het niet deden.
De toeren, motor-temp en tank inhoud bleven allen plat liggen terwijl ik toch aan het rijden was.Ik heb toen maar de zekeringen gecheckt en 1 bleek doorgebrand.
Nummer 7 was doorgebrand en na het vervangen van deze zekering werkte mijn tellerunit weer naar behoren en krijgt de radio weer stroom :D
Ik heb nu dus alleen nog de volgende problemen:
– Airbag lampje brandt constant in de tellerunit.
– Radio station memory werkt niet, hij reset elke keer als ik opnieuw contact maak met de sleutel, als ik hem alleen uit en aan doe via de knop dan doet alles het wel normaal.
– Tijd-info-display werkt soms wel, meestal niet (backlight gaat niet aan, want als je goed kijkt zie je het wel)
– middenconsole lampjes gaan niet aan als ik mn lampen ontbrand.
– lucht hercirculatie knop blijft niet meer ingedrukt, werkt nog wel als je de knop ingedrukt houd.Is er iemand die mij kan helpen hiermee?
Ik hoop op ten minste een reactie.
Heel vervelend natuurlijk.
Ik heb mijn eerste post in dit topic aangepast met de oplossing erbij.
Hopelijk heeft iemand er iets aan zodat die gene niet eerst €1500 aan onderzoekskosten hoeft te betalen.Ohja, morgen ga ik weer terug naar kooiman, want van de week keek ik eens voor het eerst weer onder de motorkap om te checken of alle vloeistoffen nog op hun plek zaten en niet ergens uitstroomden, en toen zag ik dat ze het afdek kapje van de stekker die naar de ECU leid vergeten zijn terug te plaatsen.
Vind ik wel slordig van ze.
Excuus voor mijn late reactie.
Maar ik heb de wagen al een tijd weer terug in mijn bezit en de storing heeft zich tot nu toe nog niet opnieuw voorgedaan.
De boosdoeners waren de kleppen van cilinder 3 die in warme toestand niet goed sloten met alle gevolgen van dien. en wanneer ik de motor herstart paste de motor de kleppen zo goed mogelijk aan, waardoor het leek alsof het probleem was verholpen.
Maarja,, lang verhaal kort, een klepje van nog geen paar euro heeft mij een rekening bezorgd van meer dan €2000. dat terwijl alle kleppen nog geen 20.000km terug waren gecontroleerd en gesteld door de opel dealer eef en huub. ik gebruik ook nog dat kleppen smeerspul omdat ik op gas rij, maar helaas.
Dit was mijn eerste en laatste Opel ;)
Ik heb uiteraard gegoogled voordat ik besloot de auto bij de dealer aan te bieden.
En zoals je inderdaad eerder aangaf heb ik ook niemand op het net het probleem zien oplossen.Maar zonder pioniers komen we nergens :p
Laten we hopen dat het word opgelost.Is er niet misschien iemand die ik voor de rechter kan dagen voor het ontwerpen/maken/produceren van een ondeugdelijk product? Een auto hoort toch wel langer mee te gaan dan 7 jaar? zonder dat het reparatie kosten met zich meebrengt hoger dan de dagwaarde van het voertuig.
Wauw, wat vliegt de tijd.
Even een kleine update.Mijn Astra staat nog altijd bij Kooiman ter reparatie.
Het laatste nieuws wat ik van hen vorig weekend heb gehoord is dat er die komende dinsdag (4 maart) een nieuwe ECU in zou gaan omdat al het voorgaande niet heeft geholpen. En ik ben helaas tot nu toe nog niet gebeld, dus ik vrees een beetje dat dat dan toch niet het probleem heeft opgelost? of dat ze de auto misschien langer willen testen. hoe dan ook, ik bel morgen zelf wel weer naar hun om de status te checken.De kosten zitten trouwens nu al boven de €2000
De kleppen zijn ongeveer 20.000km terug nog afgesteld door de dealer.
En is het membraam van het kleppendeksel het zelfde als de kleppendeksel pakking?
Die is namelijk ook ongeveer een half jaar terug vervangen omdat die olie daar verloor.Ik ga het alleen nog even met ze hebben over de kosten, als ik straks €80 per uur en dat 8 uur per dag gedurende de hele week moet betalen dan gaat dat hem niet worden en gaan we binnenkort een verbrande Astra op een verlaten terrein terug vinden :)
Vanmorgen heb ik telefonisch contact gehad met de garage. En deze week hebben ze het helaas druk en hebben we afgesproken dat ik maandag de auto weer achterlaat, ditmaal krijg ik wel vervangend vervoer van ze mee :)
Jammer dat ik weer een week moet wachten voordat ik aan de beurt ben maar het is blijkbaar niet anders.Nee ik heb niet echt afspraken gemaakt, alleen dat als een onderdeel niet defect is ik er niet voor betaal en het oorspronkelijk onderdeel terug word geplaatst, misschien morgen als ik wéér langs ga dat ik dan toch wat afspraken probeer te maken om niet financieel uitgekleed te worden.
En met de reputatie valt het wel mee toch, helaas hebben hun geen computers die deze storing direct aan het licht kunnen brengen. Het blijft gewoon een kwestie van trail and error. Dat begrijp ik wel. Niet dat ik het goed probeer te praten waarom ze na een week er nog niet achter zijn, maargoed :)
Wat ik wel minder professioneel van ze vond is dat m’n auto uit werd geleverd met het stuur 45graden naar links gedraaid als ik rechtdoor reed, dit kwam door het vervangen van de fuseekogel. Het uitlijnen hoort wel in de prijs inbegrepen te zijn vind ik, want de reparatie was niet goedkoop.Helaas niet….
Vorige week was ik dus vanaf maandag ochtend mn wagen kwijt.
Zaterdag heb ik hem opgehaald. In de week zijn de jongens druk bezig geweest met diagnoses stellen en zijn als eerst de wervelkleppen schoongemaakt, dat loste toen de storing helaas niet op, dus weer een diagnose en een nieuwe bobine geprobeerd. Helaas geen verschil, zoals ik verwachtte. Na nog een diagnose bleek een injector defect, toen is injector #3 vervangen.
Auto tussendoor gerepareerd voor de APK, daar was die toen doorheen
De auto rijd sinds het vervangen van de injector wel een heel stuk stabieler, dus die injector was wel echt defect, maar helaas was met het vervangen van de injector mijn storing nog niet opgelost, want zondag sprong die dus helaas al weer in de noodloop met foutcodes op alle cilinders. Ik ben vandaag (maandag) meteen maar weer langs geweest, ik merk dat ik ze daar een beetje in verlegenheid breng omdat ze nog altijd iet weten wat het is. Vandaag is er weer een nieuwe bobine in gegaan en ik heb voorgesteld om alleen op benzine te rijden, zonder de LPG aan te raken.,, maar helaas, net op de terug weg van werk naar huis sprong weer het motor management lampje aan met alle toeters en bellen.Het is volgens hun niet de MAP-sensor omdat deze de juiste waarde geeft bij het intrappen van het gas (±100kPa), ook tijdens de storing.
Het schoonmaken van de wervelkleppen heeft dus ook helaas niet geholpen.
De bobine is het nu zeker niet.
Het is geen LPG probleem.
Injectors werken allen naar behoren.
Het is niet de ECU omdat er geen netwerk storing in voorkomt.
Wat zullen we nu testen? :)Net ben ik pas weer gebeld door de dealer.
Gisteren hadden ze er niet genoeg tijd voor, maar vandaag is het ze wel gelukt, denken ze :)Het was de bobine volgens hun?
Vond ik wel heel vreemd omdat deze toch echt 3x al vervangen is in 1 maand tijd.
Maargoed. Ik heb gevraagd of hun de auto morgen ochtend vroeg nog even willen testen met een complete koude motor en koude buitenlucht.Ik ben benieuwd. Als het toch de bobine is dan ben ik alleen maar totaal €1386 kwijt :puke
+ nog een kleine €500 welke ik eerder al kwijt was bij de andere garages. Misselijk makend deze storing.Ik hoop het.
We zullen het morgen zien :)Vandaag heb ik telefonisch contact gehad met de garage.
Gisteren zijn dus zoals gezegd de egr kanalen grondig schoongemaakt en leek het probleem te zijn verholpen. Helaas gaf de wagen vandaag in de ochtend weer de P303 foutcode. (geluk bij een ongeluk) gelukkig stond de auto nog bij de garage voor de APK.
Morgen schijnt er een Astra specialist langs te komen en samen met de andere 3 specialisten die daar rondlopen zullen ze de koppen bij elkaar steken om de puzzel op te lossen.Ohja, en de auto is helaas de APK nog niet door, de 4 banden, fuseekogel en handremkabel moeten vernieuwd worden, en er missen beugels bij de remleidingen. Daar gaat nog eens €905 bovenop de €400 schoonmaak kosten die nog altijd oplopen. :swear
De auto staat op het moment nog bij Kooiman.
Gisteren zijn de wervelkleppen schoon gemaakt, althans dat was de bedoeling.
Ik heb nog geen monteur gesproken over wat er precies is gebeurd.
De auto staat nog bij Kooiman omdat ik dacht dat het wel handig was om meteen ook de APK te vernieuwen die in maart verloopt, als de auto er doorheen komt :DIk ben van plan om vanmiddag de auto op te halen en dan zal ik de auto in de nacht of morgen ochtend even een test beurt geven op mijn manier :p ik hou je op de hoogte.
Kleine update, Ik had eergisteren een afspraak bij Kooiman.
Na wat onderzoekwerk van hun kant heb ik te horen gekregen dat ze niet weten wat het is en dat ze de dingen 1 voor 1 moeten proberen. Nu hadden ze het verder de dag en de rest van de week druk dus konden ze op het moment niets doen. Ik heb nu een vervolg afspraak staan voor de 10e waar ze de EGR-kanalen, oftewel wervelkleppenblok, schoon gaan maken. Dat gaat me ongeveer €165 aan arbeid kosten.
Ik ben benieuwd of dat het probleem op zal lossen of dat ik uiteindelijk een tienvoud aan dat bedrag kwijt zal zijn.
Deze week was ik te druk zoals ik aangaf.
Morgen heb ik eigenlijk ook weer te veel te doen, maar ik zal tijd maken en gewoon langs kooiman rijden, we zullen het zien.
Hoeveel kostte jou wervelkleppenblok, cilinderkop en verbrandde kleppen als ik vragen mag?
De mail heb ik inderdaad naar de werkplaats verzonden. Misschien dat ze daar niet zo van de mails lezen zijn. Maar ik wilde nog even volgende week wat dingen zelf proberen en daarna was ik van plan weer contact te zoeken met kooiman, misschien rij ik wel gewoon even langs.
Ik heb kooiman een email gestuurd met het hele probleem omdat ik dacht dat het makkelijker is om het 2x te lezen of door te sturen dan dat ik het misschien wel 2x moet uitleggen aan verschillende personen… Maar helaas geen reactie gehad :(
@oomens94 wrote:
Ben je inmiddels al wat verder?
Ik heb door de drukte helaas nog niets kunnen proberen.
Wel heb ik maar de auto op marktplaats gezet, denk dat ik hem maar weg doe zoals die is en genoegen neem met minder. Ik heb helaas geen tijd meer om de auto telkens achter te moeten laten en naar de garage te moeten rijden. We zullen wel zien wat het wordt.Als die over een maand nog niet verkocht is dan ga ik er wel weer wat tijd en geld aan besteden.
@dj fade out wrote:
Oke oke duidelijk, en dat geklik hoorde jij ook tijdens het sturen? En kwam dat ook achter je stuur vandaan wat ik omschreef?
Inderdaad precies zoals jij omschreef.
Alleen tijdens het sturen en het geklik kwam achter het stuur vandaan.
Daarnaast was mij alleen opgevallen dat de cruisecontrol niet altijd werkte.
Ik moest de hele auto opnieuw opstarten om hem aan de praat te krijgen als die het eenmaal niet meer deed. De overige knopjes werkten wel goed zoals ik me kan herinneren.Ik heb mijn Astra na een tijdje weer eens door de wasstraat gehaald.
Hij straalde helemaal :D Het motorstoringslampje ging spontaan vanzelf uit na een paar kilometer.
Maar overmorgen als ik ga werken zal die vast wel weer aanspringen en misfires geven.Ohja, misschien minder leuk nieuws, maar ik heb hem ook maar te koop gezet met de storing die die heeft.
Ik heb er helaas geen tijd meer voor.Er zat een soort van breuk in de kabel, en dat geklik zijn kleine kortsluitinkjes.
Ik heb het niet doorgevraagd aan de monteur, dat is althans gewoon wat ik er van had gemaakt :angel
Want de kabel is zo ontworpen dat je wel je stuur rond en rond moet kunnen draaien maar dat er altijd contact is, en tijdens het draaien verliest 1 van je knopjes op je stuur dan contact en hoor je een klikje.Misschien dat mijn redenering totaal niet klopt, maar ik vond het wel geloofwaardig.
En mijn ervaring met dealers heeft geleerd dat het altijd naaiers zijn.
Lijkt verdacht veel op mijn probleem :)
En op die van velen anderen, want volgens mij is het normaal dat zoiets kapot gaat na ongeveer 5 jaar.Mij hebben ze trouwens bij de dealer eerst geprobeerd om een software update aan te smeren voor de CIM module. Dan zou ik eerst een paar honderd euro kwijt zijn geweest aan niets voordat ze de kabel van €12 zouden proberen. Je moet zelf altijd scherp blijven.
@dj fade out wrote:
Hallo ik heb een opel astra h uit 2008. Sinds kort hoor je tikken/klikken als ik stuur, dit hoor voornamelijk met naar links sturen. Weet iemand wat dit kan zijn? :???:
Waar komt het geklik vandaan als je stuurt?
Uit je stuur zelf? of van ergens anders?Ik weet niet of je geklik uit je stuur zelf bedoeld, maar als je dat bedoeld dan heb ik dat ook gehad. Bij mij deed toen de cruisecontrol het soms ook niet.
Bij mij is toen de bekabeling van het stuur vervangen. Ik weet niet hoe het precies heet, maar de kabel was €12 en met een uur arbeid komt je uit op ongeveer €100.
Wel prijzig dingetje uiteindelijk. -
AuteurBerichten