Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bij deze een update, krukas sensor kan dus wel uitgelezen worden met stilstaande motor (door opel dealer gedaan) nadat de vectra niet meer wilde starten afgelopen vrijdag, ze hebben de vectra op een bakwagen mee genomen, sensor besteld (65 euro ) vandaag was die binnen, gemonteerd en de vectra loopt weer zoals het hoort, dus probleem was de krukas sensor, houd nu niet meer in, rijd prima, helaas 340 euro voor kabels en bobine verder die dus goed bleken te zijn, ondanks de goedbedoelde adviezen, maar toch nog bedankt.
De EGR is nieuw, orgineel bij de opel besteld, dus het is niet eens een “goede gebruikte” , blijft het vreemd dat de krukas censor de foutmelding geeft, uitlees apparaat leest namelijk een storing die voor gekomen is, dus de geschiedenis, en aangezien deze nu al 2 x gewist is en dezelfde storing terug komt in zijn historie
klopt idd niet altijd, dus blijft goed opletten, geef zelf altijd mijn kenteken op en als het onderdeel niet goed is krijgen ze het ook gewoon terug, maar haal altijd alles op naam van de garage waar ik bij werkte, heb zelf mijn distibutie vorig jaar vervangen (2010 dus), alles besteld via lasaulec in Almere, bleek de grondplaat van de dubbele spanrol een halve centimeter af te wijken van die er op zat dus de nieuwe spanrollen over gezet na 2 uur puzzelen voor we er achter kwamen, bleek in hun computer maar één dubbele spanrol te staan voor mijn kenteken, en laat dat nu ook nog eens het duurste onderdeel te zijn van de gehele set, dus oude rollen op de nieuwe grondplaat terug gezet, schoon gemaakt en terug gegeven, kreeg wel ff 120 euro retour, dus koste het hele ditributie gebeuren, incl multi-riem en waterpomp ( en ja, ook de spanrol voor de multi-riem) mij geen 280 euro maar slechts 160 euro en een uurtje of 5 werk wat ik zelf kon.
net ff gekeken wat deze voor mijn vectra kost, 2 prijzen waarvan de duurste 13,90 bruto
kijk eens op http://www.hbase.nl voor een beetje richt prijzen, zo een schakelaar kan nooit veel duurder zijn dan een paar tientjes en het vervangen is meestal van bovenaf te doen ook nog als je een beetje ruimte hebt.
Dankje Wim, ben dan wel een ex automonteur die met plezier in die Vectra rijd en ook zelf alles doet aan de wagen, maar van forums heb ik weinig kaas gegeten dus, probeerde al persoonlijk contact te maken met je omdat ik veel goede adviezen van je had gelezen hier, maar dat lukte dus niet echt.
Heb intussen de onderdelen besteld via een duitse site wat me ongeveer 150 euro scheelde met nederland, dus kan je nog niet vertellen of het heeft geholpen, maar het probleem lijkt er idd op dat hij zo nu en dan een cylinder overslaat zoals ik al vermelde, en met de snap-on computer kon ik het er niet uit halen omdat hij stationair perfect loopt en het ooit begon met één keer overslaan op de A27, daarna tijd geen last gehad maar dat kwam omdat ik 3 km van mijn werk zat in die tijd, dus werd hij niet echt warm, nu ik in Hilversum werk meer last, hoewel ik als ik mijn rechter voet beheerst op het gaspedaal zet ik het toch voor elkaar krijg om rond de 100 zonder overslaan er te komen, dus zodra ik de bobine en de kabels heb vervangen zal ik je op de hoogte houden.De beste wensen trouwens voor 2011, en dat je veel adviezen mag geven, want ik denk dat je er veel liefhebbers mee helpt.
Groeten Rob
Er zijn geen geluiden hoorbaar, het is de motor die inhoud, ik heb het gasklephuis al schoon gemaakt en de vacuum slang aansluiting opgeboord met 1 mm, dit heeft iets geholpen, als ik nu van koude motor rond de 100 km p/u blijf rijden duurt het langer voor het probleem zich weer voordoet, maar het is nog niet opgelost.
niemand een idee wat het probleem is?
-
AuteurBerichten