Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
11 januari 2014 om 06:40 In reactie op: Nieuwjaarsmeeting Sleuteltje 11 11-01-2014 te Berlikum, Frl. #18204631
Wij hebben zeker een meeting. Niet merkspecifiek, al zijn er een hoop Citroëns, omdat het daar mee begonnen is, maar alle merken zijn welkom. Ik zal er zelf ook met mijn Citroën C5 zijn omdat ik die vol brandhout heb liggen.
Sleuteltje 11 is op het Citroën forum vrij bekend. Deze nieuwjaarsmeeting wordt al een paar jaar georganiseerd. Bijkomstigheid is ook dat mensen kennis met ons kunnen maken, mochten ze goedkope sleutelruimte zoeken.
Nogmaals: Alle merken zijn welkom!
@tamiya wrote:
boons605, Leuke foto locatie(bij de nieuwe haak van L’warden?). Je DS 3 mag er ook zijn, alleen jammer dat de wegenbelastingvrije HDI niet geleverd kan worden met dikke velgen ;)
TeamWest, mooi garage heb je daar! Jaloers ;)
De locatie is inderdaad een bouwterrein van de haak om Leeuwarden. De bouwweg bij de Zwettebrug in op het industrieterrein af rijden. Mag je van 1 kant met de auto niet in (geslotenverklaring voor personenauto’s) maar als je via een tijdelijke ‘shortcut’ gaat, is er geen verbodsbord te bekennen :D
Daarnaast heb ik op de DS3 ook een bordje ‘werkverkeer’ omdat ik doordeweek voor een wegenbouwproject werk, dus daar stelt helemaal niemand vragen over. Als je er al iemand tegenkomt in het weekend.
Tsja, de velgen waren wel leverbaar als accessoire. Dan had ik de stalen velgen kunnen houden voor de winterbanden ofzo. Maar dat betekende dat ik een eigen bijdrage moest betalen omdat ik daarmee boven het leasebudget uit zou komen. Omdat het dan een accessoire zou zijn had dat geen invloed gehad op de bijtelling, hij kwam immers op stalen velgen op kenteken.
Ik probeer altijd wat rond te cruisen in Friesland op zoek naar leuke locaties om foto’s te maken.
Wellicht een idee om hier een topique te openen om leuke fotolocaties te verzamelen?@Aapje wrote:
Intussen wel met originele velgen, maargoe, de locatie van de foto is mooi:
ploatjeOok al zo’n leuke locatie inderdaad. Gewoon het bos in gereden daar ergens op de veluwe?
Eigenlijk schreeuwt die garage om nog een auto, passen met gemak 2 corsa’s in.
Elmo tuft ook nog rustig door met z’n bijna 3 ton op de klok. Mijn vorige B 1.7D heb ik eind 2009 gekocht met 306.000 op het klokje en begin 2011 verkocht met 365.000 op het klokje. Kreeg laatst van een kennis nog een foto dat ‘ie ‘m gespot had bij hem in de wijk. Het ding zal nu ongetwijfeld over de 400.000 zitten.
Elmo start in elk geval nog alsof ‘ie nieuw is. Soms slaat ‘ie zelfs sneller aan dan mijn leasebak, een 1.6 common rail turbodiesel.
De kosten die jij daar inschat vind ik aan de lage kant. Onderhoud is moeilijk in te schatten.
Ik denk dat je de volgende gegevens eens op een rijtje moet zetten:
– wegenbelasting voor alle opties
– brandstofkosten voor alle opties
– aanschafprijs voor alle opties
– hoe lang je ermee wil rijden
– restwaarde van vergelijkbare wagens van wat je aan wil schaffen als ze de leeftijd hebben die jouw aan te schaffen wagen heeft als jij er zo lang in hebt gereden als je van plan bent (nu eentje uit 2006 kopen en er 5 jaar mee rijden, kijken naar de restwaarde van eentje van 2001)
– hoeveel kilometers op jaarbasis je nu rijdt
– hoe vaak het echt nodig is om twee auto’s te hebben
– waar laat je het onderhoud doen? Dealer = extreem duur imo
– of het voor die ene vakantie per jaar de moeite waard is een grote auto in bezit te hebben. Mijn ouders huurden voor de vakantie vaak een grote auto.80km/dag = 400km/week = 18.400 per jaar. (uitgaande van 25 vakantiedagen + wat feestdagen, al met al 46 werkbare weken).
Is het niet zonde om daar een extra auto voor te kopen? Volgens mij zijn de kosten voor de extra afschrijving, belasting, verzekering en onderhoud vele malen hoger dan wat je bespaart aan benzinekosten. De afschrijving, belasting, verzekering en onderhoud van je Astra gaan ook gewoon door he.LPG inbouw ga je er volgens mij nooit uit halen, dus zul je al eentje moeten zoeken met LPG erin. Wat me wel opvalt is dat de 1.7 dieseltjes minder goed te vinden zijn op autotrack dan de 1.3 dieseltjes, maar dat de dieseltjes over het algemeen goedkoper zijn dan benzine varianten, het verschil is gauw 1000 euro in aanschaf.
Maar zoals gezegd: Reken eens goed door of het wel zinvol is om er een extra auto bij te kopen.
En die startonderbreker is niet uit te schakelen door beun de haas (hebben we een user op het forum die zo heet?)?
De diesel heeft ook een vacuumpompje voor de rembekrachtiger op de dynamo zitten, waarbij bij benzinemotoren dat vacuüm op een andere manier wordt gegenereerd.
En de diesel heeft inderdaad geen motormanagement, daarom kun je ‘m ook niet uitlezen. Fantastisch toch? Een auto waarbij je zonder laptop nog iets kunt beginnen. De enige elektronica die erop zit is de gloeicomputer, die ook de, jammergenoeg aanwezige, EGR klep bestuurt en eventueel een startonderbreker. Voor de rest is zo’n diesel heerlijk simpel: Compressie en brandstof = lopen
Wat voor Astra diesel had je?
120.000km bij mijn Corsa met X17D motor.
@PeterNoFear wrote:
Ho!
Hier gaat iets verkeerd, verhogen is niet goed…
:jerry
Roep je dat ook nog als airride het alternatief is? :P
@tamiya wrote:
robert_corsa, dat is inderdaad zwaar klote! Zit zelf ook te kijken om een sleutelruimte, maar zijn dus hier ook vaak opslagruimtes waar niet gesleuteld mag worden :swear
Och, men kan toch niet zien wat er achter een dichte deur gebeurt?
Zo. Elmo heeft weer een achterbank :)
En dat heb ik binnen bij licht gedaan.
22 oktober 2013 om 19:35 In reactie op: Opel Corsa B blijft als een slak over de baan rijden #18181072Ik kom met Elmo (1.7D) meer dan prima mee in het verkeer. Ik moet me met een 1.7D irriteren aan trage medeweggebruikers. Het helpt wel om ‘m eens goed los te trappen. Stukje 130km/h in z’n 4 enzo.
Toen ik Elmo net had liep ‘ie met moeite 140km/h en ging het stuk tussen de 120 en de 140 erg moeizaam. Nu loopt ‘ie toch al een stuk gemakkelijker naar de 150km/h, 155km/h toe.Heb je het dieselfilter al eens vervangen? En het oliefilter+olie?
Dat heeft bij mij wel geholpen.En volgens vagweek doet ‘ie er sowieso 16.5 seconden over om naar de 100 te komen. Moet je al aardig voor doortrappen…
Tsja, ik ga altijd even luisteren bij de mediamarkt en de halfords, bij voorkeur met mijn eigen iPhone als geluidsbron.
Ik ben altijd erg tevreden over Pioneer, in mijn Golf en mijn DS3 had resp. heb ik Pioneer speakers en die werken prima, zeker voor het geld dat ze kosten.
In mijn eerste Corsa B had ik Alpines, die werkten wat mij betreft ook prima en waren een stuk goedkoper dan de Pioneers die ik in de DS3 heb gestoken.Ach, het is op de GPS de topsnelheid volgens het boekje. Elmo komt niet vaak op de snelweg, dus zo belangrijk is het ook niet. En met die trage 1.7D houden veel bestuurders mij niet bij. Eco fanaten ofzo. Met een 1.7D hoor ik me in ieder geval niet te moeten irriteren aan bestuurders van moderne auto’s, daar die allemaal vlotter zouden moeten zijn. De praktijk is anders.
Hm. 155km/h op de GPS it is.
Best aardig voor een 1.7D van 16 jaar oud met zowat 3 ton ervaring, al zeg ik het zelf.Misschien zat er meer in. Maarja, de snelweg is geen lege dragstrip.
Nieuwe topsnelheid op de GPS gezet. Zo nu en dan snelwegtraining helpt dus wel, aangezien de top eerst op 140 lag en 130 -> 140 erg moeizaam ging.
Ik heb vandaag ontdekt dat ik waarschijnlijk de v-snaar op moet spannen. Verder heb ik ontdekt dat mijn KVS reservoir lek is bij een van de bovenste pijpjes, na een tip van mijn vaste garage/onderdelenleverancier, en niet de slang.
Nieuwe besteld dus.Koelvloeistofslang voor tussen het reservoir en de radiateur besteld en 10 liter koelvloeistof gehaald om binnenkort de KVS te gaan verversen. Daarnaast wat koelvloeistof bijgevuld. Ik zal een drupje liggen, voor onder de radiateur, dus op z’n slechtst mag ik de radiateur ook vervangen :(
Niets wat een lasapparaat niet op kan lossen in dat geval.
@theunm wrote:
heb je een idee wat een blok weegt ?
zie aankomen dat een mannetje of 4 hun rug gaan verneuken
Wat zal een motorblok wegen, kilootje of 100 a 130 voor een 4-cylinder blok?
Als ik zo op wikipedia zie wat een 1.9 TDI blok weegt dan zal een kleiner benzineblok zoiets wegen. Dat is 25 tot 35 kilo de man, dat zal toch redelijke gaan als je zelf, zoals eerder genoemd, van wat touwen/spanbanden en misschien een stevige balk een takel fabriceert?@tamiya wrote:
boons605, goed bezig! :thumbup Waar ben je aan het sleutelen geweest? Aangezien je in Cambuur-city woont, kan het nooit ver bij mij vandaan zijn :D
F-shift+8-ck Cambuur, ik ben blij dat Heerenveen gewonnen heeft :P
We zagen de bussen hier voor huis langs rijden, politiemotoren ervoor, politiemotoren erachter. En toen de twee bussen met harde kern kwamen reden er twee politiemotoren voor, een ME bus, een ME bus ertussen en een ME bus erachter en daar weer twee politiemotoren achter.Ik heb hulp gehad van een andere opel liefhebber, Marcel uit Heerenveen. Hij heeft, samen met een aantal anderen, een eigen sleutelruimte aldaar met een tweekoloms hefbrug en is lasser van beroep. Hij heeft dus de metaalbewerking gedaan, ik kan zelf helaas niet lassen.
Ik ben wel eens bij sleuteltje 11 in Berlikum wezen kijken, waarschijnlijk ga ik daar de rest van de roest behandelen.
Het gat rechtsachter heb ik ontdekt toen ik ‘m daar op de brug had :)Tsja, het blijkt maar weer: Als je de juiste mensen opzoekt kan zoiets voor weinig gefixt worden. We zijn er toch gauw 6 uur mee bezig geweest inclusief koffiepauzes. Voor 100 euro was ik klaar.
En naast dat het leuk is om zo’n wagentje op de weg te houden, is het ook nog eens supergoedkoop rijden met zo’n ding: Hij loopt met gemak 1:16/1:17 (vriendin rijdt voornamelijk in de stad, op 80 en 100 wegen loopt ‘ie 1:19/1:20) op diesel en omdat ‘ie relatief licht is betaal je naar verhouding weinig belasting (blijft diesel natuurlijk), dus ligt het omslagpunt voor diesel al bij 10.000km per jaar met dit ding. En omdat ik zoveel mogelijk onderhoud en reparaties zelf wil doen kunnen die kosten laag blijven, evenals de afschrijving: Die heb je namelijk bijna niet.
-
AuteurBerichten