Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
dan heb je niet goed opgelet undertaker ik heb een x30xe blok uit 1998 en heb in mijn zekeringenbak rechts naast de zekeringen een 16 polige stekker ingebouwd, waaronder vermeld “Diagnose” en aangesloten ,dus OBDII,sorry :angel
update
hij is terug v/d spuiter,het opbouwen kan beginnen
de spuiter heeft helaas niet meer foto’s hij had het te druk met greenstuff
en ik heb de voet gebroken dus….helaasjawel ,2 optima’s,een red voor starten en een yellow voor de audio.
dit is de accuhouder voor de yellowtop
lastig aan te komen in europa,deze komt uit amerikadit wordt de auto pc,wordt aangesloten op de motor via obd II bluetooth ,kun je alle sensoren uitlezen tijdens het rijden en een digitaal dashboard maken op de auto pc.kun je de eigen tellers v/d auto weglaten.heeft navigatie aan boord(gps antenne),touchscreen en opslag van films en muziek.
gps antenne op de achterkant
:Pyep,wordt volledig aktief,geen filters,zogauw de auto terug is van de spuiter,auto stil maken met bituum matten,kabels leggen e.d. heb alleen nog geen idee hoe ik de versterkers e.d. inbouwen:hmmz
mijn subje
4 van deze kickbassen gaan erin
dit zijn mijn tweeter,mid en bas
:cool:nou hier een paar componenten die de muziek moeten gaan verzorgen
mijn oude vertrouwde condensator,50 fahrad
hoog en middentonen
voor de midbas
kickbas
subwoofer ,2 van deze
leuke reacties dank jullie wel,alles is goed op tijd gezet en alles op dezelfde plek.
het is jammer dat ik niet alle foto’s kan plaatsen ,mijn clubleden mogen nog niet alles weten.denk dat ik het audio gedeelte ook erbij ga zetten.
:angelhad genoeg nagekeken maar nergens iets over gevonden,althans over het carterpan gedeelte dan niet maar het probleem is opgelost,de auto zelf vordert ook ,het audio gedeelte is ook bijna compleet op de dynamo na,alleen nog fatsoenlijk inbouwen.
had mezelf tot sevenum gegeven om alles af te hebben maar dit is waarschijnlijk ijdele hoop.als dat niet lukt doe ik ook rustig aan en heb ik hem volgend jaar helemaal zoals ik hem graag wil hebben(topic greenstuff bij verbouwingen)oude blok eruit halen
echt trieste aanblik
op weg om de boel schoon te spuiten en ontvetten
was hoog nodig
helemaal ingeseald en erin
hij zat erin en toen kwamen we erachter dat iets niet klopte,hij ruste compleet op het subframe en kwam boven het schutbord uit.na veel lezen en hulp van een paar forum leden ,nogmaals dank hiervoor,is het opgelost.hij moet weer eruit en carterpan wisselen.
met deze laatste foto’s hebben we de tijdlijn rechtgetrokken met het project op dit moment.
dus zogauw er vorderingen zijn komt er een update
:)klopt, zit nog verkeerde pan op wordt binnenkort gewisseld
hier de calibra naar de visagie
hier is het onderblok in een zwart lakje gezet
grondlak
carterpan afgelakt
afgelakt(greenstuff)
nokkenastandwielen lakken
elk schroefje nieuw en gepolijst tot ze glommen
voor
na
afgelakt
proefpassen
:cool:het x30xe blok uit een 98er omega na veel sleepwerk op zijn voorlopige plek
het afbouwen kan beginnen
wat nieuwe spulletjes
het zijn dus de vectra deksels geworden
nieuwe distributieset
nieuw gesloten filter
thermosstaat die al bij 82 graden opent,smartplug en nog wat goodies
wat materiaal gekocht voor makkelijker knutselen
blok verplaatst naar een plek waar ik de hele dag als ik tijd heb aan het blok kan werken
mijn partner in crime bij deze klus
zelf aan het prutsen
ff schoonmaken
ziet al wat beter uit
ff droog blazen
vele handen maken licht werk
helemaal leeg duwen en dan ff kort in diesel weken,schoon
:sleepingleuk dat het opvalt v/die schroeven,waren zogenaamde vergulde schroeven maar slechte kwaliteit ,roesten na een tijdje
foto’s zullen vandaag nog volgen
:Ddit moet inderdaad allemaal omgezet worden maar waar ik mee zat was dat ik niet wist dat de carterpan v/d x30xe uit 2 delen bestond,de normale carterpan en een deel dat van binnen aan het onderblok is bevestigd en als dat deel verwijderd is past pas de carterpan v/d c25xe,mede door jullie hulp komt mijn project misschien toch nog af voor sevenum.ik hoop dat andere ombouwers toekomstige hier ook iets aan hebben:D
wim-v6 moet ik de carterpan wisselen?
das een idee,ga ik morgen ff doen :D
waarom ligt hij bij mij dan op het subframe en steekt de bovenkant boven het schutbord uit?
calibra is wat onderstel betreft toch hetzelfde als een vectra dus dat x30xe blok moet dus eigenlijk zo passen?
ja nu ben ik daar achter maar lees eens voor de gein de topics over dit onderwerp
iedereen zegt dan ooh viel allemaal reuze mee paste zo in de calibra maar niemand vermeld de valkuilenals dat inderdaad alles is ,de carterpan ziet inderdaad anders uit maar ze zijn dus onderelkaar uitwisselbaar?
dat dacht ik dus ook geen verschil en nee,de carterpan heb ik niet omgezet omdat ik “dacht”dat hoeft niet maar dat zal ik wel fout gedacht hebben zeker?
-
AuteurBerichten