Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
upje wou is horen of er nog iemand het leder recaro interieur had liggen? of alleen de voorzetels in leer, dan pak ik de ‘normale’ ledere achterbank wel als ik geen volledige set vindt..
sideskirts en achterlip van steinmetz ben ik ook naar op zoek, komop jongens rommele in die garage :D :jerry@ slurpy, is idd wel een beetje fel ma da lost ge zo op me een klein zwart stipje op elk kopje van de 5leds te zette.. is goe zo voor mij, dan de blauw manne al ni kunne zegge da ze men plak ni kunne leze :D
@ahrend, zen wel veren voor de omega hoor en van welk merk weet ik ni precies maar de onderste 3 ringe ligge zoiszo maar een halve cm af 1… de verf was er bena helemaal af enzo, dus heb ze maar blank geschuurd en terug herspoten.. is ook maar tijdelijke oplossing tot de centjes voor een degelijke schroefkit er zijn :)
het enige da ik mss verkeerd heb gedaan is de veren onderstebove gestoke ofzo, da het mss de bedoeling is da de ringe die kort bijeen liggen vanboven zitte..
maar qua rijcomfort kan ik echt ni klagen, heb nog nooit zoveel comfort gehad als in men omega(vorige auto was corsa c) desondanks de ‘onveilige en oncorfortabele’ verlagingsveren ;)
zoals je hierboven ziet doet hij zonder problemen 210, zelf geen kleinste trilling op het stuur, geen rare toestanden als de baan wat putten heeft of een ‘golf’ heeft waardoor de wagen ff omhoog komt.. + op de foto zie je ook alleen maar 2/3 van de veer…voila, dankzij de snelle service van speed equipment.nl is het lexmaul 4-2-1 uitlaatspruitstuk geleverd :D
en had vanmorge een vrij lege autostrade onderweg naart werk, dus heb is ne keer goe gas geven.. op 210 heb ik maar los gelate om fotoke te pakke :D
mmh thx voor de info.. verlaad is em al en naar die sportstoelen ben ik al ff op zoek.. ik heb ondertussen al begrepen dat die lederen recaro interieurs nimeer me bosjes aan de bome hange :)
hey jongens al ff geleden, normaal volgen vandaag de pics.. zal ze wel ineens in “Omega” posten aangezien het een daily/project is :)
Grtz
13 juni 2011 om 12:26 In reactie op: Even voorstellen en een probleem wat jullie wellicht weten. #17853868ja jongens, dit noem ik toch geen “vakgarage” zenne, hebben wss zelf me die kabeltjes aant klooie geweest want ik kan me niet voorstellen dat ze hem zo binnen hebbe gekrege in die garage… en
wanneer jij of iemand anders ermee rijdt voor 200-250Km zou ineens vanalles doorbranden.. lijkt me heel straf, alsk jouw was zou ik toch is een advocaat raadplegen ofzo.. of anders is bellen naar die garage om te zeggen dat je je advocaat erop hebt gezet en is zien hoe ze reageren, kan goe zen da ze zegge da ze hem wel zulle reparere uit schrik voor een proces(wat slechte reclame enzo oplevert)13 juni 2011 om 12:19 In reactie op: zijn cartenpannen van X20XEV en C20NE gelijk aan elkaar???? #17887143weet ni of er iets mee te make ga hebbe, ma de x20xev is een 16-klepper en de c20ne is een 8-klepper.. geeft dit geen verschil in de structuur an het blok?? zo niet, dan heb ik weer wat bijgeleerd :D
hey jongens, hier men b1 2.0 16V zoals hij er nu bij staat
weet er trouwens iemand of het verschil tussen een 2.0 16v en een 2.0 16v sport software-matig is of hardware matig? grtz
moet ni supersnel zen, ma moet wel degelijk reagere alsk de pedaal neerduw.. de “snelle” wagen wordt wss een vectra c20let 4*4, alsk nog 1 in goede staat vindt.. desnoods een vauxhall aangezien ik ook een engels adres heb :)
nog een leuke tip voor bvb die plakrommel waarmee je zijlijsten of logo’s omhoog worden gehouden, een oude binneband van een fiets :D
de rommel blijft namelijk aan de band hange wanneer men erover wrijft..wasbenzine en wd40, zijn deze niet schadelijk voor de lak wanneer het te lang op lak hangt?
@Corsa_GSi wrote:
Wat je nog kan proberen is de motor te reinigen (intern), je doet oilsystemcleaner (of hoe het ook heet) bij je vuile motorolie.
Dan rijdt je ongeveer 500 km (of wat er op de verpakking staat) en je ververst dan je olie.
Vervolgens afvullen met nieuw oliefilter en goede olie (5w30, 5w40 volsyntheet, of gezien jouw km stand MaxLife van Valvoline) en dan kijken wat het doet.
Eventueel dit herhalen, leverde bij mijn oude x16xe een zeer goede verbetering op!
Ging van 1 liter op de 1000 naar 1 op de 5000.mmh, rijdt me dezelfde motor in men omega b1 en heb zelf just men olie vervangen.. met 15w40(dacht ik)castrol gtx, want dit was zo voorgeschreven in men boekje van de wagen(het merk natuurlijk niet, want die castrol gtx is niet goeikoop).. en nu lees ik hier dat men 5w30 of 5w40 gebruikt?? help aub :D
versterkte zuigers/stangen en gevlakte cilinderkoppe als da duidelijker is :)
omega b1 2.0 16v(ecotec) 200 op de teller tss Kontich en Mechelen(E19) en had nog over :)
was aant denken in de richting van de x20xer; andere nokkenassen(snelle), licht vliegwiel, spagettie spruitstuk, cat-vervanger(100-200cells) en dit in combinatie met de software van de x20xer(astra opc)..
later volgen dan versterkte zuigers, andere pistons, versterkte klepveren en als laatste en ook ineens het duurste throttle bodies(taper of direct to head denk ik) van dbilas of jenvey..neem dit allemaal ook ni te serieus want alles kan veranderen :) ik ben nog niet zo lang bezig met het motorisch tunen en moet nog veel lezen en bijleren :D
dus bij deze, alle hints/tips zijn welkom :)hier is al een teaser ;)
(excuses voor de grote pic, had wel gedacht da er een auto-resize zou zijn.. zal de rest wel eerst verkleine voor ik ze post) -
AuteurBerichten