Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ga maar na, bij de meeste tankstations moet je betalen voor lucht in je banden. Betalen voor LUCHT!!!!!
Dit is geen regeringsmaatregel, maar let maar op, we gaan nog betalen voor dingen zoals lucht.dat zit er dik in
als je LPG rijdt dan heb je toch een schonere uitstoot? Of he nu een US car is of niet. Maar ze gaan de lpg accijns verhogen, en dat in combinatie met opheffing vrijstelling mrb…
Ik rijd sinds 1985 Opel GT, t/m 1997 gewoon wegenbelasting betaald. Nu heb ik vorig jaar mijn andere GT, mijn joy en pride, verkocht om mijn ultieme droom te laten uitkomen: een corvette stingray. De extreme vormgeving en geluid van de V8, dat is het helemaal. Ik kocht hem niet omdat ik het leuk vond om meer geld aan benzine te moeten uitgeven. Om het leuk te houden zat ik aan lpg te denken, maarja… Mijn opel GT die ik nog heb is uiteraard stukken zuiniger (2.2E), het is mijn eerste auto uberhaupt en ik heb hem nog altijd.
Uiteraard is het een nobel streven om de klassieker schoner en zuiniger te maken, dat kan dan alleen met moderne motoren lijkt mij. Ik zou er niks op tegen hebben om in de corvette een moderne V8 te hebben, altijd beter als die techniek uit de jaren 60 die er nu in ligt. Hoewel, beter, dat is niet helemaal waar, maar in i.i.g. zuiniger en schoner.
Wat betreft benzinevoorraad, onlangs nog gelezen dat de oliesjeiks zich afvroegen waarom de olieprijzen zo hoog waren, er is genoeg productie en genoeg voorraademissie eisen aanscherpen? Dan zijn de klassiekers alsnog de klos! En dan vooral de US car rijders.
de specs… tja, nix bijzonders eigenlijk( :hmmz )
standaard L48 5.7 liter smallblok, automaat, net als elke amerikaan is het een drankorgel.
Hij heeft wel alles wat elke moderne auto nu heeft: electr. ramen, airco, stuur in hoogte verstelbaar en je kunt hem ook naar je toe en van je af verstellen.
Helaas heb ik mijn opel GT die ik al sinds 1985 heb de laatste tijd verwaardeloosd… dat heb ik gemerkt met de APK :swear , maar hij kan er weer 2 jaar ertegen aan. (niet zonder moeite :( )dit is ‘m, heb hem gepoetst zodat ie niet meer rose is door matheid. Is trouwens niet meer actueel, ik heb hem al thuis sinds augustus :D
Heb lang gezocht en gevonden, een 73er corvette uit North Carolina!
De corvette verkeerd volgens mijn “waarnemer” in een verrassend goede staat, enkel de lak is matig. Boeit niet, wordt toch blauw :D
we hebben de onsteking versteld, daardoor liep hij redelijk stationair, zo’n 900 rpm, alleen de acceleratie was daardoor niet meer zo snel. Maar ja, heb de koper verteld wat de minpunten waren, dus hij kan niet meer klagen over verborgen gebreken.
Ja, het is wel lullig om hem na 18 jaar op een trailer met duits kenteken te zien vertrekken. Maar het zou me meer aangrijpen als het mijn oranje GT zou zijn die ik al sinds 1985 heb, is m’n eerste auto!
Nu op zoek naar zo’n beestje:
Hij is verkocht, na 18 jaar in bezit gehad te hebben. Het probleempje met het toerental zit in de prijs inbegrepen. :wink:
Hier vertrekt hij naar Deutschland :(
tikken hielp eergister wel. Het is om getikt van te worden…
tja, had het bovengenoemde uitgeprobeerd, maar nix. Vandaag naar stad geweest, daar sta je dan voor het verkeerslicht met 2000 toeren…
ku. ku. ku. vandaag gereden en het toerental was weer over the top…
Ik denk dat niets anders rest dan 20E kabelboom met toebehoren over te zetten. Ik zal morgen het “steuergerät”, de “leerlaufregler”-(zwart doosje) en de gaskleppositie sensor in een keer verwisselen.dat hij nadien nog te hoog liep kwam
volgens jou door evt benzineresten. Vandaag liep hij dus zoals ik voorheen beschreef, gelukkig.Kijken of er ergens een bakkerij is in sittard. u2u mij maar eens jouw adres.
gr
theoHij loopt in principe vrij rustig, 1000 toeren als de motor op temperatuur is. Als de motor ff loopt en nog niet warm is loopt ie zelfs de gewenste 850 toeren. Als hij 1000 toeren maakt en ik tik op het leerlaufgeval dan zakt ie niet meer. Als dit zo blijft ben ik tevreden, er zijn nog manieren om het toerental zonodig bij te schaven. Vooralsnog lijkt het ergste leed geleden. Met dank aan Christiaan die plek des onheils in feite heeft getraceerd en als advies gaf de leerlauf te reinigen.
Het moeizaam starten is voorbij, mijn kennis zei dat ik de oude temp.sensor terug moest plaatsen. Dit was volgens hem de oorzaak van het slecht starten. Tot nu toe heeft hij gelijk gekregen.
Ik meld me zodra er weer wat aan de hand is, of niets natuurlijk!Vanmorgen naar kennis gereden, alles doorgemeten. Geen kabelbreuk vastgesteld. De temp.sensor geeft juiste spanning, de stekker “however” had last van korossie, met wd40 bespoten. Ga deze week gewoon rijden en indien nodig de kleppositiesensor, computer-“steuergerät” en leerlaufregler (zwart doosje) uitproberen. Heb nu een reserve leerlaufregler (zwart doosje) met het juiste nummer, een 2.2 steuergerät en kleppositiesensor. Best handig als je iemand kent die alles in meervoud op voorraad heeft:D
[rquote=1878256&tid=142687&author=postbusmanta]
Weet je zeker dat je geen leerlaufregler hebt van een 6 cilinder??
Deze zou namelijk altijd het toerental 1,5 maal zo hoog houden bij een 4 cilinder.[/rquote]ik heb de goede regler, voorheen heeft hij wel goed gedaan en als je er nu op tikt zakt de rpm naar normale waarden.
Morgen ga ik naar een GT kennis, gaan we doormeten. Of we nemen de handel van een 20E over.De dealer zei dat ik een nieuwe stappenmotor moet monteren en geen “alte kram”. Ik denk eerder dat de aansturing van dit geval niet goed is, bij de andere GT werkt het tenslotte zonder problemen.
te vroeg gejuigd, rpm staat weer te hoog…
vanmiddag de stappenmotor die de hele nacht in de benzine lag gemonteerd. De motor vlooog meteen naar de 3500(!) toeren. Toch op weg gegaan naar de Opel over de grens in Duitsland. Toen ik de afslag van de autoweg nam en moest stoppen, liep hij eindelijk rustig! Maar nu het probleem opgelost lijkt te zijn, dient zich het volgende probleem weer naadloos aan. Hij start nu heel moeizaam, alsof hij hartstikke verzopen is… Wat is dit nu weer?
Vandaag is Freestyler langs geweest! Na veel dingetjes uitgeprobeerd te hebben heeft Cristiaan het vermoeden dat het de stappenmotor is. In ieder geval gaat het toerental omlaag naar normale waarden als op dit potje tikt. Vreemd is alleen dat dit ook het geval is als je een andere stappenmotor monteert. Dus het probleem zit in die stappenmotor, maar wat veroorzaakt dit probleem? Het apparaat werkt namelijk zonder problemen in mijn andere GT. Dus vannacht ligt ie in de benzine en morgen jas ik er een slok kruipolie erdoor heen. Als dit niet helpt, ga ik bij de opel dealer langs.
Freestyler heeft alvast een halve vlaai verdiend! Trouwens bedankt voor je moeite, all the way from Sittard!als freestyler idd zou langskomen, zullen we het testen en aan het slangetje zuigen:D
Venlo, stuur anders maar ff een u2u als je in de buurt bent. Als je het probleem weet te vinden trakteer ik op vlaai:)
nee, alles is goed behalve rpm, ook het rijden en accelereren gaat als een trein.
het is toch om te :crydat klinkt aannemelijk, maar in mijn andere GT zit die ook zo.
Als ik er ooit achter kom wat het is, dan zal ik dat hier vermelden.Dingetjes die ik geprobeerd heb
1 luchtomloopklep (?)
2 gaskleppositiesensor
3 LMM -
AuteurBerichten