Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Achteraan nieuwe remblokjes, klaargemaakt voor de winter door de winterbanden erop te laten zetten en dan een lek laten opsporen van koelvloeistof. Was blijkbaar een moeilijke plaats om te herstellen (dicht bij de turbo), want totale kostenplaatje was 430€ !!
Via internet een paar Bilstein B4 schokdempers en een thermostaat aangekocht
Bedankt voor de info! Op zwart plaatje staat e1*2001-/116*0292
Ik moet me dus baseren op die 116*0292 wat betreft bouwjaar?Groet
Verstuurd van mijn GT-N8000 met Tapatalk
Bezoek gebracht aan GS Powerflush om de automaat van m’n VEC C te spoelen. Olie rook enorm verbrand en helemaal zwart.
Was dus nodig om eens verse olie in de automaatbak te kappen. De schokken in derde & vijfde versnelling heb ik nu nog niet terug ervaren, dus er is wat beterschap merkbaar. . Maar slippen heeft hij toch terug twee keer gedaan, dus niet alle problemen van de baan.29 mei 2013 om 07:16 In reactie op: Vectra C automaat -> oliefilter aanwezig in automaatbak? #18147245Bedankt voor de bevestiging!
Bij m’n dealer had ik gevraagd om de olie te verversen. Zou me 500€ kosten, omdat de filter vervangen moet worden… Terwijl ik van iemand had gehoord dat het bij z’n Vec maar 100€ kostte en bij Codima rekenen ze 200€ aan . . . ik verdenk m’n dealer er al een tijdje van absurde prijzen te vragen voor van alles en nog wat, maar dit is toch een beetje de druppel die ervoor zorgt dat ik een andere garage ga opzoeken…Ik heb zelf niets gecontroleerd, omdat ik mezelf technisch niet bekwaam genoeg vind :(
En wat is de link met de warmtewisselaar naar m’n automaat toe? Op welke manier kan ik zien dat die stuk is?Zelf misschien al antwoord gevonden: als het niet een wagen van euro5 is, zou het goed moeten verlopen op de keuring! Lets hope so :)
Ik woon in Belgie, kent iemand regelgeving van Belgie. Begon al te hopen op het einde van mn DPF, maar als keuring lastig gaat doen… :(
Ik rij nu met een Vec C 2006 – 1.9 150pk automaat en wil al een tijdje de auto laten tunen. Geraak er nu meer en meer van overtuigd om dit snel te laten doen, omdat ik dus ook een roetfilter heb en dat eigenlijk enorm beu begin te worden. Want af en toe komt er een storing, net omdat ik te zuinig rij !! :swear Dan moet ik even vol gas op de R4 of autostrade gaan rijden om de regeneratie in gang te trekken!
Vraag is nu: wat gebeurt er bij de jaarlijkse keuring? De papieren geven toch aan dat je een DPF hebt? En waarschijnlijk zal de roettest toch wat hoger aangeven? Bestaat de kans niet dat je afgekeurd wordt ?
@ Jaycee, wat was de prijs in Deinze ? Ik woon zelf nabij Gent, dus Apec is vlakbij. Mijn andere keuze valt op ATM, net omdat ze iets aan de EGR & DPF doen
Bedankt voor de uitleg, geeft me een iets geruster gevoel ;)
Heb vorige week mijn distributieriem laten vervangen bij de dealer. Mn Vec heeft 126K op de teller, dealer zei dat dit standaard vervanging is bij 120K (grote onderhoud). Waterpomp wordt er ook normaal standaard bij vervangen! Reken maar ongeveer 400-500 euro.
Ja lap, dan denk ik dat ze bij de dealer mij niet goed verstaan hebben. Ik kijk nu naar mijn factuur -> Half syntethische olie 5W40 (aantal 5 à 6.4€) . . ! Dat is dus motorolie volgens mij. En die pipo’s hadden net een kleine onderhoud gedaan, zat nog maar terug op 8.000 km
Ik denk nu wel niet dat m’n versnellingsbak kapot is, het is enkel in 1 versnelling dat het gebeurd. En de ene dag heb ik er last van, de andere dag dan weer niet. Of na stilleggen van motor, is het precies soms ook gedaan. Dus zeer wisselvallig, dat is het vreemde.
Olie verwisselen van de automaat kost bijna niets, ik geloof dat ik 15€ of zo betaald heb bij de dealer.Kick van m’n eigen topic. Ik heb de olie laten vervangen van m’n automaat, maar het af en toe schokken blijft bestaan.
Het wordt eigenlijk erger nu, want als ik eens goed doortrap, dan blijft m’n versnelling even ‘hangen’ bij overgang van tweede naar derde, hij schiet precies een beetje door ? Het is altijd bij die overgang naar derde, dat is het vreemde, nooit bij andere versnellingen.Zou een computer-update hulp kunnen brengen? Of is er méér aan de hand?
Gaat morgen binnen, ik hou het bij 1 veer vervangen, financiën hebben het al lastig genoeg de laatste tijd (Trekhaak gezet, zaterdag aanhangwagen halen), mijn voorste remmen piepen, dus dat moet ik morgen ook nog aan de garage doorgeven. Ik wil ook nog vier nieuwe velgen, moeten twee nieuwe banden op voor keuring, . . . it never ends ;)
Zou graag een ander merk van veren onder de auto zetten, die wat degelijk zijn. Zal eens aan de dealer moeten vragen of ie dit wel wenst te plaatsen!
@Robke1 wrote:
Durf het niet te zeggen, garage heeft het geregeld.
En hoeveel vroeg de garage hiervoor, zou graag een idee hebben wat ik mag verwachten. Ik wil dit ook laten doen, want ik krijg vaak een schok in derde versnelling, dus loopt niet soepel (106.000km)
Volgens dit forum (http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=124652) zou een verwarmde en dimmende buitenspiegel referentie 24438124 zijn. Nog niet tegenkomen op internet, maar zou toch ergens te vinden moeten zijn ;)
Heb ze besteld bij Artaparts.nl, dinsdag betaald met overschrijving. En donderdagochtend stond de koerier al aan mijn deur!!! Superservice zeg. 25€ betaald ipv 81€ bij de dealer.
En ze past perfect, verwarming ook aangesloten. Ik dacht al die tijd dat het lijmen was, maar is dus inderdaad klikken ;)56€ die ik aan andere dingen kan spenderen nu! ;) Lang leve internet & webshops!
Man man, het internet….
http://www.artaparts.nl/index.php
–> spiegelglas, verwarmd, links 14.4€ ! ! Met daarbij nog +- 8€ verzendkosten en ben er goedkoop vanaf! Dan enkel nog de handigheid om te lijmen vindenOp die site toch wat gevonden, mijn Duits is niet super hé ;)
Dit is dus een verwarmde spiegel, voor 29€ (+16€ verzendkosten) . Is dus de helft van de prijs bij de dealer.Art. Nr.: 6471444
Hersteller: ALKAR | Spiegelglas, AußenspiegelEinbauseite: links
Ergänzungsartikel / Ergänzende Info: mit Halter
Außen-/Innenspiegel: asphärisch
Außen-/Innenspiegel: beheizt
ab Modelljahr: 2002Maar wat is dit nu? PLAN? Moet dat er altijd bij besteld worden?
Art. Nr.: 9501444
Hersteller: ALKAR | Spiegelglas, AußenspiegelEinbauseite: links
Außen-/Innenspiegel: plan
ab Modelljahr: 2002En laatste vraag: hoe wordt het gelijmd. In de hoeken of is dat een kliksysteem? Of vollenbak achterkant vollijmen? Dat laatste lijkt me niet mogelijk, want moet verwarmd worden?
[rquote=1911688&tid=146132&author=ahrend]Pas een nieuw spiegelglas gekocht voor ,ik dacht 16,- (ook verwarmd)[/rquote]
Online?Bij dealer geweest. Prijs 81 euro !!! Wat nu? Is het moeilijk zelf te lijmen? En hoe. achterkant vol lijm of zijkant? Want ik zie nu precies een zwarte folie (plastiekachtig) op de spiegel. Komt daar dan het glas opgeplakt?
Wat exact moet ik dan bestellen:
http://www.pkwteile.de/autoteile/opel-ersatzteile/vectra-c/17939/10666/spiegelArtikel 6431444 of 6451444 of 6471444. Verschil is Außen-/Innenspiegel: asphärisch of Konvex ?
Had dat beter ook direct uit genomen is in stukken gevallen.
C2! bedankt voor de link. Ben benieuwd wat prijs morgen zal zijn
-
AuteurBerichten