Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hai aapje1963,
bedankt voor je tip!
Ga ik ook zeker even checken.. zijn er toch mee bezig en ik heb eerlijk gezegd ondanks dat het ene raam harder begint te fluiten wanneer het andere open is toch het idee dat er nog meer is wat fluit… :( als het raam aan de bestuurderskant opengaat blijft het fluitende geluid ook bij die kant vandaan komen en dat zou dan toch minder moeten worden lijkt mij :hmmz want de opening wordt groter, vandaar ook dat ik dacht dat het misschien de dakrails waren…
Maar nu het overgrote deel van de diegenen die erop hebben gereageerd hebben aangegeven dat het waarschijnlijk niet de rails zijn ga ik gewoon alle tips nalopen hoop zo het probleem te achterhalen. Ik wil er even op m’n gemak mee aan de gang, hopelijk is as zaterdag dan is manlief thuis. Kan dan ik even met “deskundige” (lees in ons geval “schoonvader”) aan de slag en vinden zal ik ‘t!
hou jullie op de hoogte!
Gr BB
Hallo allemaal,
eerst nog even bedankt voor alle reacties! fijn dat er zo meegedacht wordt! :thumbup
nu even kleine update…
de wonderbolt zit er in! En zoals al eerder in het “wonderbouttopic” aangegeven is door anderen… helemaal goed! We hadden een klein pluimpje bij het starten en die lijkt weg te blijven en ook de turbo pakt het vloeiender op.
Het fluiten…tja dat is nog “work in progress” hebben al wel wat getest… je opent 1 raam dan begint het andere raam harder te fluiten…dus ja zou je wel kunnen stellen dat de rubbers niet goed aansluiten op het raam hahaha .. we gaan dus maar nieuwe rubbers bestellen… Weet nog niet wanneer de nieuwe rubbers er opkomen iig voor de vakantie! :D :D maar uiteraard laat ik tzt even weten of we dan eindelijk tijdens het rijden alleen het gebrom van de motor horen…
Groetjes BB
Hai,
In een topic hier ergens op het forum ben ik idd ook tegengekomen dat de rails via de binnenkant los gemaakt moeten worden, dat doe je dan waarschijnlijk ook niet zomaar even.. maar mss valt het mee…
@DEEF: Ja zonder vind ik het erg strak staan! :D Ben er ook echt wel voor maarrrr dan denk ik even praktisch (ja sorry ;) , vrouw he?! krijg je dat…) dan kunnen ze er nog beter even op blijven…‘k ga de suggestie van de rubbers ‘s even checken… van de week gaat ie toch even naar schoonpapa, ‘k heb ook zo’n “wonderbolt” besteld, nav de verschillende topics… die moet er nog ingezet worden en dan kunnen we gelijk de rubbers even aan een onderzoekje onderwerpen
hou jullie op de hoogte!
Gr. BB
Ok… ‘k ga daar ‘s even naar kijken… Alvast bedankt voor de reacties! Altijd fijn als er meegedacht wordt… :thumbup
groet BB
Hai Kermitkiller,
Mooie foto’s op dat topic! Best geslaagd als ik het mag zeggen… ;)
Gr. Danitsja
Dank je wel… Leuk dat het wereldje dan zo klein is he?!
Later zat ik nog na te denken over wat je had verteld over jouw auto, toen meende ik al dat het me bekend voorkwam en dat je dus waarschijnlijk op het forum zou zitten…hahaha
Gr Danitsja
Heb net de foto’s zitten te bekijken van het treffen en zag ik dat de “tekening” van de auto’s waarvan ik dacht dat het die van jou (Kermitkiller) zou kunnen zijn ook net even anders is… wel mooie auto trouwens!:D
Dank jullie wel… waren jullie toevallig vandaag ook in Dronten??
Gr Danitsja
Hallo allemaal,
nadat ik me keurig heb voorgesteld voor het gehele forum, zal ik dat hier nog even dunnetjes overdoen….
Sinds dat de opc-modellen van de band zijn gerold vonden we het al machtige auto’s, elke keer was het weer
“hee een OPC”!! In die tijd hadden we een praktische Astra 2.0 dli en daarvoor reden we in een Astra 1.8 GSI. Overigens denk ik nog met heel veel plezier terug aan de GSI, ‘k vind het nog steeds een stoer bakkie!Nu we naar een andere auto gingen kijken ging onze aandacht toch steeds weer uit naar onze “onbereikbare” liefde en die bleek gelukkig een stuk bereikbaarder dan vroeger… Uiteindelijk is het een Zafira OPC uit 2002 geworden. En eerlijk is eerlijk we hebben echt geen spijt…
We hebben inmiddels wat cosmetische dingetjes veranderd…
– andere koplampunits met ledlampjes en Xenon
– originele velgen hadden veel stoeprandschade en daarom laten poedercoatenwensen (moeten er natuurlijk altijd overblijven..)
– dubbele uitlaat (niet in het midden maar aan de zijkanten)
– mss wat “dingetjes” veranderen onder de motorkap zoals luchtfilter etc…Gelijk ook maar even het heikele punt behandelen: de turbo is net stukgegaan en gelukkig nog onder garantie keurig vervangen…
Tevens was de pakking van spruitstuk lek, het schakelbakmechanisme is vervangen en de afneembaare trekhaak is ook helemaal vernieuwd (oude eigenaar had het sleuteltje er niet bij gedaan..)
Technische dingetjes tja daar heb ik niet zo gek veel verstand van… ik weet waar wat essentiele dingen zitten (jaaah het stuur weet ik te vinden, trouwens ook geen probleem met gaspedaal) Gelukkig heeft mijn schoonvader een garagebedrijf dus hij neemt de meeste technische zaken voor zijn rekening, uiteraard steken manlief en ik wel waar het kan de handen uit de mouwen.. Ik hou me meer bezig met de buitenkant …. autopoetsen doe ik dus keurig zelf en nee niet door de wasstraat maar met de handjes…
Genoeg gehouweprutsmutsd…Nu maar even een paar foto’s (als het tenminste lukt…)
En dan nog even in kleur…
Ik ben superblij met m’n bakkie en mag er gelukkig ook vrijwel altijd in rijden… manlief is echte toyotafan en rijdt in een Celica GTI (quote manlief “zou willen dat ie GT Turbo had, dan kon me eruit jassen”) soms mag tie even in die van mij, als tie het lief vraagt hahaha
I’k heb volgens mij aardig wat verteld maar mocht ik iets vergeten zijn…laat het me even weten…
Groetjes Danitsja “BlackBeauty”
-
AuteurBerichten