Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
8 januari 2013 om 18:05 In reactie op: Astra verkocht, ander merk voor in de plaats (foto’s) #18086709
Klopt wim-v6.
Dit zijn erg gevoelige motoren, bij de geringste storing geeft hij een foutmelding aan en dat is maar goed ook.Mijn advies aan iedereen, koop zo een auto alleen als je het kan veroorloven. Ik koester hem enorm.
Zo tank ik altijd BP Ultimate, dit is de meest zuivere RON98 die er bestaat.
Onderhoud gaat naar de officiële BMW dealer in Duitsland (vlak over de grens en zowel uurloon is laag, onderdelen zijn binnen een dag binnen, en ze kosten ook 25% minder en last but not least, deze Duitsers hebben hart voor hun zaak.
Alles wat ik vervang aan de auto wordt BMW OEM, er komt geen tupperware op, ik ga ook niet rommelen met spacers, ET waardes, andere veringen, etc.
Motorolie wordt altijd Castrol Edge
Banden worden allemaal RFT’s zoals bedoeld voor deze auto, ben er trouwens erg tevreden over.Ik ben een van de weinigen die een auto heeft met dubbele turbo (porsche’s en andere sportieve auto’s niet inbegrepen). Leken denken dat het een M is en die badge achter is inderdaad misleidend maar doet zijn bijnaam eer aan: kleine V8 of baby M3. Elke keer als ik erin zit heb een een brede grijns op mijn gezicht. Wat een heerlijke bak, als je even wilt inhalen: sportstand, handmatig terugtikken en gassen maar! Heerlijk!
22 december 2012 om 23:53 In reactie op: Astra verkocht, ander merk voor in de plaats (foto’s) #18086702Hoi
Hij is inderdaad rap en dat geluid is verslavend. Ik heb ook geen spijt dat ik een automaat heb gekocht. Dat schakelen werd ik gek van, en zeker bij een auto waar je zo op de 200 km/uur zit wil je niet iedere keer schakelen.
Waar ik helemaal weg van ben is het CBS systeem. Alles wordt automatische gechecked: oliepeil, filters, bandenspanning, etc.
Heb ook zeker geen spijt van die schuifdak, heerlijk in de zomer! Dat beige leer was ik bang voor dat het gauw vuil zou worden, ook niets van waar.
De oppompende zijwangen van de sportstoelen geven veel zijdelingse steun en de gordelaanreikende gadget blijft iedereen verbazen.
De ergonomie binnen is subliem, de zitpositie is onbeschrijflijk. Alles is doordacht en straalt kwaliteit uit.
De 335i is een highly respected car zoals ooit door fith gear is beweerd, en dat is ook zo.
Persoonlijk had liever gewild dat er had gestaan:
330i biturbo7 december 2011 om 15:36 In reactie op: Astra H wielspin voor en geluid bij snelweg. Is dit normaal? #17955679De banden die ik heb zijn Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2. Deze hebben volgens reviews superieure grip bij droog en nat weer, in sneeuw minder. Bandenmaat 225/45 R17
Deze wheelspin had ik ook met de versleten Conti’s. Mijn conclusie is: de motor is erg krachtig, wellicht getuned? Ook als ik optrek duwt de neus zeker 5 cm hoger.
Inmiddels is de prijs weer verhoogd op bandemarkt.nl 253,20 euro! Scheelt 100 euro per band!
6 februari 2011 om 21:05 In reactie op: Astra H Diefstal alle vier afdekkingen van montageopeningen #17812454die klepjes zitten vast met scharnieren en zijn dus afgebroken. Ik vraag me nu af of de hele dakrails vernieuwd moet worden of nieuwe klepjes
Ik denk dat er meer aan de hand is.
Het is mij opgevallen dat als ik op een tankstation met motor uit wacht en deuren dicht heb, het buitengeluid goed hoorbaar is. Je
hoort zelfs de auto’s heen en weer rijden op de autosnelweg zo een 200 meter verderop.
Ook windgeluiden van buiten hoor ik meer dan bij andere auto’s.
Op de autosnelweg hoor ik veel omgevingsgeluid.
Ik denk dat de voordeuren niet goed aansluiten. Als je van binnenaf kijkt naar de gesloten deur dan zie je al dat de constructie van de A en B stijl apart is. Je ziet namelijk de buitenlak vanbinnen duidelijk. Er zit genoeg rubber maar ik vraag me af of de deuren wel stevig genoeg tegen het rubber zitten.Klanderman,
Die 18 inch wielen onder jouw auto zijn zeker wel mooi, echter als ik zo kijk op de foto lijken ze echt niet veel groter dan de 17 inch van mijn auto. Tuurlijk zijn ze groter, maar doordat deze auto’s al erg breed en dik zijn zoals amerikaanse modellen neem nou de chrysler 300cc waar velgen ook kleiner lijken dan ze in werkelijkeheid zijn omdat de auto zo breed en dik is (net als ook de Seat Leon of de Alfa Romeo Brera bijv)
Deze velgen zou ik wel onder mijn auto willen, echter dan wel verlaagd:
Klanderman,
Ik denk zelf dat 17 of 18 inch vooral bij 5 spaaks wielen niet heel veel uitmaakt qua uiterlijk. Ik denk zelfs dat 17 inch de auto zelf iets groter doet lijken.
Wat wel speelt is, als je grotere wielen erop zet, dan is het zeker mooier om het te verlagen.9 januari 2011 om 11:04 In reactie op: Astra H Cruise control niet meer aan na tankstationbezoek #17792326Sorry dat ik dit zeggen moet, maar dit bewijst maar weer eens dat net als het ABS systeem ook het cruise control systeem niet zo verfijnd is als bij een BMW.
Een BMW kost meer maar nu is het duidelijk dat de systemen bij BMW echt veel verfijnder zijn dan bij Opel. En de BMW die ik had was zelfs van bouwjaar 2000 ipv deze Astra van 2006.
Ik vind het erg jammer dat Opel niet veel geld besteed aan dit soort dingen.6 november 2010 om 00:28 In reactie op: Veertje los klepje sigarettenaansteker (Astra H) – foto gevr #17754306Ik heb dat klepje ook voor de sigarettenaansteker en voorzover ik weet ging dat klepje nooit automatisch dicht. Het zit los. (als ik dus de auto ondersteboven zou hangen dan gaat dat klepje omlaag hangen bij wijze van spreken)
Heb ik nu ook een kapot klepje? Ik moet wel zeggen dat ik er geen last van heb.origineel gepost door Goossens Bjorn
ineens laten vervangen want dat komt altyd terug, heb ik bij men vorige GTC ook late doen. Die had er al last van na 15.000kmJe bedoelt dat ik de hele stoel moet laten vervangen of gaat het alleen om enkele veren of onderdelen?
@Klanderman
Ik heb het even getest. Als ik mijn gordel niet omdoe bij het rijden hoor zie ik geen waarschuwingslampje branden. Is dit normaal? Ik heb 500 meter gereden en er gebeurde niks. Of ligt het aan je modelversie?@Klanderman
Correctie:
Ik bedoel het klokje dat aangeeft hoe heet het motorblok wordt. Misschien is dit wel te zien op boordcomputer, zal er eerst goed op letten.
Dat die antenne groot is begrijp ik, maar het moet toch als een haaievin kunnen lijkt me?
Dat dimlicht met deur open begrijp ik wel. Maar als ik gewoon rijdt in de nacht door de stad dan zie je vaak door al die stadslichten niet of je dimlicht nou aanstaat of niet. Je moet dan naar je draaiknop links kijken, was mooier geweest als je in dash naar een controlelampje kon kijken hiervoor.
Ik heb 140pk
Trouwens, ik vind het erg mooi dat ze minimalistisch te werk zijn gegaan wat de belichting van radio betreft. Gebruik je geen radio of cd, dan licht dat bovenste gedeelte niet op.
Het is een Opel Astra 1.8 GTC Opc line.
Het is mijn eerste opel. Ik geef meteen een review.Exterieur
De lijnen zijn erg strak en stoer, veel gestroomlijnde vormen die van achteren naar voren lopen. De grote achterlichten zijn ver opzij geplaatst om de auto breder te laten lijken. Deze optische illusie wordt ook gecreëerd door de ramen smaller te maken terwijl alles wat onder de ramen zit juist wijder en dikker is gemaakt. De A en de C stijlen zijn zeer plat vergeleken met andere merken/modellen. De koplampen zijn erg groot met binnenin de projector-style lichten. De OPC-line pakket geeft het geheel een iets agressiever uiterlijk. Als je de stoelen helemaal naar onderen verstelt en het stuur zo hoog mogelijk, creert het optische bedrog dat je in een zeer grote brede auto zit. Het valt wel op dat de auto veel grote naden en sleuven heeft tussen de metaaldelen. Dit kan wat lastig zijn met wassen waarbij vaak zeepresten overblijven of in de herfst waarbij vaak bladeren overblijven. De ovale uitlaateindstuk past goed bij het gesign.Interieur
Strak en stoere lijnen
De pseudo carbonlook geeft het een stoer sportieve uitstraling
Het dikke OPC-achtige stuur is lekker goed verstelbaar en ligt goed in de hand
De versnellingspook is lekker kort en dik en schakelt boterzacht. De achteruitknop is erg strak gemaakt en staat stoer op de pook.
De stoelen zijn lekker sportief en geven goede zijdelings steun
Enige minpunt van de stoelen is vooral de bestuurdersstoel die na 4 jaar toch wat slijtageplekken heeft aan de zijkant doordat hij begint te pluizen.
Het dashboard is van goede kwaliteit, grote stoere sportieve klokken.
De hendels voor ruitenwissers en richtingaanwijzer was in het begin even wennen maar nu zijn ze heerlijk: lekker kort en degelijk in elkaar gezet.
De cruisecontrolplek vind ik iets minder. Ik had dit liever op het stuur gewild. De aanknop van de cruisecontrol lijkt erg fragiel als ik erop druk.
De knoppen op het stuur zijn leuke gadgets maar vooral de volumeknop is erg overbodig. Ik vind het prettiger om de volume met de grote draaiknop te verstellen dan de draaitand op het stuur te moeten drukken.
Naast het stopcontact zit een handig bakje om bijv je telefoon of je tomtom in te doen, erg handig.
Bij het naar voren schuiven van de voorstoelen om te zitten op de achterbank valt het op dat de rode knoppen van de gordels erg in de weg zitten. Het mechanisme om de hoofdsteunen omlaag te krijgen is erg ingenieus bedacht.
De knoppen in het midden van de dash zijn erg goed bereikbaar en overzichtelijk.
De oranje kleur in het donker is erg prettig voor de ogen
Een aantal negatieve dingen over het interieur:
1. Het verbaasde mij dat er geen indicatorlampje op dashboard brandt voor dimlicht, wel voor stadslicht. Vaak vergeet je dat je geen dimlicht aanhebt als je vooral in de stad bent, elke auto dat ik hiervoor reed had dit systeem wel.
2. Het verbaast mij dat de hoofdsteunen achter niet helemaal omlaag kunnen terwijl dit wel kan voor de voorstoelen. Waarom dit zo is is voor mij een raadsel, zeker voor het slechte zicht achter is het fijner als het helemaal omlaag kan.
Ik had begrepen van een andere review dat de auto een alarmgeluidje zou geven als de gordels niet aangespannen waren, dit is echter nooit gebeurd.
De spiegels zijn inklapbaar, dit gebeurt handmatig met een knop wat erg handig is in nauwe steegjes of als je even ergens tussen moet.
Opvallend is dat de deurgreep van buitenaf en van binnenaf erg veel gelijknissen vertoont met de E46 (bmw 3 serie bouwj vanaf 1998-2006), ook de interieurstijlen lijken daarop.
Bij de achterbank hoor ik een irritant piepje als de auto beweegt.Motor en rijgedrag
Als motor gestart wordt hoor je een fluitende ratel dat overgaat in een rauw klinkende motorgeluid. Alsof een motorfiets start.
De ‘sport’-knop was in het begin onduidelijk voor mij. Ik merkte geen verschil. Hoe meer ik erin reed, hoe meer ik besefte dat dit daadwerkelijk verschil uitmaakt en de motor een geweldige boost geeft. Je merkt gelijk dat de motor veel ruiger klinkt en voor je het weet rijdt je 90 waar je maar 50 mag.
Opvallend is dat ik een vreemde klik hoor als ik heb geschakeld naar de tweede versnelling en weer de koppeling loslaat.
Ook zonder sportknop is hij vrij rap en laat ook dan duidelijk merken dat hij graag brult.
Het viel me op dat de de motorruimte vrij compact was.
Er is geen indicatorlampje die aangeeft dat de ruitenwisservloeistof bijna op is. Verder heb ik begrepen dat er ook geen klokje is dat de oliepeil in de gaten houdt.
De vering is vrij stug maar niet zo stug dat het storend is.Conclusie:
Heerlijke bak, prima prijskwaliteitverhouding, degelijk in elkaar gezet. Rijdt geweldig, afgestemd op sportief rijgedrag.Ik ben niet van plan om mods aan te brengen. Het enige wat mij stoort en wat ik graag zou willen veranderen is de antenne. Het zou mooi zijn als dit een haaievin kon zijn. Weet iemand of je die antenne kan wijzigen in een haaievin achtige antenne?
-
AuteurBerichten