Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
kan volgende week woensdag bij de garage terecht… zal de hier aangedragen opties mee nemen om eens voor te leggen aan de monteurs daar…
poe… dure grap trouwens zo n nieuwe sleutel… iemand op marktplaats maakt reclame met nieuwe autosleutels namaken… geen idee of het ook een beetje ok kwaliteit is… kost 90 euro, compleet met afstandsbediening…
Oké…maar verder doen alle symbolen, metertjes, lampjes gewoon wat ze moeten doen… Enkel de steeksleutel (met het autootje) knipperde wanneer hij niet wilde starten. Dit is nog maar 1 x gebeurd… Verder is niks op de auto aan te merken, hij doet alles zoals het hoort.
@liviu2004 wrote:
slecht stekker dashboard.
Oké, kun je dit toelichten?
Je hebt te maken met een echt nono op auto technisch gebied…. ;)Oké, de sleutel van de auto zelf is ietwat krom… Helaas had de verkoper nog maar 1 sleutel (krom en de knopjes zijn kapot gedrukt).
Oké, ben benieuwd wat we met uitlezen te weten komen dan!
En ja, inderdaad. Zo lang het lampje met de steeksleutel knipperde sloeg de motor niet aan!
niet… ;)
maar zit er dan geen garantie op de bobine die we hebben laten plaatsen eerder? Vind het echt belachelijk dat iets na een maand kapot gaat!
Nou, ik merk dat de temp. van de motor geen verschil maakt. Enkel de buiten temp. maakt een verschil. Is het buiten vochtig en koud weer ( zo tussen het vriespunt en plus 5) dan maakt hij een tikkend geluid. Is het boven de 7 graden dan hoor ik dit geluid niet… :???:
Ja, we hebben de motor laatst van binnen laten bekijken ( met zo’n flexibele slang met camera erop) daarop was te zien dat de kleppen en het hele verhaal gewoon nog prima in orde was. Flushen kan volgens de garage sowieso geen kwaad ( om ook het olie verbruik wat te laten terug dringen) Maar in ieder geval al fijn om te weten dat het motorblok zelf nog in orde is… :thumb
grietz…
Nou, even een laatste update…
Ik ben met onze auto tot twee keer toe bij de garage geweest. Eerst dachten ze dat het iet vanuit het ABS systeem was ?! :???: Ze hebben iets bijgevuld/ aangedraaid, geen idee. Het geluid zou nu over moeten zijn volgens de monteur. Helaas op de terug weg van de grage naar huis hoorde ik die bekende en vervelende tikkende metgezel weer…
Terug gebeld dat het geluid er nog was en meteen een nieuwe afspraak gemaakt. De heren van de garage hebben met zn vieren anderhalf uur boven onder en in mn auto gezeten ( ja, ook op banden op de brug zodat ze hem rijdend konden checken…)… Conclusie: “We hebben geen idee wat het geluid veroorzaakt, of waar het precies vandaan komt. Maar we hebben alles gecheckt wat enigzins belangrijk is en wat bij slijtage een tikkend geluid kan veroorzaken… Niets van dit alles is versleten of iets dergelijks… Advies: rij vrolijk verder en als het geluid je echt stoort zet je de radio gewoon wat harder..” :hmmz
Ik was en ben nog altijd niet helemaal gerust gesteld maar wat ik nu merk aan de auto…
Het is gewoon een paar weken al enigzins boven de plus 5 qua temperatuur en warempel! Het geluid blijft weg!!!Komende week rijden we met de auto gepakt en geladen voor twee weekjes naar Denemarken. Ik kijk hem wel nog helemaal na voordat we gaan en check mn dekking vanuit de ANWB nog even… ;) Maar goed, ik denk dat we het er maar op moeten gokken…
Groet en bedankt voor het meedenken/ mee leven!
Rianhet blijft een tikkend mysterie…
:???:
@Jefkere wrote:
. Wil je zo vriendelijk zijn om het resultaat van dealer eventueel te posten?
Zal ik doen!
Groet!
ik ga er eens op letten mbt de temperatuur…
Maar heb het idee dat het onwillekeurig gebeurt… Alleen als ie koud is ( net starten) doet hij het 100% niet…
rijd ik een paar minuutjes dan hoor ik ineens dat geluid ( vergelijkbaar alsof er een steenjte in je band vastzit, maar dat is natuurlijk niet het geval)… paar minuten later is het weer weg… heel maf…Ik ben erg zuinig op onze auto, dus ga er toch eens mee naar de garage…
bedankt in ieder geval !
@RISL wrote:
Je kunt ook dikkere olie proberen als de slijtage nog in een beginstadium is. Trouwens, bij een te lage oliedruk zou het oliedruklampje moeten gaan branden, niet je motormanagement, lijkt me.
Ik heb trouwens es blik in de uitlaat geworpen… Zo zwart als de nacht… Dus verbrandde motorolie lijkt me wel van toepassing ja…
Ik heb gelezen over dikkere olie (bijv 15W 40) maar hoor dat dit weer niet oke is voor de motor… :???: nu zit er 5W40 in geloof ik…hoe het komt dat niet het olielampje maar motor management is gaan branden is mij ook een raadsel… Toch was dit het geval… Een andere auto?…NEE!!! we zijn juist zo blij met deze ( extra vanuit zid limland naar Rotterdam gesjeesd om deze te halen!!!)
ik ga nog es bellen met de buurman van me pa…
bedankt voor je tips, erg bruikbaar hoor!
groet, rian…
oke, de truc met het oliedopje gedaan: het dopje trilt als een bezetene… :(
Wat nu?! Als ik er telkens olie bij gooi, kan ik dan wel nog rijden of is dit iets waar ik geheid problemen mee ga krijgen op den duur…?
pfff, niet iets waar je achter wilt komen als je net een auto hebt aangeschaft… :cryconfig vwb de olie… dit snap ik niet helemaal als echte auto nono…?!
groet!
vind onze nieuwe aanwinst vetjes genoeg zo…
Maar er zitten onwijs mooi gepimpte astra’s tussen. Erg gaaf om te zien wat jullie alemaal bedenken!
oliepeil gecheckt… alles in orde… :D
-
AuteurBerichten