Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nee klopt hydraulische stoters kun je niet stellen ik bedoelde ook de kleppen aflaten stellen
En ik zal is naar de plaat van de twinpoort kijken
Weet je dat 100% dat ik geen hydraulische klepstoters heb ?
De man van de garage zei mij namelijk
Dat ik ze wel heb en dat die tikken ?Nou ga ik mischien eerst is even de kleppen opnieuw aflaten stellen
Hoor dat bij de meeste dit probleem heeft verholpenJa maar ben weer terug hehe
Betreft een opel astra h uit 2004 1.6 16v easytronic
Het geluid lijkt vanuit de motorruimte te komen als ik achter stuur zit dan rechtsvoor.En mocht ik er nou 16cm in doen moet ik dan nog wat aanpassen ?
@RixsAstrah wrote:
Hallo Bigga010,
Is het probleem homokineet vervangen hiermee opgelost?
Ik hoor het graag van want ik heb precies het zelfde probleem.Gr. Rixs
Heej rixs
Nee helaas probleem is niet opgelost
Ja ik weet het ook ni meer
Kheb nu 4 verschillende diagnoses gehoord
Maar bij mij speelt het 1x in de zoveel tijd en daarna is het weer langere tijd weg
Opel dealer heeft er ook even 20 kilometer ingereden
Stukkie binnenstad en snelweg
Auto rijdt als een zonnetje die weten het ook ni meerNou ondertussen zijn we maanden verder
Ben naar opel dealer gwweest ze hebbe hem gereset
Maanden lang geen probleem gehad
En jawel vrijdag 8 mei
7 maanden later speelt het probleem zich weer af
Ik heb btw niks laten vervangen in de tussentijd
Behalve bandjes en remblokken voor de apkHeel raar de foutcodes die ik toen had die hierboven staan geeft die nu niet aan
Nou geeft die een foutcode aan die de anwb niet ken lezen ( moet door opel gedaan worden zegt die )hij heeft hem gereset en sinds vanmorgen tot nu toe geen problemen
Hij gokt het op een bobine probleem
Heb hem namelijk verteld dat vanmorgen toen ik hem starte hij niet meteen aan wou slaan en toen die eenmaal gestart was met moeite ze toeren wou maken
3 seconden later zat die wel op 900 toeren en toen ging ook het lampje aan :(Iemand welbis bobine pribleem gehad ?
Vanmorgen naar de opel dealer geweest
680 euro en dan nog een immitatie homok8neet
Srry hoor dit is gwn oplichting
Een bosh car service gebeld hoppa
Alles er op en der aan 218 euro !!!@bart-gsi wrote:
je kunt ook forum leden in jouw buurt raadplegen of ze jouw kunnen helpen.. ook wij kunnen behulpzaam zijn en goedkoper zijn dan de dealer e.d. andere garage bedrijven
Thx bart !
Onder welk rubiek moet ik zijn ?
Normaal ben ik ni zo moeilijk kwa financieen
Mja sinds 2 weken een dochtertje erbij dus moet nu wel op de kleine centen letten haha@bart-gsi wrote:
@Bigga010 wrote:
Zo vandaag naar de garage geweest
Orginele kost 650 inclusief arbeid en btw
Een imitatie 350 inclusief
Duur geintjeof zelf vervangen… is geen mega klus maar je bent wel even bezig..
wiel eraf, borgmoer loshalen, ophanging deels los halen en dan steekas eruit halen en dan alles in de omgekeerde volgorde terug hangenHaha ja dat snap ik
Alleen heb ik er geen verstand van tis ni zo simpel als een accu vervangen hahaMaar in hoeverre heeft het kwaad als ik er nog even mee doorrij?
Bij de garage zeiden ze ook over beide homokineten te vervangen?
Nou vindt ik dit niet nodig aangezien ik van de andere geen last hebZo vandaag naar de garage geweest
Orginele kost 650 inclusief arbeid en btw
Een imitatie 350 inclusief
Duur geintje@Haasje17 wrote:
En homokinet vervangen is voldoende complete as is voor de luie mensen.
Ik mag het hopen
Ik lees dat bij sommige auto’s ook gelijk de aandrijfas vervangen moet wordrn niet allee de homokineet@kaneelschep wrote:
als ie dat tikken eerst niet deed, maar nu wel zou ik sowieso eerst maar eens terug gaan ja.
Dan zijn ze waarschijnlijk gewoon het vet ‘vergeten’ en is het tijd voor een andere garage
Gewoon garantie aanspreken en de homokineet laten bekijken terwijl je erbij staat.
Het stuiteren kan misschien zijn omdat ze de wielen verkeerd om teruggeplaatst hebben.Ik sta er altijd bij bij een reperatie haha
Verleden is het wel is een x gebeurd dat ze me opgelicht hebben.
Maar goed ik ga vanmiddag even terug
Ben benieuwd@bart-gsi wrote:
@Bigga010 wrote:
Nou zal morgen is effe naar de opel dealer rijden
Hopelijk kan ik alleen de homokineet vervange ipv de hele as
Hoef tog ni beide assen te verwijderen ? Links heb ik er geen problemen mee namelijkik weet niet of dit als set vervangen dient te worden of 1tje.. zoals bij remmen, schokdempers, wiellagers e.d.
Ik hoor het morgen wel net even op internet zitten kijken
Assen varieren van 170 tot 900
Zal ook maar gelijk is paar sloperijen in de buurt bellen@bart-gsi wrote:
homokineet zit vast aan je as… weet niet of je deze los krijgt.. als dit niet het geval is zul je toch je as(sen) moeten vervangen…
deze kunnen nieuw best prijzig zijn.. je kan ook kijken of een demontage bedrijf een as heeft liggen van een gedemonteerde (schade) auto.. vaak valt die prijs wel mee…Nou zal morgen is effe naar de opel dealer rijden
Hopelijk kan ik alleen de homokineet vervange ipv de hele as
Hoef tog ni beide assen te verwijderen ? Links heb ik er geen problemen mee namelijk@Opeltje17 wrote:
Zal je homokineet zijn die stuk is(hier zit je as hoes omheen) die zal niet voldoende gesmeerd zijn doordat de hoes gescheurd was.
Ja zat ook al beetje op internet te kijken
Maar daar lees ik tegenstrijdige verhalen de 1 zegt homokineet vervangen andere zegt aandrijfas vervangen ???
Weet jij der wat meer over ?
En de belangerijkste vraag is het prijzig ?? HahaSinds gister middag tot nu toe
Heb ik eigenlijk geen last meer gehad
Hoop eigenlijk dat het gwn koppijn van de auto was
Maar kzit af te tellen totdat die weer begint@ZakhooiTM wrote:
Het is inderdaad meestal zo dat in de ECU zelf een draad (of meerdere) losraakt, vervelende met deze hybrid ECU’s is dit niet zelf te repareren of je moet de goede chemicalien tot je beschikking hebben om de gel eruit te krijgen. :)
Neem eens contact op met liviu2004 (ucp.php?i=pm&mode=compose&u=44684)
Hij heeft nog een ECU voor dit motorblok liggen dacht ik, hij heeft ook een Tech2 om deECU me in te leren :)Bedankt
Heb hem een berichtje gestuurd
Kijke hoe dat gaat lopenHoop dat het geen al te groot probleem is
Rij al 6 jaar astra’s
Nog nooit dit probleem gehad@ZakhooiTM wrote:
Moet je wel de huidige afmelden van de immo of ook de immo vervangen tijdens het testen :)
@Bigga010
Ik heb de ECU’s jammer genoeg zelf niet meer in vooraad anders had ik hem voor je kunnen vervangen, weet wel iemand die er een voor 150 eur heeft liggen en das incl programmeren dacht ik.
Voor je garage heb ik een check procedure naar je gestuurd zodat ze makkelijk tot de conclusie kunnen komen :)Thx voor de check
Print hem zondag uit en maandag ga ik even langs
Ik lees ook op internet dat het aan bedrading kan liggen of iets aan de binnenkant van de ecu
Dat ze er wat op spoten en ze hadden er geen lastEn over de ecu 150 is niks
Vergeleken met wat voor andere bedragen ik lees/hoor
Die praten over 1000-1600 euroIEMAND IN DE BUURT VAN ROTTERDAM DIE HIER VERATAND VAN HEEFT DIE EVEN ZOU KUNNEN KIJKEN !!!
@Chris426 wrote:
Je kan ook ns proberen een vervang ecu te vindn die je ff mag gebruiken om in te bouwen, zien dat de foutcodes zo wegblijven.
Ik zou 1 2 3 niet weten aan wie
Niemand in me vriendenrking ofzo heeft een opel astra@Daan1908 wrote:
@Bigga010 wrote:
Nee
Haha eerste wat ik nagekeken heb
Niks te vindenkatalysator zal het ook wel niet zijn
Krijg je meer een luchtje van rotte eierenIk zal het dan zo ook niet weten
Maar ik wens je succes met je zoektochtBedankt
Uitlaten lezen bij opel en morgen langs een kennis die een eigen garage heeft hem de codes laten zien en kijken of hij er wat mee kan!Nee
Haha eerste wat ik nagekeken heb
Niks te vinden@Daan1908 wrote:
Nee dat staat er buiten
Een Pollenfilter ook wel interieurfilter genoemd
Zit achter je handschoenen vakje
De microvezels waar het filter uit bestaat, filteren vuil, stof, vet, pollen en roetdeeltjes. Daardoor stroomt er schone lucht je auto binnen en dat is wel zo prettig.
ik heb een filmpje gevonden hoe je die kunt vervangenhttp://www.youtube.com/watch?v=WEJrkSlK18Y” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ohhh ja ik snap al wat je bedoelt
Alleen is het zo dat ik er tijdens het rijden niet ruik in de auto
Pas als ik me raam open doe
Of ik stap uit dan pas ruik ik het
Ja ik ken ook niet echt de geur omschrijven echt een aparte lucht@Daan1908 wrote:
@Bigga010 wrote:
En ja dan blijft die doffe muffe geur nog hangen waar ik het over had
Mischien dat jullie nu al iets beter weten omtrent mij nieuwe ontwikkelingen
Bedankt voor de reacties !!Opel rijders onder mekaar !!
Muffe geur ligt vaak aan je pollenfilter
Even nieuwe erin en klaarZou dit ook een storingslampje kunnen geven of staat dat erbuiten
@ZakhooiTM wrote:
Hmmm, Ik denk dat je ECU het probleem veroorzaakt. heb de fouten die je noemt vaker gezien.
Toen was ook het gasklephuis vervangen, maar probleem bestond toen nog steeds. Uiteindelijk bleek (toen ik erbij werd gehaald) dat de ECU stuk was en heb deze toen ook vervangen.Je kan kijken of de bekabeling beschadigd ergens is maar ik kan je bijna verzekeren dat je ECU het probleem veroorzaakt.
Zeker de fout P1530 en P1220 maken dat voor mij redelijk duidelijk.Hier de beschrijvingen bij de foutcodes :
P1120 :
Accelerator Pedal Position Sensor 1 Voltage High
Accelerator Pedal Position Sensor 1 Voltage Low
Accelerator Pedal Position Sensor 1-2 CorrelationP1530 :
A/C Clutch Relay Voltage High (Air Conditioning)
A/C Clutch Relay Voltage Low (Air Conditioning)P1550 :
Limp Home – Electronic Throttle Control Power Management
Limp Home – Electronic Throttle Control Limited Performance
Limp Home – Electronic Throttle Control Forced IdleWat was jij kwijt voor het vervangen van je ecu ?
In het ergste geval weet ik dan waar ik aan toe ben -
AuteurBerichten