Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De Vaux is vandaag naar de garage geweest.
Auto was vorige week afgekeurd op 2 rem leidingen.
Vandaag deze latern vervangen en gelijk de andere twee ook maar laten doen want die werden ook wat minder en je hebt je remmen af en toe hard nodig met de bergjes.
Ook meteen de distributie snaar en diversre toebehoren laten vervangen en de water pomp ook meteen laten doen.
Alles bij elkaar 504 Pond en de auto kan weer een jaartje mee.
Op naar de volgende APK.Dat is nou juist het leuke van de highlands.
Lekker rustig :)De ruiten wisser sproeiers vervangen. Er zaten van die lelijke dingen op waar lichtjes inzitten.
Ook nog even de auto door de was straat heen gehaald maar zal het echt een keer met de hand moeten doen want hij is wel schoon maar toch niet helemaal. Verder nog even een pil in de koelvloeistof gegooit om dat er een heel klein gaatje zat in de aansluiting naar het moter blok boven op.
Die zit nu dicht en hopenlijk blijft dit ook zo.
Zal er terzijnenrtijd wel uit moeten.
Nu de auto nog van binnen schoon maken en we kunnen de schotse hooglanden in aanstaande zaterdag.origineel gepost door andrew2
origineel gepost door big yin
Je hebt mazzel Andrew, Het weer gaat beter worden vanaf morgen en de temperatuur gaat omhoog.We zijn net terug van een rond ritje door de Scottish Higlands en hebben heerlijk weer gehad en alleen vanmiddag regen gehad.
Waar zit je ergens in Schotland?
Je hebt inderdaad gelijk, vandaag (maandag) was het schitterend weer, de hele dag scheen de zon. Ben hier helaas niet voor vakantie en heb dus de hele dag met iemand op kantoor gezeten :(
Ik ben in Grangemouth (tussen Edinburgh en Glasgow), de plaats die vorige week de kranten heeft gehaald omdat de enige raffinaderij van Noord-Engeland en Schotland door een staking stil gelegd moest worden. En inderdaad moet ik op die raffinaderij zijn voor het werk. Inmiddels wordt de boel weer opgestart.
Groetjes,
Andrew
Jammer dat je de hele dag binnen moest zitten.
We zitten niet ver bij je vandaan in Fife aan de andere kant van het water.
We hadden vandaag vrij vanwege een bank holiday en hebben het er van genomen.
Moest nog een rem lamp vervangen en heb wat onderdelen besteld bij de vauxhall dealer.
De ruiten wisser sproeiers halen maar net de onder kant van het raam en het zijn geen originele dus die dingen die er nu opzitten ( met lampjes er in) gaan er af. Ik zal de filter ook een clean geven en hopenlijk is dit na het weekend beter.
Ook viel de auto dit weekend een keer uit en heb de twee pakkingen voor de lucht klep besteld maar heb deze net schoon gemaakt dus begrijp even niet waar dit vandaan kwam.
stationair lijkt ook af en toe weer even te schommelen.
Zijn er meer dingen die slecht stationair toerental kunnen veroorzaken en eventueel uitvallen van de motor bij afremmen?
Ik heb even gekeken maar heb geen lekage gevonden van lucht kanalen of vacuum leidingen.Je hebt mazzel Andrew, Het weer gaat beter worden vanaf morgen en de temperatuur gaat omhoog.
We zijn net terug van een rond ritje door de Scottish Higlands en hebben heerlijk weer gehad en alleen vanmiddag regen gehad.
Waar zit je ergens in Schotland?
origineel gepost door Sjors-V6
origineel gepost door big yin
Ik hoor dan ook wel even wat de staat is van de triangles ( ik hoop dat dit de juiste vertaling is voor wishbones)
Als die vervangen moeten worden dan denk ik dat ik die ook laat doen omdat ik het niet echt prettig vind onder een auto te werken op een krik. Al is de krik stevig genoeg.Bedoel je de draagarmen ? deze zijn bij mij pas vervagen, inclusief de rubbers en de fusee kogels. king:
Het zullen de draag armen zijn inderdaad :)
origineel gepost door Sjors-V6
origineel gepost door big yin
Ik heb net het slot van de kofferbak even nagekeken omdat ik de kofferbak niet meer open kon krijgen.
Via de achterbank de koffer bak in gekropen en kofferbak in 10 seconden open kunnen krijgen.
Binnen bekleding weg gehaald en het was het mechanisme wat het slot moet openen dat los zat.
Ik dacht eerst dat er een schroef miste maar word normaal op zijn plek gehouden door vast te klikken in het slot mechanisme. Plastic onderdeel los gehaald en naar buiten gebogen en zo vast gehouden voor tien minuten.
Het zit nu weer op zijn plaats maar zal terzijnertijd wel verangen moeten worden denk ik.
Volgende keer als het weer gebeurd maar even langs een sloop of naar de dealer en hopen dat ze dit onderdeel los verkopen.
Heb geen zin om een heel slot mechanisme te kopen, die haal ik dan liever van de sloop.Goed werk ! :thumbup ik vind het moet een hobby blijven.. dus niet alles hoeft klauwen met geld te kosten.
Greetzzz, Sjors
Thanks.
Het blijft leuk om dat soort dingen zelf te doen, al helemaal als je hoort wat voor prijzen ze bij de dealer/garage vragen.
Dit waren allemaal kleine dingen, de grote dingen komen nog denk ik maar wacht de APK in oktober even af.
Auto rijd verder honderd procent maar de distributie riem komt nog en de water pomp laat ik dan ook meteen doen.
Ik hoor dan ook wel even wat de staat is van de triangles ( ik hoop dat dit de juiste vertaling is voor wishbones)
Als die vervangen moeten worden dan denk ik dat ik die ook laat doen omdat ik het niet echt prettig vind onder een auto te werken op een krik. Al is de krik stevig genoeg.Ik heb net het slot van de kofferbak even nagekeken omdat ik de kofferbak niet meer open kon krijgen.
Via de achterbank de koffer bak in gekropen en kofferbak in 10 seconden open kunnen krijgen.
Binnen bekleding weg gehaald en het was het mechanisme wat het slot moet openen dat los zat.
Ik dacht eerst dat er een schroef miste maar word normaal op zijn plek gehouden door vast te klikken in het slot mechanisme. Plastic onderdeel los gehaald en naar buiten gebogen en zo vast gehouden voor tien minuten.
Het zit nu weer op zijn plaats maar zal terzijnertijd wel verangen moeten worden denk ik.
Volgende keer als het weer gebeurd maar even langs een sloop of naar de dealer en hopen dat ze dit onderdeel los verkopen.
Heb geen zin om een heel slot mechanisme te kopen, die haal ik dan liever van de sloop.Wat zijn de verschillen tussen een face lift en een niet face lift auto?
Ik heb bij somigge artkilelen er wel iets over gelezen en ik denk dat het een pre face lift is maar helemaal zeker ben ik er niet van. Ik heb hier niet echt naar gekeken tot nog toe omdat ik te druk bezig was met kleine dingetjes oplossen.Heeft een face lift auto de raam bediening aan de deur zitten in plaats van op het midden concole?
Bij mij zitten ze op het midden console
De klok en temperatuur meter heeft maar 2 lijnen. tijd en temperatuur op de bovenste lijn en datum op de onderste lijn.
Er zit radio bediening op het stuur.De auto is van 1998 maar er kunnen verschillen zitten tussen de Uk modellen en de modellen op het vaste land.
Dit hebben we ook gehad met een Volvo 740 die we mee hebben genomen uit Nederland.
Het was een model 1989 maar sommige onderdelen die er opzaten kwamen hier pas op de 740’s in 1990 en 1991.
De garage die we hadden moesten er latijd om lachen en vonden het prachtig om aan te sleutelen omdat ze nooit uit konden gaan van datgene wat ze wisten en het soms meer een puzzel maakte :)Er zat een heel klein gaatje in de bovenste aansluiting van mijn radiator en die had ik dit weekend al eens dicht gelijmd met een twee componenten lijm maar het heeft niet lang mogen duren.
Vandaag begon hij weer te lekken.
De aansluit punten zijn van hard plastic dus heb de soldeer bout er bij gepakt en heb het gaatje terwijl het nog lekte dicht geschroeit en het stopte meteen met lekken.
Even gewacht en toen wat plstic van een tie rap er op gesmolten voor wat extra stevigheid en na een half uurtje de auto gestart en laten draaien todat de thermometer tegen de 92 graden aanzat en hij lekte nog telkens niet dus hopenlijk is dit opgelost. We houden het nog wel in de gaten aankomende week.Nu alleen de kofferbak nog open krijgen, die krijg ik sinds dit weekend niet meer open. Ik zal de koffer bak moeten binnen gaan via de achter bank. :)
Afgelopen wekend de lucht klep en carter ontluchting ook schoon gemaakt en wat geeft dat een verschil zeg.
Trekt stukken beter op, steady stationair toerental en is nog niet uitgevallen wat hij al een paar keer gedaan had sinds we de auto hadden.Zoveel heb je er niet voor nodig, band er af, rem klauw er af , bout van de rem schijf er uit, schoonmaken , rem schijf terug plaatsen en ontvetten, rem klauw er op en nieuwe blokken terug plaatsen met wat koper vet er achter.
Eventueel ontluchten en wiel er weer op.Dit kan je aan de straat doen als je geen eigen oprit hebt.
Alles wat je aan gereedschap nodig hebt is een doppen set en een goeie krik.
Ik weet wel niet iedereen is er handig in maar meestal ken je wel iemand die dat klusje kan doen voor een paar tientjes.
Hou je nog geld over om een keer uit eten te gaanorigineel gepost door Omega2.2-16v
origineel gepost door opel_omega_steinmetz
origineel gepost door Omega2.2-16v
Heb ‘m weggebracht voor beurt en APK en nieuwe D-riem.
Geen bijzonderheden,moesten alleen wel nieuwe remschijven op,wat ik al een beetje verwacht had.
Wat de schade is krijg ik van de week per post.gr
Danny
Och niemand zit natuurlijk om onkosten verlegen, maar dit is nog normaal onderhoud ;):thumbup
Als je de schade alvast wilt weten, 2x remschijven en blokken is een euro of 300 á 400 bij de dealer.
310 euro om precies te zijn(incl btw)
260 euro voor nieuwe d-riem(incl btw)Valt wel mee dus.:hmmz
gr
Danny
Hoop geld trouwens voor een paar rem schijven en rem blokken.
Ik ben vervang ze zelf altijd en laaste keer dat ik ze deed was ik 150 euro ( 120 Pond) kwijt voor 2 schijven voor en de rem blokken op mijn volvo. Omega heeft nog geen nieuwe schijven nodig maar daar zal ik het zelfde voor kwijt zijn en dat is misschien 2 uurtjes werk als het echt tegen zit.Vandaag maar eens de idler control valve schoon gemaakt en de achter band laten maken omdat er een schroef in zat en langzaam leeg liep.
De idler control valve was echt verschrikkelijk smerig en heb ook aardig wat tijd nodig gehad om de aansluiting van de carter ontluchting open te krijgen maar die is nu helemaal schoon en wat een verschil dat is met optrekken en door trekken.
Voor de achter band dacht ik dat we een nieuwe moesten kopen maar dat viel mee. ze hebben hem gemaakt en was geen nieuwe band nodig. 15 Euro voor de kosten en we konden weer verder scheuren.
Morgen alleeen nog even een heel klein gaatje dichten in de radiator. er zit een piep klein gaatje op het aansluit punt waar de bovenste slang op zit aan gesloten en het lekt een heel klein beetje.
Ik zal eens zien naar een goeie lijm halen bij de doe het zelfer en hopenlijk is dat dan ook opgelost anders moet er een nieuwe radiator in.vandaag de achter rem blokken vervangen en de boel ontlucht.
De auto lekte vanmorgen een heel klein beetje benzine merkte ik toen ik onder de auto bezig was en heb de plaat in de kofferbak er even afgehad en zag dat hij lekte op de rand waar de slangen uitkomen.
Ik heb de auto gisteren helemaal vol gegooit en ik denk dat het dus iets te vol zit.
Auto staat een beetje schuin op de parkeer plaats en in combinatie met de krik was het net even teveel.
Alles schoon gemaakt en een stukje gereden om de remmen even uit te proberen en even gekeken voor een radio waarbij de stuur bedienings knoppen wel mee werken en zag verder geen druppels meer onder de auto verschijnen dus hopenlijk gebeurt dit niet meer.Gisteren een goeie test rit gehad en de remmmen kunnen uitproberen.
Geen trilling te voelen tijdens het remmen dus dat probleem is opgtelost. Nu alleen de achter remmen nog nazien.
De bestuurder stoel die wilde niet omhoog of omlaag en dit vandaag ook kunnen oplossen en deze kan weer gewoon op en neer.
Tot nog toe hebben we geen klagen voor een Omega uit 98 voor 1100 Euro. Kosten na aankoop zijn rond de 150 Euro en wat TLC.
Als de auto in Oktober voor de APK moet dan laten we de distributie snaar en waterpomp vervangen.Ten opzichte van de britse omega liefhebbers is dat ik nu meerder forums kan raadplegen.
Ik kijk ook naar deze forums misschien is het makkelijk om die af en toe in te kijken.
http://www.cavweb-forums.co.uk/index.php
http://www.omegaowners.com/forum/YaBB.pl
Het enigste probleem wat je soms zal tegen komen is dat sommige dingen in spiegel beeld zullen zijn omdat het stuur aan de andere kant zit. Ook kunnen bepaalde onderdelen in jaartal verschillen dit heb ik ook meegemaakt met de volvo 740 die we hadden meegenomen uit Nederland. Die was van 1989 en de onderdelen die we hier kochten kwamen pas voor op de 740’s die hier uitkwamen in 90 en 91
(Ik heb het maar even aangepast maxim :) )
Na onze test rit van vorige week kwamen we er achter dat de auto aardig begon te schudden tijdens het remmen.
De rem schijven zagen er uit alsof ze niet gebruikt werden omdat er roest zat op de schijven.
Vandaag tussen de sneeuw buien door de wielen er af gehad en de rem klauwen er af gehaald en de rem schijven er af gehaald en gekeken of deze krom waren maar dit viel mee gelukkig. De dikte van de schijven is 27.5 mm dus dat is meer dan genoeg. Wel kwam ik er achter dat de binnenste rem blokken niet heel waren. de veertjes boven op de binnenste blokken waren er niet en die zaten nog wel op de buitenste blokken. Ook de tril plaatjes die er tussen zaten waren voledig opgevouwen dus volgens mij heeft het aardig scheef gezeten.
Nieuwe rem blokken gehaald en gekeken of alles gangbaar was en dit was totaal geen probleem. De naaf waar de rem schijf helemaal schoon gemaakt en de schijven er weer op geplaatst en de rem klauwen en nieuwe blokken weer terug geplaatst. wielen er op gezet en een test rit gemaakt en tot nog toe geen trillingen meer tijdens het remmen what so ever.
morgen de heuvels maar in en een goeie test rit maken en dan zien of de trillingen echt verholpen zijn. -
AuteurBerichten