Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bij de opel dealer kan je orginele groene vloeibare pakking kopen,zit vanaf de fabriek er ook tussen,andere vloeibare kitten zullen ook wel voldoen.
Er zit een streepje op het nokkenastandwiel,en een uitsparing aan de bovenzijde van het (plastic) distributiehuis.
Als je de krukaspoelie verwijderd (met luchtsleutel),dan zie je op het krukastandwiel,een pijl staan,en een uitsparing,aan de onderzijde van het distributiehuis,zie tekening,kan niet missen.Voetpakking lekkage kan je controleren,door er remmenreiniger op te spuiten(onderzijde gasklephuis),dan hoor je het vanzelf.
Of je oliepeil is te laag,maar dan zal je een lekkage hebben.
En anders is je bak deels defect,en kan ie naar de specialist.Dit is de makkelijkste motor,als je een kop moet demonteren,als je zorgt dat de nokken van de 1e cilinder omhoog staan,komt het goed,en al staat de distributie verkeerd ,kan niets gebeuren,alleen loopt ie niet lekker,gewoon alles in elkaar zetten,dan alles op tijd zetten (nokkenas/krukas),en dan de riem er omheen.
Middenconsole uitbouwen,in de motorruimte moet je 2 lange parkers losdraaien,onderzijde van het kachelhuis demonteren,dan zie je de radiateur zitten,zit vast aan de kachelkraan,met borgclips,deze losnemen,en de radiateur vervangen.
Hij komt niet goed op bedrijfstemperatuur,zo zeker mee kunnen spelen.
Dat euvel tijdens starten heb niets met je thermostaat te maken,denk eerder aan een EGR,volgens mij kan je deze door andere software,”uitschakelen”,bij de dealer.6 februari 2013 om 19:07 In reactie op: Welke olie in een OPEL ASTRA 1.6 16V. HB. MOT.Z16XE 74KW 07/ #17623265Vanaf bouwjaar 2003 gaat er 5W30 in. :thumb
@Yash1412 wrote:
Hij is erachter dat de katalysator is ingebrand en daarom loopt de auto niet.
@ bertone-F: Ik noem zijn naam liever niet op de forum maar hij werkt bij het Motorhuis in Kerketuinen.
Trouwens, de ECU is uitgebreid getest bij Actronics en is goed gekeurd door hun.Kerketuinen ken ik haast geen monteurs,naam hoef je uiteraard niet te noemen.
Is er tijdens het reinigen van het gasklephuis,ook het gaatje opgeboord naar 2 mm.daar waar de dunne carterventilatieslang(vanaf kleppendeksel) op het gasklephuis aangesloten zit,dit gaatje zit vaak verstopt,omdat het eigenlijk een te kleine doorlaat heb.
Gasklephuis zelf kan ook het probleem zijn,deze zijn in het verleden ook geregeld vernieuwd,kost wel wat dacht ik,en moet volgens mij dan ook geprogrammeerd worden.
Is je uitlaat niet verstopt?,als je b.v. op de achterste demper slaat vanaf onderzijde,hoor je dan misschien het geluid van sambaballen (nee,geen geintje),je zal niet de eerste zijn.Naam van deze monteur?,welk filiaal in Den Haag?,anders kan ik em misschien helepen,waarschijnlijk een defecte ECU.
Is inderdaad een probleem in het tellerhuis,vervangen of repareren.
Laten uitlezen,kan zoveel dingen zijn,veel voorkomende dingen zijn problemen met krukassensor,bobinegalerij,E.G.R. of lambdasonde,maar eerst laten uitlezen bij dealer,anders blijft het gissen,met de code en omschrijving van de dealer is een oplossing vaak “makkelijk”.
Mocht het niet lukken,kom je op Zaterdag 16 Februari effe naar Rotterdam,voor €100,- heb je een nieuwe (orginele) thermostaat,nieuwe (orginele Opel) antivries,incl montage,wil je dat de distr.snaar ook vervangen wordt(moet toch los),kost het allen de kosten van de orginele snaar extra,volgens mij iets van €35,-,dus kost het max. €135,- all-in.
Materiaal kosten is het niet,maar meer het arbeidsloon,bak,koppeling en vliegwiel moet eraf,voordat je bij de keering komt,en da’s wel een paar uurtjes werk.
€350,- is niet duur,vlakken kost al €50,- ,pakkingsset schat ik €100,-, kopbouten € 70,- (?) ,koelvloeistof/anti vries €15,-.
Dus goeie deal.
Maar toch vrees ik dat er nog iets (kachelradiateur?) aan de hand is,dat de koppakking minimaal vloeistof doorlaat naar de verbrandingsruimte,ga jij niet ruiken in de auto of onder de motorkap,die zoetsappige geur die jij af en toe ruikt,is een uitwendige lekkage,een koppakking is (in dit geval) een inwendige lekkage,dus……Hoi,er moet wel een transponder in zitten,zodat je em kan programmeren.
Keering aan de distributiezijde is niet zo spannend werk,schat een 1 à 1.5 uur,maar een liter per week is wel heel veel,dan is de keering wel goed beschadigd,of zit het afdichtlipje eraf,deels dubbel.
Hoeveel kilometer rij je per week?Volgens mij heb je een bobinegalerij erop zitten,die gaan vaak kapot,maar om effe een nieuwe te kopen?
Als ik het probleem zou “voelen”,weet ik het waarschijnlijk.Effe een accupool eraf laten voor 10 seconde,misschien dat alles het weer doet.
Zou zomaar kunnen,(luchtje) dat je een lekke kachelradiateur heb,vandaar dat je em af en toe ruikt,zonder dingen te demonteren,moeilijk (niet) te controleren.
Ik zou je Opel bij een dealer een wintercheck ,met certificaat, laten geven :D ,kost dacht ik €19,95,en dan heb je garantie op de gecontroleerde dingen,waaronder de kachelradiateur.
Dus koelsysteem afvullen met voldoende antivries/koelvloeistof,dan naar Opel dealer voor een wintercheck(radiateur/slangen/klemmen/kachelradiateur/v-snaar/waterpomp),checken ze alle genoemde koelsysteempunten(kachelradiateur is niet te checken zonder demontage :D ) ,als alles goed is krijg je een certificaat,deze “garantie” loopt van Nov. tot April,ga je een maand later terug voor vloeistofverlies,als dan blijkt dat de kachelradiateur lekt,wordt dit 100% vergoed,door die wintercheck van €19,95,en dan scheelt het een paar honderd eurie’s. :wtfHad het vroegah op me 1.8 E GT,met dacht ik iets van 20mm. of 30mm. verlagingsset.
17inch. moet passen.
-
AuteurBerichten