Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
als jij die schema’s voor me hebt dan is het klaar, of tewel kan ze niet vinden.
ja heb ik gedaan alleen hij slaat niet uit, denk dat die sensor stuk is,
alvast bedankt gr bert
oke vandaag weer ff wat gedaan,
ik heb onder het dasbord de groene blauwbruin en blauw draad door geknipt,
de groene blauw/bruin en blauwe draad bij de stekkers die bij de cpu zitten, verlengt en deze aan de draden onder het dasbord gesoldeerd, ik heb de draden onder het dasbord ook aanelkaar gesoldeerd, zodat die van de cpu er gewoon bij opzitten zeg maar.
is dit zo goed?de toeren teller doet het nu wel, maar de temp sensor nog niet.
ook het motorstorings lampje brand niet als je hem op contact zet, het inhouden is wel minder geworden. volgens mij klopt het nog niet helemaal.eerst maar eens slapen
gr bertoke ik ga ze nu ff solderen
oke super, bedankt:D
dus blauw/bruin is moter lampje,
groen toeren teller,
blauw is tempratuur?? die werkt namelijk ook nog niet, meet hij de tempratuur trouwens op de radiateur of op het blok?
sorry voor alle vragen haha:P maar ik kom er nog niet helemaal uit.gr bert
ps het dit was 3 week geleden, het is nu af onder de kap zeg maar
hell yeah foto’s
een paar ik weet nu hoe het moet dat uploaden enz..
maar nog even iets dat motor lampje hoe sluit ik die aan?
waar zit die stekker op de bak dan?
ehm nee die is nog niet aan gesloten,
de motor liep idd goed dus het ik denk dat ik iets niet helemaal goed heb gedaan.
hoe heb jij die toeren teller gedaan dan? dat is de groene draad toch?
en de km teller doet het ook niet maar die zit gewoon op de bak met een 2 polig stekkertje alleen kan ik die niet terug vinden.
gaat de snelheid ook via de computer? of kan ik gewoon 2 draden uit de kabelboom halen en die op de bak zetten? zoja welke kleuren zijn dat?gr bert
ja die zijn er:P
hij rijd en schakelt goed, alleen de motor houdt vreselijk in iemand enig idee hoe dat kan?Ja hij is goed ingebouwt. motorsteun goed gelast ect.
bekabeling netjes vastgezet enzo,trouwens die kabelboom komt bij het koelwater reservoir binnen ja, heb jij die boom eerst nog een stukje naar voor gelegt? tussen het tankje en de zeikant zeg maar? want ik krijg dat eerst stuk bij dat tankje niet echt netjes.. er overheen wil niet omdat dan de kap niet dicht wil, en er onderdoor is ook niet echt ideaal.
oke dan doe ik ook gewoon 1 fin die van de 16v.
schijfremmen, maar dat bedoel je denk ik niet?:Per zit nu coni geel onder,
gr bertaaah, ja dat klopt wel verzekering technies is dat niet handig als je hem niet keurd. nouja zal er nog even over nadenken.. haha toch bedankt;)
maar die lui zijn niet echt kritisch toch die rdw? of gaan ze dat ding helemaal bekoekeloeren?
maar ik ben nog maar 18 he, dan ben je beginnend bestuurder en dan betaal je je scheel aan verzekering voor mijn 16v moest ik 120 in de maand betalen:O:Oer komen wss 2 finnen op, 1 die constant draait en 1 die aan gaat als hij dan nog teheet wordt, omdat die radiatuer van de 16v er voor zit en dies wel stukje kleiner als die van de v6.
en hij wordt nog verhoogt omdat hij nu bijna met de caterpan de grond raakt:P dus even originele veren van detje cabrio overzetten, genoeg tedoen dus voordat ie op de weg kan.
eeeh ja schaamschaamschaam:P
benzine lijdingen omdraaien:P
nee geen rdw denk ik hahaha:P
anderfs betaal ik nog meer verzekering das niet de bedoeling:P xd
nu eerst weekend dan even detje v6 afmaken en nieuwe set banden kopen haha:Pjahoor hij looopt:D
en stukje gereden al, allee die versnellingspook afstellen is kut werk bijna af:P
maarja moet dus nog even een paar dingen aansluitenToerenteller,
km teller,
warmte sensor van de koelwater
en de blower moet er nog voor.en dan gaan met die banaan
:D:D
nouja hij vonkt niet dat hebk gezien dus dan is dat waarschijnlijk het probleem dat hij niet aanwil slaan lijkt me?
en er komt iid brandstof uit de leidingen, en de bougies waren een beetje nat dus de bezine komt ook wel in het blok zelf,
en die distributieriem hek nog nie naar gekeken maar dat komt wel met de apk.
ik heb aan de kadett kant van de stekker nog een aantal draden over, 1 zwarte, 1 bruinegeel, 1 groene, 1 dunne blauwrood
en aan de vectra kant, 1 bruine, 1 zwartgeelweten jullie de betekenissen van deze kleuren en of ze moeten zijn aangesloten om het blok telaten lopen?
gr bert
nou jongens, alles is klaar
hij krijgt benzine startmoter draait, alleeeeeeen geen vonk?
weet iemand wat ik moet doen?
gr bert
ik moet alleen nog de geschakelde plus doen,
maar waar moet ik die op de kabelboom van de v6 aansluiten dan? ik kan nergens een zwarte vinden?
gr bertoke super
en dat relais moet daar ook weerheen? omdat bij een 16v die onder de motorkap zit?
ik wel wel even een pic en dan is het wat duidelijker:D
super ik post het vanavond wel evengr bert
ah oke beter:d dankjewel
maar aan de stekker van de 16v zitten meer draden.. wat moet ik daar dan mee?
en nog iets, binnen in de auto waar de computer ook zit. zitten bij vectra nog een extra bosje draden met stekkers. die paarse groene en zwarte. waar is dat voor? en daar zat ook nog een relais.
gr bertzwart geschakelde +
rood vaste +
bruin massa
blauw/wit dynamo
groen toerental (klopt toch niet met een V6)
dikke blauw rood brandstof pomp
blauwgeel oliedrukals ik die van de v16 stekker aan die van de v6 maak of andersom dan moet hij lopen?
gr bert
hehe ik wil hem afmaken:P
maar denk dat die electra hem nooit wordt man ik snap er geen reet van wat ik allemaal op internet lees:P
sowieso zitten er aan die ronde stekker van de 16v veel meer draden aan als de de ronde stekker van de vectra. die bij het blok. en die bak dat wordt ook een probleem denk ik, ik las ergens dat je in de comp kan wissen dat ie een automaat bak aan moet sturen ofzo?grroeetjees
jooo allemaal,
nou de foto’s staan op mijn pfoontje nu nog op de pc en klaar:Pvandaag radiateur gemonteerd en alle slagen enzo, en de uitlaat is klaaar.
maar ik dus het blok uit een vectra van 1991 gehaald en het was ween auto maat. nu moet ik dus zorgen dat de computer denkt dat hij in de P staat anders start hij niet eens. de vraag is hoe ik dat ga doen? en mijn zwager had het over die kickdown gebeuren moetk daar nog wat mee doe?
waar had jij je blok uit dan jblfreak?
eenn heb jij ook een schema van een kadett gsi? want kan geen 1 vinden op internet of moet je dan naar de bieb ofzo?:P
haha alsvast bedanktgr
retired doe kalm hahahhaa:P
ja maar martin heeft geen tijd.aeh morgen avond gaan we bezig dus dan zijn er pics wss.:D
haha ja:P ik merk het nouja, mijn andere gsi gaat morgen naar de “sloop” altans op parpier dan:P had geen zin nieuwe apk der op tedoen dus nu zit er wat druk achter de nieuwe det dus gaat het vast ssneller:D
morgen avond maar weer verder, dan zie je dinsdag wel pics:P
joooonou hij rijd wel alleen moet je dan wel een andere auto ervoor hebben:P
haha ik zou er vrijdag mee bezig gaan, maar kreeg een hakselaar op proef thuis dus had het ineens druk.
volgende week verder. auto op de brug en die onderste balk verder naar benden plaatsen dat dan de originele radiateur onder die plaat past. even bakken en braden:P
en dan nog even nieuwe benzine lijdingen en voor stuurbekrachtiging en dan de electra.
dan beloof ik dat foto’s maak:P
ohja, en ik wil ander veering der onder nu zit er coni geel onder. mischien zet ik wel de originele van mijn gsi cabrio der onder maar dan gaat ie wel heel erg omhoog, nouja dat zie ik nog wel even eerst maar eens rijden volgende week. en mischien nog van die Ronal turbo velgen der onder en nog champion leren intrieur haha dik was lijst maarja:P dat komt later wel.ik dacht dat ik mijn 2.0 zo zou verkopen haha niet dus geen hond die hem hebben wil:P
ik heb die kadett trouwens uit hardinsveld giesendam ook van dit forum.
deze is het http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=131220
eerst weekend vieren hahaoke, blok is erin:P
morgen avond ga ik foto’s maken:P
maar de radateur pas niet egT? komt tegen de retour van de stuurbekrachtigings pomp aan:O
had jij dit ook?gr
-
AuteurBerichten