Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoi, ik heb op mijn Meriva B achter ook die Potenza’s liggen. Voor heb ik Michelin Pilot Sport 3. Band is zachter dan de Potenza, is misschien minder slijtvast, maakt minder herrie. Als achter vervangen moet worden komen deze er ook op.
Dag allemaal. De soap continues. De dealer die oorspronkelijk de auto verkocht had aan de 1ste eigenaar wimpelde me resoluut af. Die beste man aan de receptie nam niet eens de moeite om de portieren te bekijken. Het onderhoudsboekje vertelde hem genoeg. Vanaf jaar 3 niet meer onderhouden door een Opel dealer. Andersgezegd de lak en plaatwerkinspectie stempels staan er niet in. Kreeg advies om Opel NL te bellen.
Bel je hoopvol. Ze tonen begrip. Je bent 2de eigenaar etc. Dan begint het wachten op een reactie. Uiteindelijk bijna 4 weken later via de mail de volgende reactie:
“Naar aanleiding van ons telefonisch contact hebben wij contact opgenomen met uw lokale Opel dealer, en met personen binnen Opel Nederland om uw verzoek te bespreken.
Aangaande uw opmerking inzake een financiële oplossing moeten wij u meedelen dat de door General Motors geboden garantietermijn van uw Opel Meriva inmiddels geruime tijd verstreken is. In deze situatie kunnen wij u helaas geen tegemoetkoming meer in de reparatiekosten aanbieden. Voor een eventuele tegemoetkoming zult u overeenstemming moeten zien te bereiken met de leverancier van uw auto of met de reparateur in kwestie. Wij kunnen ons voorstellen dat dit standpunt door u als teleurstellend wordt ervaren. Toch vragen wij uw begrip voor het feit dat wij één lijn moeten trekken bij het toepassen van de garantiebepalingen.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd”.
Ze zeggen netjes en formeel: helaas pindakaas. Maar ja, wat moet je met zo’n reactie. Garantietermijn is verstreken dus hij mag na 6 jaar gaan roesten. En dan moet je begrip hebben voor hun standpunt. Ik heb maar even niet gereageerd.Nu maar ‘ns gaan nadenken wat ik eventueel nog zou kunnen doen. Tips zijn welkom.
Dag allemaal, en ik maar denken dat ik de enige ben die met deze ellende opgescheept zit. Ik heb een Meriva uit September 2005. Bij mij niet op de dorpels, maar de blaasjes aan de buitenkant (onder de stootstrip) en die ronde rand onderaan de portieren.
Ik zag het eerst van de week met het wisselen naar winterbanden. Ben bij mijn lokale Opel dealer geweest. Hij kende het probleem bij de Opel Meriva niet. Chef werkplaats heeft navraag gedaan bij Opel. Reactie was of de auto altijd bij een Opel dealer in het onderhoud is geweest. Ik ben de 2de eigenaar en heb de auto particulier gekocht. Boekje is alleen afgestempeld voor de eerste 3 jaren. Daarna is de auto bij een niet Opel dealer in onderhoud geweest. Hij liet doorschemeren dat ik dan al geen poot had om op te staan.Dat is zo’n zotte redenatie. Feitelijk zeggen ze dan dat je nooit een Opel, particulier moet aanschaffen die niet bij een Opel dealer in het onderhoud is geweest.
Advies was/is om bij de dealer die de auto heeft afgeleverd aan te kloppen. Dat ga ik vandaag dan ook doen.Maar gezien de bovenstaande reacties vrees ik het ergste. Heeft iemand er ervaring mee hoe sterk je juridisch staat? Mijn inziens is hier sprake van een ondeugdelijk product. Je mag er toch vanuit gaan dat na 6 jaar een auto niet onder je vandaan roest! En al helemaal niet als de de blaasjes en roest van binnenuit komt.
Mocht iemand nog tips ed hebben, dan hoor ik het graag.
-
AuteurBerichten