Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het is al gebeurt. Veel stelt het niet voor.
– schroeven uit de bumper (2 links en 2 rechts in de wielkasten)
– 2 pluggen uit de onderkant van de bumper halen
– achterlichten verwijderen (2 witte schroeven aan de achterkant van de lampen loshalen)
– bumper aan de linker kant voorzichtig lostrekken (van de auto af trekken), daarna bumper aan de rechterkant voorzichtig lostrekken (van de auto af trekken)
– Dit is een karweitje voor 2 personen:
Ieder aan een kant van de bumper gaan staan, daarna de bumper naar achter trekken.
– De bumper is eraf….voorzichtig wegleggen
– foam strip verwijderen
– stalen frame achter bumper verwijderen (5 moeren)
– trekhaak volgens montagevoorschriften monterenMontage: zie bovenstaande in omgekeerde volgorde
Ik heb begrepen dat bij sommige Zafira’s bij de lampen schroeven zitten en bij andere nokjes/klemmetjes.
Ik weet niet hoe dat bij mijn Zafira zit. Dinsdag ga ik aan de slag.Nog even een vraagje…
Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten als ik de bumper eraf haal?– achterlichten verwijderen
– schroeven aan de onderkant eruit draaien
– schroeven aan de kant van de wielen eruit draaien
– schroeven aan de bovenkant van de bumper eruit draaien (bij de achterlichten)
– aan de zijkant van de auto de bumper voorzichtig los trekken (klop dit?)
– iemand aan deze zijde van de auto de bumper vast laten houden
– aan de andere kant van de auto de bumper los trekken
– bumper komt los
– zeker niet laten vallen en op een goede plek wegleggenGaat dat op bovenstaande manier en is de volgorde ook correct?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groet,
ErikSuper bedankt.
Ik ga er begin volgende week aan beginnen.Is het ook nodig om de bekleding aan de (linker) binnenzijde van de auto te demonteren of kan je daar makkelijk bij?
Hartelijk dank voor je reactie.
In dit stukje gaat het over een Zafira A.
Bestaat er ook zo’n duidelijk verhaal over de Zafira B?Groet,
Erik25 maart 2012 om 09:22 In reactie op: Waarschijnlijk bobine kapot of toch niet? Weet iemand raad? #17917322Gisteren een kabel naar binnen getrokken en aangesloten op een digitale multimeter.
Tijdens het rijden geeft de meter ongeveer 14.6 volt aan en als de motor uit staat 11,8 volt.
Ook is het rode lampje van de accu ongeveer 3 seconden aangegaan. Gedurende deze 3 seconden bleef de meter dezelfde waarde aangeven 14.6 volt.Nu rijst meteen de vraag: ‘Had de meter genoeg tijd om hierop te reageren of wordt de accu bijgeladen ondanks het feit dat het lampje kort oplichtte’.
Geen idee… Heeft iemand suggesties?23 maart 2012 om 22:46 In reactie op: Waarschijnlijk bobine kapot of toch niet? Weet iemand raad? #17917320Goed idee, als de spanning (gedeeltelijk) wegvalt…dan moet het de dynamo zijn.
Als de spanning niet wegvalt dan, ….. ja wat dan???Ik zal dit morgen eens proberen. Bedankt voor de tip!
23 maart 2012 om 21:25 In reactie op: Waarschijnlijk bobine kapot of toch niet? Weet iemand raad? #17917317:D Daar kan het bij mij niet aan liggen….
23 maart 2012 om 20:58 In reactie op: Waarschijnlijk bobine kapot of toch niet? Weet iemand raad? #17917315lampje gaat ook branden als de motor toeren maakt.
Het is dus niet zo dat het alleen gebeurt als de motor dreigt af te slaan.23 maart 2012 om 20:27 In reactie op: Waarschijnlijk bobine kapot of toch niet? Weet iemand raad? #17917313Hartelijk dank voor je reactie.
Multimeter op accu aangesloten.
Accu wordt prima bijgeladen.23 maart 2012 om 18:17 In reactie op: Waarschijnlijk bobine kapot of toch niet? Weet iemand raad? #17917311de dynamo is 4 jaar geleden vervangen.
Ik weet dat het mogelijk is dat hij weer kapot is, maar zou het niet eerder een aarde probleem kunnen zijn?Wat is graag wil weten is of de meter gelijk kan hebben.
acculampje brandt reden bobine kapot23 maart 2012 om 17:57 In reactie op: Waarschijnlijk bobine kapot of toch niet? Weet iemand raad? #17917309Heeft iemand een soortgelijk probleem eerder meegemaakt?
Kan de reden van het ‘branden van acculampje’ zijn dat de bobine kapot is?
(zie onderstaand bericht)Ik weet het. Mijn ervaringen zijn ook erg slecht.
Toch wilde ik graag voor het weekend weten wat het probleem was.
Zij hebben het kosteloos uitgelezen, fout gereset….en ik ben er zelf bijgebleven.
Nu op zoek naar een bobine.Vandaag de Opel-dealer gebeld; zij hadden helaas geen tijd.
Kwik-fit had wel tijd en heeft het probleem uit kunnen lezen.
De foutmelding gaf aan dat het aan de bobine (D of 4) ligt.
Ik zal eens onderzoeken of er een how-to is, zodat ik het zelf kan repareren.Dit is zeker niet het geval. Ik ben bang dat ik toch naar de garage moet.
Morgen maar een afspraak maken.Hartelijk dank voor de informatie. Ik houd je op de hoogte.
Ik heb even op google gezocht en heb daar gelezen dat het de spanrol van de multiriem kan zijn.
Is dit ook een mogelijkheid?Weet je ook of het branden van beide lampjes met elkaar te maken kan hebben?
Willem, hartelijk dank voor je reactie.
Is deze motorstoring ook uit te lezen als het lampje niet brandt?Erik
-
AuteurBerichten