Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Klinkt me erg bekend in de oren. Heb exact hetzelfde gehad, bij mij alleen wel foutcodes.
Ben gister in Bergen op Zoom bij de dealer geweest (woon in R’dam maar werk in BoZ) en die heeft een softwareupdate gedaan. Nergens meer last van nu. Tis nog maar één dag maar toch.
Hun monteur had het idee dat het niet aan de EGR lag.Succes ermee
Bekded
Het is alweer een tijdje geleden maar het speelt nog steeds. Even een kleine update maar weer.
Afgelopen vrijdag onderweg naar huis absoluut geen vermogen meer, kwam heuveltje af niet een meer boven de 20 kmu. ANWB erbij gehad en die stelde dat waarschijnlijk de egrklep vastzat of in ieder geval niet meer deed wat ie moest doen. Na “reparatie” met een schroevendraaier en hamer kon ik weer rijden. Hij rade zeker aan de erg te laten vervangen. Vanmorgen de auto bij een (andere) dealer gebracht. Begin van de middag een telefoontje van de dealer. Ze hadden de auto uitgelezen en kwamen wel foutcodes tegen maar niet 1 die op een egr probleem duide. De eerder genoemde 1901 code zat er wel in en dit kon volgens hun komen doordat er een scheurtje kon zitten in het slangetje van de dpf zoals iemand hier al eerder suggereerde. Ze hebben de slangetjes/leidingen van de dpf nagekeken en.konden niets vinden. Er was wel een softwareupdate die deze storingen en ook het schokken tijdens het rijden zou kunnen oplossen. Softwareupdate is uitgevoerd en ik ben er vanmiddag mee naar huis gereden. Rijdt weer als een trein. Voorlopig is het weer even klaar, over een week ongeveer gaat ie nog even terug voor controle naar de garage. Heb ze trouwens niets horen zeggen over een verstopt roetfilter, zal ik ze volgende week even naar vragen.Bekded
Verstuurd van mijn LT15i met Tapatalk
@Motorsmurf wrote:
Je kan ook voor 650 euro je roetfilter laten verwijderen bij digicar in Doetichem. Ik heb het laten doen en tot op heden geen problemen.
http://www.digicar.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
Krijg je hier geen problemen mee met de APK dan? Als je alles gewoon je uitlaat uitblaast dan kan je toch nooit meer aan de eisen vand e APk voldoen of zie ik het dan helemaal verkeerd?
Zo, het heeft even geduurd maar ik heb het erg druk gehad en had ‘savonds geen fut meer om achter de computer te kruipen.
Even een kleine update, we zijn inmiddels weer zo’n 2000 kilometer verder en er zijn geen problemen meer. Geen waarschuwingslampjes o.i.d.
Anderhalve week geleden tijdens een snelwegrit begon de auto ineens te regenereren, dikke zwarte roetpluimen achter de auto. Blijkbaar is het roetfilter schoon gebrand/geblazen.
Voorlopig rijdt hij weer als een zonnetje met een gemiddeld snelwegverbruik van ongeveer 1 op 23 met senlheden tussen de 120 en 130.
Ben voorlopig tevreden dus.’bedankt voor alle suggesties
Kom net bij de dealer vandaan, volgens hun is het roetfilter voor 104% verstopt. Tevens gaven ze aan dat het filter waarschijnlijk vervangen moet worden. Prijsopgaaf kunnen ze niet doen omdat ze niet weten wat er allemaal precies moet gebeuren. En wat werden ze chagerijnig toen ik niet precies deed wat ze wilden.
Is het nog de moeite om zelf eens te kijken naar dat drukverschilsensorslang?
Zo ja, waar zit dat ding?@pieterrademakers wrote:
Kan zijn dat het regeneratieproces (tijdelijk) niet voltooid kon worden. Vaak de oorzaak van relatief korte stukken rijden en te weinig toeren maken (het nieuwe rijden). Ik zou toch even langs de dealer gaan voor de zekerheid.
Hij heeft inderdaad een keer het regeneratieproces niet kunnen voltooien, raakt daar dan meteen het filter van verstopt?
Snap er helemaal niets meer van, na drie dagen met waarschuwingslampjes te hebben rondgereden (volgens garage kon het geen kwaad) vanmorgen een heel eind gereden en geen lampjes meer.
Foutcodes blijven wel, of kunnen deze alleen maar door de garage eruit worden gehaald…..En waarom find ik zulke dingen nou niet, helder hoor. Ik vond alleen maar iets bij die 1600 codes van multifunctional nogwattes. Werd in ieder geval niet duidelijk wat het was, nu wel.
Vind net wel dat de P4005 code iets te maken heeft met de EGR, kan dit gerelateerd zijn aan het bewuste slangetje van die P1901?@bandido wrote:
Ik heb iets gevonden op een ander forum.
bij P1901 komt het vooral bij de zafira voor dat de drukverschilsensorslang doorsmelt. dit gebeurt aan het einde van de metale leiding boven de achterste motorsteun.
P1616 Omgevingsindentificatie
P1614 Verkeerde Transponder SleutelDit klinkt als een voorzichtige opluchting, las elders al berichten dat bij een P1901 code het roetfilter vervangen moest worden. Kwam prijzen van rond de € 2.000,00 tegen.
Zie de rest maandag wel als hij naar de garage gaat, kom ik daar in ieder geval enigzins beslagen ten ijs
Thanks
-
AuteurBerichten