bascalibra

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 49)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Webers of DTA #18122262
    bascalibra
      Lid sinds:
      8 August 2011

      ik wil wel met je ruilen voor een setje webers :angel

      In reactie op: ontsteking cih 2.4 #18144847
      bascalibra
        Lid sinds:
        8 August 2011

        Bedoelde meer als het kogeltje met het streepje gelijk staat, staat de ontsteking juist. En juist is 10 graden voorontsteking toch? Zo heb ik het op mantablog begrepen

        In reactie op: ontsteking cih 2.4 #18144845
        bascalibra
          Lid sinds:
          8 August 2011

          Oke als iemand nog een goede 2.0e verdeler heeft hou ik me aanbevolen.
          Zou je me ook kunnen vertellen hoe ik dit precies afstel? Ik lees op mantablog dat 2.0e werkt met 10 graden voorontsteking.
          Als ik het kogeltje op het vliegwiel gelijk met het puntje op het blok zit ik dan op 10 grafen voorontsteking? Ik neem aan dat de plaats van het kogeltje op de verschillende cih
          Vliegwielen allemaal op precies de zelfde plek zitten?

          In reactie op: stabilisatorstang #18104403
          bascalibra
            Lid sinds:
            8 August 2011

            Zit bij mij een autowinkel om de hoek met een buigbank, maken uitlaten op maat enzo…
            Die konden me wel helpen.

            Ik ben alleen nog opzoek naar kleppendeksel boutjes van een cih 2.4. Heb me laten vertellen dat dit een soort pasboutjes zijn? Nu lekt hij precies langs de boutjes. Iemand die hier nog wat heeft liggen?

            In reactie op: stabilisatorstang #18104401
            bascalibra
              Lid sinds:
              8 August 2011

              al geregeld, uitlaat wordt omgelast

              In reactie op: Carterpan pakking #18085424
              bascalibra
                Lid sinds:
                8 August 2011

                Heb ik laatst ook gedaan maar is echt niet aan te raden… heeft me denk anderhalf uur gekost en een hoop gevloek. Blok gewoon laten zitten, en als je de carterpan helemaal los hebt, heb je een centimeter of 3 a 4 speling, is net genoeg om de pakking ertussen te krijgen.
                (Had dan wel een rubberen carterpan pakking gekocht)

                In reactie op: juiste thermostaathuis bij gebruik dubbele carbs. #18056339
                bascalibra
                  Lid sinds:
                  8 August 2011

                  probleem is waarschijnlijk opgelost, danny had nog een thermostaathuis voor liggen

                  In reactie op: nieuw project erbij #17999126
                  bascalibra
                    Lid sinds:
                    8 August 2011

                    dikke manta… :thumb
                    doe mij die velgen :wub

                    In reactie op: juiste thermostaathuis bij gebruik dubbele carbs. #18056340
                    bascalibra
                      Lid sinds:
                      8 August 2011

                      Bij de bovenkant van de waterpomp staat een pijpje naar boven gericht en dit is als het goed is de aanvoer naar de kachel? en de retour gaat aan de achterkant weer het blok in toch? Maar dit betekent dan toch ook gelijk dat ik de gewenste circulatie door het blok ook heb als de thermostaat nog dicht staat.
                      nogmaals bedankt henk voor de antwoorden

                      In reactie op: juiste thermostaathuis bij gebruik dubbele carbs. #18056334
                      bascalibra
                        Lid sinds:
                        8 August 2011

                        En deze set http://www.copeparts.nl/nl/images/3866.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false; dan kan de slang ipv direct op m’n waterpomp toch eerst op het thermostaathuis en vanaf het thermostaathuis met een slang weer naar de waterpomp? Of is de aansluiting van de cilinderkop het zelfde als van de 1.6-1.9-2.0s/n motor en past dus niet rechtstreeks?

                        edit: hoor net dat de aansluiting ook anders is… kwam wel dit nog tegen op het forum : viewtopic.php?f=22&t=112811&start=25
                        deze heeft een risse huis erop. Hij heeft dan toch ook geen koeling als de thermostaat nog dicht staat?

                        In reactie op: juiste thermostaathuis bij gebruik dubbele carbs. #18056335
                        bascalibra
                          Lid sinds:
                          8 August 2011

                          Ik neem aan dat je dat kleine pijpje bedoelt henk? Zo 1 zit er ook op mijn huis alleen deze heb ik tijdelijk afgedopt omdat ik nog zonder kachel rij… of deze wel bedoelt is voor de kachel is een tweede.

                          Dit een tijdelijk middel begrijp ik? de 15e heb ik een afspraak om de carbs te laten afstellen bij beek auto racing, dus daarvoor wil ik het probleem graag opgelost hebben. Vanavond ga ik even langs vluggejaapie ( is een vriend van me) om te kijken naar dat 2.4 huis of ik dat eventueel kwijt kan. Mocht ik het nou niet kwijt kunnen is er dan nog een alternatief behalve een 1.9s thermostaathuis erop bouwen ( heb ik nog liggen), dat is wel het laatste waar ik zin in heb boren en draadtappen.

                          In reactie op: juiste thermostaathuis bij gebruik dubbele carbs. #18056337
                          bascalibra
                            Lid sinds:
                            8 August 2011

                            92, maar de bedoeling is toch om een 82 graden thermostaat te kopen. Maar beetje afhankelijk of ik toch met dit huis kan blijven rijden ja of nee

                            In reactie op: ombouw varajetII naar LE-jetronic #18073076
                            bascalibra
                              Lid sinds:
                              8 August 2011

                              Zit een pakking tussen, deze pakking gewoon namaken van staal/alu etc. Alleen dan zonder gat

                              In reactie op: stabilisatorstangrubber a manta #18072730
                              bascalibra
                                Lid sinds:
                                8 August 2011

                                het schijnt dat bij m’n pa op z’n werk nog veel meer rubbers liggen. mocht ik nog een setje overhebben pm ik je wel

                                In reactie op: stabilisatorstangrubber a manta #18072728
                                bascalibra
                                  Lid sinds:
                                  8 August 2011

                                  Laat maar zitten, vind net 4 nieuwe ^^ m’n pa zei kijk is bij de spullen die je bij die manta kreeg.
                                  Blijkt dat ik 2x een compleet nieuwe set heb liggen

                                  In reactie op: astra G loopt slecht #18048628
                                  bascalibra
                                    Lid sinds:
                                    8 August 2011

                                    oke bedankt :thumb lambda sonde is er toch zo uitgedraait.

                                    Gasklephuis is ook al schoongemaakt, bougies kan ik ook nog wel vervangen dan. En ik mik anders nog wel 1 of andere motor cleaner in de tank.
                                    En om nou een bobine a 150 euro te vervangen terwijl ik niet zeker weet dat dit het is vind ik ook weer ene beetje overdreven.

                                    In reactie op: astra G loopt slecht #18048624
                                    bascalibra
                                      Lid sinds:
                                      8 August 2011

                                      bougies hebben we eruit gedraait zien er gewoon prima uit, zijn ook al eens vervangen.

                                      Vandaag weer een stuk gereden maar wordt er niet beter op auto komt amper boven de 50 a 60 km/h. Verder gaat dit lampje branden: http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/index.php?threads/opel-astra-alternator-problems.199082/” onclick=”window.open(this.href);return false; maar dan volgens mij met een bliksemtekentje erin, kan dat? Zo gaf me opa het aan me door.

                                      Verder ik ook aan de ontsteking vanwege het geplof… maar goed om nou alles lukraak te gaan vervangen :hmmz

                                      bascalibra
                                        Lid sinds:
                                        8 August 2011

                                        Heren nog een vraag, en waarschijnlijk de laatste :D

                                        Welke bout zit er in de voorkant van de krukas die de poelie op z’n plaats houd?
                                        Heb al alle mogelijk bouten geprobeerd die ik heb liggen maar niks past, m12 niet… m14 niet aparte spoed misschien?

                                        Wie o wie kan het mij vertellen liefst met specs van de bout of een foto… Motorblok wordt er morgen ingetakeld

                                        bascalibra
                                          Lid sinds:
                                          8 August 2011

                                          Fine tuning op de rollerbank ben ik zeker van plan, maar goed het is wel zo makkelijk als ik er naartoe kan rijden.

                                          Dus als ik het goed begrijp kogeltje 5-6mm onder het merktekentje achter op het blok. Vervolgens een beeje tipex ofzo op de poelie precies tegeniver het merkteken op het distriebutiehuis. Vervogens kan ik de motor gewoon starten, stroboscooplamp erop en vervolgens de verdeler zo draaien zodat het tipex weer overeenkomy met het merkteken.

                                          Bedankt henk voor de uitleg, ookal heb je hetzelfde verhaaltje waarschijnlijk al tig keer verteld.

                                          bascalibra
                                            Lid sinds:
                                            8 August 2011

                                            heb geen injectie, zitten dellorto dhla’s op, vandaar ook de vraag… maar ik heb geen merkteken op de poelie aangezien ik deze van mij 1.9s overzet.

                                            bascalibra
                                              Lid sinds:
                                              8 August 2011

                                              dit setje : http://www.vellemandirect.nl/Webwinkel-Product-11798194/K2543-ELEKTRONISCH-ONTSTEKINGSSYSTEEM-VOOR-AUTOS.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                              Voldoet toch ook gewoon? scheelt weer een hoop in aanschaf van een hele nieuwe verdeler.

                                              bascalibra
                                                Lid sinds:
                                                8 August 2011

                                                Ja elektronische ontsteking is misschien wel gelijk beter, moet ik daar nog maar even achteraan gaan.

                                                Verder had ik deze pdf nog gevonden http://www.opelclub.com/TuneUpPart1bJune2006.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false; daar staat precies in wat henk ook zegt.

                                                Hoe gaat het dan verder precies in zijn werking met afstellen mbv van een stroboscoop?

                                                bascalibra
                                                  Lid sinds:
                                                  8 August 2011

                                                  Beste Heren,

                                                  Inmiddels ben ik zover met het monteren van het motorblok dat ik maandag ga beginnen aan de ombouw. Nu had ik nog 1 vraag wat me niet helemaal duidelijk is.
                                                  Als ik het goed begrijp moet bij het monteren van de verdeler het putje op de nokkenas op 6 uur staan, i.p.v 12 uur bij het monteren van de ketting?
                                                  Wanneer de nokkenas goed staat kan de verdeler er zo ingeschoven worden?

                                                  En verder hoe stel ik het gewenste ontstekingstijdstip verder af? Ik heb de beschikking over een stroboscoop. Verder heb ik dacht ik geen merkteken op de poelie, maar het kan ook via het balletje op het vliegwiel?

                                                  Verdeler komt trouwens van een 1.9s contactpunten.

                                                  gr Bas

                                                  bascalibra
                                                    Lid sinds:
                                                    8 August 2011

                                                    oh oh wat dom :agent zit natuuurlijk gewoon een merkteken op de nokkenas, die precies uitlijnen en dan het hele zaakie vastdraaien.

                                                    bascalibra
                                                      Lid sinds:
                                                      8 August 2011

                                                      Ik heb nog een klein vraagje, in het wphb staat dat je stoters (hydraulisch) gewoon strak moet aandraaien totdat er net geen speling meer is tussen de tuimelaar en de stoter.
                                                      Maar als ik dit doe, en probeer vervolgens de nokkenas rond te draaien lukt dit voor geen meter, zelfs niet met het tandwiel. Dit is normaal denk ik?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 49)