Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik wil wel met je ruilen voor een setje webers :angel
Bedoelde meer als het kogeltje met het streepje gelijk staat, staat de ontsteking juist. En juist is 10 graden voorontsteking toch? Zo heb ik het op mantablog begrepen
Oke als iemand nog een goede 2.0e verdeler heeft hou ik me aanbevolen.
Zou je me ook kunnen vertellen hoe ik dit precies afstel? Ik lees op mantablog dat 2.0e werkt met 10 graden voorontsteking.
Als ik het kogeltje op het vliegwiel gelijk met het puntje op het blok zit ik dan op 10 grafen voorontsteking? Ik neem aan dat de plaats van het kogeltje op de verschillende cih
Vliegwielen allemaal op precies de zelfde plek zitten?Zit bij mij een autowinkel om de hoek met een buigbank, maken uitlaten op maat enzo…
Die konden me wel helpen.Ik ben alleen nog opzoek naar kleppendeksel boutjes van een cih 2.4. Heb me laten vertellen dat dit een soort pasboutjes zijn? Nu lekt hij precies langs de boutjes. Iemand die hier nog wat heeft liggen?
al geregeld, uitlaat wordt omgelast
Heb ik laatst ook gedaan maar is echt niet aan te raden… heeft me denk anderhalf uur gekost en een hoop gevloek. Blok gewoon laten zitten, en als je de carterpan helemaal los hebt, heb je een centimeter of 3 a 4 speling, is net genoeg om de pakking ertussen te krijgen.
(Had dan wel een rubberen carterpan pakking gekocht)probleem is waarschijnlijk opgelost, danny had nog een thermostaathuis voor liggen
dikke manta… :thumb
doe mij die velgen :wubBij de bovenkant van de waterpomp staat een pijpje naar boven gericht en dit is als het goed is de aanvoer naar de kachel? en de retour gaat aan de achterkant weer het blok in toch? Maar dit betekent dan toch ook gelijk dat ik de gewenste circulatie door het blok ook heb als de thermostaat nog dicht staat.
nogmaals bedankt henk voor de antwoordenEn deze set http://www.copeparts.nl/nl/images/3866.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false; dan kan de slang ipv direct op m’n waterpomp toch eerst op het thermostaathuis en vanaf het thermostaathuis met een slang weer naar de waterpomp? Of is de aansluiting van de cilinderkop het zelfde als van de 1.6-1.9-2.0s/n motor en past dus niet rechtstreeks?
edit: hoor net dat de aansluiting ook anders is… kwam wel dit nog tegen op het forum : viewtopic.php?f=22&t=112811&start=25
deze heeft een risse huis erop. Hij heeft dan toch ook geen koeling als de thermostaat nog dicht staat?Ik neem aan dat je dat kleine pijpje bedoelt henk? Zo 1 zit er ook op mijn huis alleen deze heb ik tijdelijk afgedopt omdat ik nog zonder kachel rij… of deze wel bedoelt is voor de kachel is een tweede.
Dit een tijdelijk middel begrijp ik? de 15e heb ik een afspraak om de carbs te laten afstellen bij beek auto racing, dus daarvoor wil ik het probleem graag opgelost hebben. Vanavond ga ik even langs vluggejaapie ( is een vriend van me) om te kijken naar dat 2.4 huis of ik dat eventueel kwijt kan. Mocht ik het nou niet kwijt kunnen is er dan nog een alternatief behalve een 1.9s thermostaathuis erop bouwen ( heb ik nog liggen), dat is wel het laatste waar ik zin in heb boren en draadtappen.
92, maar de bedoeling is toch om een 82 graden thermostaat te kopen. Maar beetje afhankelijk of ik toch met dit huis kan blijven rijden ja of nee
Zit een pakking tussen, deze pakking gewoon namaken van staal/alu etc. Alleen dan zonder gat
het schijnt dat bij m’n pa op z’n werk nog veel meer rubbers liggen. mocht ik nog een setje overhebben pm ik je wel
Laat maar zitten, vind net 4 nieuwe ^^ m’n pa zei kijk is bij de spullen die je bij die manta kreeg.
Blijkt dat ik 2x een compleet nieuwe set heb liggenoke bedankt :thumb lambda sonde is er toch zo uitgedraait.
Gasklephuis is ook al schoongemaakt, bougies kan ik ook nog wel vervangen dan. En ik mik anders nog wel 1 of andere motor cleaner in de tank.
En om nou een bobine a 150 euro te vervangen terwijl ik niet zeker weet dat dit het is vind ik ook weer ene beetje overdreven.bougies hebben we eruit gedraait zien er gewoon prima uit, zijn ook al eens vervangen.
Vandaag weer een stuk gereden maar wordt er niet beter op auto komt amper boven de 50 a 60 km/h. Verder gaat dit lampje branden: http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/index.php?threads/opel-astra-alternator-problems.199082/” onclick=”window.open(this.href);return false; maar dan volgens mij met een bliksemtekentje erin, kan dat? Zo gaf me opa het aan me door.
Verder ik ook aan de ontsteking vanwege het geplof… maar goed om nou alles lukraak te gaan vervangen :hmmz
3 juli 2012 om 19:36 In reactie op: cih 2.4 ombouw- met spoed, bout voorkant krukas poelie #18008625Heren nog een vraag, en waarschijnlijk de laatste :D
Welke bout zit er in de voorkant van de krukas die de poelie op z’n plaats houd?
Heb al alle mogelijk bouten geprobeerd die ik heb liggen maar niks past, m12 niet… m14 niet aparte spoed misschien?Wie o wie kan het mij vertellen liefst met specs van de bout of een foto… Motorblok wordt er morgen ingetakeld
27 juni 2012 om 19:42 In reactie op: cih 2.4 ombouw- met spoed, bout voorkant krukas poelie #18008623Fine tuning op de rollerbank ben ik zeker van plan, maar goed het is wel zo makkelijk als ik er naartoe kan rijden.
Dus als ik het goed begrijp kogeltje 5-6mm onder het merktekentje achter op het blok. Vervolgens een beeje tipex ofzo op de poelie precies tegeniver het merkteken op het distriebutiehuis. Vervogens kan ik de motor gewoon starten, stroboscooplamp erop en vervolgens de verdeler zo draaien zodat het tipex weer overeenkomy met het merkteken.
Bedankt henk voor de uitleg, ookal heb je hetzelfde verhaaltje waarschijnlijk al tig keer verteld.
27 juni 2012 om 17:47 In reactie op: cih 2.4 ombouw- met spoed, bout voorkant krukas poelie #18008621heb geen injectie, zitten dellorto dhla’s op, vandaar ook de vraag… maar ik heb geen merkteken op de poelie aangezien ik deze van mij 1.9s overzet.
27 juni 2012 om 17:31 In reactie op: cih 2.4 ombouw- met spoed, bout voorkant krukas poelie #18008619dit setje : http://www.vellemandirect.nl/Webwinkel-Product-11798194/K2543-ELEKTRONISCH-ONTSTEKINGSSYSTEEM-VOOR-AUTOS.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Voldoet toch ook gewoon? scheelt weer een hoop in aanschaf van een hele nieuwe verdeler.
27 juni 2012 om 17:08 In reactie op: cih 2.4 ombouw- met spoed, bout voorkant krukas poelie #18008618Ja elektronische ontsteking is misschien wel gelijk beter, moet ik daar nog maar even achteraan gaan.
Verder had ik deze pdf nog gevonden http://www.opelclub.com/TuneUpPart1bJune2006.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false; daar staat precies in wat henk ook zegt.
Hoe gaat het dan verder precies in zijn werking met afstellen mbv van een stroboscoop?
27 juni 2012 om 14:49 In reactie op: cih 2.4 ombouw- met spoed, bout voorkant krukas poelie #18008598Beste Heren,
Inmiddels ben ik zover met het monteren van het motorblok dat ik maandag ga beginnen aan de ombouw. Nu had ik nog 1 vraag wat me niet helemaal duidelijk is.
Als ik het goed begrijp moet bij het monteren van de verdeler het putje op de nokkenas op 6 uur staan, i.p.v 12 uur bij het monteren van de ketting?
Wanneer de nokkenas goed staat kan de verdeler er zo ingeschoven worden?En verder hoe stel ik het gewenste ontstekingstijdstip verder af? Ik heb de beschikking over een stroboscoop. Verder heb ik dacht ik geen merkteken op de poelie, maar het kan ook via het balletje op het vliegwiel?
Verdeler komt trouwens van een 1.9s contactpunten.
gr Bas
7 juni 2012 om 12:49 In reactie op: cih 2.4 ombouw- met spoed, bout voorkant krukas poelie #18008615oh oh wat dom :agent zit natuuurlijk gewoon een merkteken op de nokkenas, die precies uitlijnen en dan het hele zaakie vastdraaien.
6 juni 2012 om 16:19 In reactie op: cih 2.4 ombouw- met spoed, bout voorkant krukas poelie #18008613Ik heb nog een klein vraagje, in het wphb staat dat je stoters (hydraulisch) gewoon strak moet aandraaien totdat er net geen speling meer is tussen de tuimelaar en de stoter.
Maar als ik dit doe, en probeer vervolgens de nokkenas rond te draaien lukt dit voor geen meter, zelfs niet met het tandwiel. Dit is normaal denk ik? -
AuteurBerichten